Zaman: 28 Mar 2024 17:32

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2018 16:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2016 22:24
Mesajlar: 34
İsim: Mesut
Araç: Askar
Meslek: Memur
Yaş: 36
arkadaşlar bu konu hakkında bilgisi ya da deneyim olan var mı bilmiyorum. aracım 2011 1,5 4a91 lancer lpg'li aracın kitapçığında bosh marka normal buji bulunmakta, iridyum buji kullanmayı düşünüyorum denso ya da NGK. iridyum bujinin yakıt tasarrufunda, değişim aralığında veya performansa etkisi var mıdır? lpg li araçlarda buji kodları değişmekte. nasıl bir yol izlemeliyim. (not: 2011 toyota corollası olan arkadaşım iridyum buji taktırmış performans ve yakıt tüketiminden gayet memnun)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2018 17:05 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Hiç tereddütsüz LPG/iridyum buji :good:
NGK ürün bulma aracından uygun bujiyi bulabilirsiniz. yada orjinal buji marka ve koduyla beraber istediğiniz marka + iridyum buji diye aratın bulursunuz.
orjinal standart buji iyidir diyenlere; yakıtın (LPG) orjinal (Benzin) mi ki bujin orjinal olsun!. Bu konuda forumda yeterince açıklama var. oralardan ayrıntı bulunabilir.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2018 21:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
ngk lazerline lpg1 bujisi kullanan olarak memmun degilim orjinal denso ile en yakin zamanda degustirecegim.10 bindemeden bozuldu 1 tanesi.buji market degisti ama yine bir dengesizlik var ben tavsiye etmem normal iridyum belki olabilir ama lpg bujisi hele ngk aman. aman


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2018 09:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2016 22:24
Mesajlar: 34
İsim: Mesut
Araç: Askar
Meslek: Memur
Yaş: 36
teşekkürler açıklamalar için sayın ilhami ve cafer beyler zaten ya ngk ya da denso kullanacağım da bir teknik servisten bana yapılan açıklamada aracınızdan çıkan buji normalse onu kullanın iridyum buji çok değişiklik göstermez ne yakıtta ne biraz da olsa performansta. ehil olan teknik servis ustaları böyle söyleyince arafta kaldım. bakalım araştırayım biraz daha...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2018 09:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
mesutaskar yazdı:
teşekkürler açıklamalar için sayın ilhami ve cafer beyler zaten ya ngk ya da denso kullanacağım da bir teknik servisten bana yapılan açıklamada aracınızdan çıkan buji normalse onu kullanın iridyum buji çok değişiklik göstermez ne yakıtta ne biraz da olsa performansta. ehil olan teknik servis ustaları böyle söyleyince arafta kaldım. bakalım araştırayım biraz daha...

Çok değişiklik göstermez derken, tabii ki de %10 tasarruf yapmaz :) ancak uzun vadede verimli yakıt, bobin ömrü vs. açısından ben iridyum kullanıyorum. bütçeniz müsait ise (Denso) deneyin derim. aynı buji kullansaydık, deneyin memnun kalmazsanız bana gönderin derdim. ben Denizli Egesan firmasından 3 kere NGK lpg buji aldım sorun yaşamadım. arkadaşım n11 den aldı sorun yaşadı. ya çakma ürün ya da cafer beydeki gibi üretim hatası çıktı. Bu yüzden Denso daha güvenilir duruyor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2018 10:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Colt aracımda 5 senedir kullanıyorum. Bosch iridyum buji taktırdım. Hem daha ekonomik hemde kısmen yakıt tasarrufu sağladı . NGK daha pahalı ama Bosch dan çok farklı bir ek fayda sağlayacağını düşünmüyorum. Sonuçta ikisi de kaliteli ürün.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2018 14:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
dedigim gibi cakmalari cok var piyasada.ama bende egesan firmasindan aldim.buji market.hadi 1.si hatali cikti degistiler fakat yine ayni sorun olmaya devam ediyior.normal denso buji kullanacagim.boch iridyum olabilir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2018 14:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Aslında marka olarak Denso yu NGK ve bosch'a tercih ederim. hatta bir üyemiz (Umera) standart bujilerde ateşlemlerini ölçüp en iyi Denso sonucuna varmıştı.
şimdiki aracımda orjinal NGK iridyum buji var,ihtiyaç zamanı belki Denso alırım ama bulabilirsem tırnaksız performans buji Brisk de alabilirim (çok pahalı ama merak :D )
https://www.youtube.com/watch?v=sXEzYvUi_8M

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2018 23:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Şub 2014 23:16
Mesajlar: 36
İsim: mehmet akif
Araç: mitsubishi lancer at 2010
Meslek: serbest
Yaş: 32
üretici araç için iridyum tavsiye ediyor. ayrıca fabrikanın araç üretilirken üzerine koyduğu bujinin (bosch) iridyum olduğunu değişimi esnasında gördüm.

performans meselesine gelince lancer'de iridyum buji dışında buji kullanmadığım için gözlemleme ve karşılaştırma şansım olmadı ama 1.3 tek nokta enjeksiyonlu bir araçta standart buji yerine yeni kablolarla birlikte iridyum buji taktığımda ateşleme kalitesine bağlı olarak bariz performans artışı gözlemlemiştim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2018 10:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
İridyum Buji normal bujiden daha uzun süre dayanır. 80k kadar öteki ise 10-15 k gider. Dolayısı ile uzun vade kullanacaksanız iridyum buji normal bujiden daha ucuzdur. Hem daha iyi ateşleme imkanı sunar hemde buji değişcekmi derdinden kurtulmuş olursunuz.

Elimde elektronik cihazlar olmadığı için, buji değişim konusunda benim kriterim yeni rutin bakım ve sakin kullanımda fabrika verisini yakalayabilip yakalayamama bağlı...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye