Zaman: 11 Ara 2025 21:24

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2012 19:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Arkadaslar,

Bu aralar arabayi agresif kullaniyorum demistim. E lastikler de cok eskidi. Neyse sadede gelecek olursak ABS devreye girdiginde fren mesafesi ciddi manada uzuyor hem de cok ciddi manada. Araba durmuyor gidiyor resmen. Daha once birkac kisi daha soylemisti benim de tesbitlerim vardi ama hakikaten bos kuru asfalt alanda deneyin ne demek istedigimi anlayacaksiniz. Cizgi cekip fren mesafesi testi yapin.

Hadi ABS tekerler kitlenmesin kizaklama olmasin direksiyonu kontrol edebilesin diye var. Tamam da direksiyonu kirarsan da araci yine pek kontrol edemiyorsun (bu kisim lastiklerden dolayi da olabilir) ayrica panik aninda direksiyonu kirmak benim hic aklima gelmiyor. Freni koklemekten ve direksiyona sikica yapismaktan baska elden ne gelir ki :D Yani ABS'nin cok bir anlami yok. Hele ki yazin kuru zeminde BENCE ABS hic olmasa daha mantikli olurdu. Islak zeminde faydasi var tamam da kuru zeminde fren mesafesi olarak kotu be arkadas. Keske ESP gibi bunu da kapama tusu yapsalardi. Ondeki araci opmekten veya her seferinde ayni stresi yasamaktan biktim :D Bursaya gidiyorum biliyorsunuz ABS'siz arac dolu misal onumdeki 90 model sahin freni kokluyor bir lastik cayiltisi ama adam sak diye duruyor ben son model guvenlik donanimlari olan (ABS ESP EBD 4 teker disk, ismini bilmedigimiz bir suru sacma sapan sey, bilmem kac hava yastigi felan) aracimda ABS ile pirpirpir gidiyorum ben mi pedala basiyorum pedal mi bana basiyor belli degil :D bu ne ya :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2012 21:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Dostum lastikleri değiştir olsun bitsin abs olmadan olurmu hiç...
Yada lastikleri değiştirene kadar agresif kullanma.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2012 23:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Bende senin gibi düşünüyordum ama bu biraz yol kalitesiyle alakalı. Bizim evin civarında fren yaparken abs çok kısa sürede devreye girerken, çevre yolunda 180'le giderken frene asıldığımda hiç absye girmeden aniden yavaşladım.

Ayrıca Reno symbol falan kullansan Mitsubishi'nin abs'sine bir daha aşık olursun :D

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2012 23:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Eki 2011 16:12
Mesajlar: 117
İsim: İbrahim
Araç: Tosun
Meslek: Aktif Satış
Kan grubu: Arh+
Yaş: 27
Aracınızda; EBD destekli ABS sistemi ve BA(Fren Yardımcısı Sistemi) güvenlik sistemleri var.

Brake Assist sistemi düzgün bir şekilde devreye girmiyor olabilir. Çünkü ayağını fren pedalından aniden çekip frene asıldığın zaman, EBD sistemi, fren pedalına aniden bastığın için elektronik olarak ABS' yi devreye sokar. İşte o anda ayrıca fren pedalına aniden yüklendiğin için, yapılan fren mesafesini kısaltmak ve en kısa mesafede durmak için BA sistemi devreye girmesi gerekir. Eğer fren yardımcısı sistemi (BA) o anda o pedal kuvvetini algılayamazsa devreye girmez ve aracın durma mesafesi uzayabilir.

Tamamiyle kendi düşüncem tabi. Başka bir nedeni de olabilir.

_________________
Otomobil almak ile Mitsubishi almak arasında fark vardır..!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2012 02:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2012 23:58
Mesajlar: 137
Şehir: İstanbul/Cevizli
İsim: Ali Aytaç Bingöl
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 A/T
Meslek: Mercedes Benz TURK
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 28
catalyst yazdı:
Arkadaslar,

Bu aralar arabayi agresif kullaniyorum demistim. E lastikler de cok eskidi. Neyse sadede gelecek olursak ABS devreye girdiginde fren mesafesi ciddi manada uzuyor hem de cok ciddi manada. Araba durmuyor gidiyor resmen. Daha once birkac kisi daha soylemisti benim de tesbitlerim vardi ama hakikaten bos kuru asfalt alanda deneyin ne demek istedigimi anlayacaksiniz. Cizgi cekip fren mesafesi testi yapin.

