Zaman: 20 Haz 2019 13:28

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 427 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2018 18:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2017 11:37
Mesajlar: 37
İsim: Hasan
Araç: Attrage 1.2 CVT LPG
Meslek: Pc
Yaş: 28
Merhaba arkadaşlar,

Benim araçta da her zaman olmasa da arada bir marş takılma sorunu yapıyor,
Özellikle aracı 2-3 gün kullanmazsam daha fazla oluyor.
Araç rahat çalışıyor ama hala marş takılı kalıyor basmaya devam ediyor.
Düğmeye tekrar basıp takılan marşı durduruyorum.
Aracım attrage 1.2 cvt, anahtarsız çalıştırma mevcut.

Bir fikri olan var mıdır veya böle bir sorunla karşılaşan.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ara 2018 09:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5407
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Aracınıza özel bilgim yok. Genel sebepleri;
1- marş otomatiği
2- yakıt pompası
3- LPG: regülatör yada enjektörden sızıntı ile bujiler ıslanabiliyor, Fakir/ zengin karışım da sebep olabilir diye duydum.
4- akü zayıflaması.
5- sarj dinamosunu da kontrol ettirin.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ara 2018 10:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 674
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Abi sen olayı yanlış anladın. Geç almıyor marş. Alsa da marş motoru çalışmaya devam ediyor. Büyük ihtimal marş beyni ile alakalı bi şeydir. Ama düğmeye tekrar bastığınızda geçmesi düğmede de bir takılma sorunu olabileceğini gösterir. Bir oto elektrikçiye gidip düğmeyi söktürüp temizletmede fayda var gibi olmadı marş düğmesini değiştirin. İş beyin falansa daha da sıkıntı bu makul maliyetli çözümü deneyip tekrar paylaşabilir misiniz

Kendiniz uğraşmak isterseniz bir wd40la söküp içine sıkabilirsiniz yada düğmeye basılı tutarak içine sıkmaya çalışın. Denemekten bi zarar gelmez. :good:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ara 2018 14:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5407
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Evet yanlış anlamışım: sabah acele mesajlara hızlı gözatayım dediydim....
sorunun nerde olduğu belli en azından

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ara 2018 18:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 May 2018 16:16
Mesajlar: 84
Şehir: İstanbul
İsim: Ali
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 28
Benim lancer ile başıma geldi sebebi şuydu tecrübeler ile öğreniyorsun bazı şeyleri tanıdık kaportacıya pasta cila yaptırmak gibi bir hataya sakın düşmeyin aracı almaya akşam gittiğimde araç marşı çeviriyorum ateşlemiyor tekrar bastım 5.de falan çalıştı ertesi gün kaputu kaldırdım yağa suya bakmaya abi aracın motoru üstü bembeyaz kaplanmıştı kirdi tozdu güzellece temizleyip elektrik aksamlarını WD 40 la yağlayıp anahtar kontağınıda yine aynı şekilde yağladım ama kontağı çok yağlamanıza gerek yok ondan sonra çözüldü bidahada başıma gelmedi.

bu arada pasta cila diye verdiğim aracıma 1 hafta sonra komple adam gibi yerde tekrar para verip yaptırmak durumunda kaldım. Sağolsunlar üzeri komple pasta kalmıştı doğru düzgün işlem yapılmamıştı buda burada kalsın her kaportacı için demiyorum ama sanayi ortamları ve geneli böyle. Siz siz olun auto kuaförlerden vazgeçmeyin sağlam marka ve firmaları tercih edin. Evet ücretleri biraz pahalı ama temiz iş.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2019 13:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2018 12:01
Mesajlar: 4
İsim: Selçuk Özbek
Araç: Mitsubishi ASX
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARh+
Yaş: 45
Herkese selamlar.

Önceki mesajlarımda 445 numaralı bülteni bulduğumu söylemiştim. Bülten içeriği çok net. Aracın bakımlarını düzenli olarak ispat ettiğiniz sürece sadece aracınızdan şikayetçi olmanız yeterli. Bültenin ilgili kısmı da şu şekildedir:

03.02. Sahada Yapılacak yilestirme
Sahada ise, sadece müsteri sikayeti olması durumunda, araç atölye el kitabına göre kontrol
edilmeli, sayet herhangi bir anormalik yoksa, garanti bölümünden ön onay alınarak, emme
eksantrik kasnagı, yeni tip kasnak ile degistirilmelidir.

Ben bu bağlamda tüketici hakları hakem heyetine başvurumu yaptım. Bilirkişi incelemsi de olumlu sonuçlandı ve kazandım. yaklaşık 1 saat önce de Ankara yetkili TEMSA servisi Şerefoto'da MIVEC dişlisi değişim işlem yapıldı.

Süreç bülteni bulmamla birlikte 6 ay civarında sürdü.

Önce TEMSA yetkililerine resmi Facebook hesabından yazdım ve durumu anlatıp bilgi istedim. Bana telefonla dönüş yaptılar ve aracımın garanti süresi bitimi nedeniyle kapsam dışı olduğunu söylediler. Israrla 445 numaralı bülten içeriğini sormama rağmen açıklamak zorunda olmadıklarını söylediler. Bilgi paylaşımının anayasal bir hak olduğunu ve tüketiciyi bilgilendirmek zorunda olduklarını söylediğim halde oyalamayı tercih ettiler. Ama ben pes etmedim. Düzgün ve sakin bir üslup ile sabırla Facebook hesaplarından yazmaya devam ettim. Onlar da telefonla dönüş yapmaya devam ettiler. Sonunda Şerefoto'ya yönlendirdiler.

Şerefoto'da Aralık ayı ve 0 derece havada geç çalışma olmayacağını, hava sıcaklığının 10 derece civarında olduğunda bu geç marş alma sorununun yaşandığını söylediler. TEMSA yetkililerinin MIVEC dişlisi değişimini yapmayacaklarını söylediler.

Ertesi gün ustam Uzman Japon sahibi Ergin usta sağolsun bülteni buldu ve bana gönderdi. Artık bülten içeriğini bildiğim için elim güçlenmiş oldu. Tekrar Facebook hesabından hem geç marş alma anında çektiğim videoları hem de bültende yazanlara birebir uygun bir sıkıntı yaşadığımı söyleyerek mesaj attım.

Yine telefonla dönüş yaptılar ve farkettim ki beni arayan yetkili bülten içeriğini bilmiyor. Tüketici hakları hakem heyetine başvuracağımı belirttim. Bana yardımcı olamayacaklarını ama yasal haklarımı kullanabileceğimi söylediler.

Avukatımla görüştüm. O da işlem maliyetini sordu. Şerefoto'dan öğrendiğim maliyet 3500 TL civarıydı ve bunun e-devlet üzerinden başvurabileceğim bir rakam olduğunu söyledi.

Ertesi gün asıl elimi en kuvvetlendiren bir gelişme oldu ve TEMSA bana bir mail attı. İçerik neden aracımın garanti (445 no'lu bülten) kapsamında olamayacağını tek tek izah etmişler. Garanti süresinin bitmiş olması, süre bittikten sonra yetkili servise periyodik bakım yaptırmamış olmam, aracıma LPG sistemi taktırmış olmam, aracımın 7 yaşında ve 90bin km.de olması gösterilen sebeplerdi. Ben de TEMSA'nın her bir savunmasına karşılık gelecek sebeplerimi tek tek ekleyerek tüketici hakları hakem heyetine başvurumu yaptım. TEMSA'dan savunma istendi. gelen savunma birebir bana gönderilen mail ile örtüşüyordu. Heyet bilirkişiye yönlendirdi. Bilirkişi de haklı olduğumu tespit etti.

Sonuç:

Şu anda MIVEC dişlisi garanti kapsamında değiştirilmiş bir 2011 ASX sahibiyim.

Umarım sizler de bu problemi yaşıyorsanız hakkınızı sabırla ve inat ederek alırsınız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2019 01:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5407
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Firmaların tüketiciyi sallamaması en kızdığım hak gaspıdır: paylaşım ve gayretiniz için teşekkürler :good: :Bravo:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 427 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye