Zaman: 29 Oca 2020 21:15

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Bobin sayısını arttırmak
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2019 11:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2013 01:02
Mesajlar: 83
Şehir: İSTANBUL ÜMRANİYE
İsim: mehmet
Araç: Mitsubishi Outlander 2.0 2004
Meslek: elektronik teknisyeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 34
Merhaba arkadaşlar, uzun zaman oldu pek siteye girmiyordum. Malum site pek hareketli olmadığından. Bir avuç mitsubishi kullanıcısı, outlander ise avuçtan da cımbızla çeksek zor bulunur durumda artık.

uzun zamandır çok kötü bir sıkıntı yok sanırım bundan sonrada olmaz. çünkü değiştirmedik parça kalmadı ve hepsini bulabildiğim en iyi parçalarla değiştirdim. Bu aralar fren balatasının klipsleri ses yapıyor. onları düzelttirecem. bir de TEKLEME SIKINTIM VAR. :LOL: artık gülüyorum sıkıntı olunca

abi nerdeyse 1 depo benzinde kullandım aracı hiç tekleme yok. ama lpg de motor ısındıktan sonra titremeler başlıyor. lpg ci ateşlemede sıkıntı var diyor. motor ustası hepsini değiştirdik diyor. bende gittim buji lokması, sentil aldım. her tarafını ölçtüm biçtim. evet doğru sıkıntı yok. ama buji kablosu!

denemek için parçacıya gittim lpg için ise sıkıntı tekleme yapar dediler satmadılar. başka bir yere gittim ellerinde vardı kaliteliye benziyordu ama satan adam bu kablolar tekleme yapar dedi. taktım ve aslında tekleme epeyi geçti.

Şimdi asıl size sormak istediğim soru şu. benim arabada 2 ateşleme bobini, 4 adet buji var ve her bobin 2 adet bujiyi ateşliyor. bir bobin direk bir bujinin kafasına oturtuluyor. diğer bujiye ise buji kablosu ile aktarılıyor. Bu aktarım buji kablosunun ısınıp iletkenliğinin azalmasına neden oluyor. Ben buji atlaması yerine o bobine gelen kabloya pararlel atlama yapıp başka bir bobin takacağım. acaba olur mu? en ufak bir destek, bir yazı, birilerinin denemelerini örnek gösterebilirseniz ben bu işe girişir ve araca revizyon yapmış olurum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2019 12:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 695
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Hocam sizin meslek elektronik. Siz bilmezseniz biz hiç bilemeyiz. :) Bu konuda tecrübem yok ama outlandercılarla buluşun derim.
Feyste
https://www.facebook.com/groups/1024367801043525/
gurbuna üye olun yöneticilere de cebinizi yazarsanız whatsup gurubuna ekleriz. Bi ihtimal bu konuda tecrübesi olan üyeye ulaşabilirsiniz. Ama genel anlamda hemen her konuda fikri olan arkadaş çıkıyor.
Umarım sorununuzu çözersiniz. Güzel araçlar bizimkiler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2019 13:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2013 01:02
Mesajlar: 83
Şehir: İSTANBUL ÜMRANİYE
İsim: mehmet
Araç: Mitsubishi Outlander 2.0 2004
Meslek: elektronik teknisyeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 34
Evet aslında elektronik olarak bir sıkıntı çıkmaz. ben biraz daha mekanik olarak sıkıntı çıkar mı diye düşünüyorum ya da yeni kasa bir outlander alıp başımı daha riskli işlere mi sokayım diyorum.

benim araç hasar kayıtlı ama değişmediğim ya da başka sorun çıkaran, çıkaracak hiçbir yer yok. o yüzden satıp yeni kasa outlander alsam, çok masraf çıkarır mı? ya da sonuçta cebimdeki parayı vereceğim ilerde ihtiyacım olsa satabilir miyim? ya da biraz daha kasıp xc60 mı alam :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2019 14:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 695
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Hocam yeni kasa outlander alsanızda eskisiyle devam etsenizde masraf kısmı çok değişmez kaza vs istisna tabi. Bizim araçlar en az sorunlu araçlardandır. Yeni kasaların hepsinin artıları da eksileri de olacaktır. İhtiyacınıza göre yeni kasaya geçebilirsiniz ama bu araç ihtiyaçlarınızı fazlasıyla karşılıyorsa yeni kasa biraz hayal kırıklığı olabilir. xc60 tavsiye etmem görece daha fazla sorun ve daha yüksek maliyet demektir. Tabi kese uygun arkadaş derseniz ona diycek bi lafımız da yok :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2019 09:42 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5510
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
gubaz yazdı:
Merhaba arkadaşlar, uzun zaman oldu pek siteye girmiyordum. Malum site pek hareketli olmadığından. Bir avuç mitsubishi kullanıcısı, outlander ise avuçtan da cımbızla çeksek zor bulunur durumda artık.

uzun zamandır çok kötü bir sıkıntı yok sanırım bundan sonrada olmaz. çünkü değiştirmedik parça kalmadı ve hepsini bulabildiğim en iyi parçalarla değiştirdim. Bu aralar fren balatasının klipsleri ses yapıyor. onları düzelttirecem. bir de TEKLEME SIKINTIM VAR. :LOL: artık gülüyorum sıkıntı olunca

abi nerdeyse 1 depo benzinde kullandım aracı hiç tekleme yok. ama lpg de motor ısındıktan sonra titremeler başlıyor. lpg ci ateşlemede sıkıntı var diyor. motor ustası hepsini değiştirdik diyor. bende gittim buji lokması, sentil aldım. her tarafını ölçtüm biçtim. evet doğru sıkıntı yok. ama buji kablosu!

denemek için parçacıya gittim lpg için ise sıkıntı tekleme yapar dediler satmadılar. başka bir yere gittim ellerinde vardı kaliteliye benziyordu ama satan adam bu kablolar tekleme yapar dedi. taktım ve aslında tekleme epeyi geçti.

Şimdi asıl size sormak istediğim soru şu. benim arabada 2 ateşleme bobini, 4 adet buji var ve her bobin 2 adet bujiyi ateşliyor. bir bobin direk bir bujinin kafasına oturtuluyor. diğer bujiye ise buji kablosu ile aktarılıyor. Bu aktarım buji kablosunun ısınıp iletkenliğinin azalmasına neden oluyor. Ben buji atlaması yerine o bobine gelen kabloya pararlel atlama yapıp başka bir bobin takacağım. acaba olur mu? en ufak bir destek, bir yazı, birilerinin denemelerini örnek gösterebilirseniz ben bu işe girişir ve araca revizyon yapmış olurum

Daha önce bobin ve buji kablosu değişti demiş usta. bu durumda önce lpg ye yoğunlaşaceğız: normalde ayar kontrolü derim ama lpg ciye de gittiğinize göre ayar öncesi lpg parçalarına bir bakın, başta lpg enjektörleri kontrol edin. uzun süre kullanıldı ise başka enjektör takarak kontrol edin. mesleğiniz gereği direnç vs. leri de ölçmek pratik olabilir ama malum enjektörlerde de bobin sarmalı var soğuk iken iyi ısınınca kötü olabiliyor.
Regülatör (kafa yada beyin de diyorlar: LPG ECU değil ama) sızıntı yapıyor mu yada basıncı kaç: özellikle düşük basınçta gaz yetiştiremiyor olabilir. Regülatör basıncı ayara göre değişir ama sizin araç için muhtemelen 1,2- 1,4 arasında olur. daha az olmasın derim,(arızanız olduğu için). soğuk havalarda da fazlası iyi değildir.
bir de lpg ayarında es geçilen bir ayar vardır, ISI düzeltme: bazan onların da yeniden ayarlanması lazım.
meme/nozul çapınız da kontrol edinç çoğu ustalar 2.4 mm.den fazla takmazlar ama 3.0 mm ye kadar yolu var. en az 2.5 olsun
LPG konusunda Cafer Hocamız size birebir yardım eder ama yazıyı görürse.

Herşeye rağmen sıkıntı düzelmez ise kablo tesisatınızda sıkıntı var demektir. Yani LPG montajı , teyp montajı vs. yanlış yerden elektrik alabilir. baştan sona kabloları özellikle lpg kabloları (özellikle de lpg sensörleri: sensör mümkünse bobin den elektrik yada sinyal almasın) elektrikçiler aküyü araç çalışırken ölçüm yaparlar, bu yöntem uygulanmalı ama sorun yok diyorlarsa bu yönteme çok güvenmeyin bizzat kabloları tek tek kontrol edin. Zira benim başıma geldi. en kötü ihtimal, araçta orjinal olmayan her şeyi söküp tekrar taktırın özellikle LPG

Bazı GOLF ve eski Anadol araçlarda kullanılan taş sigorta denilen parmak kadar taş (Fincan, porselen) yapımı sigorta var. onlar takılarak aşırı ısınmadan kaynaklanan bobin yakmanın önüne geçiyor. bu ihtimali de değerlendirebilirsiniz. forumda aratınca konuyu bulursunuz. oto elektrikçiler bilir. muhtemelen orta yaş ve üstü elektrikçiler daha iyi bilir.

Kusura bakmayın mevzuyu biraz geniş tuttum. sizde belki kronik sorun olmaya bilir ama benzer ve kronik sorun yaşayan herkesin okuyacağını düşünerek geniş tutmak istedim. genelde yazana cevap ile sınırlamak yerine okuyan herkese cevap olacak şekilde yazmaya çalışırım. O yüzden benim gibi sözelci birinin sizin gibi Fenci birine cevap yazması Haddine değil :roll:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye