Zaman: 29 Mar 2024 02:45

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 01 Oca 2010 22:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Ara 2009 20:41
Mesajlar: 82
coltlarda var mı peki bu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Oca 2010 23:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
buzlu sabahlarda virajlarda çalışması fark ediliyo :D tıkır tıkır tıkır gelio sesi :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2010 22:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2010 21:40
Mesajlar: 271
İsim: bekir
Araç: 2002 1,6 avance hp
bende 2002 carizma avance 1,6 var acaba benim aracımda da varmıdır gerçi devreye girebileceği şartlarda kullanmak nasip olmadı . bilgi verirseniz teşekkür ederim .

_________________
" AY-YILDIZ'A SÖZ VERDİK."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2010 22:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2010 21:40
Mesajlar: 271
İsim: bekir
Araç: 2002 1,6 avance hp
teşekkür ederim. olsaydı güzel olurdu ama bir başka mitsubishide nasip olur inşallah...

_________________
" AY-YILDIZ'A SÖZ VERDİK."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2010 21:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2009 22:25
Mesajlar: 867
Şehir: ankara
İsim: fatih
Araç: 20010 colt amt invite
Meslek: academician
Yaş: 33
siz siz olun iniş aşağı giderken vites boşta viraja hızlı girmeyin...sistem normal olarak devreye girmiyor ve araba kayabiliyor..bu sistem coltlar için bence son derece gerekli...

_________________
Eski cztci yeni colt amt ci:))


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2010 18:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Mar 2010 18:08
Mesajlar: 7
2004 Lancer'da Bu Özellik Varmıdır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2010 19:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Şub 2010 19:24
Mesajlar: 287
Şehir: Konya/Akşehir
Köpekbalığında var.Aslında bir arabada olup olmadığını anlamak kolay.El frenini çekiyorsunuz.Sonra vitesi 1 e atıp gazlıyorsunuz.Araba patinaja düşerse yok.Fakat ısrarla yürümüyorsa vardır.Köpekbalığını test ederken elimizden gelen herşeyi yapmamıza rağmen patinaj ettirememiştik :)

_________________
Nadide şeyler değerlidir
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2010 21:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
hancere yazdı:
2004 Lancer'da Bu Özellik Varmıdır.

çalıştırıp hareket ettikten sonra(20kmde) motor arka kısımdan kısa bi tıkırtı geliyorsa büyük ihtimal vardır.esp nin kontrol sesi oluyor genelde. aynı ses zorlanan virajdada geliyorsa vardır.


En son hilmi tarafından 12 Mar 2010 21:24 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2010 04:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Şub 2010 19:24
Mesajlar: 287
Şehir: Konya/Akşehir
_opeth yazdı:
kadioglu yazdı:
Köpekbalığında var.Aslında bir arabada olup olmadığını anlamak kolay.El frenini çekiyorsunuz.Sonra vitesi 1 e atıp gazlıyorsunuz.Araba patinaja düşerse yok.Fakat ısrarla yürümüyorsa vardır.Köpekbalığını test ederken elimizden gelen herşeyi yapmamıza rağmen patinaj ettirememiştik :)

o asr oluyor. esp viraja girdiğinde kaymayı engelliyor.


Mitsubishi de ne deniyordu ona ya.Farklı bir ismi vardı.
Bu arada esp ile asr nin farkı ne?

_________________
Nadide şeyler değerlidir
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2010 11:22 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
toplamda astc diyorlar. ikisi bir arada yani. esp virajda savrulmayı, asr ise patinaja düşmeyi engeller en basit söylemiyle. yukarıda videosu da var.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2010 13:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Şub 2010 19:24
Mesajlar: 287
Şehir: Konya/Akşehir
Kafadan kayma dediğimiz understeer zaten fwd bir aracın patinajı yüzünden olur ki asr bunuda engeller.Yani patinajı engelleyerek daha iyi viraj kabiliyeti sağlar :)

_________________
Nadide şeyler değerlidir
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2010 13:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
kadioglu yazdı:
[

Mitsubishi de ne deniyordu ona ya.Farklı bir ismi vardı.

Mitsubishi aktif denge kontrol sistemi olarak geçiodu ama kısaltmasını hatırlamıorum.MATS veya MACS gibi bişeydi :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2010 13:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Şub 2010 19:24
Mesajlar: 287
Şehir: Konya/Akşehir
Yok benim aklıma gelmeyen astc idi.Bir de ayc var mitsubishide.Aktif merkezi diferansiyel oluyor.Ama hangi modellerinde var hangi medellerinde yok bilmiyorum.
Tabi bir de bizim awd lerde acd var ki evonun kolay kolay yoldan çıkmamasını sağlayanda o oluyor.

_________________
Nadide şeyler değerlidir
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Mar 2010 01:48 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
kadioglu yazdı:
Yok benim aklıma gelmeyen astc idi.Bir de ayc var mitsubishide.Aktif merkezi diferansiyel oluyor.Ama hangi modellerinde var hangi medellerinde yok bilmiyorum.
Tabi bir de bizim awd lerde acd var ki evonun kolay kolay yoldan çıkmamasını sağlayanda o oluyor.

ayc Active Yaw Control'ün kısa yazımı. aktif savrulma kontrolü olarak da çevrilmiş (bkz: evo tanıtım kitapçığı). Evo 4 modeli ile piyasaya çıkmış. evo 8 den sonra da s-ayc (süper olanı) uygulanmaya başlanmıştır. evo, evo türevleri, galant vr4 ve bazı konsept araçlara da uygulanmış. arka diferansiyelde gücü arkatekerler arasında dağıtma işlevi gören iki bir sistem. bir çok yerden gelen değerlere göre (boyuna ve yanlamasına ivmelenme değerleri,direksiyon açısı, tekerlek açısı, varsa ABS) arka tekerlerde güç dağılımı yapar. bunun yine savrulma önleyen esp ile karıştırılmaması gerekir. esp aracın hızını düşürerek olaya müdahale ederken ayc köşelerden dönüş performansını arttırmaya yönelik bir durumdur.
Kaynak: wikipedia ve evo tanıtım kitapçığı

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2010 20:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2010 21:23
Mesajlar: 135
Şehir: KARS
İsim: ERHAN AKÇA
Araç: LANCER İNVİTE
Meslek: ASTSB.
Kan grubu: B+
Yaş: 33
Aktif stabilite kontrolü (ASC)**
E00616700096
Aktif stabilite kontrol sistemi (ASC) aracın dengesini ve
çekişini korumak için kilitlemesiz fren sisteminin, çekiş
kontrol fonksiyonunun ve stabilite kontrol fonksiyonunun tüm
kumandasını ele alır. Lütfen bu bölümü kilitlemesiz fren
sistemi, çekiş kontrol fonksiyonu ve stabilite kontrol
fonksiyonu ile ilgili sayfa ile birlikte okuyun.

Çekiş kontrol fonksiyonu
E00619000074
Kaygan yüzeylerde çekiş kontrol fonksiyonu tahrik
tekerleklerinin aşırı dönmesini engeller ve böylece aracın
dururken harekete geçmesine yardımcı olur. Gaz pedalına
basarken aracın dönüşü sırasında yeterli tahrik gücü ve
direksiyon performansı da sağlar.

Stabilite kontrol fonksiyonu
E00619100017
Stabilite kontrol fonksiyonu kaygan yollarda veya hızlı
manevra sırasında sürücünün aracı kontrol etmesine yardımcı
olacak şekilde tasarlanır. Her tekerlekteki frenlemenin ve
motor çıkış gücünün kontrol edilmesi ile çalışır.
NOT
● Stabilite kontrol fonksiyonu yaklaşık 15 km/h (9mph)
veya daha yüksek hızlarda çalışır.

Değerli arkadaşlar sistem yeni nesil lancer araçlarda kombine hale getirilmiş ve invite donanım paketinde standart olarak mevcut diğerlerini bilmiyorum
hem kalkışta hemde önden kayma sonucu oluşan patinajı önlüyor hemde kaygan, stabilize ve çamurlu yollarda yanal kaymayı önlüyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2010 13:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eki 2010 11:56
Mesajlar: 46
İsim: Burak
Araç: CARISMA 1.8 GDİ
Kan grubu: Orh
Köpek balığı carısma elegance ve coltların fullerinde var diye biliyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2010 00:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
araç boştayken çalışmıyor bu sistem denmiş.bana öyle olmaması gerekiyor gibi geldi.net bilgi var mı

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2010 11:19 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
carisma modellerinde esp yok. colt'ların da makyaj öncesi kasalarında güvenlik paketli olanlarında vardı.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2010 02:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
bu astc bildiğimiz isimleriyle asr ve esp nin birleştirilmiş hali.esp kısmını test etme durumum oldu aracı zorladığımda müdahale ediyor ve kaymayı savrulmayı önlüyor.ancak işin asr kısmı yani antipatinaj o kadarda iyi çalışmıyor.araba özellikle yumuşak bir zeminde bayağı patinaj çekiyor ekranda kayan araba şekli çıkıyor.o şekil çıktığında araba patinaj yaptığını algılıyor ve sanırım sonra müdahale ediyor ama bu bayağı geç oluyor.geçen gün çakıllı bi yolda birazda yokuş yukarı biyerde kalkış yapacaktım ama bayağı bi patinaj çekti bisürüde taş sıçrattı.sonrasında tutundu ama bu asr müdahalesiylemi oldu yoksa artık lastik çakılı eşeleyip yolamı tutundu anlayamadım.araç müdahale ettiyse çok geç kaldı.daha kaygan bi yolda düşünemiyorum durumu

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2010 02:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
araç patinaja kaldığında gaza aynı miktarda veya daha fazla basarsanız araç patinaja devam eder(patinaj çekmesini istediğinizi düşünür;ki bazı ortamlarda gerekli) patinaja kaldığınızda hafifçe ayağınızı gazdan çekerseniz araç tutunur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye