Zaman: 16 Kas 2018 17:55

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 52 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2011 01:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2010 00:56
Mesajlar: 110
36 yapın ortayı bulun kasmaya gerek yok :) Ben 215/40/18 lere 36 basıyordum. Şimdi 225/16/55 kar aldım onlara da 34 yapçam...

_________________
Mladen360 Lancerasyon


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2013 16:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2011 12:42
Mesajlar: 133
Şehir: Bursa
İsim: ozan
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Lancer lastik basıncı için ingilizce kullanım kılavuzunda 35-39 psi arasında değer vermiş.
Fakat ilginç olan Rusya, Kazakistan ve Ukrsuna için 32-36 psi değeri öneriliyor. Acaba biz hangi gruba giriyoruz? Ülkeler arası farklılığın sebebi nedir?
http://www.mitsubishi-motors.bg/uploads ... 5_file.pdf
sayfa 378


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2013 22:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ara 2013 16:09
Mesajlar: 221
Şehir: Ankara
İsim: turgut
Araç: 2013 lancer 1,6
Meslek: doktor
Kan grubu: ARh+
Yaş: 40
konuyu yeniden hortlatıyorum belki arkadaşlar ama benimde kafam karıştı lastik basınçları hakkında.
arabamın yeniliğinden belki önceleri dikkat etmemiştim ama kapı içinde 38 psi yazıyor ancak lastiklerim önceki aracımdan ve ölçüleri 205 55 16 nokian Wrg2. alışkanlık olarak 32 psi hava basıyordum ancak lastikler nerdeyse yanaklarının üzerindeymiş gibi geliyordu bana bende 35 psi yaptım ama yinede doğrusunu bilmek iyi olurdu.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2013 00:11 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Soğuk ve karlı iklim koşullarında hava basıncı daha yüksek gösteriyor. Buda sürtünmeyi azalmak için. Kitapcıktaki * lı dipnotlara dikkat ederseniz görebilirsiniz. Ek olarak 160 km üstü süratlerde lastik basıncını 36 yapılması tavsiye ediliyor. Buda sürtünmeyi azaltıp aracın daha kolay ivmelenmesi için. Türkiye de normal iklim şartları için 32 psi tavsiye ediliyor. Daha konforlu bir sürüş için. Karlı olan bölgeler için 34 ve 36 psi ideal olabilir. 160 km üstüde 36 psi uygundur.

Açıklamayı kitapçığa göre yapmaya çalıştım 8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2013 03:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Nitrojenin kullanım amacı lastik ısınmasın değil. Lastik ısınsa da basıncı daha stabil kalsın diye.
Mesela normal hava bastığınızda ısınınca genleşir ve basıncı artar. 32 ise 34-36 psi vs olur.
Genelde bunu daha sağlıklı veriler ve doğru ayarlar elde etmek için yarış araçlarında kullanırlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2013 13:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ara 2013 16:09
Mesajlar: 221
Şehir: Ankara
İsim: turgut
Araç: 2013 lancer 1,6
Meslek: doktor
Kan grubu: ARh+
Yaş: 40
AnakinSkyWalker yazdı:
Soğuk ve karlı iklim koşullarında hava basıncı daha yüksek gösteriyor. Buda sürtünmeyi azalmak için. Kitapcıktaki * lı dipnotlara dikkat ederseniz görebilirsiniz. Ek olarak 160 km üstü süratlerde lastik basıncını 36 yapılması tavsiye ediliyor. Buda sürtünmeyi azaltıp aracın daha kolay ivmelenmesi için. Türkiye de normal iklim şartları için 32 psi tavsiye ediliyor. Daha konforlu bir sürüş için. Karlı olan bölgeler için 34 ve 36 psi ideal olabilir. 160 km üstüde 36 psi uygundur.

Açıklamayı kitapçığa göre yapmaya çalıştım 8)

açıklamaların için teşekkür ederim aslına bakarsan benimde sormak istediğim aşağı yukarı buydu. öngörülen basınç değerleri aracın ağırlığı, lastik büyüklüğü gibi değişkenlerle hep sabitmidir. yani tavsiye olarak yazılan 38 psi 1350 kg araç ağırlığı ve 205 60 16 lastik büyüklüğüne göre yazıldıysa lastik ölçüsünü değiştirdiğimizde bu değer aynımı kalmalı yoksa değişmelimi? öte yandan benim eski c4 de araç ağırlığı değiştikçe lastiklere nekadar hava basılacağı yazılı bir küçük not vardı ve ön - arka lastik basınç ayarları hep farklı olurdu. lancer de böyle bir uyarı yada notla karşılaşmadım belkide ben göremedim. mesela önlere göre arka tarafın ağırlığı daha az sizce arkadaki lastik basınçlarıda azmı olmalı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2013 15:01 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Rica ederim ;) Aracın katalogunda ön ve arkalar için ayrı hava basıncı olması gerektiğiyle ilgili bir bilgi yok.

Hava basıncı için her zaman sabit bir değer yok bildiğim kadarıyla. Hava koşulları, yolcu sayısı, araç ağırlığı ve sürüş tarzı gibi parametreler hava basıncınızı nasıl ayarlamanız gerektiği konusunda size yol gösterebilir.

Uzun yola çıkarken hem yakıt tasarrufu hem hız için lastik basıncımı genellikle 36 psi yapıyorum. Fakat şehir içinde çok fazla hendek çukur tümsek olduğundan 32-34 psi gibi değerlerde kullanıyorum genellikle. Bu güne kadar yolcu sayısı ve araç ağırlığına dikkat etmedim hava basıncı konusunda. Fakat elbette önemsiz parametreler olduğu anlamına gelmez tabiki :oops:

Şehir içinde yüksek hava basıncı hem gereksiz ses yapıyor hemde kötü yollarda çukur tümsek v.s. gibi şeyleri daha fazla hissetmenize sebep oluyor. Hatta yüksek hava basıncında asfalttaki ek yerlerine yada çukurlara denk gelince; özellikle virajlarda; çok sık olmasada sürate bağlı olarak arabanın hopladığıda oluyor. Buda aracın milisaniyelik bir süre yolla temasının olmaması gerek. Direksiyon kontrolünü kaybetmeye bile sebep olabilir. En azından ben aracımda böyle hissediyorum :unknown:

Tabi tüm bunlara ek olarakda hava koşullarınıda hiçbir zaman es geçmemek lazım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2013 11:36 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
Kışlıkları taktırdığım yerde 32psi basmışlar. Yada öyle söylemişti usta ben de kontrol etmedim açıkcası. Birkaç gündür sanki böyle yanakta gidiyor gibiydi. Benzin almaya uğrayınca bir baktım lastikler 26... Kaldı ki lastik değiştirdiğim günden bu yana ortalama yakıt 11in altına inmiyordu. Soğuktandır diye düşünüyordum ama dün lastikleri 36ya tamamlayınca yakıt -11 derecede bile 7.4 e düştü. Yazın aynı mesafeyi 5.8 ile geliyorum.

Lastik basıncı önemli ! :)

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2013 15:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ara 2013 16:09
Mesajlar: 221
Şehir: Ankara
İsim: turgut
Araç: 2013 lancer 1,6
Meslek: doktor
Kan grubu: ARh+
Yaş: 40
arabanın hem yakıt hemde yere tutunmasında sağlamlığı açısından gerçektende lastik basınçları bencede önemli. bende biraz araştırma yaptıktan sonra 205 55 16 lastiklerimi, önleri 36 arka lastikleri 34 psi yapmaya başladım

_________________
Resim Resim Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2013 17:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Bahsi geçen miktarlar bana fazla gibi geldi. Fazla olunca çok zıplıyor ve konforsuz oluyor. 30-32 falandı galiba ama şimdi kışlıkları takan çok bilen lastikçi abi iyi tutunur diye 28 bastı. O kadar çok biliyor ki iki lastik taktırdık birinin iç yüzünü dışa takmış sağolsun

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2014 01:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
2011 den bu yana 38 ile kullanıyorum. Üstelik kışlıklarım 55 yanak ama onlara da 38 bastırıyorum. Her defasında lastikçi ile ufak bir polemik yaşasak da, sonunda "iyi be ne halin varsa gör" bakışları arasında 38i bastırıyorum.

Hiç sorun yaşamadım. Tavsiye ederim :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2017 21:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2017 20:10
Mesajlar: 16
İsim: MUHAMMET
Araç: LANCER 2015
Meslek: MEMUR
Yaş: 30
2015 lancer sahipleri sizin araçlarda da boyle bir durum var mı?2015 Lancer için kapıda lastik basıncı 39 psı yazıyor. Kitapçıkta 39psı rusya pazarı için yazıyor. Ayrıca yol bilgisayarında lastik basıncı için 1 - 2 diye seçenek var fakat 2 numarayı seçemiyorum. Servise sorduğumda ankara merkez serviste bulunan bir cihazla lastiklerde bulunan sensörlerin tekrar araç beynine tanıtılması gerektiğini söylediler 2 numarayı seçebilmem için. (mut cihazında lastik basınç sistemi gözükmüyor.) Şimdiden Teşekkürler.

_________________
Lancer 2015


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2017 09:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2016 09:45
Mesajlar: 83
İsim: fatih
Araç: Lancer 1.5 M.T
Meslek: mühendis
Kan grubu: arh+
Yaş: 34
sakın 38 falan yapmayın, haddinden fazla sertleşmesi demek yol tutuşunun azalması demek, virajda en ufak çakıl taşı sizi zıplatır yol ile temsınız kalmaz .


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2017 11:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Nis 2017 23:30
Mesajlar: 18
İsim: Özgür Güneş
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Öğrenci
Yaş: 21
Benimki 2009 model, hem kapı içinde hem de kitapçıkta ön-arka 32 psi yazıyor, 160 km/s in üstünde 36 yapın diyor ön-arkayı. Kitapçıkla kapı içinin farkı şu, kitapçık 205/60 R16 92V, kapı içi 205/60 R16 92H kullan diyor, bende orta yolu bulup kışın H, yazın V kullanıyorum :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 24 Nis 2017 10:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5081
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Ben 34 psi'ciyim her araç, her mevsim, her ebatta iş görüyor; kiminde alt sınır kiminde üst sınır :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2018 15:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 May 2018 16:16
Mesajlar: 29
Şehir: İstanbul
İsim: Ali
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 27
Belki güleceksiniz ama Benim Jant 17 inç lastik basıncı 37 çakıyorum :) :"": lastikleri pirelli almıştım dört mevsim 35-36 arası demişti


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2018 14:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5081
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
MAK153 yazdı:
Belki güleceksiniz ama Benim Jant 17 inç lastik basıncı 37 çakıyorum :) :"": lastikleri pirelli almıştım dört mevsim 35-36 arası demişti

gayet mantıklı. Benim 17 jant Vrdestein lastikler için lastik firması tavsiyesi +40 psi idi. 4 mevsim lastik yaz lastiğine göre daha yumuşaktır bu yüzden 37 çok gülünecek abartı bir değer değil. (4 mevsim dediğiniz yaz lastiği anlamında mı bilmiyorum ama sonuç farketmez önemli olan sizin sürüş karakteriniz. yani performans kullanım ve yol tutuş beklentisi için doğru karar diyebiliriz. yeterki frenlemenize olumsuz yansımış olmasın)
gördünüz mü gülmedik ( 37 yazmış ama birim yazmamış acaba 37 dediği psi değil de bar mı :D )

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2018 15:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1250
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
235/60 R16 = 34 psı
215/60 R16 = 33 psı

offroadda yada aşırı kar/çamurda -1 psı

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2018 15:35 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5081
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ofrod bilmem ama karda +1,2 psi tercih ederim: bi kere karlı havada lastik basıncı düşer yani siz 33 psi bassanız bile kar yağınca 30 psi kadar olur. ayrıca lastiğin dişli desenleri basınç artınca kedinin pençelerini gösterdiği gibi ortaya çıkar ve daha iyi yolu tırmalar yani tutunur.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Lastik Basıncı
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2018 16:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 May 2018 16:16
Mesajlar: 29
Şehir: İstanbul
İsim: Ali
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 27
av.ilhami yazdı:
MAK153 yazdı:
Belki güleceksiniz ama Benim Jant 17 inç lastik basıncı 37 çakıyorum :) :"": lastikleri pirelli almıştım dört mevsim 35-36 arası demişti

gayet mantıklı. Benim 17 jant Vrdestein lastikler için lastik firması tavsiyesi +40 psi idi. 4 mevsim lastik yaz lastiğine göre daha yumuşaktır bu yüzden 37 çok gülünecek abartı bir değer değil. (4 mevsim dediğiniz yaz lastiği anlamında mı bilmiyorum ama sonuç farketmez önemli olan sizin sürüş karakteriniz. yani performans kullanım ve yol tutuş beklentisi için doğru karar diyebiliriz. yeterki frenlemenize olumsuz yansımış olmasın)
gördünüz mü gülmedik ( 37 yazmış ama birim yazmamış acaba 37 dediği psi değil de bar mı :D )



:) psı olarak belirtmemişim, dört mevsim olmasından yada kalitesinden diycem ama benim lastikleri 33 psi da denedim 37 psi olarakda tabiki 37 de normal olanı
her ikisindede aracım az biraz viraja girdiğimde ve yer ıslaksa kesinlikle kayıyor şimdi bana ıslak zeminde her lastik az çok kayar diyebilirsiniz ama benim lastikler (pirelli cinturato p7)ler çok fazla kayıyor pirelli sağlam lastiktir ruştunu ispat etmiştir ama neden bilmiyorum benim lancer'a gitmedi büyük hevesler ile almıştım hayal kırıklığı oluşturdu bende :no:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 52 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye