Zaman: 28 Mar 2024 17:40

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Outlander 2.0 mt turbo yardım
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2015 21:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2015 19:58
Mesajlar: 7
İsim: Barış
Araç: Mitsubishi outlander turbo
Meslek: Avukat
Kan grubu: A+
Yaş: 29
Herkese selamlar, outlander 2.0 mt turbo almak istiyorum ancak; kafamı karıştıran epeyce konu var,
1- kime sorsam lpg de stop etme sorunundan bahsediyor,yani araç yüksek devirlerdeyken gaz kesince stop ediyormuş. Bunun nedeni ne olabilir? Genel bir uyumsuzluk mu söz konusu veya yanlış lpg uygulaması mı?
2- Araç kolay sorun çıkartır mı? Parça fiyatları ve temin edilebilirlik nasıldır?

3- yakıt ortalamaları litre bazında nasıldır acaba?

Aracı Antalya da kullanacağım önceki benzer başlıklara da baktım ancak özellikle lpg sorunları ve çözümleri konusunda tatmin edici cevaplar ve ulaşılan çözümlere rastlamadım, tecrübeli arkadaşlarımdan yardım bekliyorum. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2015 12:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2015 19:58
Mesajlar: 7
İsim: Barış
Araç: Mitsubishi outlander turbo
Meslek: Avukat
Kan grubu: A+
Yaş: 29
Forumda outlander turbo sahibi kalmamış galiba:)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2015 13:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Outlander turbo alan arkadaş var, viewtopic.php?f=33&t=10554
Yazınızı görünce yazarlar sanırım...

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2015 12:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2015 19:58
Mesajlar: 7
İsim: Barış
Araç: Mitsubishi outlander turbo
Meslek: Avukat
Kan grubu: A+
Yaş: 29
_opeth yazdı:
1. Turbo outlander kullanan kac kisi var da stop etmeden soz ediyor onu anlamadim.

2. Kaporta parcalarinda durum nasil bilmem ama sarf parcalari uygun fiyatli bulunabiliyor

3. Autodata.net uzerinden kontrol edebilirsiniz duzgun kullanimda o degerleri tutturursunuz.




Valla ben de bu durumu çok sordum satan kişiler bile öyle bir sorun yok diyemiyor, onun için aktif kullanıcılar en doğru cevabı verirler diye düşünüyorum.yani bu sorun lpg enjektörüyle mi alakalı yoksa montajla mı yoksa komple bir uyumsuzluk mu var acaba? Merakla bekliyorum bu sebeple hala da araç almıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2015 13:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2015 19:58
Mesajlar: 7
İsim: Barış
Araç: Mitsubishi outlander turbo
Meslek: Avukat
Kan grubu: A+
Yaş: 29
_opeth yazdı:
muhtemelen bilgisizlikten kaynaklı sorunlar var. araçta çelik subaplı evo8 motoru denen 4g63t motor var. Araç 202Hp olduğu için ve mivec olduğundan muhtemelen düzgün ayar, düzgün lpg enjektörleri ve düzgün işçilikle sorunsuz devam edilir. muhtemelen araca log ayarları normal araçlara yapıldığı gibi yapılıyordur, bir de büyük enjektör yerine ellerindeki küçük enjektörle gaz verip çalıştırtmaya çalışıyorlardır.

Aracın tek sorunu fazla ısınmadan egzos manifoldu çatlıyor. zaten onunla ilgili uzun bir konu yazıldı yakın zamanda.

Daha ayrıntılı bilgi alabilmek adına Fatih usta ile görüşebilirsin. Hem Outlander Turbosu var hem de kendisi Mitsubishi ustasıdır. 0536 621 31 63


Bilgilendirme için çok teşekkür ederim, manifold ile ilgili başlığı okudum,epey bilgi sahibi oldum:) Fatih ustayı da arayacağım,bugün göstertmek istediğim bir araç var onda da bu sorun var ,eğer bu lpg düzeltme maliyeti çok fazla olmayacaksa almayı düşünüyorum,sonuçlardan haberdar edeceğim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2015 14:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Haz 2015 16:00
Mesajlar: 34
İsim: bayram
Araç: carisma di-d 2004
Meslek: kimya teknisyeni
Kan grubu: 0rh
Yaş: 27
Üzerindeki motor çok güçlü ve sağlam bir motordur opeth ustamın dediği gibi yanlış lpg montajından kaynaklanan sorunlar var genelde 1.6 motorlara taktıkları lpg enjektör lerini takarlar arabaya besleme yetersiz kalır yerli yersiz sorun çıkartır süreleri basıncı düşük tutarlar araba yüksek devirlerde gitmez yada direk benzine geçer regülatör basıncı yüksek olması gerek yoksa o motor yeterli beslenemeZ ve haliyle lpg de sorun çıkartır yoksa ömürlük ve çok güçlü bir motor dur mitsubishi nin 4g63t si bir efsane [SMILING FACE WITH SMILING EYES][SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2015 18:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2015 19:58
Mesajlar: 7
İsim: Barış
Araç: Mitsubishi outlander turbo
Meslek: Avukat
Kan grubu: A+
Yaş: 29
byram yazdı:
Üzerindeki motor çok güçlü ve sağlam bir motordur opeth ustamın dediği gibi yanlış lpg montajından kaynaklanan sorunlar var genelde 1.6 motorlara taktıkları lpg enjektör lerini takarlar arabaya besleme yetersiz kalır yerli yersiz sorun çıkartır süreleri basıncı düşük tutarlar araba yüksek devirlerde gitmez yada direk benzine geçer regülatör basıncı yüksek olması gerek yoksa o motor yeterli beslenemeZ ve haliyle lpg de sorun çıkartır yoksa ömürlük ve çok güçlü bir motor dur mitsubishi nin 4g63t si bir efsane [SMILING FACE WITH SMILING EYES][SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Teşekkür ederim motorla ilgili çok sorun yaşayacağımı ben de düşünmüyorum araç bakımlı olduğu sürece,ancak anladığım kadarıyla da lpg sadece teknik eksiklikten dolayı sorun veriyor,enjektör ve regülatörler uygun olduğu sürece sorun yapamayacağımı düşünmeye başladım,yani aracı bu şekilde alsam dahi sorunu bilgili bir lpg ustasıyla çözebileceğimi umuyorum,bugün aracı babam görmeye gitti aynı şehirde olduğu için,ancak hijyen olarak temiz olmayan bir araçmış, deri kısımlarının bazı yerleri boya istiyor ve araç ciddi anlamda çok detaylı temizlik istiyor,pazartesi kendim gidip göreceğim,içime sinerse alıp antalyaya döneceğim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2015 01:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2015 19:58
Mesajlar: 7
İsim: Barış
Araç: Mitsubishi outlander turbo
Meslek: Avukat
Kan grubu: A+
Yaş: 29
Bu hafta g.antebe gittim, bi de istanbula gittim, 1 sene önce niyetlendiğimde de istanbula gitmiştim, ama ne gariptir ki araçların hepsi sıkıntılı, heryerinden veriştiriyorlar ve de temizlik olarak da hor kullanılmışlar ve gittiğim her aracın sahibine yola çıkmadan çok ciddi ve açık sorular sordum ancak, gittiğimde hiç verdikleri cevaplardaki araçlarla karşılaşamadım. Bunun da tesadüf olmadığını düşünüyorum. Araçların parçası çok zor bulunduğundan ve pahalı olduğundan tüm biniciler emanet yaptırıyorlar araç ağrıza verdiğinde ve bu sebepeten güven vermeyen her an veriştirebilecek ve canı alınmış araçlarla dolu piyasa.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2015 00:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 02:48
Mesajlar: 18
İsim: Ali
Araç: Outlander
Meslek: Çaycı
Yaş: 34
Bir senelik bir outlander turbo kullanıcısı olarak bilgi vermek istiyorum.
Öncelikler aracın motor ve yürüyen aksamkmdan bahsetmek isterim.hepinizin bildiği gibi 4g63 motor kodlu efsane motor bulunuyor.aynı motor blogu evo serisinde kullanılmış olsada belli başlı farklılıklar var.audi s3 gibi spor sürüş karakterine sahip bir aracı daha buyuk bir araca ihtiyac duydugum için satıp bu araca ilk bindigimde hayal kırıklıgına ugramadım dersem yalan olur.fakat geliştirmeye açık bu motor blogu için böyle sebepler pek sorun değildi.
Aracı almadan önce yetkili serviste ekspertiz yaptırdım ve cıkan sonuca göre 2000 tl lik bir masrafı oldugu ortaya cıktı.bu masrafın bir rot kolu ve 2 z rotu , buji kabloları gibi basit malzemeden oldugunu görünce korkmadım değil ama ankaraya getirdiğimde bu problemleri 400 tl gibi bir rakama hallettim.yedek parçası servise mecbur kalmazsanız cok uygun fiyata bulunabiliyor cunku lancer ile bircok parcası uyumlu.
Ön diskleri 280tl ön balataları 90 tl ye yeni değiştirdim.kronik 4g63 sorunu olan bobin problemi bu aractada vardır fakat sıfır orjinali 2500 tl olan bobinleri az kullanılmış evo serisinin bobinleri ile değiştirebilirsiniz.bu sayede pahalı ve zor bulunan igr serisi buji yerine bpr8es gibi ucuz bujileri kullanabilirsiniz.
Sürüş karakteri konusunda yapılabilecek o kadar cok sey varki ben en problemsiz olarak düşündügüm standart evo parcaları ile geliştirmeler hakkında bilgi vereyim.
Herseyden önce aracı sürüş karakterini etkilyen unsur egzantirikleriydi.bu konuda yapılacak en iyi geliştirme evo 8 7 egzantiriklerini kullanmak.evo 9 emme egzantirikleri daha agresif olsada mivec kapaga göre tasarlanan egzantirikler bu araca olmaz.arac maf base ecu haritasına sahip oldugu için hiçbir ayara ihtiyac duymadan rahatlıkla tak kullan bir geliştirme ve inanın cok zevkli hale geliyor.
Bu aracın beynini programlamak için mmc flasher isimli bir dongle ve openport 2.0 kabloya ihtiyac var.yani gidip chip yaptırayım diyemezsiniz cunku araca özel ekipman hiçkimsede bulunmaz.
Evo 9 enjektör ve turbosunu henüx takmadım ama bunlar direk al tak seklinde oturuyor.enjektörler için rezistor kutusuna ihtiyac var.rahatlıkla bu ekipman ile güvenli olarak 320 hp civarında güç çıkartılabiliyor.

Gelelim ekonomikmi.benim aracımda vialle lpdi kit var.bu kit temsada takılmış.bilerekmi ayarladılar bilemiyorum ama yol bilgisayarında gösteren yakıt tüketimi ile ilginç şekilde harcadıgı lpg litresi tutuyor ve bu rakam cogunlukla 13.5litre civarında oluyor.
Alırken en cok dikkat etmeniz gereken husus debriyaj.en azımdan sizi bir sene götürebilecek bir debriyaja sahip olmasına dikkat edin.ortalama iyi kullanılmış bir outlander 100 bin km civarında debriyajını bitiriyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2015 16:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 02:48
Mesajlar: 18
İsim: Ali
Araç: Outlander
Meslek: Çaycı
Yaş: 34
Outlander için yol bilgisayarı anlık tüketim formulu ;
km / (enjektör cc xenjektör duty cycle x4 /1000)
Bu formulu belirli mesafe periyodunda yenileyerek ortalama değeri ekranda gösteriyor
O2 sadece enjektör zamanlamalarını etkiledğiğ için yol bilgisayarında cok yakın sonucu görmemiz kullanılan lpg enjektörleri ile ilgili.aracı lpg de kullanırken long term o2 , maksimum deger olan 12.5 short term de 25 lerde oluyor.bunlar gereksiz teknik detaylar olsada bence vialle kahverengi enjektörler bilerek yapılmış bir seçim
Bu arada maksimum güçte lpg yetersiz kalabiliyor fakat normal kullanımlarda problem görünmüyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2016 01:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Ben burayı hiç görmemiştim,
Umarım aradığın aracı bulmuşsundur.
Yalnız şunu söylemeden geçemeyeceğim.
Trequal hocam senin durum baya bi high level :)
Tebrikler.


D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016 22:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2016 19:34
Mesajlar: 11
İsim: Sezer
Araç: Mitsubishi outlander mt turbo
Meslek: Memur
Yaş: 27
Trequal yazdı:
Bir senelik bir outlander turbo kullanıcısı olarak bilgi vermek istiyorum.
Öncelikler aracın motor ve yürüyen aksamkmdan bahsetmek isterim.hepinizin bildiği gibi 4g63 motor kodlu efsane motor bulunuyor.aynı motor blogu evo serisinde kullanılmış olsada belli başlı farklılıklar var.audi s3 gibi spor sürüş karakterine sahip bir aracı daha buyuk bir araca ihtiyac duydugum için satıp bu araca ilk bindigimde hayal kırıklıgına ugramadım dersem yalan olur.fakat geliştirmeye açık bu motor blogu için böyle sebepler pek sorun değildi.
Aracı almadan önce yetkili serviste ekspertiz yaptırdım ve cıkan sonuca göre 2000 tl lik bir masrafı oldugu ortaya cıktı.bu masrafın bir rot kolu ve 2 z rotu , buji kabloları gibi basit malzemeden oldugunu görünce korkmadım değil ama ankaraya getirdiğimde bu problemleri 400 tl gibi bir rakama hallettim.yedek parçası servise mecbur kalmazsanız cok uygun fiyata bulunabiliyor cunku lancer ile bircok parcası uyumlu.
Ön diskleri 280tl ön balataları 90 tl ye yeni değiştirdim.kronik 4g63 sorunu olan bobin problemi bu aractada vardır fakat sıfır orjinali 2500 tl olan bobinleri az kullanılmış evo serisinin bobinleri ile değiştirebilirsiniz.bu sayede pahalı ve zor bulunan igr serisi buji yerine bpr8es gibi ucuz bujileri kullanabilirsiniz.
Sürüş karakteri konusunda yapılabilecek o kadar cok sey varki ben en problemsiz olarak düşündügüm standart evo parcaları ile geliştirmeler hakkında bilgi vereyim.
Herseyden önce aracı sürüş karakterini etkilyen unsur egzantirikleriydi.bu konuda yapılacak en iyi geliştirme evo 8 7 egzantiriklerini kullanmak.evo 9 emme egzantirikleri daha agresif olsada mivec kapaga göre tasarlanan egzantirikler bu araca olmaz.arac maf base ecu haritasına sahip oldugu için hiçbir ayara ihtiyac duymadan rahatlıkla tak kullan bir geliştirme ve inanın cok zevkli hale geliyor.
Bu aracın beynini programlamak için mmc flasher isimli bir dongle ve openport 2.0 kabloya ihtiyac var.yani gidip chip yaptırayım diyemezsiniz cunku araca özel ekipman hiçkimsede bulunmaz.
Evo 9 enjektör ve turbosunu henüx takmadım ama bunlar direk al tak seklinde oturuyor.enjektörler için rezistor kutusuna ihtiyac var.rahatlıkla bu ekipman ile güvenli olarak 320 hp civarında güç çıkartılabiliyor.

Gelelim ekonomikmi.benim aracımda vialle lpdi kit var.bu kit temsada takılmış.bilerekmi ayarladılar bilemiyorum ama yol bilgisayarında gösteren yakıt tüketimi ile ilginç şekilde harcadıgı lpg litresi tutuyor ve bu rakam cogunlukla 13.5litre civarında oluyor.
Alırken en cok dikkat etmeniz gereken husus debriyaj.en azımdan sizi bir sene götürebilecek bir debriyaja sahip olmasına dikkat edin.ortalama iyi kullanılmış bir outlander 100 bin km civarında debriyajını bitiriyor.


Hocam merhabalar oncelikle forumda ve mt turbo da yeniyim. Soyle bir sikintim var. Aracta tekleme sorunu var 2. Vites ve yukari viteslerde arac 3000 deviri gecmeye calisinca tekleme yapiyor ileri geri yapiyor tak tak diye ses geliyor. Sanayiye gidecem ama acaba sizin yonlederibileceginiz bir yer varmi ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye