Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Dizel Yeni Kasa Lancer
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=12&t=1446
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  sinir kupu [ 02 Ara 2010 10:48 ]
Mesaj Başlığı:  Dizel Yeni Kasa Lancer

Arkadaşlar Almanya mitsu sitesine girip baktığımda (ingilterede göremedim) şunları gördüm
1- 1.8 L 116 hp dizel lancer
2- 1.8 L 150 hp dizel lancer
3- Lancer cleartec yani start stop mekanizması vs vs. bunun dizel mi benzin mi olduğuna bakmadım. zaten almancadan anlamam da.
buralara gelir mi ki? gelse alınır bir fiyatla gelir mi ki?

dizellerde ilginç bişi fark ettim. diğer markalarda 1750-4000 devirde filan olurdu bu max tork aralığı ama 2000-3000 de görünüyor mitsu da. gerçi 300 nm tork iyi ama sanırım bu supap zamanlaması ile maksimum torku yükselttiler ama sürekli alamadılar. ingilizce döküman bulunca bakmak lazım.
ha bir de sanırım 116 hp olanla 150 hp olanın maksimum torkları aynı. birisi sadece daha yüksek devirlere kadar taşıyabiliyor torku.

Yazar:  catalyst [ 02 Ara 2010 16:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Dizel Yeni Kasa Lancer

Daha yuksek devirlere kadar tasiyor diye birsey yok. Sen makineci adamsin, bence sunu okumalisin:

http://www.paganx.org/tork-beygir-gucu- ... nlari.html

Kisaca ozetlemek gerekirse, tork + max tork deviri ile beygir gucu birbirine cevrilebilir degerlerdir.

Bu arada 300 tork baya basarili.

Herseyden once benzine ve LPG'ye gelen son zamlardan sonra artik dizel sart :)

Yazar:  precious [ 02 Ara 2010 18:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Dizel Yeni Kasa Lancer

japonlar bu dizel işini tam beceremediler bi türlü.1.8 116 beygirde nesi.millet 1.5 motordan alıyor 110 beygiri.yada multijet motor:1.6 dan 120 beygir ve 290 tork alıyor.mitsu yaptı mı 1.6 120 beygir 300 tork olan bi motor geliştirebilse tadından yenmez.tabi ben türkiye için konuşmuş oluyorum

Yazar:  sinir kupu [ 02 Ara 2010 20:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Dizel Yeni Kasa Lancer

catalyst yazdı:
Daha yuksek devirlere kadar tasiyor diye birsey yok. Sen makineci adamsin, bence sunu okumalisin:

http://www.paganx.org/tork-beygir-gucu- ... nlari.html

Kisaca ozetlemek gerekirse, tork + max tork deviri ile beygir gucu birbirine cevrilebilir degerlerdir.

Bu arada 300 tork baya basarili.

Herseyden once benzine ve LPG'ye gelen son zamlardan sonra artik dizel sart :)

hacı benim bilmediğim şeyler değil,
Resim
resimden de anlaşılacağı üzere kardeş
1- iki motor da 1.8 litre
2- iki motor da 300 nm maksimum tork veriyor.
3- ilki 2000-2500 devir arası ikincisi 2000-3000 devir arası veriyor 300 nm torku.
O HALDE:
devri daha yüksek devire kadar taşıyabiliyor maksimum torku ve böylelikle herşeyi aynı olan 2 motordan birisi 116 diğeri 150 beygir. çünkü beygir gücü hesabında torku ne kadar yüksek devirde (dolayısı ile hızda) alabiliyorsanız o kadar yüksek değer elde edersiniz.

kısaca benim dediğimde yanlış birşey yok Bilal kardeş. Sen eklediğim grafiğe ve bana linkini verdiğin o yazıya bir göz at. Sen makinacı değilsin ama yine de göz at :D

Yazar:  ::ZaFeR:: [ 02 Ara 2010 21:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Dizel Yeni Kasa Lancer

Egzantriklerin konumun değişmesinden dolayı olabilir mi ? Motorların teknik verilelerine de bakmak gerek,sıkıştırma oranları vs.Örneğin bu yeni çıkan Lancer'in 1.6 motoru ile 1.5 motoru arasında 0.5 kadar bir şıkıştırma farkı ve 100 cc fark var.Fakat çap ve strok aynı kalmış.

Resim

Yazar:  catalyst [ 03 Ara 2010 11:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Dizel Yeni Kasa Lancer

sinir kupu yazdı:
catalyst yazdı:
Daha yuksek devirlere kadar tasiyor diye birsey yok. Sen makineci adamsin, bence sunu okumalisin:
kısaca benim dediğimde yanlış birşey yok Bilal kardeş. Sen eklediğim grafiğe ve bana linkini verdiğin o yazıya bir göz at. Sen makinacı değilsin ama yine de göz at :D


Ustad, yanlis anlamissin, ben yanlis soyledin demek istemedim. Ancak yazdigin yazida ikisinin de torku ayni ama birinin beygiri farkli diye sasirmis gibi gorunuyordun da :)

Millet ogrensin bunlari ki araba alirken torka degil, beygire baksinlar.

Hala daha yuksek torku dusuk rpm'de veren arabanin iyi araba oldugunu sananlar cok. Halbuki mantikli olan beygiri kiyaslamak.

Yazar:  catalyst [ 03 Ara 2010 11:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Dizel Yeni Kasa Lancer

precious yazdı:
japonlar bu dizel işini tam beceremediler bi türlü.1.8 116 beygirde nesi.millet 1.5 motordan alıyor 110 beygiri.yada multijet motor:1.6 dan 120 beygir ve 290 tork alıyor.mitsu yaptı mı 1.6 120 beygir 300 tork olan bi motor geliştirebilse tadından yenmez.tabi ben türkiye için konuşmuş oluyorum


Dogru soyluyorsunuz ama bu tamamen sikistirma orani ve TURBO ile alakali. Teknoloji ile alakali degil. O dediginiz 1.5 motordan 110 beygin cikaranlar genelde turboya yukleniyor. Bu da motorun omrunu ve arabanin sorunsuzlugunu etkiliyor bence. Ama yine de turbo, dizel motorda olmazsa olmaz bence.

Yazar:  sinir kupu [ 03 Ara 2010 12:46 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Dizel Yeni Kasa Lancer

catalyst yazdı:
sinir kupu yazdı:
catalyst yazdı:
Daha yuksek devirlere kadar tasiyor diye birsey yok. Sen makineci adamsin, bence sunu okumalisin:
kısaca benim dediğimde yanlış birşey yok Bilal kardeş. Sen eklediğim grafiğe ve bana linkini verdiğin o yazıya bir göz at. Sen makinacı değilsin ama yine de göz at :D


Ustad, yanlis anlamissin, ben yanlis soyledin demek istemedim. Ancak yazdigin yazida ikisinin de torku ayni ama birinin beygiri farkli diye sasirmis gibi gorunuyordun da :)

Millet ogrensin bunlari ki araba alirken torka degil, beygire baksinlar.

Hala daha yuksek torku dusuk rpm'de veren arabanin iyi araba oldugunu sananlar cok. Halbuki mantikli olan beygiri kiyaslamak.

sen de beni yanlış anlamamışsındır umarım.
kardeş ilgimi çeken, bana şaşırtıcı gelen diğer markalarda aynı hacimden farklı maksimum tork alınırken aynı zamanda torkunda değişmesi. buna karşın mitsuda 116'lık olan da 150'lik olan da 300 nm torka sahip. yani aynı hacimden farklı beygir elde ederken maksmum torkları aynı kalmış. sadece devir aralığından bu fark (beygir gücündeki fark) çıkmış.
aha da örnek:
ford fiesta 1.6 tdci 205 nm@1750 d/d, 95 hp
ford focus 1.6 tdci 215 nm@1750 d/d, 90 hp
ford focus 1.6 tdci 240 nm@1750 d/d, 109 hp

ya da
fiat bravo 1.6 multijet 290 n@1500 d/d, 105 hp
fiat bravo 1.6 multijet 300 n@1500 d/d, 120 hp

örnekler çoğaltılabilir.

diğer markalar motorların maksimum torku verdiği aralığı (genelde 1750-4000 d/d oluyor) sabit tutarken torkun miktarında dolayı beygiri arttırmışlar.
mitsubishi ise maksimum torkun verildiği aralığı değiştirerek (ama torku aynı bırakarak) beygir gücünü arttırmışlar. size de ilginç gelmedi mi?
fiat 1.6 dan 300 nm çıkarıdığına göre mitsubishi üstüne mivec koyduğu bir dizel motordan, hem de 1.8, aynı torku çıkarıyorsa, turboya fazla yüklenmemişler, bir bildikleri vardır diye düşünürüm. hani mitsubishi'yi tanıyıp bildiğimiz için diyorum.
bu arada hesaplar da biraz şaşıyor gibi. fiatın beygiri daha düşük olduğuna göre onların bu torku 3000 devire bile getirememiş olması gerekir gibime geliyor. yoksa 30 hp gibi bir farkı nasıl açıklarız?

Yazar:  catalyst [ 03 Ara 2010 17:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Dizel Yeni Kasa Lancer

Bence su 150 hp olanin tork egrisi, surus keyfinin benzinli motora biraz daha yakin olacagini gosteriyor.

Yazar:  precious [ 03 Ara 2010 20:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Dizel Yeni Kasa Lancer

düşük devirde max.torku vermesinin motora zararı mı vardır?mitsu daha yüksek devirde torku veriyorsa alt devirler cansız olmazmı?yani bunun gibi çok soru sorabilirim.çünkü bu işi tam anlamış değilim.

Yazar:  sinir kupu [ 03 Ara 2010 21:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Dizel Yeni Kasa Lancer

precious yazdı:
düşük devirde max.torku vermesinin motora zararı mı vardır?mitsu daha yüksek devirde torku veriyorsa alt devirler cansız olmazmı?yani bunun gibi çok soru sorabilirim.çünkü bu işi tam anlamış değilim.

kardeş düşük devirde max torku vermek kötü değildir. ama mesele yüksek devirde de yüksek tork vermektir. zira bilal'in verdiği linkten de incelerseniz beygir gücü torku ne kadar yüksek devirde elde ediyorsanız o kadar yüksek çıkar.
mitsu max torku yüksek devirde vermiyor. alt devirden alıp aynen yüksek devirlere kadar taşıyor. yani 300 nm tork 2000-3000 devir arasında sabit olarak üretiliyor. ha 2000 yüksek görülebilir ama dikkat ederseniz 1000 devirde bile 150 civarı bir tork üretiyor ki bu neredeyse 1.6 benzinli aracın verdiği max torka denk. yani neredeyse araba gaza basmadan (rolantide) alıp gidecek. yani maksimum torku yüksek görece yüksek devirde (diğer markalara göre) vermeye başlıyor ama max torkun altındaki devirlerde de aracın çekişi kötü değil. tabi bunun başlıca nedeni sanırım turbonun verimli çalışmadığı durumlarda elimizde kalan motor hacminden kaynaklı. sonuçta 1.8 bir araç. düşük devirde turbo işe yaramasa da zaten ciğerli olduğu için alır gider.

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/