Hadi ABS tekerler kitlenmesin kizaklama olmasin direksiyonu kontrol edebilesin diye var. Tamam da direksiyonu kirarsan da araci yine pek kontrol edemiyorsun (bu kisim lastiklerden dolayi da olabilir) ayrica panik aninda direksiyonu kirmak benim hic aklima gelmiyor. Freni koklemekten ve direksiyona sikica yapismaktan baska elden ne gelir ki :D Yani ABS'nin cok bir anlami yok. Hele ki yazin kuru zeminde BENCE ABS hic olmasa daha mantikli olurdu. Islak zeminde faydasi var tamam da kuru zeminde fren mesafesi olarak kotu be arkadas. Keske ESP gibi bunu da kapama tusu yapsalardi. Ondeki araci opmekten veya her seferinde ayni stresi yasamaktan biktim :D Bursaya gidiyorum biliyorsunuz ABS'siz arac dolu misal onumdeki 90 model sahin freni kokluyor bir lastik cayiltisi ama adam sak diye duruyor ben son model guvenlik donanimlari olan (ABS ESP EBD 4 teker disk, ismini bilmedigimiz bir suru sacma sapan sey, bilmem kac hava yastigi felan) aracimda ABS ile pirpirpir gidiyorum ben mi pedala basiyorum pedal mi bana basiyor belli degil :D bu ne ya :D





Sonuna kadar katılıyorum,imzamıda atarım. Daha geçen gün ABS yüzünden arabaya göbekten dalıyordum. Ani frenleme anında ABS devreye girince dursun diye dua etmekten başka çare yok.(Lastiklerim 0 daha yeni aldım.Çin falanda değil İmpetus Revo) :kart:

_________________
MITSUBISHI CLUB TURKEY
Resim
MITSUBISHI
LANCER


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2012 20:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2012 23:58
Mesajlar: 137
Şehir: İstanbul/Cevizli
İsim: Ali Aytaç Bingöl
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 A/T
Meslek: Mercedes Benz TURK
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 28
200 le gitmekten bahsetmiyoruzki vedat.supersport otomobil kullanmadigimizin farkindayiz.ABS devreye girdimi fren mesafesi kuruda uzuyor.Yarari yokmu ABS nin elbette var ama herzaman degil.Uzamadigini iddia eden buyursun test yapalim hem yemis icmis oluruz :hot:

Tapatalk 2 ile mobil cihazımdan gönderildi.

_________________
MITSUBISHI CLUB TURKEY
Resim
MITSUBISHI
LANCER


En son Fullah tarafından 03 Tem 2012 21:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2012 21:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
_opeth yazdı:
tipine bakıp basmayın kardeşim normal binekk araç kullanıyorsunuz. Lastiği kötü olan lastiğini değiştirsin hala sevmeyen stoptech veya brembo fren takımı alsın. önceki sürücüsü yüzünden disklerim yanmış durumda ve fren mesafem uzuyor o yüzden. balatalarımın bitmesini bekliyorum torna ve balata değişimiyle düzelecek.


Vedat konunun diskle balatayla pedalla veya herhangi bir aktarma organiyla alakasi yok. Freni koklediginde

a) ABS yoksa ve araba kizakliyorsa veya
b) ABS varsa ve devreye girdiyse

durma mesafen tamamen lastik ile yol arasindaki surtunmeye bagli (b seceneginde ABS sisteminin kalitesine de bagli ama o konuya girmiyorum). Lastigin kalitesi ABS'nin devreye girmesini zorlastirir. ABS cok SIK devreye giriyorsa lastik eski, yok kotu veya baska bir sebepten arac kizaklama egiliminde demektir. Benim burda bahsetmeye calistigim seyi sadece bir arkadas anlamis. Mesele lastik falan degil cunku diyorum ki ayni araba lastik ABS olmasa da kizaklasa iddia ediyorum yari yariya daha kisa mesafede durur (Sicak hava + kuru kaliteli asfalt sartlarinda!!!). Hatta yine iddia ediyorum freni pompalasam da ABS devreye girmese yine daha kisa mesafede dururum ama acil durumda nerde o imkan.

Teknoloji birak artik pesimizi ille sahin mi alalim kardesim :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


En son catalyst tarafından 03 Tem 2012 21:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2012 21:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Gene söylüyorum yol kalitesiyle alakası var...

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2012 21:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
hero4262321 yazdı:
Bende senin gibi düşünüyordum ama bu biraz yol kalitesiyle alakalı. Bizim evin civarında fren yaparken abs çok kısa sürede devreye girerken, çevre yolunda 180'le giderken frene asıldığımda hiç absye girmeden aniden yavaşladım.

Ayrıca Reno symbol falan kullansan Mitsubishi'nin abs'sine bir daha aşık olursun :D


Yuksek hizda giderken zaten stok fren ekipmaniyla yol islak, micirli veya toprak degilse zaten tekerlegi durduracak kuvveti diske uygulayamazsin dolayisiyla yuksek hizlarda ABS devreye girmez. Dolayisiyla sizin ev ve cevre yolunu kiyasliyorsaniz ayni hizda ayni miktar frene basin oyle deneyin.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2012 23:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2012 23:58
Mesajlar: 137
Şehir: İstanbul/Cevizli
İsim: Ali Aytaç Bingöl
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 A/T
Meslek: Mercedes Benz TURK
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 28
hero4262321 yazdı:
Gene söylüyorum yol kalitesiyle alakası var...





Haklısın yol ile çok alakası var. Stabilize yolda frenleme anında lastik yer ile tam temas sağlayamadığı için sürtünme en aza iner ve fren kalitesi azalır. ABS olan arabada bu daha çok hissediliyor. Her halukarda aracı ne frene ne lastiğe güvenip Allahlamasına kullanamamak gerek.

_________________
MITSUBISHI CLUB TURKEY
Resim
MITSUBISHI
LANCER


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2012 01:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
ABS düzgün balatanız ve düzgün lastiğiniz varsa işe yarıyor. Yani eğri gemi doğru sefer vermiyor diye dümene laf ediyorsunuz. Gemi eğri gemi.
Panik frende abs kızaklıyor diyorsun da hiç düşündün mü abs olmasa zaten kızaklayacaktı. bir fark olmayacaktı. abs aslında kızaklamayı önlesin diye var. lancer araçta ben 1.5 de fark etmiştim ki sonrakilerde olmayınca lastikle alakalı olduğu bariz belli oldu araba frenleyince kızaklama değil de sekme yapıyor. seke seke duruyordu. ki bu tamamen lastikle alakalıydı. o dunlop sp sportlar çok fena. bir de şu var frenlerinizi panik fren dışında düzgün dozlamayı öğrenince de abs devreye girmeden güzel frenleme yapılabiliyor.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2012 02:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
bir de şu var frenlerinizi panik fren dışında düzgün dozlamayı öğrenince de abs devreye girmeden güzel frenleme yapılabiliyor.[/quote]

evet ben bunu öğrendim sanırım.kızaklamadan kısa mesafede güzel duruyor araç.dunlop lastiklerden hep şikayetçiyiz ama ben bi iyi yanını buldum.yoğun yağışlı havada yol bayağı ıslanmışken hatta su öbekleri yolda akan sular olduğu yol durumlarında stabilitesini bozmadan gidiyor araba

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2012 10:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Tamam ABS iyi.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2012 14:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Ben de ABS'nin özellikle düşük hızlarda fren mesafesini uzattığını düşünüyorum....

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2012 15:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
bende sıfır miclenin lastiklerinden var. balatalar iyi durumda. Ona rağmen en fazla 20 veya 30 ile giderken panik frenle durmadı ve araça carptım.Abs ne kadar + ları var isede düşük hızlarda fren mesafesi uzuyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2012 18:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2012 23:58
Mesajlar: 137
Şehir: İstanbul/Cevizli
İsim: Ali Aytaç Bingöl
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 A/T
Meslek: Mercedes Benz TURK
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 28
15 seneden fazla zamandır istanbul trafiğinde araba kullanıyorum. Son birkaç arabamın hepsi ABS destekli fren sistemine sahipti. Bu işlere meraklı olmam,motorcu olmam ve Mercedeste çalışıp bunların otobüs ile testlerine çıkmış olmamdan dolayı ABS nin ne işe yaradığını,ne zaman devreye girdiğini,nasıl devreye sokulacağını,girdiği zaman neler olduğunu çok iyi bilirim..Araba kullanmayı yeniden öğrenmicez sanırım..Biz ani frenleme anında ve kuru yolda, özellikle yol stabilize yolsa,tekrar ediyorum acil durumda frene sonuna kadar basarsanız aracın kızaklamak yerine lastikleri kaydırmamak için lastiği yavaşlatarak döndürmeye devam ettiği için fren mesafesi uzar diyoruz.ABS hiçbir işe yaramaz,saçmalık demiyoruz. ABS ıslak,kaygan zeminde veya buzda aracın yoldan sapmaması için veya en azından durmaya çalışması için en iyi güvenlik sistemlerinden biridir.Yani sizde haklısınız fakat biz başka birşeyden bahsediyoruz.Ben bunu söylerken sıfır km lastiklerimle,balatalarımla ve disklerimle söylüyorum ve buyrun bulalım bir şahin test edelim diyorum :-)

_________________
MITSUBISHI CLUB TURKEY
Resim
MITSUBISHI
LANCER


En son Fullah tarafından 04 Tem 2012 18:32 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2012 18:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
O zaman ESP de olduğu gibi bi düğme koysalar kışın aktif yazın devre dışı bıraksak. :)

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2012 22:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Haz 2012 17:05
Mesajlar: 35
Şehir: BEYKOZ/İSTANBUL
İsim: erhan
Araç: mitsubishi lancer
Meslek: tekstil
Kan grubu: 0RH-
Yaş: 23
kısa mesafe de abs fren mesafesini uzattığı doğru ama ani durumlar da abs nin getirisi sürücüye çok fazla abs devreye girdiğinde arabanın hakimiyetinin sürücüde olması çok büyük bi avantaj bnde aracı mı hızlı kullanırım ama kesinlikle şunu söyliye bilirim bir çok yerden abs dewreye girmesiyle sıyrılmışımdır
şunu unutmayalım ki;
ABS güvenlik sistemidir....
fren sistemi değil...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Tem 2012 20:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 09:44
Mesajlar: 927
Şehir: Bursa
İsim: levent
Araç: Colt 1.3 AMT 2011, ASX Intense 2011
Meslek: Avukat
Kan grubu: ARh-
Yaş: 36
ABS için tuş olsa ve siz yaz diye kapattığınız bir anda mıcır yüzünden fren yapsanız ne olacak? Dolayısı ile böyle bir tuşun pratikte faydası olmaz ancak işini bilen bir ustadan su konuda yardım alınabilir; bizde citroen varken ABS çok hassas idi ve çok basit frende bile devreye giriyordu. Servis ABS' nin devreye girmesi için pedala uygulaması gereken basınç ile ilgili bir ayar yaptı. Böylece basit frenlerde eskiden devreye giren sistem artık devreye girmez oldu ama aracın kızaklama yapmasına da izin vermeyecek bir ayar yapıldı. Eğer tamirinize güveniyorsanız böyle bir ayar yaptırılabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2013 11:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Nis 2011 21:16
Mesajlar: 5
İsim: ertuğ
Araç: colt
Meslek: bakım taeknisyeni
Kan grubu: 0 +
Yaş: 32
bendede yeni kasa 2009 1.3 var lastiklerim 10 günlük michelen energy diskler balatalar iyi abs çok sık devreye giriyor yavaşda bassam bazen devreye giriyor neden acaba


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye