Zaman: 21 Tem 2018 18:20

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 443 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2016 13:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Eki 2015 14:08
Mesajlar: 79
Şehir: Konya
İsim: Doğan
Araç: Lancer 1.6 MT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 30
merhabalar aracınız kaç km de, kısa mesafe gitseniz de çok soğumadan tekrar gidince düşmesi lazım. Manuel de 8.km sonunda anca 7.5 e düşüyor benim, şehirdışı da 6 civarı, yağınızı bir değiştirin 5w30 bir yağ deneyin en azından daha çabuk ısınmasına katkı sağlayabilir. Lastik basıncı da etkili oluyor sanırım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2016 22:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2016 02:04
Mesajlar: 93
İsim: Ozer
Araç: Passat
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: B
Yaş: 33
evo34 resim yüklemeyi bilmiyorum ama bahsettiğim avg ekranını şu linkte görebilirsiniz. p ve d de iki fotoğraf kullanmış alt alta.
south ; arabam 161 binde, yağ filitre bakımları serviste yapılalı bir hafta oldu. ama kaç numara yağ koydular bilmiyorum.

yani size göre bu değerler bu kullanımla normal mi? bujiler enjektörler bobin gaz kelebeği galan yakıt sistemiyle ilgili baktırmam gereken bir şey var mı?

bir de dikkatimi çeken, araç n konumunda ve d konumunda duruken, anlık yakıt tüketim çizgisi en sona kadar gidiyor. bu durumlarda en dipte olması gerekmezmi, yani özellikle n konumunda rolantide beklerken.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 01:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2016 02:04
Mesajlar: 93
İsim: Ozer
Araç: Passat
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: B
Yaş: 33
http://otomobiltestgaraji.blogspot.com. ... e-cvt.html


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 12:50 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 670
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 35
Bakım Yeni yapılmış ya. Bir süre sonra araba normal tüketim değerlerine dönecektir. Arabayı sakin kullanın ani kalkışlar yapmayın

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 14:19 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2478
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
teklifsiz yazdı:
http://otomobiltestgaraji.blogspot.com.tr/2013/03/mitsubishi-lancer-18-instyle-cvt.html

Özer Hocam burası benim blogum, resimleri ekleyen de benim :)
Şimdi anladım.
Örneğin P konumunda üstte gördüğünüz 49km/h ortalama hızı ifade etmektedir.
Yani o anki kullanıma kadar belki 120'ye çıktım, belki 30'la gittim, onları toplayıp ortalamasını alıyor ve o değeri oraya yazıyor.

Bahsettiğimiz kısa yolculuk olması ve aracınızın klasik 4ileri şanzımana sahip olması vesilesiyle bu yakıt tüketim değerleri normaldir.
Benim blogda eklediğim ortalamalar uzun yol ortalamalarıdır ve araç CVT 6 ileri şanzımana sahiptir ;)

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 19:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2016 02:04
Mesajlar: 93
İsim: Ozer
Araç: Passat
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: B
Yaş: 33
Teşekkürler. Demek o değer ortalama hizi gösteriyor. Birde bu gözle kontrol edelim bakalim.
Peki araç d konumunda ayagimiz frende dururken yada n konumunda rolantide dururken , anlik yakut tüketimin full görünmesi normal mi

VIA_T8D-3G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 19:37 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 670
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 35
Resim

Resim

Selam,

AVG deki çizgi frene bastığında yükseliyor yada azalıyor. İkinci resimde net görülüyor ayağım frende ve çizgi sona gelmiş. Anlık tüketim ile ilgisi yok. Arabaya binince kontrol edeceğim.

İki tane resim ekledim. Arabayı sakin ve sabit hız ile kullanınca değerlerin nerelere kadar indiğini görmen açısından. Hemde araba LPG li. Full ekonomik kullanıyorum. :D Lpg hesabı yapınca 15 krş lara kadar düştüm. 1200km ardahan - ankara arası yol yaptım. 180 tl lpg yaktı.

1 Haziranda yollara düştüm hala evime dönmedim. Toplamda 7200 km yaptım. Ankarada mola verip alparslan ustaya 10binlik bakımını yaptırdım. Eve döndüğümde 2 aylık sürede 8000 km yapmış olacağım.

İşin özü arabada gaza ne kadar asılırsan o kadar çok yakar hızlı kaçar. Gaza hafif dokunup arabayı nazlı nazlı hızlandırırsan daha ekonomik kullanırsın.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 19:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2013 21:02
Mesajlar: 54
İsim: Cüneyt
Araç: Arslan
Meslek: Akademisyen
Kan grubu: ab+
Yaş: 29
Hocam anlık tüketim "anlık şartlarda 100 kilometrede kaç litre tüketildiğini gösterir" araba duruyorsa o anlık şartlarda 100 kilometreyi sonsuz litre yakıtla alabilirsiniz. O çizgi o yüzden en sona dayanıyor. 20lt'de bitiyor ya işte orası 2milyon litre de gösterse en sona gidecek yani. Benim aracım 1.5. Uzun yolda "Röpresant sürüşüyle" 120 ortalamayla gittiğimde bile 7'nin üstüne çıkaramadım. Biraz ekonomik gideyim desem 6'nın altına çok rahat iniyor. Kullanma dinamiklerinize odaklanın bence

_________________
2009 Lancer İnform 1.5
Kars-Bursa


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 19:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 670
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 35
Röpresant sürüş nedir ?

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2016 01:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2016 02:04
Mesajlar: 93
İsim: Ozer
Araç: Passat
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: B
Yaş: 33
Jawserdi verdiğin cevapla yeni bir tartışma konusu açtın. o çizginin anlık yakıt tüketimi olduğunu yine bu siteden öğrenmiştim. şimdi sen alakası yok diyorsun. ne yapacaz.

evo34 , senin dediğini denemk için (yani anlık yakıt tüketiminin üzerindeki km/h değerinin , ortalama hızı gösterdiğini) bu gün düz yola çıktım, 90 100 arası yaklaşık 50 km kadar gittim fakat o rakam 30 gösterdi.

aracı ekonomik kullanmaya çalışıyorum. anlık yakıt tüketim çubuğunu 0 ile 10 arasında tutacak kadar gaza dokunuyorum genelde. bu sefer ışıklarda kalkışta veya hızlanaya çalışırken araba kaplumbağa gibi gidiyor, arkamdakilerle döğüşecem bir gün. ekonomi yapıyoruz desem anlamazla... gerçi ben olsam bende anlamam ya neyse.

Jawserdi , seninle aynı araçlara sahibiz, fakat gösterdiğin değerleri ben henüz göremedim, maşallah.
aracın otomatik şanzıman sağlığı için nelere dikkat ediyorsun, püf noktalarını paylaşırmısın.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2016 06:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 670
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 35
Sabah sabah manuelini indirip okudum :) evet AVG anlık yakıt tüketimi ekranıymış. Frene basınca sona geliyor freni bırakınca çizgi yok olunca ben fren ile ilişkilendirmiştim.
İlk kalkışlar da en sol şeritte değilsen kimse ile dövüşmezsin. Zaten fırlayıp gidenler ilerdeki ışıklar da seni bekliyor oluyorlar :)

Şimdi istanbula döneceğim. Gişelerden girince sabit 120km ile gideceğim ortalamayı paylaşırım.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2016 20:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 670
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 35
120km sabit olmadı ama 5.5 saatte istanbul küçükcekmecede oldum. Ortalama 102km 6.7lt genellikle 130-150km hızla geldim.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2016 23:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2013 21:02
Mesajlar: 54
İsim: Cüneyt
Araç: Arslan
Meslek: Akademisyen
Kan grubu: ab+
Yaş: 29
Jawserdi yazdı:
Röpresant sürüş nedir ?



Şirket arabası kullanan, yakıtı değil zamanı düşünen ve sürekli araç tepesinde olmaktan direksiyonu gelişmiş röprezantların adını verdiğimiz sürüş tekniği hocam :)

_________________
2009 Lancer İnform 1.5
Kars-Bursa


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2016 00:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2016 02:04
Mesajlar: 93
İsim: Ozer
Araç: Passat
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: B
Yaş: 33
Samsun dönüşü ortalama değeri 5.7 ye kadar dustugunu gördüm. Sanirim giderken 7 yi dusmememesi daha önceki şehir içi kullanimin ortalamasıyla birlikte hesapladigi içindi. Yani 12 lt ortalama gösteriyordu şehir ici. O şekilde uzun yola ciktim. Anca 300 km sonra ortalama 7 lere düştü. Dönüşte ise yola 7 ortalamayla basladim ve 5,7 leri gördüm.

Sizce yorumum dogrumu.

Jawserdi, otomatik sanzimanin sagligi için nelere dikkat etmeliyiz. Mesela lambalarda dururken boşa amir misin, falan filan iste



VIA_T8D-3G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2016 00:36 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 670
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 35
Çok uzun süreli ışıklar da N de bekliyorum ama çok nadir denk geliyor öyle ışıklar.

Ben çoğunlukla dik yokuş lu yollarda manuel devirli kullanıyorum ve rahat zorlamadan çıkıyorum.

Dik yokuş ta araba geri kaydırma yapmasada ben yinede el freni ile kalkış yapıyorum.

Arabayı düz yada eğimli yol fark etmiyor stop etmeden önce N ye alıp el frenini çekip yükü şanzımana değilde frene bırakıp stop edip P ye alıyorum.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Bende 5.4lt yi karadeniz kıyısında yaptım. Radar lar yüzünden gaza basamiyordum :)

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2016 01:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2016 02:04
Mesajlar: 93
İsim: Ozer
Araç: Passat
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: B
Yaş: 33
Verdiğin bilgiler için tesekkur ediyorum. Aracin geri kaydirmadigini yazmizsin benim araç kaydiriyor. Bu bir sikintiya mi işaret acaba.
Benim bildiğim bizim araçlar tam otomatik değil ve geri kaydirmama daha çok tam otomatik araçların özelliğindedir. Siz ne dersiniz.
Otomatik sanziman sagligi için senin saydiklarina ek olarak ben birde sunu yapiyorum, yola cikmadan önce vitesi bütün kademelerde biraz gezdiriyorum iyice yaglansin diye, acaba hata mi

VIA_T8D-3G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2016 02:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2016 02:04
Mesajlar: 93
İsim: Ozer
Araç: Passat
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: B
Yaş: 33
en son mesajıma cevap vermediniz ama yeni bir mesaj daha yazmak istedim.
yakıt tüketimim konusunda sonuç: bir depo (yola çıkmadan doldurdum 215 tl, lamba yanıyordu) ile 1050 km yol yapmışım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2016 16:37 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 670
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 35
Yakıt tüketiminiz gayet güzel.

Geri kaydırma olayı söyle. Dik yokuş için ; Freni bırakınca 3-4 saniye öne gitme eğilimde oluyor ve geri kaçırmadan kalkmış oluyorsun. Freni bırakıp gaza basmadan beklersiniz araba öne gitmeye çalışır ama gücü yetmeyince kendini geriye bırakacaktır bu da normal durum.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2016 23:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2016 02:04
Mesajlar: 93
İsim: Ozer
Araç: Passat
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: B
Yaş: 33
BeNimki de o şekil, sorun yok ozaman. Teşekkür

VIA_T8D-3G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016 01:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2016 02:04
Mesajlar: 93
İsim: Ozer
Araç: Passat
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: B
Yaş: 33
araç rolantide çalışırken (vites N de veya D de farketmiyor) ortalama yakıt tüketimi neden artıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 443 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Google [Bot] ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye