Zaman: 28 Mar 2024 13:24

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2019 09:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2016 22:24
Mesajlar: 34
İsim: Mesut
Araç: Askar
Meslek: Memur
Yaş: 36
aracım lancer 2011 1.5 AT Trafik ışıklarında veya duraklamalarda Vites konumu D'de iken devir 600 kadar düşüp titreme meydana geliyor. normal midir? yoksa otomatik vites baskı balatasının kontrolü mü gerekir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2019 09:32 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
şanzıman tam otomatik mi yoksa yarı (baskı balatalı) otomatik mi bilmiyorum.
D modunda frene basınca birraz devir düşüklüğü normaldir. sizin aracınızda eskisine göre sıradışı bir azalma mı var, daha önceki devir düşüklüğüne dikkat etmişmiydiniz bilmiyorum.
Titreme olayı sabah soğuktan belki olabilir.
en önemli kısım: şanzıman yağını ne zaman değiştirdiniz? 40 bin km.den daha uzun bir süre geçmişse -sorunu çözsün çözmesin- şanzıman yağını değiştirin. bazı yağlar 60-100 bin km.lik olabilir ama tedbirli değişim aralığı 40 bin km.dir.
Vites geçişlerinde sorun (vuruntu , geçişleri fazla hissetme) yoksa önemli bir sorun görünmüyor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2019 11:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2016 22:24
Mesajlar: 34
İsim: Mesut
Araç: Askar
Meslek: Memur
Yaş: 36
ilhami hocam yine imdada yetişiyorsun teşekkür ederim. otomatik vites tork konvertörlü (baskı balata var mı bilmiyorum) aslında aracı aldığımda da aynı idi arkadaş arabaya binince biraz vesvese yaptı. otomatik vites yağını sadece haznesindekini değiştirmiştim(4,5 lt) 110.000 binde şimdi araç 143.000 binde vites geçişleri aldığımdan beridir aynı gibi ama dikkat etmedim açıkçası şimdi ne yapmamız icap eder.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2019 11:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Üstat seninci cvt mi, tam otomatik mi yoksa robotlu mu bunu bilmeden burdan bişey diyemeyiz.
CVT vites ise aracın F1 kulakçıklıdır. Eğer öyleyse acil yağ değiştir. motul 80k yağı gerekli. tam otomatikse yine yağ değişimin kapıda balatasız sistemler sizi yolda bırakmaz ancak özellikle CVT ise aracınız gelecek fatura çok ciddi canınızı yakabilir. O yüzden yolda kalmasanız da durum aciliyet sinyalidir.

ama Yarı otomatik robotlu ve baskı balatalı ise aracınıza artık güvenmeyin yolda bırakma ihtimaliniz yüksektir. Burda balata kaçırıyormu testi yapın dik yokuşta manuel olarak 1 e alın dip gaz verin motor devri patinaj atmadan artıyor ama hızınız gecikmeli uyum sağlıyorsa acil hem robot hemde baskı balata değiştirin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2019 14:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2016 22:24
Mesajlar: 34
İsim: Mesut
Araç: Askar
Meslek: Memur
Yaş: 36
hocam tork konvertörlü tam otomatik vites manuel mod yok D-R-N-3-2-1 şeklinde devam ediyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2019 14:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Üstat o zaman ilhabinin dediğini yapıp yağı değiştirin. düşük devirde cüzzi bi titreme normal sayılabilir onu da belirteyim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2019 17:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2016 22:24
Mesajlar: 34
İsim: Mesut
Araç: Askar
Meslek: Memur
Yaş: 36
teşekkür ederim ilgi ve alakanıza... selamlar saygılar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2019 17:28 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
mesutaskar yazdı:
teşekkür ederim ilgi ve alakanıza... selamlar saygılar


Araçta sorun yok. Soguklardan kaynaklı.
Benim araçtada durun aynı.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2019 12:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
mesutaskar yazdı:
ilhami hocam yine imdada yetişiyorsun teşekkür ederim. otomatik vites tork konvertörlü (baskı balata var mı bilmiyorum) aslında aracı aldığımda da aynı idi arkadaş arabaya binince biraz vesvese yaptı. otomatik vites yağını sadece haznesindekini değiştirmiştim(4,5 lt) 110.000 binde şimdi araç 143.000 binde vites geçişleri aldığımdan beridir aynı gibi ama dikkat etmedim açıkçası şimdi ne yapmamız icap eder.

Yukarda gerekli cevaplar verilmiş: soğuktan ve sorun yok. Ancak hazneden tabir ettiğiniz benim tıpadan dediğim mevcut yağın yarısına kadar yağ değişimi yapılırsa 20 bin km.d e bir yapmak iyidir. yada yarım değişimden sonra 1-2 bin km. sonra tekrar değişim de yapılabilir. ben aracı alınca, geçmişini bilmediğim ve aracın durumu da bakımsız kaldığı anlaşılır olduğu için 2 kere yarım kapasite yani tıpadan değişim yaptım. 20 bin km. sonra tekrar kısa aralıklarla 2 kere tıpadan değişim yaptım. artık içim rahat; bundan böyle sadece 20 bin km. olunca tıpadan 1 kez değişim yaparak bakım yapacağım. Özellikle şanzıman filtresinin durumunu öğrenin: kolay değişen yerde değilse taibir cazise yağ değişiminde filtre değişmiyor ise filtre zamanla tıkanacağı için bakım aralığını yarı yarıya kısaltın. yani 20 bin km. de değişim yapın. benim aracın filtresi değişmiyor daha doğrusu değişmesi için komple şanzıman inmesi ve bunun içinde +500 TL. işçilik gerekiyor. bu nedenle şanzıman filtresi satan kişi de filtre değişimi yerine sık yağ değişimi tavsiye etti.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2019 20:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2016 22:24
Mesajlar: 34
İsim: Mesut
Araç: Askar
Meslek: Memur
Yaş: 36
Teşekkürler ben kutahyadayim bizim araçlarda mahir usta yok maalesef filtre aksamını bulsun. İlk aldigimda bir ustaya götürdüm övmüşlerdi adam bana soruyor nerden değiştiriliyor diye :) neyse ben castrol atf sp3 karailayan yag degistirmistim. Simdi eneos attirayim diyorum ne dersiniz

Lenovo K33a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2019 10:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Eneosun atf sini bilmem ama mutlaka çok iyidir. Ben Motul Multi atf kullanıyorum. piyasadaki hemen her aracın atf yağ şartlarını karşılıyor. Bu yüzden" uyum garantisi açısından" ve tam sentetik olduğu için tercih ettim. aracınızın atf yağını bilerek tercih edin. mesela benimki Diamond Q. spIII olup bunu karşıladığını motul multi atf açıkça yazmış. linkte Mitsubishinin uyumlu olduğu referans yağları belirtmiş;
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1547574285

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye