Zaman: 14 Ara 2017 11:21

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 18:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ara 2017 08:47
Mesajlar: 7
İsim: erdem
Araç: Mitsubishi lancer
Meslek: Memur
Merhaba arkadaşlar yakın zamanda ben de lancer alarak aranıza katıldım :) , aracım 2004 model LPG'li ancak yakıt tüketimi ile ilgili bir sıkıntım var.

son yaptığım ölçümde gazın litre fiyatı 2,92TL , 20 TL'lik yakıt aldım, LT olarak da 6,85 LT tuttu.

bu yakıtla tam olarak 58 km yol gittim ve gaz bitti.

20tl/58km = 0,34 kuruş/1km

6,85lt/58km = 0,118 * 100 = 11,8Lt/100km

Aracı Ankara şehir içinde kullandım ve sakin kullanımda kullandım, 2000-2500 deviri geçmedi araç.

araçta 17'' jant var ve otomatik araç, bu şekildeki yakıt tüketimi normal mi ? Bana normal değilmiş gibi geldi.

Tecrübelerinize göre bir ustaya vs götürmem gerekir mi ?

Şimdiden teşekkürler :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 19:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 112
İsim: can
Araç: colt2008-Outlander2003/2011
Meslek: Ankara
Yaş: 39
Ankaranin şehir içi olayı çok fark eder. Dikmende çankayada yada mesai başlangıcı ile sonundaki trafikteyse normal. Şehiriçi gaz hesabı ile olmaz bu hesap kitap ....Birde Gazı alıp çevreyolunda sakin kullanimda 85 90 km hiz ile bu testi yapmanızı öneririm. Gittiginiz yolun gidis donus olmasina ve rampa olayinin cok az olmasina dikkat edin. Fabrika verisi 6,4 diyor 1,2 ile carpinca 7,7 hesaplaniyor. Motorun verimliliginin de biraz dustugunu dusunursek 100 km de 8 litre yani 24 lira yakmali. 24 kurusun ustundeyse uzun yolda bakim gerekir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 20:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 711
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Bence şehir içinde , bu hava şartları altında 11-12 lt çok normal

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 21:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ara 2017 08:47
Mesajlar: 7
İsim: erdem
Araç: Mitsubishi lancer
Meslek: Memur
canztr yazdı:
Ankaranin şehir içi olayı çok fark eder. Dikmende çankayada yada mesai başlangıcı ile sonundaki trafikteyse normal. Şehiriçi gaz hesabı ile olmaz bu hesap kitap ....Birde Gazı alıp çevreyolunda sakin kullanimda 85 90 km hiz ile bu testi yapmanızı öneririm. Gittiginiz yolun gidis donus olmasina ve rampa olayinin cok az olmasina dikkat edin. Fabrika verisi 6,4 diyor 1,2 ile carpinca 7,7 hesaplaniyor. Motorun verimliliginin de biraz dustugunu dusunursek 100 km de 8 litre yani 24 lira yakmali. 24 kurusun ustundeyse uzun yolda bakim gerekir.



Bulunduğum yer Etimesgut haftasonu gezdim, öyle aman aman trafik yoktu, tabi dur-kalk oluyor sürekli haliyle ışıklar olsun kısa mesafeli trafikler olsun, fazla yokuşlu bir yolda da gitmedim, standart kullanım koşullarında kullandım,
Öneriniz için teşekkürler bir de uzun yolda deneme yapayım sonuçları buraya yazarım.

2003-2008 Lancer kullanan arkadaşlar da deneyimlerini yazarlarsa daha kesin bilgiye ulaşırız :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 21:39 
Çevrimdışı

Kayıt: 02 Tem 2013 19:48
Mesajlar: 289
Şehir: BURSA
İsim: Ahmet
Araç: 2004 Lancer AT
Meslek: Teknisyen
Kan grubu: ARh+
Yaş: 36
Bende 2004 otomatik lancer kullanıcısıyım, Bursada yaşıyorum ve ciddi bir trafik sorunu burada da var. Daha önce 2 yıl kadar manuelini kullandığım için çok net bir kıyaslama yapabilirim.
Manuaelde şehir içi 9-10 litre, şehirler arası ise 7-8 litre civarı yakıtı vardı. Şuan tam otomatik vites aracım şehir içi 10-11 litre şehirler arası ise 9 litre civarı yakıt tüketiyor. Sorun araçlarda değil yakıt fiyatlarında, üretim yılı ve teknolojisine göre araçlarımızın yakıtı normal. Size tavsiyem araç az yaksın diye iyice devirsiz ölü kullanmayın, sürüş zevkinizden vazgeçmeyin. Bu araçlar devirli kullanıldığında daha verimli ve keyifli oluyor yakıtta çok değişmiyor. Tabi abartılı sürekli yüksek devir ayrı şey,aracı devirli güçlü kullanmak ayrı şey.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 21:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 112
İsim: can
Araç: colt2008-Outlander2003/2011
Meslek: Ankara
Yaş: 39
Üstadım yol tarifi yazdiklarindan anladığım kadarı ile tahminim 1 litre kadar fazla gibi görünüyor. Tabi bu konu şehir dışı testini yapmadan kesinlik kazanmaz. Sakin kullanımla 8 litreyi tutturabilirsen bakıma ihtiyacın yok. Eğer yakalayamazsan önerim lpg filitre değişimi, Yağ ve filitresi değişimi, nnt bor power ekleme, bosch iridyum buji ve buji kabloları degisimi olacaktır. Bor eklerken dikkat etmen gereken konu motorun temiz olması hususu. Mitsubishi motorları genelde sorunsuz oluyor sürüş tarzınızı ayarlarsanız (yakıtın fazla olmasının temel nedeni sürüş tarzıdır) mümkün mertebe alt devir yuksek vites, en az fren kullanımı (motor frenine odaklanin) 8 litreyi yakalayacagınızı düşünüyorum.


En son canztr tarafından 06 Ara 2017 22:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 22:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ara 2017 08:47
Mesajlar: 7
İsim: erdem
Araç: Mitsubishi lancer
Meslek: Memur
introscan yazdı:
Bende 2004 otomatik lancer kullanıcısıyım, Bursada yaşıyorum ve ciddi bir trafik sorunu burada da var. Daha önce 2 yıl kadar manuelini kullandığım için çok net bir kıyaslama yapabilirim.
Manuaelde şehir içi 9-10 litre, şehirler arası ise 7-8 litre civarı yakıtı vardı. Şuan tam otomatik vites aracım şehir içi 10-11 litre şehirler arası ise 9 litre civarı yakıt tüketiyor. Sorun araçlarda değil yakıt fiyatlarında, üretim yılı ve teknolojisine göre araçlarımızın yakıtı normal. Size tavsiyem araç az yaksın diye iyice devirsiz ölü kullanmayın, sürüş zevkinizden vazgeçmeyin. Bu araçlar devirli kullanıldığında daha verimli ve keyifli oluyor yakıtta çok değişmiyor. Tabi abartılı sürekli yüksek devir ayrı şey,aracı devirli güçlü kullanmak ayrı şey.



aracı ilk aldığımdan beri 2-3 kere ölçme fırsatım oldu yakıtını, bazı kullanımlarımda performanslı bazılarında da hiç basmadan kullandım,

dediğinize katılıyorum, basmadan da aynı yakıtı yaktı, bastığımda da aynı yakıtı yaktı, bu beni gerçekten şaşırttı.

Anladığım kadarıyla 11-12 litre yakması normal, kış lastikleri, 17'' jant ve mevsimin kış olmasını da hesaba katarsak normal diyebilir miyiz :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 22:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ara 2017 08:47
Mesajlar: 7
İsim: erdem
Araç: Mitsubishi lancer
Meslek: Memur
canztr yazdı:
Üstadım yol tarifi yazdiklarindan anladığım kadarı ile tahminim 1 litre kadar fazla gibi görünüyor. Tabi bu konu şehir dışı testini yapmadan kesinlik kazanmaz. Sakin kullanımla 8 litreyi tutturabilirsen bakıma ihtiyacın yok. Eğer yakalayamazsan önerim lpg filitre değişimi, Yağ ve filitresi değişimi, nnt bor power ekleme, bosch iridyum buji ve buji kabloları degisimi olacaktır. Bor eklerken dikkat etmen gereken konu temiz olması hususu. Mitsubishi motorları genelde sorunsuz oluyor sürüş tarzınızı ayarlarsanız (yakıtın fazla olmasının temel nedeni sürüş tarzıdır) mümkün mertebe alt devir yuksek vites, en az fren kullanımı (motor frenine odaklanin) 8 litreyi yakalayacagınızı düşünüyorum.



Yağ filtresini hava filtresini yeni değiştirdim kardeşim, uzun yol kullanımımdan sonra aynı değerleri alırsam, bir LPG ustasına göstereceğim, bujiler yeni değişti, bor konusunda da hiçbir bilgim yok bor eklemesini nasıl yapıyoruz ne gibi bir yararı var hiçbir bilgim yok bu ayrı bi şekilde tartışılmalı tabi.

Araç kullanımım da dediğiniz gibi alt devirlerde vites değişimi oluyor, motor freni kullanma imkanım otomatik olduğu için pek mümkün değil ancak yine de ışıklara yaklaşırken uzun mesafelerden itibaren gazdan ayağımı çekiyorum, minimum değerleri elde etmek için gaza parmak ucumla bastım diyebilirim :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 22:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 112
İsim: can
Araç: colt2008-Outlander2003/2011
Meslek: Ankara
Yaş: 39
Öncesinde önerim kelebek boğazı temizliği. Ama mutlaka bir japoncuya temizlettir. Tanıdık yoksa yönlendiririz. Ardından da Lpg filitresini degiştirin ve lpg ayarını da eco modda ayarlatın mutlaka. Genelde kullanıcılar boyle bi filitrenin farkına bile varmıyorlar. Filitre iyice pislik dolu oldugundan etkisi oluyor. Boru da mutlaka kullanın derim. Sıcak motora kendiniz eklersiniz. Basit bir sey üzerinde kullanımı detaylıca yazıyor. Sürüşünüz iyi ideal. Uzun yolda yanlızca ideal hızda ilerleyin. Bu konu onemli cunkü motor hacmi buyudukce performansta yakıtı resmen içiyor. 2.0 motor gibi artmayacak ama 90 ın üzerinde mutlaka fabrika verisinden sapacaktır.
Yakıtınızı tahmini 1 lt fazla bulmamin nedeni fabrika verisi 10 lt gibi şehir içi . O nedenle 12 lt ye kadar lpg normal. Dikmende olsaydı az yakmış diyecektim. Çok trafik yoktu dediginiz için 11 lt gibi normal diye tahmin ettim.
Bu yazdıklarımdan sonra yakıtınızın ideal olduğunu göreceksiniz... Ha olmadı motor sıkıntısı dışında tek bir şey kalıyor o da son çare buji kablolarını ohm değerlerini kontrol ettirerek değişim gerektirip gerektirmediğini kontrol ettirmeniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 09:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4261
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Bence herşey normal ve arkadaşlar herşeyi yazmış ben başka bişeye dikkat çekeyim: lpg aldığınız yer hangi marka ve güvenilir istasyon mu?
kendi adıma pek şehir içi yakıt hesabı yapmam çünkü standart ölçüm çok zor olur.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 11:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ara 2017 08:47
Mesajlar: 7
İsim: erdem
Araç: Mitsubishi lancer
Meslek: Memur
3 farklı markadan aldım(Opet,Lukoil ve Shell) hemen hemen hepsinde de aynı değerleri aldım,

Ayrıca aracı sadece benzinde kullanıp benzin tüketim değerini de ölçeyim diyorum, o zaman farkı anlayabilir miyiz ?

Bir de şu bor olayını araştırdım, genel itibar olumlu yönde, bor eklemeyi de düşünüyorum bakalım nasıl fark edecek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 11:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 112
İsim: can
Araç: colt2008-Outlander2003/2011
Meslek: Ankara
Yaş: 39
Nnt bor power kullanın sadece 30 lira civarında


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 11:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2016 09:45
Mesajlar: 79
İsim: fatih
Araç: Lancer 1.5 M.T
Meslek: mühendis
Kan grubu: arh+
Yaş: 34
fataller yazdı:
Merhaba arkadaşlar yakın zamanda ben de lancer alarak aranıza katıldım :) , aracım 2004 model LPG'li ancak yakıt tüketimi ile ilgili bir sıkıntım var.

son yaptığım ölçümde gazın litre fiyatı 2,92TL , 20 TL'lik yakıt aldım, LT olarak da 6,85 LT tuttu.

bu yakıtla tam olarak 58 km yol gittim ve gaz bitti.

20tl/58km = 0,34 kuruş/1km

6,85lt/58km = 0,118 * 100 = 11,8Lt/100km

Aracı Ankara şehir içinde kullandım ve sakin kullanımda kullandım, 2000-2500 deviri geçmedi araç.

araçta 17'' jant var ve otomatik araç, bu şekildeki yakıt tüketimi normal mi ? Bana normal değilmiş gibi geldi.

Tecrübelerinize göre bir ustaya vs götürmem gerekir mi ?

Şimdiden teşekkürler :)


az yakıt ve kısa mesafe ölçümü yanıltır, sağlıklı ölçü olmamıştır diye düşünüyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 11:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ara 2017 08:47
Mesajlar: 7
İsim: erdem
Araç: Mitsubishi lancer
Meslek: Memur
canztr yazdı:
Nnt bor power kullanın sadece 30 lira civarında


Siz kullandınız sanırım, sizde ne gibi etkileri oldu borun


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 12:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 112
İsim: can
Araç: colt2008-Outlander2003/2011
Meslek: Ankara
Yaş: 39
En son aldığım yerin linkini veriyorum. https://urun.n11.com/motor-yag-katkisi/ ... P102798357
Bor katkısını eğer motor temizse kullanın çok kirli ise vaktiyle yağ değiştirerek temizleyin.
Etkileri: Rektefe isteyen motora elbette etkisi olmayacaktır. piston ve segmanlarlarda ufak aşınmalara karşı etkisi vardır.
Yıpranmış Motorun daha sessiz hale geldiğini çekişin biraz arttığını farkedersiniz . Ayrıca harareti de azaltıcı etkisi olur. Yakıt tasarrufu yapar %5 hatta onu dahi bulabilir. Etkileri motorun yıpranmışlığı oranında etkilidir. Yeni motora koyarsanız yıpranmadığı için etkisi olmaz. Ürünün önerildiği şekilde her yağ değişiminde uygulanmasını ise doğru bulmuyorum. 4 yada 5inci rutin bakımda yani 50 yada 40 bin km de bir kullanırsanız daha iyi olur. İkinci kullanım yakın olursa pek bir faydası olmuyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 12:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Ağu 2017 17:01
Mesajlar: 80
İsim: Umut rıza
Araç: Outlander 2.4
Meslek: İnşaat mühendisi
Kan grubu: Arh+
Yaş: 39
lpg fiyatları aşırı oynak, 2.8 den de 3.6 danda lpg aldım 2 gün içinde :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 13:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 711
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
canztr yazdı:
En son aldığım yerin linkini veriyorum. https://urun.n11.com/motor-yag-katkisi/ ... P102798357
Bor katkısını eğer motor temizse kullanın çok kirli ise vaktiyle yağ değiştirerek temizleyin.
Etkileri: Rektefe isteyen motora elbette etkisi olmayacaktır. piston ve segmanlarlarda ufak aşınmalara karşı etkisi vardır.
Yıpranmış Motorun daha sessiz hale geldiğini çekişin biraz arttığını farkedersiniz . Ayrıca harareti de azaltıcı etkisi olur. Yakıt tasarrufu yapar %5 hatta onu dahi bulabilir. Etkileri motorun yıpranmışlığı oranında etkilidir. Yeni motora koyarsanız yıpranmadığı için etkisi olmaz. Ürünün önerildiği şekilde her yağ değişiminde uygulanmasını ise doğru bulmuyorum. 4 yada 5inci rutin bakımda yani 50 yada 40 bin km de bir kullanırsanız daha iyi olur. İkinci kullanım yakın olursa pek bir faydası olmuyor.


Benim araç için bu yaz bakımında bende düşünüyorum aracım 113.000 km civarında... Aracımda hararet, rolanti dengesizliği, vs hiç bir sıkıntı yok, o bakımdan bir ayarını bozarım diye korkuyorum. Tek eksiği , yüksek devirde motor sesi çok ve yakıt malum...
tavsiye edermisiniz yağ katkısını

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 14:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4261
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
daha önce de yazdım: Genelde tavsiye ederim ama...
1- yıpranmamış yeni motorda yada yeni rektefeli motorda tavsiye etmem
2-kullanmadan önce eski yağınıza motor iç temizleyici kullanıp eski kurum ve pisliklerinden temizleyin. Böylece yağ kanallarında tıkanmaya sebep olmasın.
bu şekilde olursa motor sesini keser vs. Otomatikler manuellere göre yüksek devirde daha fazla ses çıkartır bu yüzden ATF katkısı şu ürün de kullanılabilir: kullananlar (özellikle mazda forum üyeleri) memnun kalmış. (Normalde hassas olan otomatik şanzımana katkı tavsiye etmem)
http://www.hepsiburada.com/liqui-moly-a ... ldl5135841

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 14:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 112
İsim: can
Araç: colt2008-Outlander2003/2011
Meslek: Ankara
Yaş: 39
Motor yağına eklemede temizse sıkıntı yok. Manuel şanzımanların yağına bor eklemekte de sıkıntı yok. Colt aracımıza ekledik gayette memnun kaldım. Şu ana kadar da bir sıkıntı çıkmadı. Otomatik şanzımanlara ise sadece klavuzundaki yağları karşılayan yağları koyunuz başka bir katkı sıkıntı olabilir. Zaten otomatik şanzımanda aşınacak yıpranacak dişli meselesi yok sürekli yağ dolaşımı var .


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 17:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ara 2017 08:47
Mesajlar: 7
İsim: erdem
Araç: Mitsubishi lancer
Meslek: Memur
manuel vitesler için birşey diyemem ancak power bor'un kendi sitesinde dahi otomatik şanzıman yağında kullanılmaması özellikle belirtiliyor. otomatik şanzıman yağının yoğunlu daha sertmiş ve öyle kalması gerekiyormuş


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye