Zaman: 29 Mar 2024 01:35

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Sönmeyen arıza lambası
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2017 14:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016 16:40
Mesajlar: 3
İsim: pekman
Araç: yok
Meslek: acs
Yaş: 32
2005 model otomatik Lancer sahibiyim. 2 ay önce özel serviste yüz bin bakımı yaptırdım. Aracım benzinli. Depo temizleyicisi koydurdum. O günden sonra arıza lambası yandı. Hata koduna baktırdım ve katalitik konvertör arızası dedi. Bende depo temizleyici koydurduğumu söyledim. O yüzden yanabilir dedi usta. Hatayı sildiler, bi kaç gün sonra tekrar yandı. Korkmalı mıyım? Ya da ne yapmam gerekiyor, bilgisi olan var mı?

Şimdiden teşekkürler..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sönmeyen arıza lambası
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2017 15:52 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Korkmayın yolda bırakmaz ama ilk fırsatta aşağıdaki işlemleri yatırın.
muhtemelen depodaki kirler sisteme dağılmış. Carbon clean ve Konvektör temizleme uygulayın. ayrıca 2. lambda sensörü (manifolttan sonra konvektörden ön genelde) vs. saf alkol (eczanelerde vardır) ile temizleyin. (aracınıza hidrojen taktırırsanız hepsini tek seferde yapmış olursunuz, tasarrufa geçmek (%15-40) de yanınıza kar kalır ama Hidrojen tasarrufları Türkiyede hala şüpheyle yaklaşılıyor)

servise para vermem, hidrojen de almam derseniz en ucuz yollu kendi yapacağınız şeyler
http://www.hepsiburada.com/bell-add-2d- ... GwodIBQCvw

http://www.hepsiburada.com/wurth-benzin ... EV04893560

konvektör temizleme sonuç vermezse lambda sensör temizliği için (balata temizleyici sprey kullananlar da var ama alkolde bekletmek bence daha güvenli)

http://www.tmedikal.com/galenik-ve-prod ... -1-lt.html

Sizin de yaptığınız gibi depo temizleme, enjektör ve sistem temizleme Carbon Clean gibi Temizlik işlemi yapılırsa mutlaka en son katalitik konvektör temizliği yapılmalı ki sistemden ayrılan kirler katalitik konvektörde birikme yaparak zarar vermesin.
Karbon Clean Temizliği de 150Bin km. den sonra pek faydası olmuyormuş tabiri caiz ise kurumlar taze yani temzilenebilirken temizlemek lazım. sizin araç için tam zamanı!
http://www.carboncleanturkiye.com/detay ... cerikID=81
http://www.carboncleanturkiye.com/

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sönmeyen arıza lambası
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2017 16:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016 16:40
Mesajlar: 3
İsim: pekman
Araç: yok
Meslek: acs
Yaş: 32
@av.ilhami

İlginiz için teşekkürler, ilk fırsatta söylediklerinizi yapayım..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sönmeyen arıza lambası
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2021 09:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2021 16:38
Mesajlar: 6
İsim: Ahmet
Araç: Carisma 1.6glx 1999
Meslek: inşaat mühendisi
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
muhtemelen depodaki kirler sisteme dağılmış. Carbon clean ve Konvektör temizleme uygulayın. ayrıca 2. lambda sensörü (manifolttan sonra konvektörden ön genelde) vs. saf alkol (eczanelerde vardır) ile temizleyin. (aracınıza hidrojen taktırırsanız hepsini tek seferde yapmış olursunuz, tasarrufa geçmek (%15-40) de yanınıza kar kalır ama Hidrojen tasarrufları Türkiyede hala şüpheyle yaklaşılıyor)

Sizin de yaptığınız gibi depo temizleme, enjektör ve sistem temizleme Carbon Clean gibi Temizlik işlemi yapılırsa mutlaka en son katalitik konvektör temizliği yapılmalı ki sistemden ayrılan kirler katalitik konvektörde birikme yaparak zarar vermesin.
Karbon Clean Temizliği de 150Bin km. den sonra pek faydası olmuyormuş tabiri caiz ise kurumlar taze yani temzilenebilirken temizlemek lazım. sizin araç için tam zamanı!
http://www.carboncleanturkiye.com/detay ... cerikID=81
http://www.carboncleanturkiye.com/


2 sene önce katalitik konvertör taktırmıştım. şimdi hafiften tıkanıklığını hissettiriyor. araştırırken sizin bahsettiğiniz carbon clean ve liqui moly katalitik temizleyici kimyasalı gördüm. carisma 99'da liquimoly markası kullanılması uygun mudur katalitik temizliği için?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sönmeyen arıza lambası
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2021 13:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
carisma991.6glx yazdı:
av.ilhami yazdı:
muhtemelen depodaki kirler sisteme dağılmış. Carbon clean ve Konvektör temizleme uygulayın. ayrıca 2. lambda sensörü (manifolttan sonra konvektörden ön genelde) vs. saf alkol (eczanelerde vardır) ile temizleyin. (aracınıza hidrojen taktırırsanız hepsini tek seferde yapmış olursunuz, tasarrufa geçmek (%15-40) de yanınıza kar kalır ama Hidrojen tasarrufları Türkiyede hala şüpheyle yaklaşılıyor)

Sizin de yaptığınız gibi depo temizleme, enjektör ve sistem temizleme Carbon Clean gibi Temizlik işlemi yapılırsa mutlaka en son katalitik konvektör temizliği yapılmalı ki sistemden ayrılan kirler katalitik konvektörde birikme yaparak zarar vermesin.
Karbon Clean Temizliği de 150Bin km. den sonra pek faydası olmuyormuş tabiri caiz ise kurumlar taze yani temzilenebilirken temizlemek lazım. sizin araç için tam zamanı!
http://www.carboncleanturkiye.com/detay ... cerikID=81
http://www.carboncleanturkiye.com/


2 sene önce katalitik konvertör taktırmıştım. şimdi hafiften tıkanıklığını hissettiriyor. araştırırken sizin bahsettiğiniz carbon clean ve liqui moly katalitik temizleyici kimyasalı gördüm. carisma 99'da liquimoly markası kullanılması uygun mudur katalitik temizliği için?

2 yılda kat. tıkanması anormal bir durum. öncelikle aracınızın lpg ayarı dahil ateşleme sistemi ile hava/yakıt oranı ile ilgili sensörleri, hava kaçaklarını vs. kontrol etmek lazım. özellikle kısa mesafe şehir içi kullanım var mı? öyleyse biraz daha devirli kullanmak daha iyi olur yani +2000 rpm. devirden aşağı düşmeyeye çalışın.
ayrıca kat arızasından eminmisiniz? arıza lambası yanıyor mu kodu nedir? oksijen/ lambda sensörlerini ve maf/ hava akışmetre/debimetre kontrol ettirin temizleyin derim.
kat. söküp temizleme imkanınız varsa söküp yağ çöz gibi ürünlerde kullanılabilir. bu konuda videolar var. bu şekilde kat. içini de görmüş olursunuz.
uğraşamam derseniz dediğim kat. temizleyici ürünleri kullanabilirsiniz. kullandıktan sonra üst devirde (+3000rpm) 20 dk. kadar kullanın. hatta katkı vs kullanmadan uzun yolda yüksek devir kullanmak bile çözüm olabiliyor. ayda bir şehir dışı yüksek devirde 15 20 dk. araç kullanmak her araç için iyidir. aracınızın uzun dönem/ltf değerlerini öğrenebilirseniz zengin karşım kaynaklı bir tıkanma var mı öğrenilebilir. lpg varsa iyi bir yol testi/ afr ayarı yaptırın derim. çok fakir yada çok zengin karışım kat. içindeki filtrelere zarar verir.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sönmeyen arıza lambası
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2021 23:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2021 16:38
Mesajlar: 6
İsim: Ahmet
Araç: Carisma 1.6glx 1999
Meslek: inşaat mühendisi
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
2 yılda kat. tıkanması anormal bir durum. öncelikle aracınızın lpg ayarı dahil ateşleme sistemi ile hava/yakıt oranı ile ilgili sensörleri, hava kaçaklarını vs. kontrol etmek lazım. özellikle kısa mesafe şehir içi kullanım var mı? öyleyse biraz daha devirli kullanmak daha iyi olur yani +2000 rpm. devirden aşağı düşmeyeye çalışın.
ayrıca kat arızasından eminmisiniz? arıza lambası yanıyor mu kodu nedir? oksijen/ lambda sensörlerini ve maf/ hava akışmetre/debimetre kontrol ettirin temizleyin derim.
kat. söküp temizleme imkanınız varsa söküp yağ çöz gibi ürünlerde kullanılabilir. bu konuda videolar var. bu şekilde kat. içini de görmüş olursunuz.
uğraşamam derseniz dediğim kat. temizleyici ürünleri kullanabilirsiniz. kullandıktan sonra üst devirde (+3000rpm) 20 dk. kadar kullanın. hatta katkı vs kullanmadan uzun yolda yüksek devir kullanmak bile çözüm olabiliyor. ayda bir şehir dışı yüksek devirde 15 20 dk. araç kullanmak her araç için iyidir. aracınızın uzun dönem/ltf değerlerini öğrenebilirseniz zengin karşım kaynaklı bir tıkanma var mı öğrenilebilir. lpg varsa iyi bir yol testi/ afr ayarı yaptırın derim. çok fakir yada çok zengin karışım kat. içindeki filtrelere zarar verir.


öncelikle bütün tavsiye ve yardımlarınız için teşekkür ederim.
kullanımın tamamı şehir içi. dediğiniz gibi devirli kullanınca araba sanki açılıyor gibi oluyor. hissettiriyor.
arıza lambası sürekli yanıyordu kat. olmadan önce de yanıyordu sonrasında da hiç sönmedi. ama en son hiçbir işlevi olmayan çin malı fan müşürü takıldığında söndü. kod falan nedir bilmiyorum kendi imkanlarımla bir şey yapabilecek durumda değilim.

aslında kat. diye bir şeyin varlığından, egzos muayenesini tüvtürkte yaptırınca haberim oldu. muayeneden kalınca kat. taktıracaksın dediler. gittim egsozcuya o da iran malı taktı. ikinci sefer tüvtürkte muayeneden yine kaldık. hatta ben bütün değerleri tek tek karşılaştırdım ve katalitik varkenki değerlerin tamamı daha yüksekti. cihazın başındaki personele de gösterdim onlar da "makine böyle ölçüyor" dedi. sonra egzoscuyla beraber bir kaç farklı yere gittik hiçbirinde muayeneden geçemedik. dükkana dönüp bir ikinci katalitik daha taktılar ve yine geçmedi. sonra uğraşa uğraşa iki katalitikle muayeneden geçtik. ikincisini söktüler. ama o katalitik takıldıktan sonra arabanın bütün düzeni bozuldu. hatta bir gün biraz hızlıyken vitesi boşa aldığımda araba stop etti. tabi o esnada ne yapacağımı bilemedim. belki de ölümden döndük :) katalitik ücreti artı iki muayene ücreti ve bunların üzerine arabanın bütün düzeninin bozulması...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sönmeyen arıza lambası
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2021 16:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Geçmiş olsun sizin afr değerlerini ölçmeniz lazım. würth vs. sistem temizleyiciyi yakıt deposuna koyunca standart emisyon değerlerini yakalarsınız.
ateşleme sorunu olabilir; termostad, ect sensörü vs. kontrol etmeniz lazım. ect sensörü ısı müşürü derler ama 2 ısı müşürü var biri hareret göstergesine bilgi verir, afr yi etkilemez. diğeri (ect sensörü) aracın beynine bilgi gönderir o bilgiye göre yakıt gönderir. eğer doğru ölçmez ise performans kaybı da olur emisyon değerleri de yüksek çıkabilir. hava kaçağı da kontrol edilmeli.
sorununuz çok ihtimalli; oksijen sensörü, maf yada map sensörü, ect sensörü, hava kaçağı, ateşleme (bobin buji kablo), lpg (montajda kaçak , ayarsızlık regülatör, enjektör kaçağı) hepsi yada birkaçı sebep olabilir.
arıza ışığı hata kodu nedir? olaya buradan başlamak lazım: yani bilgisayara bağlatılmalı. elm 327 alabilirsiniz 60 tl. civarında. yada sanayide daha profosyonel cihazlar da bağlatılabilir

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye