Zaman: 29 Mar 2024 02:49

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2010 08:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
asr olmadanda ayağımızı gazdan çektiğimizde patinaj durmaz mı normal olarak.bence önemli olan tekerlerin patinaja düştüğü an sistemin devreye girip patinajı engellemesidir.passatda denedim.saniyelik bir patinaj oluyor teker en fazla çeyrek daire kadar patinaj yapıyor sistem hemen devreye giriyor

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2010 12:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
precious yazdı:
asr olmadanda ayağımızı gazdan çektiğimizde patinaj durmaz mı normal olarak.bence önemli olan tekerlerin patinaja düştüğü an sistemin devreye girip patinajı engellemesidir.passatda denedim.saniyelik bir patinaj oluyor teker en fazla çeyrek daire kadar patinaj yapıyor sistem hemen devreye giriyor

araç patinaja kaldığında zemini tutturması daha zor olur(özellikle karlı havada) ama açıkçası bende tam çözebilmiş değilim meseleyi :) refleks bişeyler yapıyorum tutunup devam ediyo yola :) hiç düşünmedim ne yapıyorum diye :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2010 19:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ara 2010 22:02
Mesajlar: 16
Şehir: istanbul-kayseri-izmir-gaziantep-ankara-adana
İsim: ex
Araç: mitsuvishi lancer
Meslek: esnaf
Kan grubu: A
bende aracın yol bilgisayarında gördüm bugün iki kez o kayan araç görüntüsünü, ilkinde aniden fren yaptım, araç abs ile vurarak fren yaptığında çıktı o görüntü, ikincisinde ise gaza fazla yüklenerek asfalt yolda kalkarken çıktı, ama yol asfalt olduğu için patinaj fazla tutmadı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2010 23:35 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
aga sen frenlerken direksiyon kırık mıydı?araçta abs devreye girince ekranda birşey görünmez çünkü. sen büyükihtimal frenlerken düz gitmiyordun ondan esp de devreye girdi.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2010 12:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ara 2010 22:02
Mesajlar: 16
Şehir: istanbul-kayseri-izmir-gaziantep-ankara-adana
İsim: ex
Araç: mitsuvishi lancer
Meslek: esnaf
Kan grubu: A
yok dostum düz yoldu, kırmızı ışıkta durmak için fren yaptım, yol biraz ıslak idi, ondan kaynaklanıyor diye düşündüm


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ara 2010 02:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
aydın kardeş sen benim şu bikaç mesaj üstte yazdığım 2 mesajı bi oku hele.bilgiler tam oturmadı çünkü bende

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ara 2010 11:37 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
kardeş gazdan ayağını çekme durmuna göre patinaj durmayabilir. Zira fizikte sürtünme katsayısı olarak bilinen durum 2 türlüdür (katılar arasındaki tabi, yoksa daha da çeşitli). Statik sürtünme katsayısı ve dinamik sürtünme katsayısı diye iki tane vardır. Statik sürtünme katsayısı dinaik sürtünme katsayısından yüksektir. (aslında değildir ama öyle sonuçlar verir. bilgi için http://en.wikipedia.org/wiki/Friction) (ingilizce verdim türkçesi çok tatmin edici değil) Şöyle örnek vereyim.
Statik sürtünme katsayısı 0.4 dinamik sürtünme katsayısı 0.3 olsun. o halde 100 kilo (kilo aslında kütle birimidir ama 100 kilonun uyguladığı kuvvet yani ağırlık olarak düşünün Newton filan demedim kafa karışmasın diye) bir katıyı bu yüzeyde harekete geçirene kadar 40 kg kuvvet uygularken harekete geçirdikten sonra 30 kg kuvvet yeterli olur.
Bu sebeple lastik yere tutunurken kaymadan uygulayabileceğimiz kuvvet miktarı kaymaya başladıktan sonrakinden fazladır. O zaman lastik bir kere kaymaya başladı mı ayağımızı gazdan ne kadar çektiğimiz önemlidir.
patinaj önleme motor gücüne müdahale ile çekişi değiştirip,( tel kullanılmayan gaz pedalına sahip araçlarda gazı kesme, silindirlere giden yakıt miktarı ile oynama, bir yada daha fazla silindirdeki bujilere elektirk göndermeme şeklinde olaibliyor) patinaja düşmeyecek seviyede kuvvet uygulanmasını sağlamak , abs yi devreye sokup anlık tutunmayı yakalamak (sadece kayan tekere uygulanıyor) şeklinde olabilir (bunların kombinasyonları da olabiliyor).
Aha da kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system
Yani patinaj önleme varsa sizin gaza basmayı bırakmanıza gerek yok. zaten sistem işi sizin elinizden alıyor. Ama yoksa gaz kesmekten başka çare yok. Kesmenin miktarının önemini unutmamak lazım. bir öenmli faktör de yol şartları. kayma yapan zeminde değişiklik olursa tutunma kendiliğinden gerçekleşebilir. ya da tam tersi normal giderken bir anda patinaja düşebilirsiniz.
Umarım anlatabilmişimdir.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Oca 2011 02:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
teknik bilgi için teşekkür ederim.ben mıcır bir yolda aracımın ilk kalkışta patinaj yapmasını ve bunu asr(lancer da astc nin tc si yani) olduğu halde uzunca patinaj çekmesini anlayamadım.garip geldi.sonuçta aracın müdahale etmesi için önce patinaja düşmesi gerekli ama en fazla tekerin bir tur çevresinde döndürmesine izin vermeli yani hemen müdehale etmeli diye düşünüyorum

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Oca 2011 10:05 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
farklı yol koşullarının tutunma miktarları farklı olduğu için farklı sonuçlar çıkıyor olabilir. bir de kalkışta yağmurlu ya da kaygan bir zeminde deneyin. aynı şekilde davranmayağını düşünüyorum.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Oca 2011 23:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Ben de ASC kisminin yeterince basarili olmadigini dusunuyorum. Aracimda kis lastikleri olmasina ragmen hafif islak zeminde bile cok rahat patinaja dusuyorum. Ha, cok uzun surmuyor o ayri sistemi uzun uzadiya inatlasarak da test etmedim (kar yagsa da denesem su ASTC'yi adam akilli diye bekliyorum :)) ama bu haliyle beni pek tatmin etmedi simdiye kadar.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Oca 2011 23:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
bilal kar yağdığında patinaj önleme yüzünden aracı hareket ettiremeyebilirsin. karda filan astc nin kapatıulması tavisye edilir zaman zaman. eğer çok kaygan bir zeminse patinaj önleme paso devreye girip gitmene engel olaiblir. bu kitapçıkta bile yazıyor. hoş sen de kış lastiği var zaten sıkıntın olmaz.
bir de patinaj önleme patinaja girmeden devreye girmez ki. yani öyle bir şey yok patinaja giriyorum filan diye. gireceksin ki o da devreye girsin. sen hiç kaygan yolda patinaja düşen görmedin herhalde. araba patinaj yüğzünden yerinden kımıldamaz. bizim bir arkadaşla karda öyle bir durum olmuştu kadran 90 km ye filan çıktı. öyle durumlar olmuyorsa işe yarıyor demektir.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2011 18:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2010 21:23
Mesajlar: 135
Şehir: KARS
İsim: ERHAN AKÇA
Araç: LANCER İNVİTE
Meslek: ASTSB.
Kan grubu: B+
Yaş: 33
astc sistemi yaz tatilinde orduda köyde iken rampa yukarı toprak yolda devreye girdi (toprak yol rampa yukarı ve bozuk zemin hepsi bir arada olunca aracımı düşük vites ve düşük hızlarda kullanıyordum tabi) ben yoldan çıkabilmek için aracın gazına basmaya devam etmeme rağmen ve ısrarla araca gaz vermeme rağmen ani bir motor devri düşüşü ve aracın olduğu yerde kalması olarak beni baya sıkıntıya soktu ama en sonunda sistemi ascoff butonu ile kapattım ve yola o şekilde devam ettim tabi gevşek zeminli olan bölümde aracım kalkışta bayağı zorlandı ve patinaj yaptı. yani sistem gayet güzel ve sağlıklı çalıştı ama benim oradan çıkmam gerekiyordu.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2011 22:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
_opeth yazdı:
ankaradkiler AŞTİ otoparkından nasıl çıkılamadığını bilir. gkhn06'nın arabayla kalıyorduk az kalsın. ne biçim yol yaptılarsa artık %)


Adamlar ASMIS o zaman vedatim :gul:

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2011 23:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2010 14:43
Mesajlar: 444
Şehir: Ankara
İsim: Görkem Yavuz
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Odtü-Maden Müh. Öğrenci
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 22
_opeth yazdı:
ankaradkiler AŞTİ otoparkından nasıl çıkılamadığını bilir. gkhn06'nın arabayla kalıyorduk az kalsın. ne biçim yol yaptılarsa artık %)

Dünyanın en biçimsiz otopark yokuşudur o :)
Bu arada benim bir sorum olacak esp'si kapatılamayan araçlar karda ya da buzda takılı kaldıkları zaman nasıl çıkıyorlar işin içinden :unknown:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2011 01:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
gorkemuse yazdı:
_opeth yazdı:
ankaradkiler AŞTİ otoparkından nasıl çıkılamadığını bilir. gkhn06'nın arabayla kalıyorduk az kalsın. ne biçim yol yaptılarsa artık %)

Dünyanın en biçimsiz otopark yokuşudur o :)
Bu arada benim bir sorum olacak esp'si kapatılamayan araçlar karda ya da buzda takılı kaldıkları zaman nasıl çıkıyorlar işin içinden :unknown:

işte geldim burdayım ben bu işte ustayım :kart: :LOL:

fazla eğimli olmayan yerlerde 1.viteste kavratıp ufakça hızlandırılarak gaza basılıyo.
olmadı 2.vites kalkışı var(araç uzun süre yarım debriyajda kalıyo)
olmadı geri geri gidilir (gaz vermeden) :ROFL:
hiçbiri olmadı mı ,yoldan adam çevrilip az bi kuvvetle ittirilir :P :gul:

ayrıca dip not: arkadaşlar karda buzda diğer arabalar gibi düşük devirde kullanmayın bizimkileri.veya otomatikte.çünkü olmadık anda bi vites küçültme sizi yokuşta hüsrana uğratır.2500 devirde gaz kesmeden yada gaz vermeden çıkın ;) çok ters bişey olmadıktan sonra patiye kalıp saplanmazsınız :)

5 senedir bu aracı kullanıyorum, edirnenin karı kışı buzu meşhurdur,daha 1 kere arabayı bırakıp başka bi araçla gitmişliğim yoktur :) (alkol almak dışında)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2011 12:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Zaten karda kista manuel modda kullanmakta fayda var dedigin gibi aniden vitesi dusurmesin arac.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye