Zaman: 28 Nis 2024 02:18

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 2 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2010 19:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ara 2010 18:56
Mesajlar: 5
İsim: Enver
Araç: Lancer 1.6 AT
Merhabalar,

2. el bir Mitsubishi Lancer araç aldım.Araç 115.000'de ve 2004 model 1.6 AT.

Arabada sıralı gaz sistemi olarak Teleflex mevcut.Alırken motor arıza ışığının yandığını gördüm ve bunu bilerek aldım.Sahibi de sorunu olmadığını söyledi ve ben 3000 km'dir kullanıyorum.

Yaşadığım en büyük sıkıntı rampada gaz yememesi.Şirkette kullandığım Fiesta,Kangoo,Clio v.b. araçların yanında kağnı gibi.Eski aracım Opel Corsa 1.2 AT idi,rampada kafa kafaya diyebilirim.Ayrıca araba benzinde rölanti tutmuyor,1500 devir rölantisi,ayarlanamıyorda.

Arabayı benzindede kullandım,özellikle rampada performans yine kötü,gazda da farklı değil.Katalizör ve oksijen sensöründen şüphelenirken,test cihazı Oksijen sensörü bozuk,kısa devre hatası verdi.Ben de egzostçuya gittim ve katalitik konvertörün içi tamamen boş.Ya benden önce boşaltılmış bilerek,ya da erimiş parçalanmış atılmış bir yerlerden gibi geldi bana.

Bilgisayarda arızayı sildirmeme rağmen yaklaşık 50 Km sonra gene yandı.Arabadan memnunun bu sorun hariç.Ne önerirsiniz ?

1-) Çıkma az kullanılmış katalizör al. 300 TL
2-) Bu şekilde devam et. (Sorun olurmu acaba)
3-) Yan sanayi üniversal bir katalizör al 250 TL
4-) Başta oksijen sensörünü değiştir,hata devam ederse katalizöre yoğunlaş.
5-) Katalizör boş olduğundan sensör sapıtıyor,katalizörü değiştir sonra sensörün icabına bak.
6-) Katalizörü uygun seramik malzemelerle dolduran yerler var,doldurt.


Bu işi gerçekten bilen,yaşamış arkadaşlardan tavsiye bekliyorum.Arabada LPG var,çevre açısından fazla bir sıkıntı olmayacaktır ancak iptale pek sıcak bakmıyorum.Fazla ses v.b. istemiyorum.

Arıza cihazının verdiği hata ' Kat. sonrası lambda kısa devre/Bozuk '

Şimdiden teşekkürler.

Not:Sitede ilk mesajımdır.Kendimi tanıtamadım,2. mesajımda kendimi tanıtacağım.Anlayışla karşılayacağınızı umuyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2010 19:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Araca nerede baktırdınız
Öncelikle katalitik konvertörün içi tamamen boş olduğu için bence oradan başlayın.
diğer yerlerdeki sorun giderilse bile arıza ışığı sönmeyecektir.

Yedek parça serviste pahalı olduğu için ben olsam yan sanayi bi parça alıp herhangi bir egzozcuda değiştirirdim.
sonra servise gidip arıza ışığını söndürüp başka hata verecekmi diye beklemeye geçerdim.

Ama performans düşüklüğünün sebebi başka bişeydir
bu parçayı boşalttırınca aksine performans artar.

Yada hepsini unutun Yıldızlar otomotive Alpay ustanın yanına gidin kendisi mutlaka bi fikir verecektir.
Saygılar...

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 2 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 72 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye