Zaman: 29 Mar 2024 04:34

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2017 14:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 10:57
Mesajlar: 24
Şehir: KOCAELİ
İsim: Kadir
Araç: LANCER 2011
Meslek: BİLİŞİM
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
Arkadaşlar merhaba başlıktata belirttiğim gibi hava filtre kutusu ve emiş (hava giriş) borusunu bulamıyorum. Set olarak alacağım fakat tüm servisleri aradım yok. IBA ' de de yok. Çıkmacılar sormadan yok diyor. Yardımlarınızı bekliyorum :) :pardon:

Aracım Lancer 2011 1.6 Invite Manuel

Parça kodu: 1505A955 (Mitsubishi Air Inlet Duct)

Görselleri
Resim
Resim
Resim

_________________
Vefa'yı bilmeyene; Menfaati soracaksın, onu iyi bilir!


En son kadolf tarafından 19 Tem 2017 15:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2017 15:36 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Ankara daki çıkmacı Güven'e sordunuz mu? yada istanbul ikitellideki Uçkun ?
(şuan bende iletişim bilgileri yok nette bulursunuz)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2017 15:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 10:57
Mesajlar: 24
Şehir: KOCAELİ
İsim: Kadir
Araç: LANCER 2011
Meslek: BİLİŞİM
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
av.ilhami yazdı:
Ankara daki çıkmacı Güven'e sordunuz mu? yada istanbul ikitellideki Uçkun ?
(şuan bende iletişim bilgileri yok nette bulursunuz)


ikisinede sordum direk soruyu dinlerken yok diyorlar :)

_________________
Vefa'yı bilmeyene; Menfaati soracaksın, onu iyi bilir!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2017 16:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Haz 2017 13:37
Mesajlar: 109
İsim: Bülent
Araç: Mazda 3 1.6D Impressive
Meslek: Satış Danışmanı
Kan grubu: A +
Yaş: 33
kadolf yazdı:
av.ilhami yazdı:
Ankara daki çıkmacı Güven'e sordunuz mu? yada istanbul ikitellideki Uçkun ?
(şuan bende iletişim bilgileri yok nette bulursunuz)


ikisinede sordum direk soruyu dinlerken yok diyorlar :)

vizyonoto, jakopar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2017 16:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
bizim outlanderin hava kutusuda aynı böle.. lancer değilde outlander bulup deneseniz... olurya belki denk gelir.

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2017 22:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 10:57
Mesajlar: 24
Şehir: KOCAELİ
İsim: Kadir
Araç: LANCER 2011
Meslek: BİLİŞİM
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
tilki yazdı:
bizim outlanderin hava kutusuda aynı böle.. lancer değilde outlander bulup deneseniz... olurya belki denk gelir.

aynen aklıma geldi aslında biraz bakındımda farklı duruyor açıları felan saol öneri için.

__hiroshima__ yazdı:
vizyonoto, jakopar

yarın bakacağım teşekkürler.

_________________
Vefa'yı bilmeyene; Menfaati soracaksın, onu iyi bilir!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2017 09:19 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
parçanın amacı içeri hava almayı sağlamak. basit olmadığını anlatmak için derler ya: boru mu bu !! diye. sizin için cevap: evet boru! uydurun bişey geçin. neticede elektrik devresi vs. olmayan bir parça orjinal istemez. sulama borusu bile olur: kaput çıkışını ısı tabancası ile şekillendirirsiniz gerekirse :)
bu şekilde borusuz kullanmanın tek kötü yanı, dışardan direk soğuk havayı almayıp ısınan motor nedeniyle biraz daha sıcak hava girer. soğuk havanın oksijen oranı daha fazladır daha iyidir ama sonuç olarak siz bunu ne performansta ne de yakıt tasarrufunda bir fark görmezsiniz.
bir de hava filtresi "belki" daha çabuk kirlenir.
Bu şekilde kullanırken filtre kutusunun çıkışına sineklik takarsanız yaprak, arı gibi iri parçaların girişini engellersiniz.

İnşaallah normal bir şekilde sorunu çözersiniz.
yurt dışı sitelere baktınız mı?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2017 18:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
üzerindeki boruya ne oldu ?
Yetkili servisde yoksada getirtebilmesi lazım. Getiremeyiz derse temsa ya şikayet yolu görünür.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2017 20:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 10:57
Mesajlar: 24
Şehir: KOCAELİ
İsim: Kadir
Araç: LANCER 2011
Meslek: BİLİŞİM
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
av.ilhami yazdı:
parçanın amacı içeri hava almayı sağlamak. basit olmadığını anlatmak için derler ya: boru mu bu !! diye. sizin için cevap: evet boru! uydurun bişey geçin. neticede elektrik devresi vs. olmayan bir parça orjinal istemez. sulama borusu bile olur: kaput çıkışını ısı tabancası ile şekillendirirsiniz gerekirse :)
bu şekilde borusuz kullanmanın tek kötü yanı, dışardan direk soğuk havayı almayıp ısınan motor nedeniyle biraz daha sıcak hava girer. soğuk havanın oksijen oranı daha fazladır daha iyidir ama sonuç olarak siz bunu ne performansta ne de yakıt tasarrufunda bir fark görmezsiniz.
bir de hava filtresi "belki" daha çabuk kirlenir.
Bu şekilde kullanırken filtre kutusunun çıkışına sineklik takarsanız yaprak, arı gibi iri parçaların girişini engellersiniz.

İnşaallah normal bir şekilde sorunu çözersiniz.
yurt dışı sitelere baktınız mı?

evet lancer air intake diye geçiyor parça kimilerinde lancer air snorkel :D ama orjinal adı lancer air intake oem. Net olarak satan bitek ebay de var ama 95 dolar yazmış. Bende dediğin gibi sanayide halletcem artık açık hava filtresi kullanıodum baktım boru içi hep tozlanmış normalmi acaba ?

Jawserdi yazdı:
üzerindeki boruya ne oldu ?
Yetkili servisde yoksada getirtebilmesi lazım. Getiremeyiz derse temsa ya şikayet yolu görünür.

yetkili servis dün aradı bulduklarını söylediler ama fiyat uçuk 700 lira. İlhami'nin dediği gibi kauçukçudan alıp uydurucağım artık ısıtıcıyla felan..
orjinali önceki sahibinde kazada kırılmış heralde kutu var o emiş giriş borusu yok maalesef.

_________________
Vefa'yı bilmeyene; Menfaati soracaksın, onu iyi bilir!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2017 09:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Boru içinin tozlanması gayet normal. Neticede dış hava ile temas ediyor ve yollardan kalkan tozu içine çekiyor. Zaten bu tozlanma olmasa hava filtrelerini değiştirmeye gerek kalmazdı. borulara yapışan tozun bir kısmı hava filtresine takılır. filtre bu tozları sürezerek motora temiz havayı verir. filtre tıkandığında hava girişi de azalınca bu sefer ideal yanma gerçekleşmez ve araç boğulur güçten düşer. bu nedenle bulunduğunuz ortama göre hava filtresini daha erken değiştirmeniz daha iyi olur. Normal şartlarda her yağ değişiminde (10-15 bin km.) filtre değişir ancak tozlu yolların çok olduğu coğrafyalarda 5 bin km. de değişim yakıt tasarrufu açısından da iyidir.
eğer aracınıza uygun hava filtresi maliyetli ise ben K&N hava filtresi öneriyorum. araç modeline görefiyatları 170TLden başlıyor. a1milyon km. garanti veriyorlar. bunun avrupa şartları düşünülerek olduğunu varsayarsak Türkiye ömrü 500bin km. olur. buda kabaca "siz aracıan sonra elinizden çıkarana kadar" bir daha hava filtresi almayacağınız anlamına gelir. aldıktan sonra ortlama 50bin km. de bir temizlik yapmanız yeterli. (ben daha az km.lerde temizliyorum). Temizlik için +100TL.ye temzileme kiti var ancak arab sabunu vs. kullanan arkadaşlarda halinden memnun.
ben klasik "kutu içi" denilen standar tip kullanıyorum :performanstan ziyade tasarrufa önem verdiğim için. ayrıca daha temiz kalıyor.
http://www.knfiltre.com/

sanırım sizin araca uyan ürün kodu: K&N 33-2392 Mitsubishi Hava Filtresi (kutu içi)
http://www.hepsiburada.com/k-n-33-2392- ... otkn332392

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2017 09:57 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yabancı siteden;
https://www.knfilters.com/search/produc ... od=33-2392

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2017 10:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 10:57
Mesajlar: 24
Şehir: KOCAELİ
İsim: Kadir
Araç: LANCER 2011
Meslek: BİLİŞİM
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
av.ilhami yazdı:
Boru içinin tozlanması gayet normal. Neticede dış hava ile temas ediyor ve yollardan kalkan tozu içine çekiyor. Zaten bu tozlanma olmasa hava filtrelerini değiştirmeye gerek kalmazdı. borulara yapışan tozun bir kısmı hava filtresine takılır. filtre bu tozları sürezerek motora temiz havayı verir. filtre tıkandığında hava girişi de azalınca bu sefer ideal yanma gerçekleşmez ve araç boğulur güçten düşer. bu nedenle bulunduğunuz ortama göre hava filtresini daha erken değiştirmeniz daha iyi olur. Normal şartlarda her yağ değişiminde (10-15 bin km.) filtre değişir ancak tozlu yolların çok olduğu coğrafyalarda 5 bin km. de değişim yakıt tasarrufu açısından da iyidir.
eğer aracınıza uygun hava filtresi maliyetli ise ben K&N hava filtresi öneriyorum. araç modeline görefiyatları 170TLden başlıyor. a1milyon km. garanti veriyorlar. bunun avrupa şartları düşünülerek olduğunu varsayarsak Türkiye ömrü 500bin km. olur. buda kabaca "siz aracıan sonra elinizden çıkarana kadar" bir daha hava filtresi almayacağınız anlamına gelir. aldıktan sonra ortlama 50bin km. de bir temizlik yapmanız yeterli. (ben daha az km.lerde temizliyorum). Temizlik için +100TL.ye temzileme kiti var ancak arab sabunu vs. kullanan arkadaşlarda halinden memnun.
ben klasik "kutu içi" denilen standar tip kullanıyorum :performanstan ziyade tasarrufa önem verdiğim için. ayrıca daha temiz kalıyor.
http://www.knfiltre.com/

sanırım sizin araca uyan ürün kodu: K&N 33-2392 Mitsubishi Hava Filtresi (kutu içi)
http://www.hepsiburada.com/k-n-33-2392- ... otkn332392


bilgilendirme için teşekkürler, gayet açıklayıcı olmuş. hepsiburada da bitmiş ama çok ta önemli değil bulurum. şu dış emme borusunu ayarlıyımda ondan sonraki ilk hedefim k&n olur.

_________________
Vefa'yı bilmeyene; Menfaati soracaksın, onu iyi bilir!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2017 11:28 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
K&N borulu modelleri var ama fiyatı, montajı vs. aldığına değmez bence
https://www.knfilters.com/air_intake.aspx

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2017 00:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 10:57
Mesajlar: 24
Şehir: KOCAELİ
İsim: Kadir
Araç: LANCER 2011
Meslek: BİLİŞİM
Kan grubu: Arh+
Yaş: 26
av.ilhami yazdı:
K&N borulu modelleri var ama fiyatı, montajı vs. aldığına değmez bence
https://www.knfilters.com/air_intake.aspx

boruda sıkıntı yok zaten ben soğuk hava girme olayını problem yaptım kendimce motor bölümünde kalıyor hep içerdeki sıcak havayı çekiyor. kendi orjinal emiş gibi halletmem lazım. Müsait olunca bi kauçukçu ya gidip bakınıcam sanayide eritip uydurcam bi şekilde yapacak bişey yok temsa ya 700 tl kaptırmaktansa :D 25 tl ye mal edilen bi ürüne 700 vermek abes geliyor :)

_________________
Vefa'yı bilmeyene; Menfaati soracaksın, onu iyi bilir!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2017 11:50 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Volvocu bir arkadaş forum imzası olarak kullanıyordu burada paylaşayım:
Volvo'ya binecek kadar akıllıysan ucuza bakım yapacak kadar da akıllısındır :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye