Zaman: 28 Mar 2024 16:04

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 24 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 20:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2017 15:16
Mesajlar: 39
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.5 invite
Meslek: ...
Yaş: 99
Arabamda oksijen sensörü arızası vardı. Arabamın motor arıza lambası yanıyordu. Bu problem oksijen sensörlerinin değişmesi ile çözüldü. Motor ısındıktan sonra herhangi bir problem olmuyor. Yakıt artışı da normale döndü. Fakat motoru ilk çalıştırdığımda hava eksi dereceler ve 1 2 3 gibi derecelerde iken rölantide düzensizlik oluyor ve ilk duraksamada araç stop ediyor.
Araç arıza lambası yanmıyor.
Rölanti motorunda (iac,isc valfi) bir sıkıntı olma ihtimali var mı?
Bu parça nasıl temizlenir? (Balata spreyi ile olur mu)
Degistirilmesi gerekir mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Üstad "Yakıt hava karışımı arızası" başlığı altında açıkça demişsin stop etme olayı konvetktör değişim ile birlikte ortaya çıktı diye. En yüksek ihtimal katalizör uyumsuzluğu. Yazdıklarınızdan ortaya çıkan bu,
İkinci şüphelendiğim şey ise oksijen sensörünü değiştirmişsiniz orjinal mi çıkma mı taktırdınız. İhtimal düşük ama o ihtimal çok zayıf gibi.

Motor soğukken demişsiniz. Motor gazdayken yada benzindeyken olay değişiyor mu ? Aynı ise boşu boşuna benzin filtresi ateşleme sistemi ve motor ile uğraşmayın.

Yukardakilerden hiç biri değil diye düşünüyorsan bakılacak yerler;
Araçta işlem gören yerler gözden geçirilmeli: eculara giden kablolar teması, hava hortumları (özellikle kelebek boğazına bağlanan hava hortumları), sağlam mı çatlamış mı gözden geçirilmeli.
Yapılacak sonraki şey ise Kelebek boğazı temizliği. Hava filitresini çıkarabilirseniz kendiniz de temizlik yapabilirsiniz. Wurth kelebek boğazı temizleyici sipariş et. eline geçince kelebek boğazına bağlanan hortumu sök içine bolca sıkarak aracı 1500- 2000 devir civarlarında çalıştır. Kelebek boğazını sökmenize gerek yok içine bolca sıkarsanız map sensörünü de temizlemiş olursunuz.

Ama yine dediğim gibi katalitik konventör en yüksek ihtimal gibi geliyor bana
:(

Tamirciye egsozcuya gittiğinizde motor ısınmış olacağından bundan emin olmak için onu iptal ederek soğukken hem benzin hem de gazda denerseniz ancak o zaman anlayabiliriz.

Daha önce konuya ilişkin bir yazınız olmasaydı. Durum subap erimesine benziyor derdim. Subap basınçlarını ölçtürün derdim. Böyle bir şey den de şüpheleniyorsanız onları da ölçtürmenizde fayda var. (Subap erimesinde ara ara motor ikaz ışığı yanabilir, Bu düzenli olarak devam da edebilir. Bir kaç gün aralar vererek de devam edebilir)


En son canztr tarafından 17 Oca 2018 21:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2017 15:16
Mesajlar: 39
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.5 invite
Meslek: ...
Yaş: 99
Benzinde de gazda da bunu yapıyor rölanti düzensizliği var
Benim tahminim rölanti motoru bunun bozulma ihtimali var mı ?
Ayrıca ecu arıza taramasında herhangi bir arıza çıkmıyor.
Sensör değişmeden önce p0134 ve p0135 arızaları vardı degisim olduktan sonra bu arızalar gitti bu demek oluyor ki yeni oksijen sensörlerinde bir problem yok. Katalitikten benim de şüphem elbetteki üst sırada fakat katalizör sıkıntılı olsa motor sıcakken de bu arızaları yapmalıydı fakat motor sicakken hiçbir sıkıntı yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2017 15:16
Mesajlar: 39
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.5 invite
Meslek: ...
Yaş: 99
Kelebek boğazı temizliği yapıldı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2017 15:16
Mesajlar: 39
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.5 invite
Meslek: ...
Yaş: 99
Bir değişiklik olmadı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Üstad subap basınçlarını bir kontrol ettir o zaman , onda sıkıntı çıkmaz umarım. Çünkü masraflı bir şey.

Katalitik konventörü de iptal edip dene bence aracın bir çok yerini karıştırmaktan iyidir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2017 15:16
Mesajlar: 39
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.5 invite
Meslek: ...
Yaş: 99
http://otomobilteknoloji.blogspot.com.t ... i.html?m=1
Bu parçada bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum
Kirlenme ile bu parçada arıza oluşur mu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2017 15:16
Mesajlar: 39
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.5 invite
Meslek: ...
Yaş: 99
Subap basınçları kontrol edildi aşırı bir düşüklük bulunamadı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2017 15:16
Mesajlar: 39
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.5 invite
Meslek: ...
Yaş: 99
Bence karıştırmak daha iyi olabilir bilirsin ki katalizör fiyatları 500 tl yi buluyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2017 15:16
Mesajlar: 39
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.5 invite
Meslek: ...
Yaş: 99
Yardımların için teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2017 15:16
Mesajlar: 39
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.5 invite
Meslek: ...
Yaş: 99
Bu arızada resmen aracın tüm parçaları şüpheli duruma düşüyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Kelebek boğazı ihtimali düşük ihtimal. Tahminim Map sensörü onu temizletmek yada değiştirmek gerekebilir. Bir de ona bakıtın isterseniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 21:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Map sensörü arızası LPG li araçlarda görülebilen normal şeylerdir. Motor arıza ışığını yakmadan rölanti bozukluğu ve stop etme sorunlarına yol açabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2018 14:50 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
söylenecek ve yapılacaklar yapılmış. bir de otomatik rolanti ayarlama yapın: 20 dk. rolantide tüm farlar teyp klima vs. açık bekleyin.
çare olmazsa aracın akü ve topraklama bağlıntalırını yenileyin.
(buji bobin vs. ateşleme sisteminin iyi olduğunu varsayıyorum)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2018 15:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2017 15:16
Mesajlar: 39
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.5 invite
Meslek: ...
Yaş: 99
Enjektörlerde bir sıkıntı olma ihtimali var mı? kirlenme gibi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2018 15:28 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
iek yazdı:
Enjektörlerde bir sıkıntı olma ihtimali var mı? kirlenme gibi

Arıza lambası yanmadığı için sanmıyorum ama temizleyici würth katkı koymak faydalıdır. denemekten zarar gelmez. katkıdan sonra yakıt filtresini de değiştirmek/temizlemek iyi olur.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Oca 2018 12:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
iek yazdı:
http://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/04/rolanti-motoru-nedir-gorevi-arizasi.html?m=1
Bu parçada bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum
Kirlenme ile bu parçada arıza oluşur mu?

Rölanti valfinin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için araç durur ve rölantide çalışır vaziyette iken direksiyonu sağa sola çevirerek veya klimayı çalıştırarak devrin otomatik olarak yükseltilip yükseltilmediğini gözlemleyin, bir miktar devir artıyorsa valfiniz sağlamdır, stop edecek gibi düşüyorsa devir valf çalışmıyordur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Oca 2018 19:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2017 15:16
Mesajlar: 39
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.5 invite
Meslek: ...
Yaş: 99
En yakın zamanda deneyeceğim teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Oca 2018 21:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
M.asım kardeşimin dediği gibi direksiyonu sağa sola çevirince rölanti 1500 lere çıkmıyor ise rölanti motoru arizalidir.zaten araç ilk çalıştırmada soğuk havalarda 2000 devirlere yakın bir devirde çalışması lazım.katalitik in olacağını sanmıyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2018 16:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Deneyerek ogrenebilirsiniz aslinda sabah soguk iken ilk once oksijen sensorunun fisini cekip araci calistirin.ariza isigi yanacaktir fakat sensorde ariza varsa arac stop etmez bu sayde arizali parcayi bulabilirsiniz.Ayni islemi map sensoru icinde yapiniz.Bunda ise arac calisirken fisi cekin stop yada devir degisikligi vs oliyorsa map calisiyor demektir.Araciniz kac model kopekbaligi kasa mi?

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 24 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye