Zaman: 28 Mar 2024 14:38

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2018 09:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2011 16:12
Mesajlar: 21
İsim: Ceyhun AKAR
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 33
Arkadaşlar Herkese İyi Günler.
Yaklaşık 2 ay önce başlayan bir sorunum var. Bilgisi tecrübesi olan varsa yardımcı olursa çok memnun olurum.
Sorunum şu.
İlk olarak araba çalışmamaya başladı. Akü bitti diye düşündüm (akü 2 yıllık bu arada) Akü bakıma gitti ve sonuç olarak aküde problem yok denildi. Akücü arabada aküyü sürekli bir şey çekiyor dedi. Akü 1 hafta serviste durduğu sırada bana sıfır akü takıldı ve o 1 hafta sürede akünün yeşil ışığı siyaha döndü. Neyse benim akünün bakımı yapılıp tekrar takıldı ve yaklaşık 3 hafta sonra arabam sabahları tekrar çalışmamaya başladı. Bu defa iyi bir elektrikçiye gittim. Aracı detaylı bir şekilde kontrol etti. Tamamen kapılar, her şey kapalıyken kontrol ettiğinde eve t aküyü bir şey çekiyor ama bu araba beyinli araba bu kadar elektrik çekmesi normal dedi. Sorunun aküden olabileceğini söyledi. Tekrar akücü ye gittim. Akünün şarjına falan her şeyine baktı aküde problem yok dedi. Yine de 1 hafta bende dursun ben kontrol altında tutayım dedi ve bana başka bir akü verdi. Aküyü takalı 4 gün oldu ve akünün ışığı yine siyah oldu. arabayı çalıştırıp bi 5 dakika sonra bakınca yeşil ama hiç çalıştırmadan sabah bakıyorum siyah.

Diyeceğim şu. Sorun nerede olabilir. Daha önce böyle bir sorun yaşayan oldu mu acaba.

Önerisi olan arkadaşlardan dönüş bekliyorum.

Herkese Hayırlı Günler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2018 09:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. Sorunu ha deyince tespit edebilecek usta bulamadıysan. Sorunun çözümü basit sayılır ama bu biraz sabır işi. Öncelikle şunu anlatayım yeterince sabır ve ikinci bir araç lazım. Aracı bi müddet kullanamama şansın varsa tavsiyem şu. Akünün bir günde bitiyor olması ise süreci hızlandırdığı için avantaj.

1- İlk gün direksiyon altındaki tüm sigortaları sök bırak . Ertesi gün Akün boşsa sorun ön taraftaki sigorta kablolarındandır. Genellikle sıkıntı oynandığı için direksiyon altındaki sigortası bulunan kablolardan ortaya çıkar. Eğer boş değilse hiç boşalmamışsa sorun iç kabindeki sigortalardan kaynaklanır.
2- Gün aküyü yeniden şarj edip bu sefer sorunlu olduğunu tespit ettiğin sigortaların olduğu kutudaki sigortaların yarısını sök. Ertesi günü bekle. Boşalmışsa takılı olan sigortalardan devam et. Boşalmamışsa takılı olmayan sigortalardan devam et.
3- Eğer vaktin ve zamanın varsa, Sorunun olduğu sigortaları yarıya indirgeyerek bu şekilde deneye deneye 1 hafta kadar bir zamanda kendi kendine asıl sıkıntı çıkaran kısmı tespit edebilirsin. Aracında 32 taneyi geçmiyorsa sigorta sayın 5 günde tespit edebilirsin.

Tüm bu süreçte ortaya çıkan bir şey yoksa o zaman sigortasız doğrudan aküye bağlanan sistemler olabilir. Bunu da tüm sigortaları söksende boşalan akü ile tepsit edersin. Yada bi ihtimal aküden sigortalara giden hatlarda kısmı kısa devre ihtimali de olabilir.

Elektirikçiye götürüp de tüm kabloları söktürüp uğraşmaktan iyidir diye düşünüyorum. :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2018 09:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2011 16:12
Mesajlar: 21
İsim: Ceyhun AKAR
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 33
canztr yazdı:
Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. Sorunu ha deyince tespit edebilecek usta bulamadıysan. Sorunun çözümü basit sayılır ama bu biraz sabır işi. Öncelikle şunu anlatayım yeterince sabır ve ikinci bir araç lazım. Aracı bi müddet kullanamama şansın varsa tavsiyem şu. Akünün bir günde bitiyor olması ise süreci hızlandırdığı için avantaj.

1- İlk gün direksiyon altındaki tüm sigortaları sök bırak . Ertesi gün Akün boşsa sorun ön taraftaki sigorta kablolarındandır. Genellikle sıkıntı oynandığı için direksiyon altındaki sigortası bulunan kablolardan ortaya çıkar. Eğer boş değilse hiç boşalmamışsa sorun iç kabindeki sigortalardan kaynaklanır.
2- Gün aküyü yeniden şarj edip bu sefer sorunlu olduğunu tespit ettiğin sigortaların olduğu kutudaki sigortaların yarısını sök. Ertesi günü bekle. Boşalmışsa takılı olan sigortalardan devam et. Boşalmamışsa takılı olmayan sigortalardan devam et.
3- Eğer vaktin ve zamanın varsa, Sorunun olduğu sigortaları yarıya indirgeyerek bu şekilde deneye deneye 1 hafta kadar bir zamanda kendi kendine asıl sıkıntı çıkaran kısmı tespit edebilirsin.

Elektirikçiye götürüp de tüm kabloları söktürüp uğraşmaktan iyidir diye düşünüyorum. :(


Biraz uğraştırır ama sorun çözülür gibi duruyor. Hiç gördünüz mü bilmiyorum ama elektikçi araç tamamen kapalıyken aküye bir ışık bağladı yani aküden enerji çıkışı var mı onu kontrol için. ve o sırada kaputun içindeki sigortalarda yaptı dediğin sök tak işini. ama ışık sönmedi.yani kaput içindeki sigortalardan dolayı bir kaçak söz konusu değil. aynı işi birde içerdekilere yapmak lazım o zaman


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2018 09:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Onu biliyorum ampermetre tarzı bir cihaz ama onu kullanan pek yok o yüzden bu kadar farklı anlattım. Aslında işini bilen usta olsa hangi hattın enerji çektiğini 10-20 dk da tespit eder. Basit bir şekilde çözebilirse çözer . Çözemez ise şu hattı tamamen kaldırıp sökmem lazım diye de anında bilgilendirir. Dış sigortalara bakmış da iç sigortalara niye bakmamış ki onu anlamadım. :)

Bi keresinde usta trigeri iyi takamamış araçtan traktör gibi ses geliyordu. Ustam şuna bi bak triger gergin galiba dedim. Yok ondan değil üst kapak sökülecek bir gün bırakman lazım müsait zamanda gel bakalım demişti. O hesaba dönmüş sizin iş. :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2018 18:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
https://www.youtube.com/watch?v=YMenKWWOSUM
Böyle bir cihazınız varsa günlerce beklemeden tek tek sigortaları yukardaki şekilde deneyerek de tespit edebilirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye