Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Ara Yag Degisimi
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=12&t=11605
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  lamba cini [ 12 Mar 2016 09:12 ]
Mesaj Başlığı:  Ara Yag Degisimi

Degerli otomobil severler gunumuz kosullarında araclar gelisen metalurjik yapılarla daha saglam daha dayanıklı ve esnek olmaya basladı.Bunun en guzel orneklerinden birini araclarımızda gormekteyiz.Eski kasalarda bulunan demir dokum bloklar ust kapagın aluminyum olması nedeniyle bazı sorunlar olusturuyordu.Her iki metalin farklı genlesmesi ve ısıya olan reaksiyonları hem blogun hem de subap kapagının aluminyum olmasıyla uyum gerceklestirildi.Daha sonraki gelisimler neler olur bilemeyiz ama artık fosil yakıtlı motorların sonu ufukta gorulmeye basladı.Elektrik ve daha farklı alternatiflerle hem verim arttırılmakta hem de cevreye ve tukenen enerji kaynaklarına alternatif aranmakta.
İcten yanmalı dort zamanlı klasik avanslı benzinli bir motorda verim yakıt ve yola aktarılma oranları halen istenilen duzeyde degil.Bu oran yuzde 20 gibi bir durumda.Motorlara uygulanan turbolar vasıtasıyla en fazla 35 lere takılıp kalmakta.İyi de neden bu kadar verimsizler.İki cismin bir birine surtunmesiyle tek bir enerji ortaya cıkar o da ısı.Yanma sırasında atıklar da olusur bunlar karbon monoksit basta olmak uzere bazı istenmeyen sera tipi gazlardır.Benzinli bir aracın yakıt yakmasıyla su da acıga cıkar.Verimi elden alan aslında tamamen ısıdır.Yakıtın yakılması sırasında verim ortalama yuzde otuzken yuzde yetmislik bir oran ısıya donusur.Isı elektron faliyetini hızlandıran bir faktordur ama mekanik ısı uretiminin temel kayıplarından biri de malzeme asınmasıdır.Asınmayı engellemek icin kullanılan hemen hemen tek cozum de yaglamadır. Yaglama iki metal arasında boslukları minimize ederken motor kompresyon sıkılıgını korumakla kalmaz ısı tansferi gorevi de yapar.Isı elektron hareketlerini hızlandırır demistim ya eger ısı cok artar ve transferi yapılmazsa metal bozunuma ugrar.Bozunum aslında yanmadır.Bir bıcagı ocak uzerinde ısıtırsak molekuler bir degisime sebep oluruz.Hemen her metalin icinde barınan ve aslında hayatın da temeli olan Karbon bagları hasar alır.Metalin icindeki karbonun tumu alındıgında metal camsı bir kırılganliga ulasır ki bu esneme uzerine ve bazı dinamik toleranslara gore calısan motor parcalarında en istenmeyen durumdur.Isınan metalin biraz genlesmesi motor kompresynuna olumlu yansır ama fazla ısı motorun yanmasına neden olur.Motorda bu kadar surtunme varken neden motor yanmaz.Bunun olmamasını saglayan en onemli hususu yaglama ve gomlek ve blok aralarında gezinen su ya da anti frizdir.Yag aslında ısı transferi yaparken kompresyon duzenler olusan metal karıncalanmalarını engeller olusmusların icine dolar piston patlamaları sırasında olusan kurumu ve partikulleri icine toplar.Yag motorun kanı gibidir.Su ise lenfatik sistemi yani akkanı gibidir.Mekanik dogal organizmaları taklit ederek ilerlemistir.Dolayısıyla robotik ve sibernetik de mekanigin ilkelliginden kurtulma cabası tasıyan bilim dalları olmustur.Eklemlerimizin arasında bile kemiklerin birbirine surtunup asınmasını engelleyen yastıklar ve eklem sıvıları vardır.İste motor icin hayati olan yagın onemi oylesine buyuktur ki o yuzden bakımı cok onem tasır.Ulkemizde her 7 aractan biri her on insandan nerdeyse ikisi İstanbul da yasamakta.Ulkemizin degil dunyanın merkezi olan bu sehirde yasayanlarımız icin ulasım en onemli konu.A noktasından B noktasına gidiste kesintisiz ve akan bir yol bulmak cogu zaman imkansız.Bu ozel durum araclar ustunde de ozel durumlar olusturmakta. Diyelim ki 10 bin de bir yag bakımı yaptırılması ongorulmus aracımız var.Yolda cesitli hızlarda rakımda ve sıcaklıkta hic durmadan gidilen 10 bin kilometre.Bu arada durkalk yok kontak acıp kapamak yok.On gorulen budur.Bineceksin belli bir zaman ve km arsında 10 bin km gidecek ve yag degisimi yapacaksın.Ama durum oyle midir.Elbette degildir.Verimli ısınmanın ortaya cıkmasını beklemeden kucuk bir market ziyaretinden tutun da saatlerce dur kalk yapmaya varan farklı bir parkurda gezinmekteyiz.Dogal olarak araclarımızın yaptıgı km den cok araclarımızın motorlarının saat bazında ne kadar calıstıgıdır.Aracınızın icinde motor rolantideyken saatlerce beklediniz oysa ortalama 80 km bir hızla coktan 2 saatte 160 km yol gitmistiniz.Eylemsizlik yasalarına gore trafikte beklediginiz surede motorunuz yold olandan daha fazla yoruldu.Ya yagınız o da daha cok eskidi.Ama siz 2 saat boyunca 12 km gittiniz.Yani yagınızı degistirmeye daha cok var oyle mi.Degil.Araclarda hatta ozellikle is makinalarında traktorlerde bir km sayacı yoktur.Onlarda calısma saat sayacı vardır.Pekiyi arac ureticileri neden bu durumu musterilerine ihsas ettirmez.Neden cunku hic bir malzeme sonsuza kadar kullanılsın istemediklerinden.Kime motor ve asınan yedek parca satacaklar sonra.Parca arızalancak ve size gosterilecek bakın asınmıs iste...Bilincli suruculer olarak ne yapmalıyız...Yapmamız gereken ara yag degisimleridir.Yaga verecegimiz fazladan 100 lira bize baska sekillerde 200 lira olarak mutlak geri donecektir.Sık yag degisimi yapmanın motora bilinen hic bir zararı yoktur.Ozellikle İstanbul da yasayan dostlarımız bu hususa dikkat ederlerse surus keyfini hem daha uzun yasayacaklar hem de hemen hepsi ithal olan araclarımızın isletim giderlerini dusurerek parca degisiminden dogacak milli servet kaybını uzun vadede onleyeceklerdir.Saygı ve sevgilerimle.

Yazar:  Jawserdi [ 12 Mar 2016 10:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ara Yag Degisimi

Mustafa abim yine süper tespitler ve önerilerde bulunmuşsun.
Eline diline sağlık.
Ara yağ değişimine katılıyorum. Çünkü bakımda yağı boşaltirken bakıyorum viskozite diye bişey yok. Yağ olmuş resmen SU.

Yazar:  lamba cini [ 12 Mar 2016 10:22 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ara Yag Degisimi

Degerli uzmanım her zaman verdigin destekler icin ben de tesekkurlerimi sunuyorum.

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 12 Mar 2016 10:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ara Yag Degisimi

LPG yağın daha çabuk özelliğini kaybetmesine sebep oluyor birde. Yani öyle tahmin ediyorum :)

Yazar:  Jawserdi [ 12 Mar 2016 10:46 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ara Yag Degisimi

AnakinSkyWalker yazdı:
LPG yağın daha çabuk özelliğini kaybetmesine sebep oluyor birde. Yani öyle tahmin ediyorum :)

Aynen öyle lpg nin yanma ısısı fazla olduğundan hem yağın özelliğini bozuyor hemde azda olsa yağ yakıyor.

Yazar:  maxmaster [ 12 Mar 2016 15:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ara Yag Degisimi

abi saygılar. klavyenin tuşlarına sağlık. güzel tespitler... 60 bin bakımımı 1 ay önce yaptırdım İBA Otomotivde... sağolsun çalışanlar ilgili ve güleryüzlü idiler... koydukları motor yağıda "ELF 10w 40 Sporti" modeli idi. sonradan keşke kendim götürseydim dedim. Ama onu koydularsa vardır bi bildikleri dedim sonradan... 6 ayda bir değiştirmelimiyim şimdi motor yağımı ? bide aracım LPG li 10w 40 oranı iyi mi aracıma ?

Yazar:  Jawserdi [ 12 Mar 2016 15:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ara Yag Degisimi

Ne kadar oldu lpg takılalı ve yağ eksiltme var mı?

Yazar:  maxmaster [ 13 Mar 2016 21:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ara Yag Degisimi

Jawserdi yazdı:
Ne kadar oldu lpg takılalı ve yağ eksiltme var mı?


Yağ eksiltme varmı bilmiyorum da bakmadım yani ama taktıralı 2 ay oldu ve şimdiye kadar şehiriçi 2000 km yaptım. Bide taktırdıktan 2 gün sonra iba da servise girdi işte.

Yazar:  maxmaster [ 20 Mar 2016 01:18 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ara Yag Degisimi

yağ da eksiltmiyor baktım bugün ?

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/