Zaman: 23 May 2024 09:00

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2010 00:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2010 03:13
Mesajlar: 8
merhabalar

2008 model 1.6 eski kasa lancer sahibiyim. mitsubishi hakkında sadece 4 günlük kullanım bilgim var :D
araca önce motor modifikasyonu uygulamak istiyorum. hp artışı buna bağlı olarak fren sistemi vs. vs. daha sonra görüntü uygulamasına geçeceğim. araçta en iyi performansı nasıl sağlayabileceğim hakkında yardımlarınızı bekliyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2010 00:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
dela yazdı:
merhabalar

2008 model 1.6 eski kasa lancer sahibiyim. mitsubishi hakkında sadece 4 günlük kullanım bilgim var :D
araca önce motor modifikasyonu uygulamak istiyorum. hp artışı buna bağlı olarak fren sistemi vs. vs. daha sonra görüntü uygulamasına geçeceğim. araçta en iyi performansı nasıl sağlayabileceğim hakkında yardımlarınızı bekliyorum.

bütçe olarak motora ne kadar ayıracaksın? ayrıca aracın donanımı nedir?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2010 00:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2010 03:13
Mesajlar: 8
hilmi yazdı:
dela yazdı:
merhabalar

2008 model 1.6 eski kasa lancer sahibiyim. mitsubishi hakkında sadece 4 günlük kullanım bilgim var :D
araca önce motor modifikasyonu uygulamak istiyorum. hp artışı buna bağlı olarak fren sistemi vs. vs. daha sonra görüntü uygulamasına geçeceğim. araçta en iyi performansı nasıl sağlayabileceğim hakkında yardımlarınızı bekliyorum.

bütçe olarak motora ne kadar ayıracaksın? ayrıca aracın donanımı nedir?


bütçe sırım bu konuda yok en iyi sistem için gerekli yatırımı yapabilirim.
aracın donanımını bilmiyorum diyebilirim. aldığım kişi lancer modelinin en fullu olduğunu söylemişti. :D
1.6 16v dört cam otomatik sis farları alaşım jant park sensörü vs.vs. model olarak ney geçiyor bilmiyorum :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2010 01:14 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
Bodykit arıyorsanız
http://www.sahibinden.com/kampanya!!_mi ... isplayitem

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2010 01:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
::ZaFeR:: yazdı:

bodykitle evo ya dönüştürürsünüz,far kaşıyla tamamen evoya dönüşür.

motor için kaç hp lik bi artış düşünüyosunuz bilmem ama turboya girmeden alabileceğiniz 30 bg civarı olur en fazla.aklıma gelen yapılabilecekleri sayayım;

açık filtre
düz boru egzost
headers
çip
nanocharger
kapak taşlama

5-6000tl harcarım diyosanız turboya girersiniz ama hiç girmeyin bence yerine bi czt alın :D

bu saatte bu kadar gelio aklıma :D ses sistemi için sizi akerimoğluna yönlendirelim :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2010 14:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Şub 2010 19:24
Mesajlar: 287
Şehir: Konya/Akşehir
Soru çok geniş olmuş.Hedeflenen beygir ne?Tam olarak bu işe ayrılacak kaynak ne?Araç hangi speclerde modifiyelenecek.Hedef son süratin artmasımı yoksa akselerasyon mu?
Malum modifiyenin belli bir sınırı yok.O lancera atarsın bir 4G63 onu modifiyelersin olur 350-400 hp.Yok az bir şey modifiye düşünüyorum dersin sadece yazılımla 8-10 beygir alır bırakırsın.Ya da swap istemiyorum deyip turboyla uğraşıp 200 hp dolaylarına çıkarılabilir.Tabi bu iş motorla bitmez.Bunun süspansiyon modifiyesi var, fren modifiyesi var.Yani tam olarak ne istenildiğinin bilinmesi gerekiyor.

_________________
Nadide şeyler değerlidir
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2010 11:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2010 03:13
Mesajlar: 8
araştırdığım ve bu işin üstadlarıyla görüşmelerim üzerine bu işlemden vazgeçtim. nedeni ise aracıma turbo takmaktan başka (açık hava filtresi - chiptuning vs.vs) işlem uygulanamıyormuş. ki sadece turbonun maliyeti 8000 +- diğer işlemlerle 13 - 15 bin gibi ki bu aracı ileride satıp bu rakamı üzerine eklediğimde çok rahat spor tarz alabiliyor olmam. yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkür ederiz sizlere ii forumlar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2010 16:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Şub 2010 19:24
Mesajlar: 287
Şehir: Konya/Akşehir
dela yazdı:
araştırdığım ve bu işin üstadlarıyla görüşmelerim üzerine bu işlemden vazgeçtim. nedeni ise aracıma turbo takmaktan başka (açık hava filtresi - chiptuning vs.vs) işlem uygulanamıyormuş. ki sadece turbonun maliyeti 8000 +- diğer işlemlerle 13 - 15 bin gibi ki bu aracı ileride satıp bu rakamı üzerine eklediğimde çok rahat spor tarz alabiliyor olmam. yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkür ederiz sizlere ii forumlar

Bu üstadlar bu işleri pek bilmiyorlar galiba.Carisma ya chip tuning yapılıyor.+8 beygir ve 10 nm. tork verir.Geçen yıl 600 liraya yapıyorlardı.Carismaya oluyorsa bu lancer ada olur.Fiyatıda aynı olur.Yaklaşık olarak ya + olarak aynı beygirleri verir.
Açık filtre ve headers her arabaya uygulanabilir.Uygulaması en zor araçlardan birisi benim araba ki ona bile uygulanıyor.Kaldıki lancer a havada karada takılır.
Turboya gelince : 8 psi dan daha az basmak koşuluyla turbo 1500-2000 e maledilebilir.Ama daha öncede dediğim gibi önemli olan istenilen beygirdir.Çok üst şeyler isteniliyorsa tabiki enjektorler, pistonlar filan değişecek, sıkıştırma oranı düşürülecek, datron filan çok yüksek meblağlara çıkabilir.Ama 8 psi ı geçmesede olur denirse sadece turbo+egsoz manifold işlemi+işçilik ve yazılımla iş biter.
Bu üstadları merak ettim doğrusu.
Haaa bir konuda hak veririm.Hazır yapılı arabalar piyasada dururken modifiye işi mantıksız gelebilir.Ama işin zevki uğraşmakta ve farklı olmakta.Yoksa alınır bir tsi, t-jet ya da taloon filan keyifle binilir.

_________________
Nadide şeyler değerlidir
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Nis 2010 08:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2010 03:13
Mesajlar: 8
vallahi üstad istanbulgaraj diye bir siteden yardım aldım bu konu hakkında
bu işlerde çok fazla bir bilgiye sahip değilim ama takip ettiğim kadarıyla işlerini çok ii yapıyorlar. inanın türkiyenin çeşitli illerinde araçlarını bu garaja getiriyor insanlar. onlara sormam üzerine verdikleri yanıt aşağıda.

"Merhabalar
Malesef aracınıza özgü soft uygulama yapılamıyor Soft die tabır ettıgımız "Filtre +eksoz+Chiptuningden oluşmakta " Sizin aracınıza chip işlemi yapılamadığından bu uygulamayı geçip sadece Turbo uygulaması önerebiliyoruz onunda maliyeti 8000 TL +- olur +50-60 hp ciwarında güç alabılırsınız "

kafam karıştı :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Nis 2010 14:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
dela yazdı:
vallahi üstad istanbulgaraj diye bir siteden yardım aldım bu konu hakkında
bu işlerde çok fazla bir bilgiye sahip değilim ama takip ettiğim kadarıyla işlerini çok ii yapıyorlar. inanın türkiyenin çeşitli illerinde araçlarını bu garaja getiriyor insanlar. onlara sormam üzerine verdikleri yanıt aşağıda.

"Merhabalar
Malesef aracınıza özgü soft uygulama yapılamıyor Soft die tabır ettıgımız "Filtre +eksoz+Chiptuningden oluşmakta " Sizin aracınıza chip işlemi yapılamadığından bu uygulamayı geçip sadece Turbo uygulaması önerebiliyoruz onunda maliyeti 8000 TL +- olur +50-60 hp ciwarında güç alabılırsınız "

kafam karıştı :D

cidden bilmiolarmış adamlar.daha geçenlerde gördüm sahibidende aracınıza göre headers.rahat rahat soft uygulama yapılır.her araca yapılır hatta,sadece biraz emek ve el işçiliği ister.tama hazır kitleri yok araçlarımızın ama yapmakta sorun değil ;)

egzost zaten kolay.manifoldtan 51mm düz boru yapılarak sonuna orj.son susturucu takılır en basiti(istanbul şartlarında genelde kullanıcılar bunu yapıyolar, filtre en basiti,bu güne kadar kendi aracımda 3 filtre eskittim, chiptuning ise sadece yeniden yazmak lazım.hazır yazılım bulunmaz ama işin ehli biri rahatça yapabilir ;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Nis 2010 16:59 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Sesle ilgili birşeyler varsa her türlü destek atılır :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Nis 2010 00:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Şub 2010 19:24
Mesajlar: 287
Şehir: Konya/Akşehir
Konya dada bana 4g92 nin beynine giremediklerini bunu sebebininse arabanın ecu sunun mekanik olması şeklinde bir şey saçmalamışlardı.Mekanik ecu nasıl bir şeyse.Ama ankarada bu işle uğraşan arkadaşlar bunun yanında istanbulda modifiye meraklısı arkadaşlar yazılımla alacağım beygiri bile söylüyorlar.Sonuçta map ayarları manuel yapılabiliyor.Bunun dışında avrupadaki carismalar 114 beygirdir ve tek farkları yazılımlarıdır.

_________________
Nadide şeyler değerlidir
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye