Zaman: 22 Eyl 2018 03:28

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2017 21:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4961
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
benim de i gözüm köpekbalığında. teknik olarak az yakıt nedeniyle aklımda yoksa outlander düşünüyorum. 1.6 daha az yakıyor gibi görünüyor uzun yolda. sırf bu yüzden 1.6 için bütcemi zorlamak istiyorum.
köpekbalığında 1.5 ve 1.6 kıyaslaması dışında sedan ile HB arasında da zorlanıyorum: normalde HB severim ama sedan daha iyi görünüyor.
güzel bir köpekbalığı seçenek/ bilgi yazısı güzel olurdu ?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2017 06:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 21
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
av.ilhami yazdı:
benim de i gözüm köpekbalığında. teknik olarak az yakıt nedeniyle aklımda yoksa outlander düşünüyorum. 1.6 daha az yakıyor gibi görünüyor uzun yolda. sırf bu yüzden 1.6 için bütcemi zorlamak istiyorum.
köpekbalığında 1.5 ve 1.6 kıyaslaması dışında sedan ile HB arasında da zorlanıyorum: normalde HB severim ama sedan daha iyi görünüyor.
güzel bir köpekbalığı seçenek/ bilgi yazısı güzel olurdu ?


Sedan tavsiye ederim, bütünü halinde Lancer'ın gerçek hali sedan olanı. Sportback Lancer ilk başlarda göze çok hoş gelse de göreceli olarak, kısmen eskiyen veya gözün alışması diye nitelendirebileceğim bir tasarıma sahip. Birçok araç ilk çıktığında tasarımıyla dikkat çekiyor ancak ilerleyen zamanlarda ilk zamanlardaki cazibesini kaybediyor. Lancer Sportback de bence buna bir örnek. Sedanda nasıl güzel bir tasarım varsa eskimiyor, göz alışmıyor. Sportback Lancer, aradaki farkı tam bilmiyorum ama; hatcbackten öte sanki station wagon gibi.

Tasarımın haricinde, malumunuz kısmen yüksek hızlarda hafif bozuk yolda veya virajlarda Lancerlarda hafif bir zıplama olayı oluyor, deneyimim olmadı ancak sportbacklerde bunun biraz daha fazla olduğuna dair buradan bazı deneyimler okumuştum, tabii ki lastik basıncı çok önemli o sebeple net bir kanıya varmak zor.

Mekanik olarak da aynı motor olmasına rağmen Lancer Sedan'ın 0-100'ü 10.7 saniye iken, Sportbackte 11.1 saniye. Bu fark ani hızlanmadan ziyade, ara hızlanmalarda ufak bir fark olabileceğinin göstergesi olabilir. Elbette bunlar çok ufak belki de hissedilmeyecek farklar ancak kağıt üzerinde durum böyle.

Temiz olsun, gönlünüze göre olsun. Gerisi ufak teferruat.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2017 20:52 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4961
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Evolution yazdı:
Temiz olsun, gönlünüze göre olsun. Gerisi ufak teferruat.

aslında olayın özeti bu ama pimpirikli olmak kendi başını ağrıtmak :)
invite ile inform arasında fiyat farkına değen ne var: ESP/tcs hariç.
TCS sadece kaymalarda mı devreye giriyor yoksa "sürekli aktif" olarak da virajlar da vs. araca hafif müdahele ediyor mu: iç ve dış tekerleri duruma göre farklı hızlarda döndürerek dengeyi korumaya aktif olarak müdahele ediyor mu?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2017 23:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 21
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
İnviteda İnforma ek olarak alaşım jant, deri direksiyon, vites topuzu, direksiyon tuşları, bazı sensörler, sis farları, otomatik klima gibi farklar var. Modellere göre farklılık gösterebilir. 2011 den sonra gelen İnformlarda astc standart oldu, o zamanlar SAM diye adlandırılan model hariç, onda astc yoktu.

Tcs olarak adlandırılan sistemin bir türevi dediğiniz gibi (sanırım 2000 model s40 larda vardı bu özellik) tam olarak esp gibi değil, savrulmadan ziyade boşa dönen (ıslak yola giren iki tekerleğin kuru zemindekilere göre dönüş turunun artmasına müdahale gibi) tekerleklere müdahale ediyordu. Asr nin bir tık üstü gibi.

Astc ise tam dediğiniz şekilde her türlü dengesizlikte araca müdahalede bulunuyor, ayrı ayrı her tekerleğe giden gücü kontrol ediyor, düşürüp arttırıyor. (tabii ki evolardaki sawc gibi değil zira bizim araçlar önden çekiş olduğu asıl müdahale ön tekerleklerde kendini gösteriyor, arkalarda ise frenleme ile kendini gösteriyor.) Savrulma, kayma, patinaj benzeri her şeye müdahale ediyor. Dilerseniz kapatılabiliyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2017 23:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4961
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Evolution yazdı:
İnviteda İnforma ek olarak alaşım jant, deri direksiyon, vites topuzu, direksiyon tuşları, bazı sensörler, sis farları, otomatik klima gibi farklar var. Modellere göre farklılık gösterebilir. 2011 den sonra gelen İnformlarda astc standart oldu, o zamanlar SAM diye adlandırılan model hariç, onda astc yoktu.


2011 sonrası zaten 1.6 yani 1.6 "inform" da bile ASTC var. bu iyi haber :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 00:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Kas 2017 00:44
Mesajlar: 4
İsim: Recep
Araç: yok
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
Arkadaşlar 2009 lancer 1.5 otomatik aldım, iki aydır kullanıyorum. Araç 100-120 km arasında titreme yapıyor. Daha aşağı ve yüksek hızlarda problem yok. Lastiklerde problem yok, araç 156binde ve şimdiye kadar her 10 binde yetkili serviste bakılmış. Son bakımı ben yine aynı yetkili serviste yaptırdım ama pek ilgilenmediler. Problem ne olabilir, önereceğiniz İstanbul Avrupa yakası yetkili veya özel servis var mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 01:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 529
İsim: can
Araç: colt2008-Outlander2003/2011
Meslek: Ankara
Yaş: 39
Üstad bu titretme fren yapınca mi ortaya çıkıyor, yoksa sadece hiza bağlı mi olarak ortaya çıkıyor. Eğer hıza bağlıysa Aracı manüel vitese alarak her iki yakin viteste de ayni hızda mi ortaya çıkıyor? Yoksa farklı hızlarda mi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 04:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Kas 2017 00:44
Mesajlar: 4
İsim: Recep
Araç: yok
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
canztr yazdı:
Üstad bu titretme fren yapınca mi ortaya çıkıyor, yoksa sadece hiza bağlı mi olarak ortaya çıkıyor. Eğer hıza bağlıysa Aracı manüel vitese alarak her iki yakin viteste de ayni hızda mi ortaya çıkıyor? Yoksa farklı hızlarda mi

Fren ile alakalı değil, normal seyir halinde iken 100km ye geldiğinde titreme başlıyor. 110 kmde bir maksimum seviyeye ulaşıyor, 120ye kadar azalarak devam edip 120yi geçince titreme geçiyor. Hız azalırken de aynı şekilde. Sabit 110 ile devam edince titreme de yolcuları bile rahatsız edecek düzeyde sürekli devam ediyor. Hız dışında değişken bulamadım. Manual viteste hiç denemedim, deneyip onu da yazarım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 07:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 529
İsim: can
Araç: colt2008-Outlander2003/2011
Meslek: Ankara
Yaş: 39
Vitesleri farklı denemeniz durumunda yine aynı hızlarda titreme oluyorsa balans ayarlarını tekrar kontrol etmelisiniz. Lastiklerde sıkıntı yok demissiniz ama o alka geliyor yine. En son balans ayarı ne zaman yapıldı. Lâstik değişimi yada on fren balata yada aks değişimi gibi on tekeri söktüren bir işlem yapıldı mı hic. Kuvvetli titremeden bahsetmişsiniz bu yine balans ayarına işaret ediyor. Ayrıca gaz kestiginizi ve yine o aralıkta titreme olduğunu söylemişsiniz. Bu da motor ve şanzıman ile alakalı olmadığını gösteriyor. Titreme araçta ne kadar süredir var?

Farklı viteslerde farklı hızlarda titreme olursa o zaman balans değil. Başka şeyleri düşüneceğiz.

Baş şüpheli balans ayarı . Balans ayarsizliginin en belirgin işareti belirttiğiniz gibi yuksek hızda belirgin bir km aralığında her şartta kuvveti değişen genelde de kuvvetli titremeye sebep olmasıdır. Titremenin başladığı zamanlarda Hızlıca bir çukura girmiş de olabilirsiniz . Ters bir şekilde etkilediyse balans ayarınız kolayca kaçabilir. Yada kurşunları düşürmüş de olabilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 19:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2017 11:54
Mesajlar: 41
Şehir: ANKARA
İsim: mustafa
Araç: 2013 lancer 1.6 invite
Meslek: mühendis
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 50
özellikle arka tekerleklerdeki balans ayarına dikkat. lastiklerde olağan şüpheli, lastikler tekrar incelenmeli.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2018 01:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Şahsi fikrim, iyi bir lastikçi bulman. 4 tekeri de söktür. Jantların kenarları temizlet, içini boyat, kurut. Lastiklerin yönüne, iç dış temizliğine dikkat ederek taktır. 4 lastik sıfıra sıfır balanslanmalı. Birde iyi bir rotçuda ön takıma baktır. Rot ayarı yaptır. Bir daha 120 ye inmezsin :) Lancer tam bir uzun yol aracı. Üst hızlara çıktıkça yola oturuyor.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye