Zaman: 28 Mar 2024 15:43

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2018 18:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2018 15:01
Mesajlar: 21
İsim: zafer
Araç: 2009 lancer 1.5 inform
Meslek: memur
Yaş: 26
Merhaba arkadaşlar öncelikle bi yanlışım olduysa başlık açmayla ilgili kusura bakmayın. Ağustos ayında 2009 1.5 lancer inform aldım. Alırken ekspertiz falanda yaptırdım her ne kadar güvenilir bulmasamda yüzde 95 motor çıktı. Daha sonra gidip araca bakım yaptırdım.(Bujiler,yağ,filtreler ve balatalar). Daha sonra araçla Ankaradan Şanlıurfaya geldim ve bir süre sonra araç yağ az uyarısı verdi. Bende burda bi ustaya götürdüm lifte kaldırıp bakınca karterden yağ kaçırdığını gördük ve bu sorun halloldu sandık. Ancak yaklaşık 500 km lik bir yolculuktan sonra kontrol ettiğimde gördüm ki yağ yine minumum seviyeye inmiş. Sizce bunun nedeni ne? Ya da Şanlıurfa veya yakın civarında tanıdığınız iyi bir usta var mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2018 10:12 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
1-usta bilmiyorum
2- karterdeki işlem düzgün olmaya bilir: motor dış temizliği yaparak yağ kaçağı varsa nerden olduğunu bulmak gerek
3- soğutma suyunda yağ var mı: contadan kaçabilir
4-subap keçeleri vs. olabilir. kullandığınız yağ nedir? aracınızın km. sini maalesef yazmamışsınız; yağ eksiltmede ilk bilinmesi gereken. Neticede yağ eksiltme varsa keçelerde yada metal yüzeyde yıpranma sözkonusu muhtemelen. bu nedenle yıpranan motorlar için "Mobilin" ürettiği Mobil1 tam sentetik 10/60 motor yağını ve orjinal olmak şartıyla motorsilk yada bor power motor katkısı kullanmanız gerek. çare olmazsa motor açılacak gibi.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2018 10:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2018 15:01
Mesajlar: 21
İsim: zafer
Araç: 2009 lancer 1.5 inform
Meslek: memur
Yaş: 26
Km 167000 de hocam..karteri kontrol ettirdim yaptrdiktan sonra tertemizdi..motorda herhangi bir yağ sızıntısı yok en azından görülebilen hiçbiyerde yok hocam..yağ olarakda castrol 10-40 yağ kullanıldı ve soğutma suyundada yağ yok hocam..Motoru açtırmak zorundayım galiba


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2018 10:27 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Öncelikle tavsiye ettiğim mobil 10/60 ve katkı kullanın derim: eksiltme miktarına bakınca çare olacak gibi değil ama denemekten zarar gelmez.
Aracın km.si oynanmadı ise (ki yılına göre zaten az değil: doğru olabilir) bu km. de bu kadar yağ eksiltmesi Mitsubishi motor için çok fazla. İnşallah conta/keçe değişimi ile kurtarılır. buji ve bobinlerde yağlanma var mı bakın. eksoz duman rengi de ipıcu verir

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2018 10:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2018 15:01
Mesajlar: 21
İsim: zafer
Araç: 2009 lancer 1.5 inform
Meslek: memur
Yaş: 26
Tavsiyeleriniz için çok sağolun hocam.. Artık tekrar baktırıp açtıracağım muhtemelen..Umarım hallolur ve gönül rahatlığıyla binebilirim pişman olmak istemiyorum..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2018 15:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
Egzozun içine parmağınızı sokun ve iyice bastırın silin eliniz soba borusu gibi simsiyah oluyor mu.2.si ise motor sicakken gaza bas bırak bas bırak yapın 5 binlere çıkıp tekrar inişin devir.bir kişide egzoz fan duman atma olayı var mı baksın.eger duman olayı yoksa bir yerde yağ kaçağı var demektir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2018 17:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2018 15:01
Mesajlar: 21
İsim: zafer
Araç: 2009 lancer 1.5 inform
Meslek: memur
Yaş: 26
Egzosun içi simsiyah hocam ve gaz verdiğimde siyah bir duman çıkıyor..p.tesi açtıracağım motoru başka çarem yok gibi ilginiz için çok teşekkür ederim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2018 15:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
mightcall yazdı:
Egzosun içi simsiyah hocam ve gaz verdiğimde siyah bir duman çıkıyor..p.tesi açtıracağım motoru başka çarem yok gibi ilginiz için çok teşekkür ederim


nerede yaptıracaksınız? usta önemli bu işte.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2018 16:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2018 15:01
Mesajlar: 21
İsim: zafer
Araç: 2009 lancer 1.5 inform
Meslek: memur
Yaş: 26
hocam urfadayım çok fazla seçeneğim yok güvendiğim bi usta var mecbur ona yaptırıcam


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eki 2018 22:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Şub 2014 23:16
Mesajlar: 36
İsim: mehmet akif
Araç: mitsubishi lancer at 2010
Meslek: serbest
Yaş: 32
motor açılmadan önce silindir basınçlarını ölçmek ve bundan sonra motoru açarak tamir planı yapmak daha mantıklı. silindir basıncı bujilerin silindire girdiği yere bağlanan özel bir basınç ölçme aletiyle ölçülüyor. motor revizyonu yapan tamirhanelerde genelde bulunur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2018 09:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2018 15:01
Mesajlar: 21
İsim: zafer
Araç: 2009 lancer 1.5 inform
Meslek: memur
Yaş: 26
Hocam araba şu an revizyonda çarşamba ya da perşembe çıkacak sonuçları buraya yazarım..Ustanın dediğine göre motora bugüne kadar anahtar bile değmemiş debriyaj baskı balatası bile orijinalmiş daha.. Dediğinizi yaptılar mı bilmiyorum ama sonuç olarak açtırdım hocam motoru


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2018 16:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2018 15:01
Mesajlar: 21
İsim: zafer
Araç: 2009 lancer 1.5 inform
Meslek: memur
Yaş: 26
Motor revizyonu ile sorun çözüldü. Ölü araba almışız ama şimdilik skıntı yok çok şükür


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2018 17:22 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Uzun süre binmeyi düşünüyorsanız bence daha iyi olmuş: güle güle kullanın

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2018 19:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2018 15:01
Mesajlar: 21
İsim: zafer
Araç: 2009 lancer 1.5 inform
Meslek: memur
Yaş: 26
av.ilhami yazdı:
Uzun süre binmeyi düşünüyorsanız bence daha iyi olmuş: güle güle kullanın

Çok sağolun hocam uzun süre binmeyi düsünüyorum artık bu kadar masraftan sonra..İzninizle son bir soru sormak istiyorum hocam bundan sonra benzinde kullanmayı düşünüyorum sizce hangi yağı kullanayım ? Burda ki yorumlar genel olarak 5 30 diyor ama sizinde görüşünüzü almak isterim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2018 08:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
mightcall yazdı:
Motor revizyonu ile sorun çözüldü. Ölü araba almışız ama şimdilik skıntı yok çok şükür


Maliyeti ne kadar tuttu. ve yapıl değiştirilen parçalar neler bilgi verebilirmisiniz.

Test için ne kadar yol yaptınız?
Önceden hangi yağ kullanılıyorsa onunla devam edin ki problem kalıcı çözüme ulaşmı kontrol edin.
Benim araç lpg takıldıktan sonra 5/30 yağda eksiltme yaptı. 10/40 ile devam ediyorum sorun yok.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2018 09:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2018 15:01
Mesajlar: 21
İsim: zafer
Araç: 2009 lancer 1.5 inform
Meslek: memur
Yaş: 26
Jawserdi yazdı:
mightcall yazdı:
Motor revizyonu ile sorun çözüldü. Ölü araba almışız ama şimdilik skıntı yok çok şükür


Maliyeti ne kadar tuttu. ve yapıl değiştirilen parçalar neler bilgi verebilirmisiniz.

Test için ne kadar yol yaptınız?
Önceden hangi yağ kullanılıyorsa onunla devam edin ki problem kalıcı çözüme ulaşmı kontrol edin.
Benim araç lpg takıldıktan sonra 5/30 yağda eksiltme yaptı. 10/40 ile devam ediyorum sorun yok.


Benim keyfi masraflarımla birlikte yaklaşık 9bin hocam..Değiştirilen parçaları işten çıktıktan sonra yazarım hocam..Revizyondan sonra da 600 km falan yol yaptım henüz..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2018 10:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
mightcall yazdı:
av.ilhami yazdı:
Uzun süre binmeyi düşünüyorsanız bence daha iyi olmuş: güle güle kullanın

Çok sağolun hocam uzun süre binmeyi düsünüyorum artık bu kadar masraftan sonra..İzninizle son bir soru sormak istiyorum hocam bundan sonra benzinde kullanmayı düşünüyorum sizce hangi yağı kullanayım ? Burda ki yorumlar genel olarak 5 30 diyor ama sizinde görüşünüzü almak isterim.

genel olarak 5-30 cevabı doğrudur: Motul yada Petronas kullanın ve tercih ettiğiniz yağı değiştirmemeye çalışın.
Ancak sizin motor revizyon gördüğü için sıfır motor gibi düşünürsek daha ince (0/20 yada 5/20) tercih edilebilir. Çünkü motor yıprandıkça 1 tık kalın yağa geçilir. siz şimdi 30 numara kullanırsanız daha sonra 40 numaraya geçeceksiniz. oysa şimdi 20 numara kullanırsanız daha sonra 30 numaraya (şimdi tavsiye edilene) geçeceksiniz. yani 1 yıpranma dönemi kazancınız olacak, motor ömrü uzayacak. yanlış hatırlamıyorsam zaten aracınızın fabrikasyon yağı 20 numara Eneos: bulunduğunuz bölge soğuk ise 0/20 sıcak ise 5/20 kullanabilirsiniz. farketmez derseniz 5/20 daha iyi olur: visko aralığı ne kadar az ise o kadar iyi yağlama olur. mesela 5/20 visko aralığı: 20-5=15 fark. 20-0= 20 fark. 15 fark 20 farktan küçük olduğu için 15 fark olan daha iyi yağlar. Yağ farkı arttıkça yağ yerine konulan katkı miktarı artar.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2018 10:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2018 15:01
Mesajlar: 21
İsim: zafer
Araç: 2009 lancer 1.5 inform
Meslek: memur
Yaş: 26
av.ilhami yazdı:
mightcall yazdı:
av.ilhami yazdı:
Uzun süre binmeyi düşünüyorsanız bence daha iyi olmuş: güle güle kullanın

Çok sağolun hocam uzun süre binmeyi düsünüyorum artık bu kadar masraftan sonra..İzninizle son bir soru sormak istiyorum hocam bundan sonra benzinde kullanmayı düşünüyorum sizce hangi yağı kullanayım ? Burda ki yorumlar genel olarak 5 30 diyor ama sizinde görüşünüzü almak isterim.

genel olarak 5-30 cevabı doğrudur: Motul yada Petronas kullanın ve tercih ettiğiniz yağı değiştirmemeye çalışın.
Ancak sizin motor revizyon gördüğü için sıfır motor gibi düşünürsek daha ince (0/20 yada 5/20) tercih edilebilir. Çünkü motor yıprandıkça 1 tık kalın yağa geçilir. siz şimdi 30 numara kullanırsanız daha sonra 40 numaraya geçeceksiniz. oysa şimdi 20 numara kullanırsanız daha sonra 30 numaraya (şimdi tavsiye edilene) geçeceksiniz. yani 1 yıpranma dönemi kazancınız olacak, motor ömrü uzayacak. yanlış hatırlamıyorsam zaten aracınızın fabrikasyon yağı 20 numara Eneos


Çok teşekkür ederim. O zaman bidahaki yağ degişimine 5/20 yada 0/20 siparisi geçerim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2018 11:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yazıyı güncellerken mesaj göndermişsiniz. mesajımı tekrar okuyabilirisiniz :)
farklı yağa geçince şu 2 noktayı unutmayın:
1- sık sık yağ miktarını kontrol edin
2- yeni yağın asıl performansı daha sonraki yağ değişiminde kendini gösterir
bunların sebebi de eski yağın oluşturmuş olduğu film tabakasının yerine yenisinin oluşturması eksiltme yapabilir. ikinci yağ değişiminde yeni yağın film tabakası oluşmuş olur yani motor içinde %100 yeni yağ olur ve kendi özelliklerini daha iyi yansıtır, daha az eksiltme yapar.
eğer 20 numara yağ daha sonraki yağ değişimine kadar alt çizginin de altına düşmezse devam edin düşerse 30 numaraya geçersiniz.
ve En önemlisi: revizyon görmüş motorda Sakın motor katkı ürünleri (Bor vs.) kullanMAyın! bu tavsiyeyi aracında katkı kullananmayı seven biri olarak söylüyorum. yani ön yargım yok: katkılar sadece yıpranmaya başlayan motorlar için yani +75bin km. de olan araçlar için faydalıdır.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2018 11:12 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Alıntıdır; (yazdıklarımı teyit edince paylaşayım dedim yoksa aleyhime delil vermem :D )

"arkadaslar az once castrol den aradilar aklima ne geldiyse sordum ,
buradaki bi arkadasin dedigi yag yakan sorunludur olayi da palavra dan ibarettir , uzman kisinin demesine gore motor sifir iken belli km lere gore 0 20 kullanilir dedi , sen dedi 200000 deki bir araca 0w 20 yag koyup 10000 km bakimini beklersen motor yagsiz kalir dedi , motor zamanla asindigi icin zamanla ust viskozitesi yukselterek yag kullanilmali dedi ornk verdi 0w 20 den sonra 0w 30 olabilir dedi sonrasinda 0w 40 olabilir dedi , tabi ki uretici firmanin istedigi sertifilalara sahip olmasi gerektigini de soyledi..."


http://www.techturkey.com/forum/genel_t ... esi-2.html

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye