Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=12&t=4788
2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Yazar:  todokalai [ 06 Eki 2016 16:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

Evo34 yazdı:
Yunus, Özel serviste ortalama 250-300 TL,
Yetkili serviste 450 TL civarında tutar...

Erhan selamlar. İstanbul'da arabayı nereye götürüyorsun. Memnun kaldığın sürekli gittiğin yer var mı özel servis olarak?

Yazar:  levent yavuz [ 22 Ara 2016 09:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

todokalai yazdı:
Evo34 yazdı:
Yunus, Özel serviste ortalama 250-300 TL,
Yetkili serviste 450 TL civarında tutar...

Erhan selamlar. İstanbul'da arabayı nereye götürüyorsun. Memnun kaldığın sürekli gittiğin yer var mı özel servis olarak?

Hocam Anadolu yakasında iseniz FSM otomative gidebilirsiniz. Fatih usta hem işinin ehli hem de işçilik fiyatları makul bir ustadır.

Yazar:  piyer41 [ 08 Tem 2017 22:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

2011 manuel lancer için castrol edge 5w40 uygunmudur sanırım tam sentetik oluyo


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yazar:  __hiroshima__ [ 10 Tem 2017 09:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

piyer41 yazdı:
2011 manuel lancer için castrol edge 5w40 uygunmudur sanırım tam sentetik oluyo


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Araç kaç binde, LPG li mi, eksiltme var mı?

Yazar:  piyer41 [ 10 Tem 2017 10:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

__hiroshima__ yazdı:
piyer41 yazdı:
2011 manuel lancer için castrol edge 5w40 uygunmudur sanırım tam sentetik oluyo


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Araç kaç binde, LPG li mi, eksiltme var mı?
52 binde lpg yok eksiltme yok


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yazar:  __hiroshima__ [ 10 Tem 2017 10:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

piyer41 yazdı:
__hiroshima__ yazdı:
piyer41 yazdı:
2011 manuel lancer için castrol edge 5w40 uygunmudur sanırım tam sentetik oluyo


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Araç kaç binde, LPG li mi, eksiltme var mı?
52 binde lpg yok eksiltme yok


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

O zaman ideali 5w/30 dur.

Yazar:  piyer41 [ 10 Tem 2017 12:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

__hiroshima__ yazdı:
piyer41 yazdı:
__hiroshima__ yazdı:
[quote="piyer41"]2011 manuel lancer için castrol edge 5w40 uygunmudur sanırım tam sentetik oluyo


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Araç kaç binde, LPG li mi, eksiltme var mı?
52 binde lpg yok eksiltme yok


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

O zaman ideali 5w/30 dur.[/quote]peki yetkili servislerin kullandığı marka ve model hangisi oluyor ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yazar:  Jawserdi [ 10 Tem 2017 13:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

Yetkili servis PO 10/40 yağ koyuyor.
İstanbulda yada çok sıcak memlekette iseniz 5/40 koyun

Yazar:  __hiroshima__ [ 10 Tem 2017 13:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

PO 10W/40 mı, benim bu km ve modelde Lancer ım olsa hayatta koydurmam, 5w/40 olabilir ama sorunsuz bir motorda (kitapçıkta da öyle yazdığını düşünüyorum) 5W/30 ideal.

Yazar:  tilki [ 10 Tem 2017 14:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

__hiroshima__ yazdı:
PO 10W/40 mı, benim bu km ve modelde Lancer ım olsa hayatta koydurmam, 5w/40 olabilir ama sorunsuz bir motorda (kitapçıkta da öyle yazdığını düşünüyorum) 5W/30 ideal.


Benim aracım lpg'li km 108.000 km'de Konyada kullandığım araca 10/40 koymuşlar. İlhami beyin yönlendirmesiyle 5/40 koydursam diyorum, servis uygun görmesede değiştirsem mahsuru olurmu sizce ?

Yazar:  __hiroshima__ [ 10 Tem 2017 14:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

tilki yazdı:
__hiroshima__ yazdı:
PO 10W/40 mı, benim bu km ve modelde Lancer ım olsa hayatta koydurmam, 5w/40 olabilir ama sorunsuz bir motorda (kitapçıkta da öyle yazdığını düşünüyorum) 5W/30 ideal.


Benim aracım lpg'li km 108.000 km'de Konyada kullandığım araca 10/40 koymuşlar. İlhami beyin yönlendirmesiyle 5/40 koydursam diyorum, servis uygun görmesede değiştirsem mahsuru olurmu sizce ?

Aracınızı gözlemleyerek uygun viskozite değerlerine geçiş yapmanızı öneririm, 5w/30 da bir eksiltme yoksa (ilk değişimde bir miktar eksiltir, bu normaldir) eğer, bu şekilde devam etmeniz doğru olur, eksiltme miktarı düzenli olarak devam eder ya da artarsa ona göre viskozite değeri değiştirilir.

Yazar:  tilki [ 10 Tem 2017 14:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

__hiroshima__ yazdı:
tilki yazdı:
__hiroshima__ yazdı:
PO 10W/40 mı, benim bu km ve modelde Lancer ım olsa hayatta koydurmam, 5w/40 olabilir ama sorunsuz bir motorda (kitapçıkta da öyle yazdığını düşünüyorum) 5W/30 ideal.


Benim aracım lpg'li km 108.000 km'de Konyada kullandığım araca 10/40 koymuşlar. İlhami beyin yönlendirmesiyle 5/40 koydursam diyorum, servis uygun görmesede değiştirsem mahsuru olurmu sizce ?

Aracınızı gözlemleyerek uygun viskozite değerlerine geçiş yapmanızı öneririm, 5w/30 da bir eksiltme yoksa (ilk değişimde bir miktar eksiltir, bu normaldir) eğer, bu şekilde devam etmeniz doğru olur, eksiltme miktarı düzenli olarak devam eder ya da artarsa ona göre viskozite değeri değiştirilir.


Teşekkür ederim.

Yazar:  piyer41 [ 10 Tem 2017 14:46 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

Ben Kocaeli'deyim. tavsiyelerinizi dinleyerek castrol 5/40 veya 5/30 arasında tercih yapıcam teşekkürler.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yazar:  av.ilhami [ 11 Tem 2017 16:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

piyer41 yazdı:
Ben Kocaeli'deyim. tavsiyelerinizi dinleyerek castrol 5/40 veya 5/30 arasında tercih yapıcam teşekkürler.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

bulursanız Motul alın Castrol gereksiz pahalı. hatta Motul 5/30 econergy baya iyidir (lpg uyumlu olduğunu da açıklamasında yazar). Elf 5/40, Castrol 5/40dan yarı fiyattır ve sizin işinizi rahat görür. benim f/p olarak yağ tercihim: 1- Motul 2- Mobil (Mobil "1" serisi) 3- Elf. Ancak japon motorları için Eneos da eklenebilir. ben de şu an japon motor yok maalesef.
sonuç:2011 model ve yağ eksiltme yoksa lpg yoksa marka ne olursa olsun 5/30 alın. (tercihen Motul)

Yazar:  piyer41 [ 11 Tem 2017 17:05 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

av.ilhami yazdı:
piyer41 yazdı:
Ben Kocaeli'deyim. tavsiyelerinizi dinleyerek castrol 5/40 veya 5/30 arasında tercih yapıcam teşekkürler.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

bulursanız Motul alın Castrol gereksiz pahalı. hatta Motul 5/30 econergy baya iyidir (lpg uyumlu olduğunu da açıklamasında yazar). Elf 5/40, Castrol 5/40dan yarı fiyattır ve sizin işinizi rahat görür. benim f/p olarak yağ tercihim: 1- Motul 2- Mobil (Mobil "1" serisi) 3- Elf. Ancak japon motorları için Eneos da eklenebilir. ben de şu an japon motor yok maalesef.
sonuç:2011 model ve yağ eksiltme yoksa lpg yoksa marka ne olursa olsun 5/30 alın. (tercihen Motul)
motul 5w40 *cess çok tavsiye edildi bende onu düşünüyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yazar:  Jawserdi [ 11 Tem 2017 17:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

tilki yazdı:
__hiroshima__ yazdı:
PO 10W/40 mı, benim bu km ve modelde Lancer ım olsa hayatta koydurmam, 5w/40 olabilir ama sorunsuz bir motorda (kitapçıkta da öyle yazdığını düşünüyorum) 5W/30 ideal.


Benim aracım lpg'li km 108.000 km'de Konyada kullandığım araca 10/40 koymuşlar. İlhami beyin yönlendirmesiyle 5/40 koydursam diyorum, servis uygun görmesede değiştirsem mahsuru olurmu sizce ?


Benim arabada yağ eksiltme yoktu. LPG taktırdıktan sonra 5/30 koydurdum 5 bin km de yağ eksiltme yapınca tekrar 10/40 a geri döndüm. şuan sorun yok. Araç şuan 125000 km de.
Her bakımda 8 bin yada 10 bin km olunca Elf Sporti Txi 10w40 alıp 20 tl de işçilikle 70-75 tl ye yağı değiştirmiş oluyorum.

Son bakımı 20 haziranda yaptım/yaptırdım :) 136 TL ye yıllık bakımı yaptırmış oluyorum.
Elf Sporti Txi 10w40 50 TL
MAN Yağ filtresi 18 TL
Blueprint hava filtresi 30 TL
Polen filtresi 18 TL
İşçilik 20 TL

Yazar:  tilki [ 12 Tem 2017 08:05 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

Jawserdi yazdı:
tilki yazdı:
__hiroshima__ yazdı:
PO 10W/40 mı, benim bu km ve modelde Lancer ım olsa hayatta koydurmam, 5w/40 olabilir ama sorunsuz bir motorda (kitapçıkta da öyle yazdığını düşünüyorum) 5W/30 ideal.


Benim aracım lpg'li km 108.000 km'de Konyada kullandığım araca 10/40 koymuşlar. İlhami beyin yönlendirmesiyle 5/40 koydursam diyorum, servis uygun görmesede değiştirsem mahsuru olurmu sizce ?


Benim arabada yağ eksiltme yoktu. LPG taktırdıktan sonra 5/30 koydurdum 5 bin km de yağ eksiltme yapınca tekrar 10/40 a geri döndüm. şuan sorun yok. Araç şuan 125000 km de.
Her bakımda 8 bin yada 10 bin km olunca Elf Sporti Txi 10w40 alıp 20 tl de işçilikle 70-75 tl ye yağı değiştirmiş oluyorum.

Son bakımı 20 haziranda yaptım/yaptırdım :) 136 TL ye yıllık bakımı yaptırmış oluyorum.
Elf Sporti Txi 10w40 50 TL
MAN Yağ filtresi 18 TL
Blueprint hava filtresi 30 TL
Polen filtresi 18 TL
İşçilik 20 TL


servise mi gittiniz dışardamı ? Yani bir türlü bilemedim km bakımım geldi nerde yaptırsam ? Servis pahalı olur diye korkuyorum, dışarda ise bilemezler diye korkuyırum. Malum araç outlander 2006 model 2.4 şehrimde 1-2 tane var o kadar.

Yazar:  av.ilhami [ 12 Tem 2017 10:00 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

Yağ eksiltme az ise sorun etmeyin. bence yağı koydunuz sonraki yağ değişimine kadar al çizgiden aşağı inmediyse önemli değildir. opel Eco tek motorlar fabrikasyon yağ eksiltir ve bunun bilinçli yapıldığını söylerler. Yağın eksiltmeyi önlemesi de tek başına iyi olduğunu göstermez: yakıt tasarrufu performans, motor ömrünü uzatma da önemlidir.
yağ eksilince 30 numaradan 40 numaraya çıkılır ama 10/40 değil 5/40 gibi yine tam sentetik olur. Eğer yine eksiltme varsa 50 yapılır (5/50) yine eksiltme olursa Mobil 10/60 Tam sentetik konur. çare olmazsa motorsilk yada orjinal Bor power konulur. (daha önceki aşamalarda da katkı konabilir ama bazıları katkılar konusunda tereddülü olabiliyor.)
Sonuç olarak yağ eksiltme varsa tam sentetik olmak şartıyla yağ kalınlaştırılır. Yarı sentetik 10/40 Castrol fiyatına Elf 5/40 alabilirsiniz. en kötü tam sentetik en iyi yarı sentetikten iyidir.

Yazar:  fevzisaylig [ 17 Tem 2017 20:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

2011 model 1.5 lancer aracımın aküsünün değişim zamanı geldi. Sizce hangi marka alayım. Bir de bizim aküler kaçlık oluyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yazar:  av.ilhami [ 18 Tem 2017 10:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi Lancer Bakım Aralığı ve Değişimleri

akünün üzerinde yazar genelde, baktınız mı?
marka olarak en iyisi Varta derler , Ben de kullandım: bakımsız kuru akü idi. yaşadığım tek sıkıntı akü bitmeye yakın araçta arıza var zannediyorsun. elektrikçiye gidince basit bir aletle ölçüyor ve "abi akü de sorun yok diyor. Ama daha iyi hassas dijital aletle ölçülünce akünün zayıfladığı ortaya çıkıyor. ben bu yüzden Vartadan vazgeçtim.
Mutlu akü en bilindik marka ancak kazık. aynı fabrikada üretilen ama etiketi farklı Çelik akü vs. almak daha mantıklı.
Ben şahsen Yuasa yada İnci akü fiyatlarına bakarak karar verirdim. lpg varsa yada takmayı düşünüyorsanız amperin değeri fabrikasyon değerden fazla olması iyidir.
Akü de genelde ampere bakılır ancak daha önemlisi anlık/soğuk marş basma daha önemlidir:
Her akünün üzerinde CA ve CCA türünden değerler bulunur.
AKÜNÜN ASIL DEĞERİ BU BİRİMLERDİR.

CA, cranking amps, yani, marş basabilmek için elde mevcut amper (güç) demektir.
Ortalama bir 4 silindirli motor, nereden baksanız 110 - 130 amper gerektirir. (60 amper ile afedersiniz, nah çalışır yani)
Bu, akünün CA değerini ilgilendirir.

Ama ası önemlisi, CCA değeridir. Cold Cranking Amps. Yani, hava/motor soğukken marş basabilmek için elde mevcut amper (güç).

Hava soğuduğunda akü milleti kimyasal yapıları itibarı ile daha az güç üretirler. Dolayısı ile, CCA değeri hep CA değerinden düşük olur.
Motor ise, soğukken, içindeki yağ daha kalın olduğu için daha zor döner, yani daha fazla güç gerektirir.

En iyimser hesapla, 420 - 450 CCA değerinde bir akü anlamına gelir bu.

kaynak:
http://www.techturkey.com/forum/makalel ... yunuz.html

2. sayfa (Toplam 3 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/