Zaman: 11 Ara 2025 21:26

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2013 20:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 567
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
2006 Lancer'ıma aldığım yan sanayi hava filtresi beni düşündürüyor. acaba aracım çok mu yakıyor yoksa olması gereken değerler bunlar mı diye. şimdi söyleyeceklerim tahmini görüşlerimdir:
1. seçenek: hava filtrem orjinaline göre fazla sıkıysa, içeri toz vs. girişini engellediği gibi hava girişi de engelleniyordur. buda sürekli fakir karışım oluşturur. fakir karışım, gaza yüklenilmiyorsa iyidir, az yakar. ancak fakir karışım oluşturan araçta gaza basılıyorsa, araç hızlanmak için çok çok fazla yakar.
2. seçenek: hava filtrem orjinale göre delikleri büyükse, toz ve hava geçirgenliği fazladır. araç performanslıdır ve oksijen fazla girişi sebebiyle yakıt fazladır.

acaba benim hava filtresi bu 2 seçenekten biri mi? orjinal hava filtresi 100 TL'nin üzerinde. yan sanayii ile orjinal arasında bu kadar fark olur mu? eğer çok sıkıysa, kendim delikler açmak ve hava tabancasıyla delikleri genişletmek yoluyla aracı rahatlatabilir miyim?

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2013 20:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Hava filtren sıcağı çekiyor, sıcağın içindeki oksijen de az oluyor, araban fazla yakıyor.
Ses duymak için gaz pedalı ile fazla haşır neşir oluyorsun onun da etkisi oluyor.

Lütfen delik falan açayım demeyin.
O teorilerinizden kaynaklanmıyor.
-----------------------------------------

Edit:

Filtreniz orjinal kutu içi ise kenarlarına bakın tam kapanmamış olabilir.
Bir yerden hava alıyor olabilir.
Ben yukarıda yazdıklarımı açık filtre taktınız zannederek yazmıştım. Oruçluyken mazur görün :)


En son 4g92p tarafından 31 Tem 2013 20:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2013 20:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
sakura-eurofilter-mann gibi tanıdık markalarda bir sorun olacağını sanmıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2013 16:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 567
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
4g92p yazdı:
Hava filtren sıcağı çekiyor, sıcağın içindeki oksijen de az oluyor, araban fazla yakıyor.
Ses duymak için gaz pedalı ile fazla haşır neşir oluyorsun onun da etkisi oluyor.

Lütfen delik falan açayım demeyin.
O teorilerinizden kaynaklanmıyor.
-----------------------------------------

Edit:

Filtreniz orjinal kutu içi ise kenarlarına bakın tam kapanmamış olabilir.
Bir yerden hava alıyor olabilir.
Ben yukarıda yazdıklarımı açık filtre taktınız zannederek yazmıştım. Oruçluyken mazur görün :)


tebrik ederim :) bugün servisteydim ve motordan gelen sesi kimse bulamamışken Alpay usta buldu. tıpkı sizin dediğiniz gibi. tam kapanmamış! motordan gelen 3.000 devir sonrası ses kesildi artık.

şimdiki hedefim, hava giriş hortumlarının dışını alüminyum folyo ile kaplayarak motordan gelen sıcaktan en az etkilenmesini sağlamak.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2013 11:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ağu 2013 10:33
Mesajlar: 1
İsim: şekip
Araç: COLT CZT
Meslek: ELEKTRIK
Yaş: 30
meraba arkadaşlar filitre konusunda hengs veya sakurayı gonul rahatlıgıyla kullanabılırsınız hengs alman sakura ıse endonezya malıdır cok kalıtelı olmakla beraber sakura pıyasada cok tercıh edılen bı fıltredır..aralarında cıddı fıyat farkı var bence sakuradan şaşmayın derım :fan: parcayı temn etmek ıcın ınternetten satıs yapan bı arkadas var numarasını paylasıyorum 531 205 24 79 ABDULLAH BEY :roll:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2013 18:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Reklam koktu :D

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2013 19:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
En son yağ filtresini sakura (C-1038) taktırdım 10tl. İyimi kötümü gözle bakınca bişey anlaşılmıyo.
Zaten servisin taktığı orjinal yağ filtresi alman malı, Japon bile değil.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ağu 2013 15:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 567
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
kutu içi performans hava filtresi ne kadar etkiler? 2 beygir gelir mi örneğin?

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2013 12:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 567
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
kutu içi filtre? yapacağım sadece kendi filtresini çıkarıp, kutu içi filtreyi yerleştirmek olacak. yeni konu açmadan burdan sorayım;
alt devirlerde iyileştirme yapmak için, özellikle tork artışı, 5-10 tork kadar, bunun için ne yapmam gerekli? çünkü benim bütün derdim bunu sağlamak.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2013 16:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Filtre ile tork ya da beygir almak zor.
Bunun için fazla paralar dökmeniz lazım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2013 19:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 567
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
5-10 torkcuk çıkmaz mı kimseden yahu? :D çok yüksek torklarda gözüm yok, beygirde zaten gözüm yok. sadece alt devirde 5-10 tork. ah ulen caponlar, az daha torklu yapaydınız şu motoru da, benimde şuan tek derdim şu cila mı bu cila mı olaydı :)

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2013 02:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Egsoz sistemine bir susturucu daha eklerseniz belki geri basınç yüzünden alt devirleriniz canlanabilir.
Ama motorun karakteristiği bu. Alt devirler ölü az yaksın vs diye üst devirler ise canlı. Sübap zamanlaması yüzünden.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2013 10:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 567
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
4g92p yazdı:
Egsoz sistemine bir susturucu daha eklerseniz belki geri basınç yüzünden alt devirleriniz canlanabilir.
Ama motorun karakteristiği bu. Alt devirler ölü az yaksın vs diye üst devirler ise canlı. Sübap zamanlaması yüzünden.


beygir yüksek olsa tamam fazla yakar da, torkun yüksek olması bence az yakmasını sağlar. alt devirler canlı olduğunda üst devirlere ihtiyaç duymayacak çünkü. 2.000 devirde çok rahat topladığında kendini, 3.000 devire dahi ihtiyaç duymazsın kolay kolay. daha da zorlamıcam artık, yaparsam en fazla hava filtresinde değişiklik yapıcam, belki bi ara egsoza da el atarım, daha da uğraşmıcam.
çok teşekkür ederim herkese :)

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye