Zaman: 28 Mar 2024 20:35

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Yağ Rengi Siyahlaşması
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2018 12:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2016 10:01
Mesajlar: 18
İsim: mevlüt
Araç: mitsubishi lancer
Meslek: öğretmen
Yaş: 34
Merhaba arkadaşlar 1,5 Lancer arabanın yağı 5 bin km olmadan Siyahlaşmaya başlaması nomal mi? Kullandığım yağ mobil 5 40. Motor revize edilmişti yağ esksiltiyor die. Sizce sebebi ne olabilir. Ve yağ da esksiltiyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi Siyahlaşması
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2018 13:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
motoru yapan usta sanırım otomobil üzerine değil beyaz eşya motor ustası

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi Siyahlaşması
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2018 22:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
Bu devirde usta zor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi Siyahlaşması
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2018 00:29 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
5 bin km. de siyah olması normal değil ama siyahlaşmaya başlaması normal. revize nedeniyle hayli hayli normal: parçaların uyum sürecinde toz zerrecikleri olabilir. bu nedenle revize motorda 1000 km. sonra yağ değişimi tavsiye edilir.
eğer revize sonrası 5 bin km yaptıysanız yağınızı değiştirmenizi tavsiye ederim. mümkünse motul yada petronas önceliğiniz olsun. motul acces 5-30 ile başlanabilir: sıfır motor sayılır; ince yağdan başlamak lazım. Kesinlikle motor katkısı KULLANMAYIN

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi Siyahlaşması
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2018 11:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Ama abi yağ eksiltmesi devam ediyormuş

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi Siyahlaşması
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2018 12:41 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
dino yazdı:
Merhaba arkadaşlar 1,5 Lancer arabanın yağı 5 bin km olmadan Siyahlaşmaya başlaması nomal mi? Kullandığım yağ mobil 5 40. Motor revize edilmişti yağ esksiltiyor die. Sizce sebebi ne olabilir. Ve yağ da esksiltiyor


LPG var mı?
Siyahlaşması normal yağın görevini yapıyor. Yağ eksiltmesin diye ne gibi onarım yapıldı?

Bende aynı araç var 96 bine kadar 10/40 yağ kullanılmış servis bakımlı olarak aldım.
LPG taktırdıktan sonra 5/30 ve 5/40 da yağ eksiltti. 10/40 ile devam edin eksiltme minimuma iner diye düşünüyorum.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi Siyahlaşması
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2018 14:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yağ eksiltme olayını unuttum: 10 bin km. yarım litre vs. lpg li araçlarda gayet normal denir. bu yüzden revize olsada çok önemli değil gibi. ama daha fazlası sorun olabilir
yağ eksilte sorunu varsa şahsi kanaatim: 10/40 hiç seçenek olmadan 5/50 yada 10/60 kullanın. tam sentetik 10/40 Türkiyede bulunmadığı için.
yağ sorunu varsa Mobilin 5/50 ve 10/60 yağlarını inceleyin derim: hem tam sentetik hem de yağ eksilten yıpranmış motorlara özel katkılar var. 10/60 rakamsal olarak 10/40 dan kalın gibi görünse de tam sentetik olduğu için daha akıcıdır. kalınlaşması motor ısısı yükseldikçe kimyasal dönüşüm ile ortaya çıkar. normal şartlarda 40 gibidir.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye