Zaman: 15 Eki 2018 17:14

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2010 14:50 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
bizimkiler yapmış yine...Aferin :)

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2010 23:15 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
daha geçen dedim bu colt cleartec gelir mi diye sorulduğunda. temsa getirdi ama asıl iş 200 aracı satacak babayiğitleri bulmakta. bir sür gazete yayınladı bu konuyu. bir de oto dergisinde bir inceleme filan çıkarsa olmaması için bir sebep yok. ama çok iyi bir biçimde pazarlanması gerekiyor. bence temsa bu aracı bayilerine zorla satmal diye düşünüyorum arkadaşlar. servisi olan her bayide tri-faz elektirik mutlaka vardır. bu durumda hızlı şarj da yapabilirler. üstüne mesela aracı alanlar bayilerden araçlarını gerekirse belirli bir süre bedava şarj edebilmeli vs. trifaz elektiriğe sahip firmalar bu aracı filo kapsamında da alabilir. nedir ki? 100 km zaten hızlı şarj ile gidiyor. bu aracın ingilterede kapalı kasa ticari modeli de mevcut zaten. o bile gelebilir. hatta bir ihtimal o araçta pil apasitesi daha da büyük olabilir.
diğer yandan petrol firmaları ve devlet bu araçlara hoşbakmayabilir. sonuçta elektirkteki vergi ile akaryakıt vergisi kıyas kabul etmez. en azından bu araçlara vergi indirimi filan yapacağını zannetmiyorum. ne de olsa bizde havayı kirletme miktarına değil de motor hacmine göre vergi alınıyor. yoksa dizel araçların vergisi daha fazla olmalıydı.
kısaca iyi bir adım ama iyi pazarlanması ve devlet tarafından destek gelmesi gerekir. en alakasız aracın bile alıcısı çıkarken bu aracın 200 tane alıcısı neden çıkmasın ki? belediyeler vs bile araçlardan alabilir bence. dar mekanlar için polis bile kullanabilir. ingilterede polis bu araçlardan kullanyor mesela.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2011 23:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Güzel haberler bunlar

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Nis 2011 08:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Granturismoda vardı bununla bi yarış :D Şu an için Türkiyede 2 adet varmış, özel ithalat olduğu için 75 liraya falan gelmiş tanesi... Düzenli ithalatta illaki düşer ama fluence'in 56 liraya satılacağı düşünülürse 35-40'ı geçmemeli bence fiyatı... Bu arada Fluence'deki aküler de Mitsubishi marka ;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Nis 2011 09:38 
Çevrimdışı

Kayıt: 05 Eki 2010 13:30
Mesajlar: 1531
İsim: 1
Araç: 1
Meslek: 1
Kan grubu: 1
Yaş: 1
Aferin genel müdüre, reklam böyle yapılır işte.
Yalnız geçenler tvde izlediğim bir haberde bu elektrikli araçların bataryasının satılık olmadığı ve kiralandığını öğrendim. Aylık 79 Euro kiralama bedeli ödeniyormuş. Bu nedenle yoğun araç kullanmak durumunda olanlar için avantaşlı olacağını aracı fazla kullanmayacaklar için pek de avantajlı olmayabileceğini söylüyordu haberde. Elektrikli otomobilin 1 dolumu ile yaklaşık 160 Km yol yapılabiliyormuş Bu dolumun maliyeti 4 lira civarındaymış . Yani 100 km'yi 2,5 liralık şarjla gidiyormuşsunuz. Ayda 1000 km yapılsa; 79Euro (bugünkü kurla 2,17x79:171,50) batarya kiralama bedeli + 25 lira ödenen elektrik şarj ücreti = 196,5 TL.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Nis 2011 09:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Mythos yazdı:
Granturismoda vardı bununla bi yarış :D Şu an için Türkiyede 2 adet varmış, özel ithalat olduğu için 75 liraya falan gelmiş tanesi... Düzenli ithalatta illaki düşer ama fluence'in 56 liraya satılacağı düşünülürse 35-40'ı geçmemeli bence fiyatı... Bu arada Fluence'deki aküler de Mitsubishi marka ;)


Biraz fantastik olmus.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Nis 2011 10:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
yuxu yazdı:
Aferin genel müdüre, reklam böyle yapılır işte.
Yalnız geçenler tvde izlediğim bir haberde bu elektrikli araçların bataryasının satılık olmadığı ve kiralandığını öğrendim. Aylık 79 Euro kiralama bedeli ödeniyormuş. Bu nedenle yoğun araç kullanmak durumunda olanlar için avantaşlı olacağını aracı fazla kullanmayacaklar için pek de avantajlı olmayabileceğini söylüyordu haberde. Elektrikli otomobilin 1 dolumu ile yaklaşık 160 Km yol yapılabiliyormuş Bu dolumun maliyeti 4 lira civarındaymış . Yani 100 km'yi 2,5 liralık şarjla gidiyormuşsunuz. Ayda 1000 km yapılsa; 79Euro (bugünkü kurla 2,17x79:171,50) batarya kiralama bedeli + 25 lira ödenen elektrik şarj ücreti = 196,5 TL.



Eee o zaman dizelden ne farkı kaldı ki co2 salınımı dışında?

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2011 08:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
catalyst yazdı:
Mythos yazdı:
Granturismoda vardı bununla bi yarış :D Şu an için Türkiyede 2 adet varmış, özel ithalat olduğu için 75 liraya falan gelmiş tanesi... Düzenli ithalatta illaki düşer ama fluence'in 56 liraya satılacağı düşünülürse 35-40'ı geçmemeli bence fiyatı... Bu arada Fluence'deki aküler de Mitsubishi marka ;)


Biraz fantastik olmus.


Doğru ama bu tarz araçların yaygınlaşmaları için fiyatların bu seviyelere inmesi gerek... Yani teknolojinin biraz daha ucuzlaması gerek...

Ayda 1000 km fazla bir rakam değil, Ama benim gibi haftada 1000 km yapılırsa elektirikli araçlar bayaa bir ekonomik oluyor...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2011 11:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Mythos yazdı:
catalyst yazdı:
Mythos yazdı:
Granturismoda vardı bununla bi yarış :D Şu an için Türkiyede 2 adet varmış, özel ithalat olduğu için 75 liraya falan gelmiş tanesi... Düzenli ithalatta illaki düşer ama fluence'in 56 liraya satılacağı düşünülürse 35-40'ı geçmemeli bence fiyatı... Bu arada Fluence'deki aküler de Mitsubishi marka ;)


Biraz fantastik olmus.


Doğru ama bu tarz araçların yaygınlaşmaları için fiyatların bu seviyelere inmesi gerek... Yani teknolojinin biraz daha ucuzlaması gerek...

Ayda 1000 km fazla bir rakam değil, Ama benim gibi haftada 1000 km yapılırsa elektirikli araçlar bayaa bir ekonomik oluyor...


O fiyatlara inmesi 10 seneyi bulur.

Kimse yeni gelistirdigi teknolojiyi ucuza satmaz.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2011 11:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
nereden vurgun yapacaklarını şaşırdılar yani.zaten millete ucuz yakıtla gezme işi herzaman hayal.aracı ilk alırken ben bu bataryayıda satın almış olmuyormuyum.arabayı bataryasız veripte sonra mı kiralıyorlar.birde co2 salınımı var araçlar sıfır salınım yapıyor gibi görünsede elektrik üretimindeki co2 salınımıda hiç az değil.bana bu elektrikli araç işi hiç uygun görünmüyor şuanki haliyle.ama 10sene sonra ne olur bilemem

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2011 09:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Zaten araçlarda para tutan aküler... Dediğiniz gibi aküyü satın almıyorsunuz aslında... Kiralama mantığı ile ilk alım masrafını düşürüyorlar...

10 seneye bu tür araçların artacağı kesin de artan elektirik üretimini de bir şekilde karşılanması gerek... Nükleer en ucuzu ama çok tehlikeli, HES deseniz onların da çevreye verdiği zarar az değil, termik santraller kirli, doğalgaz santralleri dışa bağımlı... Yenilenebilir kaynaklar ise çok yetersiz... Şu anki güneş panelleri ve rüzgar trübinleri verimsiz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2011 12:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
geçen bi link paylaşmıştım , otopark üzerine güneş panelleri :D tam bu araçlık işte :D kendi kendine şarj olsun hemde 0 co2 ile :D

aslında istanbul gibi bir yerde yaşasam düşünürüm , kendim güneş panelleri koyup kendi elektriğimi üretirim (her ne kadar maliyet yüksek olsada elbet kendini amorti edecek) bu sistemler şu an mevcut durumda hemde.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2011 12:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2010 14:43
Mesajlar: 444
Şehir: Ankara
İsim: Görkem Yavuz
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Odtü-Maden Müh. Öğrenci
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 22
10 sene önce güneş enerjisinden nasıl yararlanılacağı bilinmezken, bugün en basit elektrikçi de bile güneş panelleri satılıyor...İmkansız diye bir şey yok :)
Hele bundan 10 sene sonra 160 km menzilli i-miev yerine menzili 3000 km dayanan otomobiller çıkarırsa Mitsubishi şaşırmaya gerek yok :vauv:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2011 13:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Evet şu an güneş panelleri satılıyor ama verimleri düşük... Bilmem kaçyüz metrekare panelle anca bi evin ağır olmayan elektirik ihtiyaçları karşılanabiliyor... Ne zaman aracın tavanı kadar panelle araç komple şarj olabilecek devire gelirse o zaman iş verimli olacak...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2011 11:58 
Çevrimdışı

Kayıt: 05 Eki 2010 13:30
Mesajlar: 1531
İsim: 1
Araç: 1
Meslek: 1
Kan grubu: 1
Yaş: 1
Batarya kiralama bu araçların ticari getirisi hesaplanırken düşünülmüş bir uygulama. Ortada kanuni bir düzenleme ve yasal bir engel yok. Adamlar nasıl satmak isterse öyle almak durumundayız. Fakat son yıllarda kullanımı epey yaygınlaşan elektrikli bisikletlerde böyle bir uygulamanın olmadığını sanıyorum. Elektrikli arabalar da tüketicin lehine düzenlemelerle bütün olarak bir kerede alınacak bir hale getirilebilir. Tabi satıcılar bu kez fiyatları yukarı çekerek hedefledikleri karı almak isteyeceklerdir.

Geçen gün gazetede okuduğum bir habere göre dünya petrol rezervleri bugünki tüketim hızıyla gidilirse yaklaşık 50 yıl sonra tamamen tükenecekmiş. Zaten alternatif enerji kaynaklarındaki arayışın temel nedeni bu. Emisyon hacmini azaltmak, karbondioksit salınımını aşağıya çekmek bu arayışın içinde bence alt sıralarda yeralıyor. Aksi olsaydı şimdiye kadar dünyanın yarısının elektrikli araçlara biniyor olması gerekirdi. Dünya düzenindeki dengelerin üzerine bina edildiği petrolün başrol oyunculuğu daha bir vakit devam edecektir. Ta ki bu düzeni kuranlar diğer kaynaklarda ana rejiye geçene kadar. Ondan sonra dünya düzeni yeniden kurgulanır. Eğer vergi toplama anlayışımız değişmezse biz de araçlarında dünyanın en pahalı elektrik enerjisini kullanan sürücüler olarak eski ünvanımızı kaybetmeden yola devam ederiz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2012 01:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2010 00:56
Mesajlar: 110
Ben 2 Hafta uğraştım yüklyemedim, sen tık diye koymuşsun... Sağol... ;)))

_________________
Mladen360 Lancerasyon


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye