Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Cep Herkülü PAJERO PININ
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=13&t=1549
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  SynTheSizer [ 16 Ara 2010 22:15 ]
Mesaj Başlığı:  Cep Herkülü PAJERO PININ

Bir dönem almayı düşündüğümüz araç..


Resim
Mitsubishi'nin küçük arazi aracı Pajero Pinin Türkiye'de satışa sunuldu. 3.73 metre uzunluğundaki araç Mitsubishi ile İtalyan tasarım şirketi Pininfarina tarafından ortak olarak İtalya'da üretiliyor. Pininfarina tasarımın Avrupa zevklerine uygun ve şık olması için çalışmış. Pininfarina'nın katkısı aracın ismindeki "Pinin" ile de simgeleniyor.

Pajero Pinin'de, Carisma'da da kullanılan 1.8 litrelik GDI motoru yer alıyor. Ancak motorun gücü 125'ten 120 beygire indirilmiş ve Pinin için en yüksek gücünü ve torkunu daha düşük devirlerde sağlayacak şekilde ayarlanmış. Pinin, bu motorla sıfırdan 100 km/s hıza 10.2 saniyede ulaşıyor ve son hızı da 168 km/s. Ortalama yakıt tüketimi ise 8.9 litre/100 km.

Küçük boyutları ve 9.8 metrelik dönüş çapı Pajero Pinin'in şehir içinde kullanımını kolaylaştırıyor. Küçük sınıfa ağabeyi Pajero'nun prestijiyle giren Pinin, arazi yeteneği ve sunduğu dört tekerlekten çekiş sistemiyle Pajero'nun ününe leke sürdürmüyor. Pajero dört tekerlekten çekiş teknolojisine dayanan SS4-i sistemi farklı koşullara göre çekiş sistemi sunuyor. Küçültülmüş bu sistemin Pajero'dakinden tek farkı torkunu bir viskoz bağlantı yoluyla iletmesi. Bu sistemde dört farklı şekilde çalışıyor: Normal şehir kullanımı ya da düz yolda motor gücünü sadece arka tekerleklere ileten 2H. Motor gücünü sadece gerektiğinde ön tekerleklere ileten 4H. Bu yöntem normal ama kaygan yollarda, özellikle kalkışlarda çok işe yarıyor ve gerektiğinde gücün yüzde 50'ye kadarını ön tekerleklere iletiyor. Tutunma gücü az olan kum ve kar gibi yüzeylerde sürekli dört tekerlekten çekiş için yüksek oranlı 4HLc. Son olarak da, zorlu arazi koşullarında daha fazla torka sahip düşük oranlı dört tekerlekten çekiş. Bu son sisteme geçebilmek için aracın durması gerekiyor. Diğer sistemler arasındaki geçişler ise 100 km/s'nin altındaki hızlarda yapılabiliyor.

Son kısım http://www.arabadergisi.com/mp/mitsubishi/pajeropinin.htm'den Alıntıdır.

Ayrıca
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=52291.0

Bu linkte aracın balata kodlarından oksijen sensörüne.. LPG uygulamasından difransiyel yükseltilmesine kadar herbir bilgi mevcut.. Direk kullanıcılarından..

En pahalı parcası Gaz kelebeği.. Servis fiyatı 3000TL...

Yazar:  hero4262321 [ 16 Ara 2010 22:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Cep Herkülü PAJERO PININ

Paylaşım için teşekkürler Hocam.

Yazar:  TULUMCU [ 10 Nis 2013 23:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Cep Herkülü PAJERO PININ

Merhaba abiler..Bir yılı geçiyor 2001 Model Pajero Pinin GDİ 2.0 Kullanıyorum ve çok memnunum..Yalnız motor yağı konusunda halen sıkıntım var..Aracımı 84.000 de aldım.. şuan 104.000 de.. sırasıyla 5w30, Mobil 0w30-0w40, Shell 10w40 ve son iki değişimde Castrol 0w30 EDGE kullanıyorum.. Acaba kullanmam gereken doğru yağ nedir?Sıkıntım itecek sesi..!Bu sesi en aza Mobil 1 0w40 indirdi gibi geliyor sanki..en son kullandığım 0w30 EDGE ilk çalıştırmada itecek sesini çok veriyor, motor ısındıktan sonra kesiyor..Bu yağ yakıtı da 1 lt arttırdı gibi geliyor bana..Oysa araca tavsiye edilen yağ bu..Sizlerin değerli bilgilerine ihtiyacım var..Uzun yol yakıtım 100-110km/s 9.5-10lt, Şehir içi(Köy yolu) 13lt şu anda..Yardımcı olursanız çok memnun olacağım..teşekkür ederim..

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/