Zaman: 23 Nis 2024 10:26

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016 02:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Kas 2016 22:57
Mesajlar: 8
İsim: Askin
Araç: lancer olacak umarım
Meslek: tekniker
Yaş: 32
Selamlar,

Siz değerli dostlardan tavsiye almak istedim. Lancer sahibi olma yolunda hızlı şekilde ilerliyorum. Bir kaç konu hakkında yardımcı olursanız sevinirim.
2010-2011 model manuel lpgli araçlar genel olarak sorun yaşatıyor mu lpgli araçları tavsiye eder misiniz? Al sat yapmayacağım, perte çıkarana kadar kullanmayı düşünüyorum o nedenle expertiz haricinde özellikle dikkat etmem gereken bir kısım yada aksamı söz konusu mudur? Sakin kullanan bir sürücüyüm benzinli düşünüyorum ama lpg sorun çıkarmıyorsa uyumlu ise ekonomik yönden cazip geliyor. Sizlerin tavsiyesi ne yönde olabilir ? Yöneticinin affına sığınaraktan konulara baktım ama genel bilgi edinemedim o yüzden yeni konu açtım.

Saygılarımla,

_________________
Bana kral muamelesi yapsınlar diye işe çıplak gittim. Yapmadılar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016 08:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
Hocam Selamlar
Lancer motorları LPG ile çok uyumludur. İyi bir usta tarafından montajı yapılmış ve sakin kullanılmış ise uzun süre hiçbir sorun yaşatmaz.
Uzun süreden kastım LPG takıldıktan sonra en az 100bin KM.
Alacağınız araç LPG ile kompresyon testine mutlaka sokun aracınız. Sübap ve motor durumunu bu şekilde anlayabilirsiniz. motor üst kapak masrafında max 1500 TL ye mal olur. ona göre hesap yapabilirsiniz.

3 senedir LPG li lancer kullanan biri olarak demek isterim ki, eğer yılda 10bin km yi geçmezseniz LPG ye gerek yok aracınız orjinal kalsın. Çünkü Lancer benzinde dahi sınıfındaki araçlardan çok daha ekonomik.
Benzinle kullanımda bir depoda ortalama 6-6,3 LT ile gezerken LPG takıldıktan sonra 7-8 lt arasında kullanım gördüm.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016 08:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Uzun vade bineceksiniz ve gezmeyi seven biri iseniz LPG taktirmaniz yarariniza olur.
Ben 5 yılda bir araba değiştiriyorum. Yıllık ortalama 20 bin yapıyorum.

LPG yi 2100 tl ye yaptırmıştım. Çoktan kendini amorti etti.

Araba benzinli olarakta az yakıyor ama LPg ile daha tasarruflu oluyor.

Hayırlısı olsun şimdiden.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016 16:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Kas 2016 22:57
Mesajlar: 8
İsim: Askin
Araç: lancer olacak umarım
Meslek: tekniker
Yaş: 32
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Saygılar.

_________________
Bana kral muamelesi yapsınlar diye işe çıplak gittim. Yapmadılar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016 17:03 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
az önce bi arkadaşla konuşmuştum. lpg ustası NGK buji önermiş ve tasarrufun da artar demiş. ben geçen hafta İzmite git gel 100km. de 7,5 litre lpg yaktım. aracın neredeyse benzin (7,1 litre) değerlerine yakın. daha önceleri NGK lpg bujiyi öneriyordum şimdi "şiddetle" öneriyorum.
(aynı yolda tekrar ölçüm yapacağım 7,5 litre gerçekten çok az. millete yanlış bilgi vermeyelim)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016 18:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
av.ilhami yazdı:
az önce bi arkadaşla konuşmuştum. lpg ustası NGK buji önermiş ve tasarrufun da artar demiş. ben geçen hafta İzmite git gel 100km. de 7,5 litre lpg yaktım. aracın neredeyse benzin (7,1 litre) değerlerine yakın. daha önceleri NGK lpg bujiyi öneriyordum şimdi "şiddetle" öneriyorum.
(aynı yolda tekrar ölçüm yapacağım 7,5 litre gerçekten çok az. millete yanlış bilgi vermeyelim)

bende tavsiye üzerine ngk lazerline buji taktım motor çalışması çok iii oldu.ama sanki yakıt arttı gibi.acaba bujileri taktırdıktan sonra lpg kalibrasyonu yaptırmam mı gerek.şehir içi 100 de 9 9.5 lpg yakıyor.önceden daha iyiydi.iyi forumlar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2016 09:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Şehir içi yakıt tüketimi değerlerini standartlaştırmak -benim için- zor ben sadece şehir dışı hesaplıyorum.
size tavsiye gaz pedalına daha sakin basın. daha düşük devir kullanmaya çalışın. pedala basma alışkanlığı değişmezse şehir içinde performans artıyor ama tasarruf artmıyor.
Klasik bujide devir yükseltmek için gaza fazla basmak gerekirken NGK LPG de deviri çok yükseltmeden gaz pedalına daha fazla basmadan bastığınız seviyede tutarsanız motorun kendini çabuk toparladığını fark edersiniz. Bilmiyom anlatabildimmi ?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2016 13:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
av.ilhami yazdı:
Şehir içi yakıt tüketimi değerlerini standartlaştırmak -benim için- zor ben sadece şehir dışı hesaplıyorum.
size tavsiye gaz pedalına daha sakin basın. daha düşük devir kullanmaya çalışın. pedala basma alışkanlığı değişmezse şehir içinde performans artıyor ama tasarruf artmıyor.
Klasik bujide devir yükseltmek için gaza fazla basmak gerekirken NGK LPG de deviri çok yükseltmeden gaz pedalına daha fazla basmadan bastığınız seviyede tutarsanız motorun kendini çabuk toparladığını fark edersiniz. Bilmiyom anlatabildimmi ?

cevap icin tesekkur.anladim.peki buji sonradan takildi tekrar ayar yapmak lazim mi lpg için


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2016 16:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ben ayar yaptırmadım memnunum. sorunuza binaen lpg ustama da sordum, o da gerek yok dedi. yolunuz düşerse havaların soğuması vs. bahanesi ile ayarları kontrol ettirebilirsiniz. iyi bir ustaya gitmenizi tavsiye ederim: belli devir aralıkları için ayrı ayrı ayar yapan tecrübeli bir yer olsun. sizn araçtan ve sizin LPG markasından ayar yapan biri daha iyi olur. ayar yapmanın en iyi şekli yol testidir. araç rolantide iken yapılan ayardan daha iyidir.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2016 17:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Kas 2016 22:57
Mesajlar: 8
İsim: Askin
Araç: lancer olacak umarım
Meslek: tekniker
Yaş: 32
Yeni paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Bir sorum daha olacaktı 2010 model 1.5 ve 1.6 invite modeli motor harici farklılık var mı ? 2011 invite modelinde kapalı özellikleri açtırabiliyormusuz 1.5 tada açtırabiliyor muyuz?

_________________
Bana kral muamelesi yapsınlar diye işe çıplak gittim. Yapmadılar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2016 20:09 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Açtırabiliyorsunuzm. Benimki açık.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2016 20:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Kas 2016 22:57
Mesajlar: 8
İsim: Askin
Araç: lancer olacak umarım
Meslek: tekniker
Yaş: 32
Teşekkür ederim.

_________________
Bana kral muamelesi yapsınlar diye işe çıplak gittim. Yapmadılar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2016 07:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Eki 2015 14:08
Mesajlar: 81
Şehir: Konya
İsim: Doğan
Araç: Lancer 1.6 MT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 30
Hosgeldiniz lpg takilmamis bir 1.6 invite bulun ve lpgyi kendiniz taktirin.bir cok sorundan kurtulmus olursunuz. cunku takan kisi nasil takti kullanan kisi nasil kullandi bunlar hep soru isareti olur. Bir de lanceri bir sekilde sürüm deneyin yol sesi vb bir com acidan sizi tatmin edecek mi bakin


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2016 13:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Kas 2016 22:57
Mesajlar: 8
İsim: Askin
Araç: lancer olacak umarım
Meslek: tekniker
Yaş: 32
Hoşbuldum bilgiler için teşekkür ederim.Birtane gozume kestirdim Otomatik lancer benzinli. Otomatik kullanan veya bilgi sahibi olan arkadaslarimizin yorumları nedir acaba. Baktirirken neyine dikkat etmeliyim ve istanbul kadıköy tarafında batırmak için tavsiye edebileceğiniz servis yada usta varmı acaba. Saygilar

_________________
Bana kral muamelesi yapsınlar diye işe çıplak gittim. Yapmadılar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2016 21:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2016 20:21
Mesajlar: 21
İsim: Erkan
Araç: 2015 1.6 invite mt
Meslek: Eğitimci
Kan grubu: Brh+
Yaş: 36
Dingonun_ahırı yazdı:
Selamlar,

Siz değerli dostlardan tavsiye almak istedim. Lancer sahibi olma yolunda hızlı şekilde ilerliyorum. Bir kaç konu hakkında yardımcı olursanız sevinirim.
2010-2011 model manuel lpgli araçlar genel olarak sorun yaşatıyor mu lpgli araçları tavsiye eder misiniz? Al sat yapmayacağım, perte çıkarana kadar kullanmayı düşünüyorum o nedenle expertiz haricinde özellikle dikkat etmem gereken bir kısım yada aksamı söz konusu mudur? Sakin kullanan bir sürücüyüm benzinli düşünüyorum ama lpg sorun çıkarmıyorsa uyumlu ise ekonomik yönden cazip geliyor. Sizlerin tavsiyesi ne yönde olabilir ? Yöneticinin affına sığınaraktan konulara baktım ama genel bilgi edinemedim o yüzden yeni konu açtım.

Saygılarımla,


öncelikle merhaba, eylül basında almısdım 1.6 invite 0. Bende siizn gibi foruma sormusdum ve 2. el bulamadım uygununu 0 tercıh ettim.

aradan 4 ay gecdı 4 bin km oldu. Kardeşim arac hakkındaki sonuc ne söyleyeyim ' iyiki lancer almısım'. İşde her acıdan sonuc bu, ailemi güvenle tasıyorum,allah koruusn cumlemızı ama ufak tefek seylerden kormuyorum, 2 cocuk hanım falan bazen est dost arabada gayet rahatlar ve bazen ılk bınen arkadasların ağzından ilk cıkan kelime ' ya bayaa genısmiş içi' :) yakıt harıka, ve sanırım baya havalıı bi araba bakan bi daha bakıyo bugun cekdım karsıya cay ıcıyorum amcam solee bi onden arkadan bakdıı valla ne diim içim oksandı sankii. allah gönlüne göre versin selamlar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye