Zaman: 05 Kas 2025 17:58

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 83 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015 17:51 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
K. Yüksel yazdı:
Yok öyle değil...; Araç çevresindekilere "ahanda ben geliyorum..!, çekilin arkamdan yoksa ezerim" diyor.


Abi sen minibüslerle karıştırdın bizim arabayı :)
Bende aktif bu özellik sadece içeride rahatsız etmeyecek düzeyde dıt dıt sesi veriyor. Benim konuşan park sensörümle karışıyor ama yinede dalgınlıkla arkaya gitmekten iyidir.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015 21:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ara 2010 14:49
Mesajlar: 138
Şehir: Ankara
İsim: Ergin
Araç: Mitsubishi
Meslek: Oto Teknik
Kan grubu: B+
Yaş: 33
Mut3 ile cok daha saglikli yapiliyor bu işlem.Yinede herhangi bir sorun yaşarsaniz uzman japon olarak siz arkadaşlara yardimci olurum.

_________________

Japon Kore Araç Tamirinde Tek Adres

http://www.uzmanjapon.net/
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015 21:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2014 11:42
Mesajlar: 118
Şehir: Konya/Ankara
İsim: yasin
Araç: colt amt
Meslek: Kamu-Bilgi sist. ve haberleşme
Kan grubu: arh-
Yaş: 29
toygun yazdı:
yasin.Bb_06 yazdı:
Şu olayı açıklasanız biraz cidden çok merak ettim bende obd2 var sadece değerleri okuyorum


http://etacsdecoder.com/forum/showthread.php?tid=305

Guncel version ED uygulamasini indiriyorsunuz, bir adet Lexia 3 (yaklasik +45$) veya MVCI (Pass-Thru devices (J2534)) (yaklasik +15$) kablo aliyorsunuz.
Windows XP onerilen isletim sistemi ED icin. Kullanacaginiz kabloya gore driver'ini yukleyip Etacs decoder uzerinden istediginiz Etacs parametrelerini degistirebilirsiniz.
Verdigim link'teki forumda cogu kaynak rusca, ingilizce materyal sayisi oldukca az. Ben rusca -> ingilizce google translate yapiyorum gerektikce.

ayirca burada da oldukca guzel bilgiler var. Hangi ozelligi acmak icin hangi etacs variant/etacs custom parametrelerinin degistirilmesi gerektigi konusunda bilgiler yer aliyor. http://mmc-autoelectric.org.ua/en/

programin ornek bir goruntusu
Resim

Internet uzerinden calisiyor uygulama, ucretsiz versionunda gunde 3 degisiklik hakki veriyor size. Fazlasini gerekirse, emegi gecen rus arkadasimiza tanimladigi paketlerden birinin parasini odeyip sahip olabiliyorsunuz.

Velhasil 2011+ araciniz varsa cogu seyi yapabilirsiniz, 2008-2010 arasinda hata cikartma ihtimali yuksek (OBDII protokolunde tanimlanan aldigim hata: 80 - Service is not supported in active diagnostic Session).
Bakalim haftasonu firsat bulursam, yeni etacs ile deneyecegim 8)

Not: olasi bir hatali durumda servo direksiyon, abs, esp, hava yastiklari vs. kullanim disi kalacaktir (tecrubeyle sabit). Yine ED uzerinden dogru parametreleri ayarlayarak duzeltebilir, ya da en yakin MUT3'u olan servise gidip restore islemi yaptirabilrisiniz. Bunun icin degisiklik yapmadan once donanim/yazilim versionlarini bir yere kaydetmeyi unutmayin. Oldukca fazla sayida yazilim versionu var :)






Cevap için çok teşekkür ederim en kısa sürede çalışmalara başlayacam :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015 23:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
60 usd yaklaşık olarak 180 TL yapar.

Alacağınız riskleri düşündüğünüzde ki buna kendi hayatınızı tehlikeye atma riski de dahildir, cihazı alıp kendim kurcalamak yerine, işi ehline yaptırmayı ben her zaman tercih ederim.

Kaş yapayım derken göz çıkarmak da söz konusu olabilir yani.

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015 09:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2014 11:42
Mesajlar: 118
Şehir: Konya/Ankara
İsim: yasin
Araç: colt amt
Meslek: Kamu-Bilgi sist. ve haberleşme
Kan grubu: arh-
Yaş: 29
bir adet Lexia 3 (yaklasik +45$) veya MVCI (Pass-Thru devices (J2534)) (yaklasik +15$) kablo aliyorsunuz.


Ben 15 dolar alanı alayım diyorum oda 42 lira ediyor :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015 11:19 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Yaw donate yapalım forumun böle alet edevatı olur. Hayrat niyetine uslu duranların özelliklerini açarsız :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015 11:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2013 02:01
Mesajlar: 94
Şehir: Ankara
İsim: kadrettin yuksel
Araç: asx2013
Meslek: arşivist- Tarihçi
Kan grubu: Arh+
Yaş: 52
Jawserdi yazdı:
K. Yüksel yazdı:
Yok öyle değil...; Araç çevresindekilere "ahanda ben geliyorum..!, çekilin arkamdan yoksa ezerim" diyor.


Abi sen minibüslerle karıştırdın bizim arabayı :)
Bende aktif bu özellik sadece içeride rahatsız etmeyecek düzeyde dıt dıt sesi veriyor. Benim konuşan park sensörümle karışıyor ama yinede dalgınlıkla arkaya gitmekten iyidir.

... Latifeydi... :) ve "diyor" u "demeliydi" diye düzeltiyorum ;). ama bir miktarda eksiği belirtmeliyim. Geri gidiş uyarısının amacı içerdekileri değil, çevredekileri uyarmak olmalı....! "madem bu özellik açık, o sinyal sesini arkaya taşıyacak minik bir ses modulü eklenebilir mi?" diye sorasım var.

_________________
Iskartaya çıkmış dağcı ve balıkadam eskisi.. ama her daim sucul dünya, tabiat tiryakisi.!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015 11:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
toygun yazdı:
yasin.Bb_06 yazdı:
Şu olayı açıklasanız biraz cidden çok merak ettim bende obd2 var sadece değerleri okuyorum


http://etacsdecoder.com/forum/showthread.php?tid=305

Guncel version ED uygulamasini indiriyorsunuz, bir adet Lexia 3 (yaklasik +45$) veya MVCI (Pass-Thru devices (J2534)) (yaklasik +15$) kablo aliyorsunuz.
Windows XP onerilen isletim sistemi ED icin. Kullanacaginiz kabloya gore driver'ini yukleyip Etacs decoder uzerinden istediginiz Etacs parametrelerini degistirebilirsiniz.
Verdigim link'teki forumda cogu kaynak rusca, ingilizce materyal sayisi oldukca az. Ben rusca -> ingilizce google translate yapiyorum gerektikce.

ayirca burada da oldukca guzel bilgiler var. Hangi ozelligi acmak icin hangi etacs variant/etacs custom parametrelerinin degistirilmesi gerektigi konusunda bilgiler yer aliyor. http://mmc-autoelectric.org.ua/en/

programin ornek bir goruntusu
Resim

Internet uzerinden calisiyor uygulama, ucretsiz versionunda gunde 3 degisiklik hakki veriyor size. Fazlasini gerekirse, emegi gecen rus arkadasimiza tanimladigi paketlerden birinin parasini odeyip sahip olabiliyorsunuz.

Velhasil 2011+ araciniz varsa cogu seyi yapabilirsiniz, 2008-2010 arasinda hata cikartma ihtimali yuksek (OBDII protokolunde tanimlanan aldigim hata: 80 - Service is not supported in active diagnostic Session).
Bakalim haftasonu firsat bulursam, yeni etacs ile deneyecegim 8)

Not: olasi bir hatali durumda servo direksiyon, abs, esp, hava yastiklari vs. kullanim disi kalacaktir (tecrubeyle sabit). Yine ED uzerinden dogru parametreleri ayarlayarak duzeltebilir, ya da en yakin MUT3'u olan servise gidip restore islemi yaptirabilrisiniz. Bunun icin degisiklik yapmadan once donanim/yazilim versionlarini bir yere kaydetmeyi unutmayin. Oldukca fazla sayida yazilim versionu var :)

Nasıl yapıldığını soranlar için güzel bir cevap olmuş. Aynen bu program ile yaptım.
Bu program (Etacs Decoder) ve çin kopyası Lexia 3 ile ayrıca yapabilecekleriniz:
-Motor arıza kodu okuma
-Arıza lambası söndürme
-Sistemleri (abs, srs, immobilizer, motor vs) tek tek arıza açısından tarama
-Bakım sayacı ayarlama, sıfırlama
-Eğer aracınız CVT şanzumana sahip ise, CVT yağı değişim zamanını (Yağın bozulma oranı diye geçiyor) görme ve sıfırlama

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015 12:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Etacs Decoder Mut 3 ile de çalışıyor bildiğim kadarıyla.
Sanırım Mut 3 ile "con" uzantılı yapılandırma dosyasını araçtan çekiyorsunuz. Etacs decoder ile üzerinde değişiklikler yapıp kaydediyorsunuz ve bu dosyayı tekrar Mut 3 ile araca yazdırıyorsunuz. Denemedim ama böyle yapılacağı yazıyordu yanılmıyorsam.
Bu arada Etacs Decoder Windows 10 ile de çalışıyor. Yeter ki gerekli sürücüyü yükleyin.
Ben tüm işlemleri Win 10 ile yaptım.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015 12:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2014 11:42
Mesajlar: 118
Şehir: Konya/Ankara
İsim: yasin
Araç: colt amt
Meslek: Kamu-Bilgi sist. ve haberleşme
Kan grubu: arh-
Yaş: 29
Süper paylaşımlar bunlar aslında bu konuda direk konu açıp anlatsanız çok dua alırsınız :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015 12:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Adriclarna yazdı:
60 usd yaklaşık olarak 180 TL yapar.

Alacağınız riskleri düşündüğünüzde ki buna kendi hayatınızı tehlikeye atma riski de dahildir, cihazı alıp kendim kurcalamak yerine, işi ehline yaptırmayı ben her zaman tercih ederim.

Kaş yapayım derken göz çıkarmak da söz konusu olabilir yani.

Arcan hocam, sizin dediğini klasik kullanıcı icin geçerli. yanı ben bunları bir kere açtırır yoluma bakarım derseniz eywallah mantıklı.
Ama ben balıkla değil nasıl yakalandigiyla daha cok ilgileniyorum, gördüğüm kadarıyla benim gibi düşünen insanlar da var.

forumun amaci mantığı bu bence, bilgiyi paylaşmak.

İlgilenen biri icin buradaki yazıyı okuyup 50 liraya alacağı bir kablo ile istediği Zaman canının istediği özellikleri değiştirebilir.

basınıza gelebilecek en kotu şey, yanlış bir ayar yaparsınız ( örneğin ESP'nin çalışması icin, ESP=present, ABS=not present olmasi lazım. siz tutup Abs'yi de present yaparsanız ESP kapanacaktır. ve aracın ekranında Kocaman ASTC kapalı yazisi yazar) bunu daha Marşa basmadan farkedersiniz. geri programı kullanarak düzeltebilir veya servise gidip mut3 ile restore yaptırabilirsiniz.
yolda giderken birden kapanıp canınızı tehlikeye atmaz yani...

insanları korkuturcasina bir gönderi yaptığınız icin bu yazıyı yazma hissiyatı duydum. sonrasında da aklıma bu geldi


cok uzattım: sonuç olarak ilgilenmeyen kullanıcılar zaten gidip iba veya uzman'da bu özellikleri artırabilir, ilgilenip yeterli kaynağı olmayan kişiler icin yol göstermek niyetimiz.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015 15:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
toygun yazdı:
Adriclarna yazdı:
60 usd yaklaşık olarak 180 TL yapar.

Alacağınız riskleri düşündüğünüzde ki buna kendi hayatınızı tehlikeye atma riski de dahildir, cihazı alıp kendim kurcalamak yerine, işi ehline yaptırmayı ben her zaman tercih ederim.

Kaş yapayım derken göz çıkarmak da söz konusu olabilir yani.

Arcan hocam, sizin dediğini klasik kullanıcı icin geçerli. yanı ben bunları bir kere açtırır yoluma bakarım derseniz eywallah mantıklı.
Ama ben balıkla değil nasıl yakalandigiyla daha cok ilgileniyorum, gördüğüm kadarıyla benim gibi düşünen insanlar da var.

forumun amaci mantığı bu bence, bilgiyi paylaşmak.

İlgilenen biri icin buradaki yazıyı okuyup 50 liraya alacağı bir kablo ile istediği Zaman canının istediği özellikleri değiştirebilir.

basınıza gelebilecek en kotu şey, yanlış bir ayar yaparsınız ( örneğin ESP'nin çalışması icin, ESP=present, ABS=not present olmasi lazım. siz tutup Abs'yi de present yaparsanız ESP kapanacaktır. ve aracın ekranında Kocaman ASTC kapalı yazisi yazar) bunu daha Marşa basmadan farkedersiniz. geri programı kullanarak düzeltebilir veya servise gidip mut3 ile restore yaptırabilirsiniz.
yolda giderken birden kapanıp canınızı tehlikeye atmaz yani...

insanları korkuturcasina bir gönderi yaptığınız icin bu yazıyı yazma hissiyatı duydum. sonrasında da aklıma bu geldi


cok uzattım: sonuç olarak ilgilenmeyen kullanıcılar zaten gidip iba veya uzman'da bu özellikleri artırabilir, ilgilenip yeterli kaynağı olmayan kişiler icin yol göstermek niyetimiz.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Katılıyorum...
Mesela benim araca yukarda anlattığım özellikleri açarken. şöyle birşey dikkatimi çekti: Araç 2009 Lancer 1.8 CVT ve biildiğim kadarıyla aracımın INVECS III (D modundaki kullanım durumunuzu belirli aralıklarla takip eden teknoloji) özelliği var. Fakat ETACS ayarlarını kurcalarken "invecs=not present" yani incecs yok yazıyordu. Kurcalamadım... Aynen "ESP=present" "ABS=not present" yazıyordu. Onlara da karışmadım. Emin olduğum ayarları yaptım ve bir sıkıntı çıkmadı.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015 18:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2015 00:21
Mesajlar: 97
İsim: zafer
Araç: lancer 1.8 instyle ozel uretim.
Meslek: ticaret
Yaş: 29
Arkadaslar japon ergin usta hangi sehirde olursaniz uzaktan baglanti ile gizli olan ozellikleri acarim dedi bilginiz olsun ben actiricam izmirdeyim .

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015 18:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ara 2010 14:49
Mesajlar: 138
Şehir: Ankara
İsim: Ergin
Araç: Mitsubishi
Meslek: Oto Teknik
Kan grubu: B+
Yaş: 33
Mut3 ile etacs in yedegini almak lazim öncelikle.
Boylece hata olustugunda geri yuklemek mumkun olabilir.
Yoksa kablo kullaniminda herhangi bir sakinca yok.Korkacak birseyde yok,bazilarinin abarttigi gbi degil.
Eline saglik Toygun.

_________________

Japon Kore Araç Tamirinde Tek Adres

http://www.uzmanjapon.net/
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2015 23:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
@Toygun....

Forum bilgiyi paylaşma yeridir ve kaldı ki benim imzam da bilgiyi sonuna kadar paylaştığımın en bariz göstergesidir. Aracıma her eklediğim uygulamanın parça koduna kadar herşeyi yazıyorum ki ilgisi olan, yaptırmak isteyen arkadaşlar, uygun bulan arkadaşlar parçaları temin etsin, bulsun yaptırsın diye. Hatta fiyatlarına kadar herşeyi yazıyorum. Her ne kadar 2012 senesinden bu yana foruma üye olsam da aklıma gelen uygulamaları IBA otomotiv desteğiyle hayata geçirmeyi başardım ve halen yeni özellik ve donanım geliştirme çalışmalarım(ız) da devam etmekte.

Benmki basit, samimi ve dürüstçe bir uyarı. Oynadığımız şey aracın elektronik beyni. Kaldı ki "ben biliyorum" diye bu işe kalkışıp, aracın tüm ayarlarını bozup soluğu Iba Otomotiv'de alan bir kişiye, ve oynaya oynaya etacsının içine tükürüp aracını yerinden kıpırdatamayıp da Alpaslan Bey'i aracının yanına götürmek zorunda kalan bir kişiye de şahit olmuşluğum vardır.

Temennim hiçbirimizin aracından mahrum kalmadan, istediği özellikleri istedikleri gibi açıp kapatabilecekleri bir dünyada yaşayabiliyor olmamızdır.

Sevgiler :)

NOT: Bitiş cümlesi çok kral oldu bea :)

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2015 00:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Araştırma aşamasında öyle şeylerin olması gayet normal ama. en az bir o kadar kişi de Engin ustaya gitmiştir.
İzmir'de de Mutlu oto var, sagolsun bana da o yardımcı oldu (sizin degiminizle ben etacs'in içine tukurunce) elinde Mut3 olduğundan hemen ona gittim.
Bu posta yazdıklarımın çoğu da tam bitiş cümlenizde anlatılan gibi, isteyen istediği özelliğini kendi açıp kapatabilsin. Uygulamanın da link'ini verdik, kabloların da ismini söyledik.
sagolsun Vural hocam ve Engin usta da tecrubelerini paylaştılar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2015 00:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2015 00:21
Mesajlar: 97
İsim: zafer
Araç: lancer 1.8 instyle ozel uretim.
Meslek: ticaret
Yaş: 29
Kapanlar otomotivde yardimci olabilir arkadaslar ben sordum ozellik acma kapama yapabilorlarmis . ilk firsatta gidip bakicam olumlu olur ise yazarim

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2015 01:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Bu arada, bir bilgi daha paylaşayım:
Bu şekilde "ETACS VARYANT" üzerinde yapılan tüm değişiklikler, servisin Mut 3 cihazında da görünmeye başlıyor.
Etacs üzerinde yapılan değişiklikler iki gruba ayrılıyor.
1. Etacs Custom:
Aracınızı servise götürüp Mut III cihazı ile değiştirebileceğiniz, fabrikanın değiştirmenize izin verdiği özellikler.
2. Etacs Variant:
Fabrikanın aracınızda KAPATTIĞI özellikler. Variant kodlama ile bu özellikleri açıp custom yani özelleştirilebilir hale getiriyorsunuz ve bir çoğu artık Etacs custom'da görünüyor. Örneğin ben 'security alarm' özelliğini açtıktan sonra bakım yaptırdım. Konfor modlu sinyal özelliğini kendim açamadım. Daha doğrusu öyle bir özellik yoktu. Bakımda servisten 3 defa yanan konfor sinyal sayısını 6 ya çıkarmasını istedim onlar da yapamadı. Ama 'security alarm' vs açtığım tüm özellikleri artık servis te görüyordu.
Biraz karışık oldu ama umarım anlatabilmişimdir.
Ayrıca, Varyant etacs sayesinde üretici, tek bir çeşit etacs beynini aynı aracın farklı paketlerinde kullanabiliyor. İstediği özellikleri açıp, izin verip, istemediklerini yasaklıyor. Yine bu sayede servis, 50 çeşit etacs beynini yedek parça olarak bulundurmak yerine, birkaç çeşit beyni yedek parça olarak bulundurup işi hallediyor. Üretici de 50 çeşit beyin üretmek zorunda kalmıyor.
Bizler de üreticinin kendisine sağladığı bu kolaylığı, lehimize çevirip kullanıyoruz.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2015 02:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
AyazZafer yazdı:
Kapanlar otomotivde yardimci olabilir arkadaslar ben sordum ozellik acma kapama yapabilorlarmis . ilk firsatta gidip bakicam olumlu olur ise yazarim

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

yalnızca standart özelliklerin açma kapamasını yapabilirler. aracınıza bakim yaptırırken ücretsiz olarak değiştirebileceğiniz ayarlar.
20 km'de kapılar kilitlensin gibi özellikleri açamazlar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2015 23:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
Ben Ankara'da İba'da açtırdım tüm özellikleri.O sırada ETACS'ın yazılımı da güncellendi benim.

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 83 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye