Zaman: 28 Mar 2024 13:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2018 03:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
Merhaba;

Aracımın 2. bakımı için (2015 Lancer 1.6) yetkili bayiilerden bakım için ücret araştırdım. Araç bakıma girdiği gün 9000 küsür km de idi fakat önceki bakımdan sonra 1 yıl geçtiği için 2. bakıma gitmem gerekiyordu.
İlk görüştüğüm servis yaklaşık 1000tl tutar fakat indirim yaparız dedi.
İkincisi direk 500tl dedi.
Her ikisi de yetkili servis olduğu için tabii ki rasyonel davranıp ucuz olanda bakımları yaptırdım.

Konuyu fazla uzatmadan; bakımdan sonra faturada araca koyulan motor yağının Petrol Ofisi Maximus La 10w40 olduğunu gördüm.
Yağı biraz araştırayım dedim ama ne mümkün, öğrendiğim şey bu yağın dizel ve ağır tonajlı araçlar için üretilmiş olduğu.
Hemen servisi arayıp durumu anlatıp yağ hakkında bilgi almak istedim. Bana söylenen ise, gelen her lancere bu yağın koyulduğu, aracın şase numarasını girince sistemin yağı vb. şeyleri otomatik gösterdiği ve hiçbir problem olmadan kullanabileceğimdi.

Bakımdan sonra hemen uzun yol yaptım ve yaklaşık 1800 km kadar kullandım, açıkçası ne motor sesi, titremesinde, ne düşük - yüksek hızlarda hiçbir problem yaşamadım, aksine memnun da kaldım.

Ancak bugün petrol ofisinin yağ ile ilgili kendi sitesindeki pdf dosyasında bu yağın "binek araçlar için uygun değildir" ibaresi görünce şaşırdım.
Bırakın dizel binek araçlara uygun olmamasını lancer benzinli.

Arkadaşlar ilk aşamada yanlış anlaşılmama adına servis ismi vermiyorum, gerekirse paylaşırım.

Konuyu nasıl netleştirebiliriz?

Yetkili serviste Po Maximus La 10w40 yağ koyulan Lancer-Colt-Asx kullanıcısı var mı?
Po Maxima diye binek araçlar için ayrıca yağ üretmişken, Maximus ağır tonajlı dizel yağı kullanan servisin amacı nedir?
Bu yağın kendi web sitesinde bile uygun olmadığı yazdığı halde binek ve benzinli araçta kullanılması normal mi?

Servisle tekrar görüşüp detaylı bilgi almaya çalışacağım, lütfen görüş, tecrübe ve önerilerinizi paylaşın.
Teşekkürler.

Ekleme:
Mitsubishi Lancer broşüründe:
Aşağıdaki sınıflandırmaya uygun motor yağı
kullanın:
API sınıfı: “SM için” veya daha yüksek
ILSAC sertifikalı yağ
ACEA sınıfı:
“A1/B1, A3/B3, A3/B4 veya A5/B5 servisi
için”
ve
Aşağıdaki sınıflandırmaya uygun motor yağı
kullanın:
• ACEA sınıfı:
“C1, C2, C3 veya C4 servisi için”
• JASO sınıfı:
“DL-1 servisi için”


ibareleri yer alıyor.

Araca koyulan yağda ise:

Karşıladığı Şartnameler ve Onaylar
API CF, ACEA E6/E4
MB 228.5/MB 228.51
MAN 3277 low ash, MAN 3477
MTU MTL 5044 TYP 3, RVI RXD


görünen o ki koyulan yağ sınıflandırma dışında. Yazacak ve yapacak çok şey var şu tabloya göre de, sizden gelecek bilgilere kadar sükunetimi korumaya çalışacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2018 09:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
10 40 ne şimdiki araçlar 0 /20 yağ kullanıyor.bence yanlış bir şeyler var bu işte


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2018 10:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Hocam garantiniz yoksa servise götürmeyin. Serviste de 5-30 yağ koymalarını rica edin.
10-40 yağ servislere varil varil gelen en ucuz yağdır. Servisin kar marjını maksimum yapma çabasından kaynaklanan bi şey bu . Aracınıza en uygun yağı koymak onların amacı değildir.

10-40 kötü müdür çok kötü değildir ancak aracınız 10-40 a alışırsa 5-30 yağ koyduğunuzda segmanlar aşınmış olduğundan 2-3k civarında yağınız kararmaya başlar. En güzeli araca 10-40 hiç koymamak 5-30 yada tercihen 0-20 gibi ince yağları koymaktır.


Bunu bilerek garanti kapsamında olmadığı sürece servise aracı götürmem . Kendiniz internetten filtre ve yağları sipariş edip herhangi bir ustadan değiştirin derim. Önerim bu yönde olacak.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2018 22:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2017 11:54
Mesajlar: 45
Şehir: ANKARA
İsim: mustafa
Araç: 2013 lancer 1.6 invite
Meslek: mühendis
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 50
servisin amacı bir an önce motor bozulsun elimize düşsün iyi niyetindedir. yetkili servise de gitseniz yağınızı kendiniz götürünüz. 10-40 yağ koydurmayınız. tam sentetik yağ kullanın. kendim lancere 5w-30 tam sentetik kullanıyorum. ilk aldığımda yetkili servis 10-40 koyduklarını söylemişti. hemen oradan uzaklaştım. 2015 model bir araca 10- 40 sadece 1/4 ü tam sentetik kalanı mineral olan bir yağ koymak mallıktır. daha po nun ağır tonajlı dizel motorlar için olan yağını katmıyorum bunun için izah edecek söz bulamıyorum. aracınızın filtrelerini yağını siz alın 100 bine kadar değişecek başka bir şey yok. en iyisi yetkili servise gitmeyin. kalitesinden dolayı mann marka filtrelerini tercih ediyorum. lancer için hava, yağ ve kabin filtreleri bulunuyor.
1 ay önce sizin yaptırdığınız bakımı yetkili olmayan mitsu servisinde yaptırdım. 27 tl yağ filt. 80 tl 5-30 yağ ve 50 tl yağ değiştirme ücreti. toplam 157 tl. ye bir yıllık bakım oldu.
yeni araca 10-40 yağı sadece mitsu servisi değil toyota da koyuyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Eyl 2018 01:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
Arkadaşlar öncelikle vakit ayırıp değerli görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

Açıklığa getirmem gereken bir iki husus şudur ki;

Aracım 2015 model ancak 2017 trafiğe çıkışlı bu sebeple garantinin devam etmesi için yetkili servise gitmekten başka şansım yok.

İkinci bir husus sizlerin de dile getirdiği gibi 10w40 yarı sentetik konusu. İlk bakımı araç daha 4000 km de iken yaptırmıştım, o zaman motor yağı meselesini epey araştırdım.
Bu forumdan Av. İlhami Bey'in yorumları da yardımcı oldu.

O zaman da bu konu hakkında detaylı olarak gelişmeleri yazmıştım.

Kısaca şöyle idi;

Servise gittiğimde 0w40 tam sentetik yağ koymak istediğimi belirttim, yağı dışarıdan getirmekte de diretmedim zira ellerinde 0w40 tam sentetik yağ olduğunu söylediler.

Ancak Lancer el kitabında yazan standartları karşılamasına rağmen araca 0w40 koyamayacaklarını, kendilerine gelen talimat gereği sadece 10w40 ile değişim yapabileceklerini, 0w40 koyarlarsa olası bir problemde aracın garanti kapsamı dışında kalabileceğini söylediler.

Üstelik avrupa yakasındaki iki farklı Mitsubishi yetkili servisi ile telefonda yaptığım görüşmelerden de benzer cevaplar aldım.
Yani eli mahkum 10w40 yağ koyuyorlar.

Asıl konumuza dönecek olursak;

Dün servisi arayıp durumu anlattım, 3 farklı kişiye paslandıktan sonra olaya vakıf (şimdilik isim vermeyim) bir yetkili ile görüşüp durumu anlattım.
Aldığım cevap ise; araca yanlış yağ koyulma ihtimalinin çok çok düşük olduğu, binek benzinli araçlar için uygun olan yağın koyulduğu ancak her iki yağın fiyatlarının aynı ve isimlerinin de sistemde alt alta çıkması sebebiyle fatura üzerinde yazan yağın yanlışlıkla seçildiği oldu.

Yetkili kişi eğer talep edersem yağı tekrar değiştirebileceklerini söyledi.

Bağlayacak olursak; öncelikle servise ilgilerinden ötürü teşekkür ederim. İş buraya gelmişken olası düşük ihtimale rağmen ben yağı değiştirmeyi düşünüyorum.
Zira bu saatten sonra bir problem olursa servis; biz değişim önerdik siz gelmediniz de diyebilir, haklı olarak.

Bir de kendilerinden araca koyulan hangisi olduğunun test edilip tespit edilmesini isteyeceğim.

Zira bu şekilde 2000km ye yakın yol yaptım.

Netice aldığım zaman siz değerli arkadaşlara gelişmeleri de bildireceğim.

Not: Servis ismini ve gerçekten çok ilgili personelin ismini (onun da izni olursa) paylaşacağım.

Her şeyin hayırlısı olsun, çok da takıntı yapmak istemiyorum.

Yorum, yardım ve görüşleriniz için tekrar teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2018 08:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Eki 2015 14:08
Mesajlar: 81
Şehir: Konya
İsim: Doğan
Araç: Lancer 1.6 MT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 30
Ben Konya'da smart mitsubishi yetkili servisine 3 bakimdir yagimi kendim goturuyorum not dusuyorlar müşteri yagini kendi getirdi diye garanti bozulur olayi tamamen para odaklı ve maalesef iki kere de sordular neden 5w40 motul aliyorsunuz diye yine de yardimci oluyorlar sizin araca fusso ya da l200 yagi koymuslar herhalde bilincli konduysa ayri yanlislikla konduysa ayri bir rezalet


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2018 10:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
garanti olayına mitsubishide bence fazla takılmayın.
ben de sıfır almıştım sportback imi, 8bin km sonra LPG taktırmaya karar verdim, zaten garanti gitti.
sonrada hiç servise götürmedim.
bir kere yetkili servise gittim başkada gitmedim gerek de duymadım.

hatta yetkili serviste başka bir mevzudan olay yaşadım, daha da önünden geçmem.
arabadan anlıyor ve güvendiğiniz bir ustanız varsa dışarda en az 2 bakım yapacağım parayı tek seferde çakal yetkililere bırakamam valla.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2018 13:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Ben lancerı yıldızlardan 2.ci sahibi olarak aldım.
aracın ilk bakımınıda orada yaptırdım. Koydukları yağ PO nun binek araçlar için olanını koydular. Bence faturada yanlış yazmışlardır ama içiniz rahat olsun diye imkanda veriyorlarsa değiştirin.
Yağ ve filtreler 180 tl tutmuşken işçilik 110 tl yazmaları ile bir daha gitmedim.

yağı filtreleri kendim alıyorum. benzinlikte yağ değişimi işçiliğine 20 tl verip bakımı tamamlıyorum. diğer filtreler zaten çok basit değişiyor.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: konu dışı
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2018 00:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Nis 2016 14:33
Mesajlar: 4
İsim: nusret
Araç: lancer 1990
Meslek: serbest
Kan grubu: arh+
Yaş: 42
konu dışı olacak ama


90 model lancer glx 1.5 otomatik şanzıman...ATF yağ kaç litre koymam gerek bilen varmı acaba...?

_________________
HER ZAMAN HER YERDE EN BÜYÜK ES-ES


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2018 09:56 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
2 tip otomatik şanzıman yağı koyma var:
1- tıpayı açıp boşaltma ve sonra yenisini koyma: genelde ustalar bunu yapar
2- makina ile vakumlayarak yada şanzımanı sökerek tam boşaltıp yenisini koymak
ikisi arasında miktar olarak yarı yarıya fark olabiliyor. makina ile vakumlama eski araçlarda tavsiye edilmiyor: sızıntı ve kaçaklara ve sonuç olarak şanzıman arızasına sebep olabiliyor.
muhtemelen sizde de tıpadan boşaltma işlemi uygulanacaktır. bu nedenler tahminen 4-5 litre kadar boşalma olur.
1- Daha önce ne zaman yağ değişimi oldu?
2- Hangi şanzıman yağı kullanıyorsunuz? (bilmiyorsanız Motul Multi atf kullanabilirsiniz). ayrıca aracın modeli nedeniyle sanırım şu ürün faydalı olacaktır;
https://www.hepsiburada.com/liqui-moly- ... ldl5135841

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2018 18:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
Merhaba

Üstteki iki mesajımda konuyu detaylıca anlattım, tekrara girmeden sonucu yazayım.

Servis müdürü sağolsun ilgilendiler ve tekrar yağ değişimi yapıldı. 10w40 Maxima plus koyuldu.

İlginiz ve paylaşımlarınız için tekrar teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eki 2018 04:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Şub 2014 23:16
Mesajlar: 36
İsim: mehmet akif
Araç: mitsubishi lancer at 2010
Meslek: serbest
Yaş: 32
av.ilhami yazdı:
2 tip otomatik şanzıman yağı koyma var:
1- tıpayı açıp boşaltma ve sonra yenisini koyma: genelde ustalar bunu yapar
2- makina ile vakumlayarak yada şanzımanı sökerek tam boşaltıp yenisini koymak
ikisi arasında miktar olarak yarı yarıya fark olabiliyor. makina ile vakumlama eski araçlarda tavsiye edilmiyor: sızıntı ve kaçaklara ve sonuç olarak şanzıman arızasına sebep olabiliyor.
muhtemelen sizde de tıpadan boşaltma işlemi uygulanacaktır. bu nedenler tahminen 4-5 litre kadar boşalma olur.
1- Daha önce ne zaman yağ değişimi oldu?
2- Hangi şanzıman yağı kullanıyorsunuz? (bilmiyorsanız Motul Multi atf kullanabilirsiniz). ayrıca aracın modeli nedeniyle sanırım şu ürün faydalı olacaktır;
https://www.hepsiburada.com/liqui-moly- ... ldl5135841


tıpa açma yöntemiyle şanzıman yağı değişimi yapıldığında, şanzıman içindeki yağın yaklaşık en fazla 1/3 oranında değişimi sağlanır. ancak tıpadan boşalttıktan sonra şanzımandan tork konvertörüne giden hortum da kelepçeden sökülerek araç çalışır haldeyken 1-1,5 dakika boyunca o hortumdan da yağ boşaltımı sağlanarak yaklaşık olarak 3/4 oranına yakın bir miktarda yağın sistemden dışarı atılması sağlanır. bu yöntem ile değişim yapıldıktan sonra tıpa+hortumdan tekrar boşaltım sağlanması ve yeniden temiz yağ konması tavsiye edilir ki sistemin içinde kalan 1/4 oranındaki kirli yağ ve 3/4 oranındaki temiz yağ karışımının yeniden revize edilerek temiz yağ oranının artması sağlanır. ama tabi bu şekilde yağ sarfiyatı ve dolayısıyla masraf artmış olur. bu şekilde 9 litreye yakın (8,8 olabilir) yağ kapasitesi olan köpekbalığı için 13-14 litre civarında yağ sarfiyatı olur. değişim tek tur yapılarak tamamlandığında 6-7 litre yağ yeterlidir.

yağ değişimi makine ile vakumlanarak yapılacaksa yine 9 litre için 13-14 litre yağ sarfiyatı oluyor. sp3 şanzıman sıvısının pahalı olduğu düşünüldüğünde en uygun yöntem sistem içindeki yağ çok eskimeden tek tur (yani 6 litre civarında yağ harcanarak yapılan değişim) ile değişim yapılmasıdır. 90 model araçta sp3 şanzıman sıvısı kullanılmıyor olabilir. internet üzerinden servis kılavuzundan doğrusuna bulup bakmak uygun olacaktır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye