Merhabalar,
2. el bir Mitsubishi Lancer araç aldım.Araç 115.000'de ve 2004 model 1.6 AT.
Arabada sıralı gaz sistemi olarak Teleflex mevcut.Alırken motor arıza ışığının yandığını gördüm ve bunu bilerek aldım.Sahibi de sorunu olmadığını söyledi ve ben 3000 km'dir kullanıyorum.
Yaşadığım en büyük sıkıntı rampada gaz yememesi.Şirkette kullandığım Fiesta,Kangoo,Clio v.b. araçların yanında kağnı gibi.Eski aracım Opel Corsa 1.2 AT idi,rampada kafa kafaya diyebilirim.Ayrıca araba benzinde rölanti tutmuyor,1500 devir rölantisi,ayarlanamıyorda.
Arabayı benzindede kullandım,özellikle rampada performans yine kötü,gazda da farklı değil.Katalizör ve oksijen sensöründen şüphelenirken,test cihazı Oksijen sensörü bozuk,kısa devre hatası verdi.Ben de egzostçuya gittim ve katalitik konvertörün içi tamamen boş.Ya benden önce boşaltılmış bilerek,ya da erimiş parçalanmış atılmış bir yerlerden gibi geldi bana.
Bilgisayarda arızayı sildirmeme rağmen yaklaşık 50 Km sonra gene yandı.Arabadan memnunun bu sorun hariç.Ne önerirsiniz ?
1-) Çıkma az kullanılmış katalizör al. 300 TL 2-) Bu şekilde devam et. (Sorun olurmu acaba) 3-) Yan sanayi üniversal bir katalizör al 250 TL 4-) Başta oksijen sensörünü değiştir,hata devam ederse katalizöre yoğunlaş. 5-) Katalizör boş olduğundan sensör sapıtıyor,katalizörü değiştir sonra sensörün icabına bak. 6-) Katalizörü uygun seramik malzemelerle dolduran yerler var,doldurt.
Bu işi gerçekten bilen,yaşamış arkadaşlardan tavsiye bekliyorum.Arabada LPG var,çevre açısından fazla bir sıkıntı olmayacaktır ancak iptale pek sıcak bakmıyorum.Fazla ses v.b. istemiyorum.
Arıza cihazının verdiği hata ' Kat. sonrası lambda kısa devre/Bozuk '
Şimdiden teşekkürler.
Not:Sitede ilk mesajımdır.Kendimi tanıtamadım,2. mesajımda kendimi tanıtacağım.Anlayışla karşılayacağınızı umuyorum.
|