Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

otomatik vites ile alakalı titreme
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=12&t=13021
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  mesutaskar [ 15 Şub 2019 09:20 ]
Mesaj Başlığı:  otomatik vites ile alakalı titreme

aracım lancer 2011 1.5 AT Trafik ışıklarında veya duraklamalarda Vites konumu D'de iken devir 600 kadar düşüp titreme meydana geliyor. normal midir? yoksa otomatik vites baskı balatasının kontrolü mü gerekir.

Yazar:  av.ilhami [ 15 Şub 2019 09:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: otomatik vites ile alakalı titreme

şanzıman tam otomatik mi yoksa yarı (baskı balatalı) otomatik mi bilmiyorum.
D modunda frene basınca birraz devir düşüklüğü normaldir. sizin aracınızda eskisine göre sıradışı bir azalma mı var, daha önceki devir düşüklüğüne dikkat etmişmiydiniz bilmiyorum.
Titreme olayı sabah soğuktan belki olabilir.
en önemli kısım: şanzıman yağını ne zaman değiştirdiniz? 40 bin km.den daha uzun bir süre geçmişse -sorunu çözsün çözmesin- şanzıman yağını değiştirin. bazı yağlar 60-100 bin km.lik olabilir ama tedbirli değişim aralığı 40 bin km.dir.
Vites geçişlerinde sorun (vuruntu , geçişleri fazla hissetme) yoksa önemli bir sorun görünmüyor.

Yazar:  mesutaskar [ 15 Şub 2019 11:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: otomatik vites ile alakalı titreme

ilhami hocam yine imdada yetişiyorsun teşekkür ederim. otomatik vites tork konvertörlü (baskı balata var mı bilmiyorum) aslında aracı aldığımda da aynı idi arkadaş arabaya binince biraz vesvese yaptı. otomatik vites yağını sadece haznesindekini değiştirmiştim(4,5 lt) 110.000 binde şimdi araç 143.000 binde vites geçişleri aldığımdan beridir aynı gibi ama dikkat etmedim açıkçası şimdi ne yapmamız icap eder.

Yazar:  canztr [ 15 Şub 2019 11:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: otomatik vites ile alakalı titreme

Üstat seninci cvt mi, tam otomatik mi yoksa robotlu mu bunu bilmeden burdan bişey diyemeyiz.
CVT vites ise aracın F1 kulakçıklıdır. Eğer öyleyse acil yağ değiştir. motul 80k yağı gerekli. tam otomatikse yine yağ değişimin kapıda balatasız sistemler sizi yolda bırakmaz ancak özellikle CVT ise aracınız gelecek fatura çok ciddi canınızı yakabilir. O yüzden yolda kalmasanız da durum aciliyet sinyalidir.

ama Yarı otomatik robotlu ve baskı balatalı ise aracınıza artık güvenmeyin yolda bırakma ihtimaliniz yüksektir. Burda balata kaçırıyormu testi yapın dik yokuşta manuel olarak 1 e alın dip gaz verin motor devri patinaj atmadan artıyor ama hızınız gecikmeli uyum sağlıyorsa acil hem robot hemde baskı balata değiştirin.

Yazar:  mesutaskar [ 15 Şub 2019 14:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: otomatik vites ile alakalı titreme

hocam tork konvertörlü tam otomatik vites manuel mod yok D-R-N-3-2-1 şeklinde devam ediyor.

Yazar:  canztr [ 15 Şub 2019 14:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: otomatik vites ile alakalı titreme

Üstat o zaman ilhabinin dediğini yapıp yağı değiştirin. düşük devirde cüzzi bi titreme normal sayılabilir onu da belirteyim.

Yazar:  mesutaskar [ 15 Şub 2019 17:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: otomatik vites ile alakalı titreme

teşekkür ederim ilgi ve alakanıza... selamlar saygılar

Yazar:  Jawserdi [ 17 Şub 2019 17:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: otomatik vites ile alakalı titreme

mesutaskar yazdı:
teşekkür ederim ilgi ve alakanıza... selamlar saygılar


Araçta sorun yok. Soguklardan kaynaklı.
Benim araçtada durun aynı.

Yazar:  av.ilhami [ 18 Şub 2019 12:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: otomatik vites ile alakalı titreme

mesutaskar yazdı:
ilhami hocam yine imdada yetişiyorsun teşekkür ederim. otomatik vites tork konvertörlü (baskı balata var mı bilmiyorum) aslında aracı aldığımda da aynı idi arkadaş arabaya binince biraz vesvese yaptı. otomatik vites yağını sadece haznesindekini değiştirmiştim(4,5 lt) 110.000 binde şimdi araç 143.000 binde vites geçişleri aldığımdan beridir aynı gibi ama dikkat etmedim açıkçası şimdi ne yapmamız icap eder.

Yukarda gerekli cevaplar verilmiş: soğuktan ve sorun yok. Ancak hazneden tabir ettiğiniz benim tıpadan dediğim mevcut yağın yarısına kadar yağ değişimi yapılırsa 20 bin km.d e bir yapmak iyidir. yada yarım değişimden sonra 1-2 bin km. sonra tekrar değişim de yapılabilir. ben aracı alınca, geçmişini bilmediğim ve aracın durumu da bakımsız kaldığı anlaşılır olduğu için 2 kere yarım kapasite yani tıpadan değişim yaptım. 20 bin km. sonra tekrar kısa aralıklarla 2 kere tıpadan değişim yaptım. artık içim rahat; bundan böyle sadece 20 bin km. olunca tıpadan 1 kez değişim yaparak bakım yapacağım. Özellikle şanzıman filtresinin durumunu öğrenin: kolay değişen yerde değilse taibir cazise yağ değişiminde filtre değişmiyor ise filtre zamanla tıkanacağı için bakım aralığını yarı yarıya kısaltın. yani 20 bin km. de değişim yapın. benim aracın filtresi değişmiyor daha doğrusu değişmesi için komple şanzıman inmesi ve bunun içinde +500 TL. işçilik gerekiyor. bu nedenle şanzıman filtresi satan kişi de filtre değişimi yerine sık yağ değişimi tavsiye etti.

Yazar:  mesutaskar [ 20 Şub 2019 20:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: otomatik vites ile alakalı titreme

Teşekkürler ben kutahyadayim bizim araçlarda mahir usta yok maalesef filtre aksamını bulsun. İlk aldigimda bir ustaya götürdüm övmüşlerdi adam bana soruyor nerden değiştiriliyor diye :) neyse ben castrol atf sp3 karailayan yag degistirmistim. Simdi eneos attirayim diyorum ne dersiniz

Lenovo K33a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  av.ilhami [ 22 Şub 2019 10:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: otomatik vites ile alakalı titreme

Eneosun atf sini bilmem ama mutlaka çok iyidir. Ben Motul Multi atf kullanıyorum. piyasadaki hemen her aracın atf yağ şartlarını karşılıyor. Bu yüzden" uyum garantisi açısından" ve tam sentetik olduğu için tercih ettim. aracınızın atf yağını bilerek tercih edin. mesela benimki Diamond Q. spIII olup bunu karşıladığını motul multi atf açıkça yazmış. linkte Mitsubishinin uyumlu olduğu referans yağları belirtmiş;
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1547574285

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/