Zaman: 27 Nis 2024 22:45

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2010 12:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eki 2010 16:38
Mesajlar: 9
İsim: Ali KARADUMAN
Araç: 2004 Lancer AT
Arkadaslar merhaba,

' 2 gun once aldıgım 2004 at lancer hakkında bır kac sorum olacak
Aracımın vıtesınde bır tus var sanırım bu tusa basarak vıtes degıstırmem gerekıyor
ama dun bu tusa basmadanda N R ve D arasında gezındım
acaba bu sanzumanda bır problem oldugunumu gosterıyor yanı tusa basılı tutmadan da gececekse ne dıye yapmıslar o tusu

2 . sorum arac seyır halındeyken D den N ye Veye D den tıptıronık e gecmem sanzumana zarar verırımı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2010 12:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 May 2010 14:01
Mesajlar: 760
Şehir: Tekirdağ
İsim: Seyhan
Araç: Colt 1.5 instyle AMT
Meslek: Elektronik Teknikeri
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
aracınız hayırlı olsun ali bey. vites kolundaki mandal geri vites ve park emniyeti için konulmuş. seyir halinde yada araç sabit değilken N D yaparken vites kolunun R ve P ye geçmesini engeller mandal. mandala basmadan R ve P ye geçiyorsa vites kolu mekanizmasında bir sorun vardır. çünkü emniyet kolda şanzımanla alakası yoktur. mandala bastığınızda bir pim aşağı basıyor ve R nin yolunu açıyor basit bir sistemi var.

* mandala basmadan P den R ye R den P ye ve N den R ye geçmemesi gerekir.
* tiptroniğe (+ -) mekanizmanın yapısından dolayı sadece D den geçer.

pim basılı halde takılı kalmış olabilir. koluda bir yıldız civata tutuyor. sökünce ortaya çıkar olay.....

2. soru için bende seyir halinde rampa aşağı :twisted: yada trafikte uzun süre durucaksam N-D yapıyorum. araç seyir halindeyken boşa atmanın iyi olmadığını duymuştum fakat zararı nedir bilmiyorum..


En son seyo tarafından 21 Eki 2010 00:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2010 12:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Bildiğim kadarıyla cevaplayayım.
N D ve R arasında düğmeye basmadan geçememen gerekiyor.
eskiden kullandığım hondada sadece D ler arasında düğmeye basmadan dolaşabiliyordum.
Örn: D-D3-D2-D1 arasında dolaşa biliyordum.

D den tiptroniğe geçmende sorun olacağını zannetmiyorum.
sollamalarda vs. çok kullanılıyor zaten birden tiptroniğe geçip vites düşürme işini herkes yapıyordur sanırım.

D den N ye almayıda çok kişiye sormuştum sorun olmaz ama yinede boşa alma zaten ayagını gazdan çekince aynı şey oluyor dediler.

Saygılarımla..

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2010 23:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Ağu 2010 22:59
Mesajlar: 1
İsim: MITSUBISHI
Araç: LANCER
Meslek: MEMUR
Bildiğim kadarıyla otomatik vites boşa alınmamalı.özelliklede 40 km/h üzerinde iken.Siz vitesi boşa (N) aldığınızda motor devri düşüyor ama şanzıman dönmeye devam ediyor.Şanzıman yağlama basıncını motor devrinden alıyor.Bu hareketle şanzımanın yağlama basıncı ve yağlama miktarıda otomatik olarak düştüğü için anormal bir çalışma meydana geliyor diye biliyorum.Ama servis elemanlarıda boşa almayı tavsiye etmiyor.Kırmızıda beklerken boşta olması yakıt ekonomisi sağlıyor.saygılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 86 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye