Zaman: 29 Mar 2024 02:34

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2019 19:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ara 2018 18:51
Mesajlar: 9
İsim: Süleyman
Araç: Lancer sportback 2011
Meslek: İşletmeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 35
Merhabalar Mitsubishi kullanıcıları.
Başlıktanda anlaşıldığı gibi severek kullandığım aracımla bu aralar başım dertte.
Normal sürüş esnasında birden hararet yükseldi araç fan açmamış ve conta yaktım. Neyse gerekli herşeyi yatırdım motor performansı eskisindende iyi oldu. Ama sonrasında hararet göstergesiyle ilgili sorun yaşamaya başladım. Aracı çalıştırdığım andan itibaren motor soğuk sıcak farketmeksizin hararet hatası veriyor fan açıyor ve kapatmıyor. İlk zamanlar motor soğukken araç çalışmıyordu çünkü soğuk olan motoru sıcak algılayıp gerekli rolantiyi ayarlamıyordu zannedersem. Müşürü değiştirdim. Şuan çalıştırıyorum sıkıtısız gidiyorum ama ilk fan açtığında yine aynı hata ekrana geliyor ve fab kapanmıyor. Hararet göstergesi sıfıra düşüyor ve fan sürekli açık. Müşürü 3 kez garantiden değiştirdim sorun çözülmedi. Aracı günlük kullanıyorum hararet hatası verdiğinde stop edip tekrar çalıştırıyorum düzeliyor.
Bir sonraki hatayı verene kadar öyle devam ediyorum. Tahminim parça ile alakalı bir sorunum yok. İletişimsel dengesizlik var ya kablo hattında yada beyinden gelen sinyallerle alakalı. Yani mekanik değil Elektiriksel. Sorum başına gelen varmı çözüm önerisi olan varsa dinlerim. Yoksa avrupa yakasında bizim arabamızdan anlayacak düzgün bir usta servis tavsiyeside olur.
Teşekkür ederim şimdiden.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2019 10:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
kırmızı ve mavi antifriz karıştırmadıysanız o zaman arıza koduna bakıtın. O arıza kodundan ilerlerseniz daha isabetli olur. Ayrıca bazı arızlar silinmedikçe sistem düzelse de uyarı vermeye devam ediyor. Arızayı tespit sonrası mutlaka sildirin. Ama antifriz karıştırma ve su eksiği gibi sıkıntısı yoksa tahminim müşür ama onu da değiştirmişsiniz. Arızayı sildirmemiş de olabilirsiniz. Sildirdikten sonra halen yapıyosa iş beyne doğru gidiyor. Orası en son bakacağınız yer olmalı. Çünkü arızaları en basit, temel ve ucuz sorunlarından başlayıp çözmeniz size ciddi maliyet avantajı sağlar.

Geçmiş olsun arızayı düzeltince burdan da paylaşırsanız seviniriz. Mitsularda hararet pek de rastlanan sorun değildir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2019 22:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ara 2018 18:51
Mesajlar: 9
İsim: Süleyman
Araç: Lancer sportback 2011
Meslek: İşletmeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 35
canztr yazdı:
kırmızı ve mavi antifriz karıştırmadıysanız o zaman arıza koduna bakıtın. O arıza kodundan ilerlerseniz daha isabetli olur. Ayrıca bazı arızlar silinmedikçe sistem düzelse de uyarı vermeye devam ediyor. Arızayı tespit sonrası mutlaka sildirin. Ama antifriz karıştırma ve su eksiği gibi sıkıntısı yoksa tahminim müşür ama onu da değiştirmişsiniz. Arızayı sildirmemiş de olabilirsiniz. Sildirdikten sonra halen yapıyosa iş beyne doğru gidiyor. Orası en son bakacağınız yer olmalı. Çünkü arızaları en basit, temel ve ucuz sorunlarından başlayıp çözmeniz size ciddi maliyet avantajı sağlar.

Geçmiş olsun arızayı düzeltince burdan da paylaşırsanız seviniriz. Mitsularda hararet pek de rastlanan sorun değildir.



İkiside denendi. Karışım antifriz zaten yokmuş ama garanti olması açısından boşaltılıp tekrar konuldu.
Bilgisayara bağlandı. Var olan hata kodları silindi. Ama araç test için çalıştırılıp fan açması beklemdiğinde
Yine aynı arızayı verdi. Direk fan devreye girdi hararet göstergesi sıfıra indi. Hata kodunun ekran resmini ekleyeceğim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2019 23:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ara 2018 18:51
Mesajlar: 9
İsim: Süleyman
Araç: Lancer sportback 2011
Meslek: İşletmeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 35
Resim

Hata ortadaki diğerleri lpg ile alakalı onlar önemli değil.

Birde müşür orjinal değişmiş. Üçtür bozul diye garantiden değiştirdiğimiz
Müşürler yan sanayiiymiş. Orjinalini bulabileceğim bir yer site adres bilgisi varsa paylaşırmısınız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2019 09:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
arkadaşın 1.6 s40 aracında fan sürekli devreye giriyordu. ilginç bir şekilde hava akış metre değişince sorun çözüldü; hava akışmetre zengin karışıma sebebiyet verebilyor. zengin karışım olunca da farklı arızalara daha doğrusu anormal çalışmalara sebebiyet verebiliyor. zaten arızaların altında "aralıklı" yazması yani sürekli hata sinyali olmaması da başka bir arızanın sizdeki görünen bu arızaları tetiklediğini gösteriyor.
hava akışmetre ve lambda sensörlerini temizlemek işe yarayabilir.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2019 12:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ara 2018 18:51
Mesajlar: 9
İsim: Süleyman
Araç: Lancer sportback 2011
Meslek: İşletmeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 35
av.ilhami yazdı:
arkadaşın 1.6 s40 aracında fan sürekli devreye giriyordu. ilginç bir şekilde hava akış metre değişince sorun çözüldü; hava akışmetre zengin karışıma sebebiyet verebilyor. zengin karışım olunca da farklı arızalara daha doğrusu anormal çalışmalara sebebiyet verebiliyor. zaten arızaların altında "aralıklı" yazması yani sürekli hata sinyali olmaması da başka bir arızanın sizdeki görünen bu arızaları tetiklediğini gösteriyor.
hava akışmetre ve lambda sensörlerini temizlemek işe yarayabilir.

Teşekkür ederim tavsiye için ilk fırsatta onuda deneyip test edecem


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2019 10:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 May 2018 16:16
Mesajlar: 84
Şehir: İstanbul
İsim: Ali
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 28
Geçmiş olsun inş düzelir kısa sürede yetkili servise bi uğrayıp fikir alabilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2019 12:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ara 2018 18:51
Mesajlar: 9
İsim: Süleyman
Araç: Lancer sportback 2011
Meslek: İşletmeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 35
Hava akışmetre ile alakası yok. Onuda denedik.
Avrupa yakasında tavsiye edebileceğiniz bu sorunu çözebilecek japoncu tanıdığı veya tavsiye edebileceğiniz bi yer varmıdır ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2019 17:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Hocam aracınız LPG li anlaşılan. Bi AFR ayarı yapabilen bi yer bulun. LPG kullanım haritalandırmasına bir bakın dip gaz gibi herhangi bir haritalandırma kısmında ayar yapamıyor ve sanırım siz de genelde o şekilde kullandığınızdan zengin yakıt aşırı ısınmaya sebep oluyor. Hataların ortak özelliği zengin karışım sonucu ortaya çıkan ve devam eden sorunlar.

İhtiyacınız İyi bir motor ustasından ziyade iyi bir LPG (Özellikle AFRci bulun) ayarı yapabilen bi yer bulmak sanırım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2019 15:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ara 2018 18:51
Mesajlar: 9
İsim: Süleyman
Araç: Lancer sportback 2011
Meslek: İşletmeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 35
canztr yazdı:
Hocam aracınız LPG li anlaşılan. Bi AFR ayarı yapabilen bi yer bulun. LPG kullanım haritalandırmasına bir bakın dip gaz gibi herhangi bir haritalandırma kısmında ayar yapamıyor ve sanırım siz de genelde o şekilde kullandığınızdan zengin yakıt aşırı ısınmaya sebep oluyor. Hataların ortak özelliği zengin karışım sonucu ortaya çıkan ve devam eden sorunlar.

İhtiyacınız İyi bir motor ustasından ziyade iyi bir LPG (Özellikle AFRci bulun) ayarı yapabilen bi yer bulmak sanırım.



Sorunumun afr ile ilgili alakası yokmuş.
Orjinal hararet müşürü alıp takacam bakalım ondan sonra ne olacak.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye