Zaman: 27 Nis 2024 15:45

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 70 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2015 10:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ağu 2014 09:01
Mesajlar: 155
İsim: anarche
Araç: Colt 1.3 AMT
Meslek: --
Yaş: 34
Konuyu kirletmeden bir şey sormak istiyorum; vitesin düştüğü durumlarda debriyajdan yay sesi ama sanki paslı yay sesi geliyor, bu normal midir?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2015 11:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 22:06
Mesajlar: 133
İsim: münir
Araç: colt amt 1.3
Meslek: demiryolcu
Yaş: 30
baskı balata için bahsedilen emareler bende yok hocam gaza bastınmı direk gidiyor araç .soluksuz kullanıldıktan sonra ki dur kalklarda bu titreme artık ısınınca filan mı oluyor nedir.baskı balatayı bir tamirciye gösterecem.aktüatör yazılımı nı burdaki servisi arayacamda bu adamlar neden bahsettiğimi bile anlamayacak gibi duruyor.denizlideki özpama iyi deniyordu sanki öyle hatırlıyorum

_________________
-Yağmur yağıyor Olric. Islanıyor etraf. Ağlasak kimse anlamaz değil mi?
– Anlamaz Efendimiz.
– Tut ki güneş açtı. Papatyalardan taç yapar mı saçlarımıza?
– Bilinmez Efendimiz.
– Yıldız kaydığında diler mi bizimle olmayı?
– Sanmam Efendimiz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2015 11:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ağu 2014 09:01
Mesajlar: 155
İsim: anarche
Araç: Colt 1.3 AMT
Meslek: --
Yaş: 34
mesut taşdemir yazdı:
Debriyaj çekiyor normal :)


Debriyaj çekiyor biliyorum ama ses paslı yay sesi gibi olunca bir sorun mu var dedirtiyor insana.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2015 11:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 22:06
Mesajlar: 133
İsim: münir
Araç: colt amt 1.3
Meslek: demiryolcu
Yaş: 30
denizlide bu dediğimizişlemlerden anlayan usta biliyorsanız gelirim hocam .afyonda sıkıntılı olucak bu iş

_________________
-Yağmur yağıyor Olric. Islanıyor etraf. Ağlasak kimse anlamaz değil mi?
– Anlamaz Efendimiz.
– Tut ki güneş açtı. Papatyalardan taç yapar mı saçlarımıza?
– Bilinmez Efendimiz.
– Yıldız kaydığında diler mi bizimle olmayı?
– Sanmam Efendimiz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2015 09:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Şub 2012 14:04
Mesajlar: 305
İsim: Üzeyir
Araç: 2009 COLT 1.3 INVITE AMT
Meslek: öğretmen
Yaş: 30
olriç yazdı:
merhaba arkadaşlar.şimdi ben yılda bir kere 600 km lik mesafeye giderim diğer zamanlar hep şehir içi en fazla 40-50 km lik yerlere giderim. 15 gün önce uzun yola çıktım hiç durmadan 100 km civarı hızla 300 km yol yaptım.sonra şehir içine girince kırmızı ışığa yanaşınca frenlerken arabada bir sarsıntı oldu ani fren filan da değildi .neyse ışık yeşile döndü araba bir teklemeye başladı 1 metre gidiyor sonralank diye duruyor yine devam vitesi manuele aldımkendim atayım diye aynı neyse araç yavaş yavaş hızlandı 50 km ye çıkınca normal devam etti.sonra diğer ışıkta yine aynı bu sefer çektim sağa kontağı kapattım.30 sn bekledim çalıştırdım sorunsuz devam etti.varacam yere vardım bir kaç gün sonra araba böyle durmadan 200 km yol yaptı yine durup kalkmaya çalışınca yine aynı acayip sarsıntı.sonra dönüş yolunda her arabayı durdurduğumda vitesi n ye aldım hiç bi sorun olmadan 600 km lik yolu bitirdim.şimdi benim sorunum bu aktüvatör mü baskı balata mı?araç 2009 amt colt 80 binde.aracı 60 binde forumdaki bacey arkadaşımızdan aldım.akü yü 2014 te 60 amperlik mutlu akü takıldı. bu aktüvatör değiştiren arkadaşlar değişince bu sorunlardan kurtulmuşlar mı.afyonda yaşıyorum burda usta yok servis varda oraya hiç gitmem oradaki ustaların coltun kaputunu açtıklarını sanmıyorum. gerekirse denizlideki servise gidecem . http://www.sanalpazar.com/Mitsubishi-Co ... sp28926034 aktüvatör bu mudur

Geçmiş olsun sorun aktivatör olarak gözüküyor. Tabi arıza ışığı yakarsa daha net gözükür.

İlanda gösterdiğiniz parça değişecek büyük ihtimal.



Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
21022012
______________________
Dört mevsim: 195/50/15 Nokian LİNE (50.000 km'de takıldı)
LPG Kiti: WentGAS (25.000 km'de takıldı.)
Araç km: 50.000 km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2015 11:34 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
mesut taşdemir yazdı:
olriç yazdı:
denizlide bu dediğimizişlemlerden anlayan usta biliyorsanız gelirim hocam .afyonda sıkıntılı olucak bu iş

Evet anlayan ustam var ki gerekirse özpama yönlendirme yapıyor :)


Münircim geçmiş olsun, bi tuhaf oldum şimdi...inşAllah önemli bir şey yoktur...

Mesutçum, Münir Kardeşimle ilgilen sana zahmet... Birkaç kangal Şaban Kocabaş istemeyi de unutmayasın :D

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2015 15:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 22:06
Mesajlar: 133
İsim: münir
Araç: colt amt 1.3
Meslek: demiryolcu
Yaş: 30
sağolun arkadaşlar cihat hoca parçadırbozulur ya olur böyle şeyler sonuçta yolda bırakmadı .sucuklar kocaşaban ) mesut kardeşim bir uygun zaman ayrlarsam senle iletişime geçip gelecem ilgin için çok teşekkürler.seviyorum bu forumu

_________________
-Yağmur yağıyor Olric. Islanıyor etraf. Ağlasak kimse anlamaz değil mi?
– Anlamaz Efendimiz.
– Tut ki güneş açtı. Papatyalardan taç yapar mı saçlarımıza?
– Bilinmez Efendimiz.
– Yıldız kaydığında diler mi bizimle olmayı?
– Sanmam Efendimiz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2015 16:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Aktivatör sorunu denen illet bugün başıma geldi nihayetinde.

Daha önce de bazı belirtiler yaşamıştım ama takmamıştım pek. Nerede tırak orada bırak felsefesiyle hareket ediyordum; ki bugün tırak dedi.

Daha önceleri bazen vites geçişlerinde aragaz gibi bir boşluk yapıyordu. Ama bu anlık birşeydi. Bir gün yapıyorsa bir ay yapmıyordu.

Birkaç kere de lambalarda falan durup hareket etmeye çalıştığımda acayip derece de silkeleyerek gidebilmiştim. Bu silkelemelerden sonra arabayı kilitleyip ertesi gün çalıştırdığımda hiçbir şey olmamış gibi kullanıyordum. 5 – 6 kere bunu yaşadım.

Bugün ise gene 20 km kadar duraklamadan yol aldım. Sonra lambada durdum hareket edecekken gene silkelemeye başladı. Daha önceleri olduğu gibi dedim işyerine gidince kapatırım akşam düzelir nasılsa dedim.

1 km bile gidemeden yolun tenha olduğu bir kısımda vites denemeleri yapıyordum. 1 – 2 – 3 – 4 …. 4-3-2 falan derken 3. Vitese attım aracı devir yükseliyor ama araba kavramaya geçmiyordu. Sanki boştaymış gibi devir yükseliyordu. Neyse güç bela boş bir yere yanaştım. Durduğum yerde vitesi değiştirdim 1 – 2 – geri – boş yaptım. Gösterge ekranında vites değişimlerini görebiliyordum. Sonra kontağı kapattım – açtım gene aynı. Tekrar tekrar kapattım – açtım. 5 – 6 denemeden sonra artık gösterge ekranına vites durumu görünmüyordu. Boştu. Sigortaları falan kurcaladım. Bana mısın demedi.

Sonra aracı özel servise çektik. Başka bir çıkma aktivatör takıldı. Sıkıntı yoktu.
Bana söylenen debriyaj aktivatörü ve baskı balatanın beraber değişmesiydi. Bana saçma geldi. Çünkü aracın çekişinde hiç sorun yoktu. Ara ara denemeler yaparım. Son hıza kadar nazlanmadan çıkabiliyordum.
Ama meğersem incelen baskı balata aktivatöre zarar verip bozuyormuş. Dolayısıyla baskı balata seti ve aktivatör, şanzıman yağı, volant tornası işçilik gibi bir meblağ çıkıyor.
Şanzıman yağına ne gerek var falan diyordum. Bu bilgilerin doğruluğunu hem Aziz Usta’dan hem de Kapanlar’dan teyit ettim.
Şimdilik 2000 TL gibi bir masraf var bakalım.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2015 17:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ağu 2014 09:01
Mesajlar: 155
İsim: anarche
Araç: Colt 1.3 AMT
Meslek: --
Yaş: 34
hero4262321 yazdı:
Aktivatör sorunu denen illet bugün başıma geldi nihayetinde.

Daha önce de bazı belirtiler yaşamıştım ama takmamıştım pek. Nerede tırak orada bırak felsefesiyle hareket ediyordum; ki bugün tırak dedi.

Daha önceleri bazen vites geçişlerinde aragaz gibi bir boşluk yapıyordu. Ama bu anlık birşeydi. Bir gün yapıyorsa bir ay yapmıyordu.

Birkaç kere de lambalarda falan durup hareket etmeye çalıştığımda acayip derece de silkeleyerek gidebilmiştim. Bu silkelemelerden sonra arabayı kilitleyip ertesi gün çalıştırdığımda hiçbir şey olmamış gibi kullanıyordum. 5 – 6 kere bunu yaşadım.

Bugün ise gene 20 km kadar duraklamadan yol aldım. Sonra lambada durdum hareket edecekken gene silkelemeye başladı. Daha önceleri olduğu gibi dedim işyerine gidince kapatırım akşam düzelir nasılsa dedim.

1 km bile gidemeden yolun tenha olduğu bir kısımda vites denemeleri yapıyordum. 1 – 2 – 3 – 4 …. 4-3-2 falan derken 3. Vitese attım aracı devir yükseliyor ama araba kavramaya geçmiyordu. Sanki boştaymış gibi devir yükseliyordu. Neyse güç bela boş bir yere yanaştım. Durduğum yerde vitesi değiştirdim 1 – 2 – geri – boş yaptım. Gösterge ekranında vites değişimlerini görebiliyordum. Sonra kontağı kapattım – açtım gene aynı. Tekrar tekrar kapattım – açtım. 5 – 6 denemeden sonra artık gösterge ekranına vites durumu görünmüyordu. Boştu. Sigortaları falan kurcaladım. Bana mısın demedi.

Sonra aracı özel servise çektik. Başka bir çıkma aktivatör takıldı. Sıkıntı yoktu.
Bana söylenen debriyaj aktivatörü ve baskı balatanın beraber değişmesiydi. Bana saçma geldi. Çünkü aracın çekişinde hiç sorun yoktu. Ara ara denemeler yaparım. Son hıza kadar nazlanmadan çıkabiliyordum.
Ama meğersem incelen baskı balata aktivatöre zarar verip bozuyormuş. Dolayısıyla baskı balata seti ve aktivatör, şanzıman yağı, volant tornası işçilik gibi bir meblağ çıkıyor.
Şanzıman yağına ne gerek var falan diyordum. Bu bilgilerin doğruluğunu hem Aziz Usta’dan hem de Kapanlar’dan teyit ettim.
Şimdilik 2000 TL gibi bir masraf var bakalım.


Geçmiş olsun, kilometreniz nedir acaba?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2015 21:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Şu aktivatörüm eskisinden işine yaramayan yollasın bana merak ettim nasıl bir şey tamiri neden olamıyor bakayım biraz :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2015 21:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Şub 2012 14:04
Mesajlar: 305
İsim: Üzeyir
Araç: 2009 COLT 1.3 INVITE AMT
Meslek: öğretmen
Yaş: 30
hero4262321 yazdı:
Aktivatör sorunu denen illet bugün başıma geldi nihayetinde.

Daha önce de bazı belirtiler yaşamıştım ama takmamıştım pek. Nerede tırak orada bırak felsefesiyle hareket ediyordum; ki bugün tırak dedi.

Daha önceleri bazen vites geçişlerinde aragaz gibi bir boşluk yapıyordu. Ama bu anlık birşeydi. Bir gün yapıyorsa bir ay yapmıyordu.

Birkaç kere de lambalarda falan durup hareket etmeye çalıştığımda acayip derece de silkeleyerek gidebilmiştim. Bu silkelemelerden sonra arabayı kilitleyip ertesi gün çalıştırdığımda hiçbir şey olmamış gibi kullanıyordum. 5 – 6 kere bunu yaşadım.

Bugün ise gene 20 km kadar duraklamadan yol aldım. Sonra lambada durdum hareket edecekken gene silkelemeye başladı. Daha önceleri olduğu gibi dedim işyerine gidince kapatırım akşam düzelir nasılsa dedim.

1 km bile gidemeden yolun tenha olduğu bir kısımda vites denemeleri yapıyordum. 1 – 2 – 3 – 4 …. 4-3-2 falan derken 3. Vitese attım aracı devir yükseliyor ama araba kavramaya geçmiyordu. Sanki boştaymış gibi devir yükseliyordu. Neyse güç bela boş bir yere yanaştım. Durduğum yerde vitesi değiştirdim 1 – 2 – geri – boş yaptım. Gösterge ekranında vites değişimlerini görebiliyordum. Sonra kontağı kapattım – açtım gene aynı. Tekrar tekrar kapattım – açtım. 5 – 6 denemeden sonra artık gösterge ekranına vites durumu görünmüyordu. Boştu. Sigortaları falan kurcaladım. Bana mısın demedi.

Sonra aracı özel servise çektik. Başka bir çıkma aktivatör takıldı. Sıkıntı yoktu.
Bana söylenen debriyaj aktivatörü ve baskı balatanın beraber değişmesiydi. Bana saçma geldi. Çünkü aracın çekişinde hiç sorun yoktu. Ara ara denemeler yaparım. Son hıza kadar nazlanmadan çıkabiliyordum.
Ama meğersem incelen baskı balata aktivatöre zarar verip bozuyormuş. Dolayısıyla baskı balata seti ve aktivatör, şanzıman yağı, volant tornası işçilik gibi bir meblağ çıkıyor.
Şanzıman yağına ne gerek var falan diyordum. Bu bilgilerin doğruluğunu hem Aziz Usta’dan hem de Kapanlar’dan teyit ettim.
Şimdilik 2000 TL gibi bir masraf var bakalım.

Geçmiş olsun. Ben sadece robotu değiştirdim. Sıkıntı kalmadı.
Benim baskı balata problemim yoktu. Kaldı ki her bilinçli colt kullanıcısı gibi ben de yokuşta el freni ile kalkar. Kırmızı ışıkta N de beklerim.
Baskı balata incelmiş dahi olsa robot balataya yaklaştırılarak bir müddet daha idare edilebiliyor.
Benim durumumda da o işlemi yapmıştık ama kurtarmadı.


Eğer araç tekleme yaparsa sağa çekin. Arabayı stop edin. Duruma göre 3-5-10 dk bekleyin debriyaj motorunun soğumasını bekleyin.
Yada arabayı stop ettiğinizde sigorta kutusunun ordan belli bir süre sonr ÇIT diye bir ses geldiği zaman yola devam edebilirsiniz.


Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
21022012
______________________
Dört mevsim: 195/50/15 Nokian LİNE (50.000 km'de takıldı)
LPG Kiti: WentGAS (25.000 km'de takıldı.)
Araç km: 50.000 km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2015 21:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Şub 2012 14:04
Mesajlar: 305
İsim: Üzeyir
Araç: 2009 COLT 1.3 INVITE AMT
Meslek: öğretmen
Yaş: 30
muratyayla yazdı:
Şu aktivatörüm eskisinden işine yaramayan yollasın bana merak ettim nasıl bir şey tamiri neden olamıyor bakayım biraz :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben de var duruyor evde parçayı değiştirdikten sonra içini açtım motoru vs söktüm ama pek bişi anlamadım geri taktım parçaları.

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
21022012
______________________
Dört mevsim: 195/50/15 Nokian LİNE (50.000 km'de takıldı)
LPG Kiti: WentGAS (25.000 km'de takıldı.)
Araç km: 50.000 km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2015 11:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Üzeyir Hocam;
Aynen sizin bahsettiğiniz gibi kullanıyorum. Zaten eşimden dolayı atraksiyon bile yapamıyorum.
Normal lambalarda uzun süre bekleyeceksem bile boşa alıyorum arabayı.
Bahsettiğiniz stop edip bekleme, sonra çalıştırma olayını önceden denedim oldu. Ama bu sefer bekledim bu durum geçmedi.

Öte yandan Aziz Usta şunu sordu. Vites geçişlerinde aragaz verme gibi davrandığı oluyor mu? Bende arada sırada oluyordu. Anlık birşeydi. 2 senede toplam 20 - 30 kere ancak yapmıştır. Eğer böyleyse baskınında değişmesi gerekiyor dedi. Ayrıyeten yetkili serviste aynı şeyi söyledi. 3 ağızdan duyunca bende değiştirmeye karar verdim. Mazallah şehir dışında falan yolda kalsaydım daha beter olacaktı.

Bu arada aracım 160 binde. Benden önceki sahibi bir kere değiştirmiş bu robotu.
Bir de benim araç ayağını gazdan çekince hareket etmeyecek şekilde ayarlı. 160 binde baskı biter mi bilmiyorum.
Son hız denemeleri yaparım, düşük hız yüksek viteste kaçırma var mı diye bakarım. Hiç bir belirti yok. Sadece ilk çalışma anında biraz silkeliyordu araç. Onu da LPG'ye bağlıyordum. Bir de depodaki gaz azalınca soğuk havalarda ilk km'lerde stop ediyordu LPG'de.

Bakalım bu belirtiler geçecek mi şimdi?

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2015 22:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2015 16:47
Mesajlar: 9
İsim: Balamir
Araç: Mitsubishi colt 2010
Meslek: Öğretmen
Yaş: 28
Arkadaşlar herkese selam. Forumda yeniyim. Dıştan izlemekle yetiniyordum başıma aktivatör sorunu gelene kadar. Aracım colt 2010 invite. Aynı sıkıntıyı ben de yaşıyorum ama aklıma takılan ilk mesajdaki parçayla benim parça birbirine benzemiyor. Sebebi ne olablir?

Beniim sorun hiçbir şey yokken patlak verdi, brr gün kalkış esnasında titreme yaptı hareket etmedi. Sonra kontağı açıp kapadım sorun ortadan kalkı ama arıza ışığı yandı. Ustaya götürdüm, makinaya bağladı. p1710-p1830 hatası verdi. Sildirdikten bir gün sonra 300 km lik yola çıktım, sıkıntı namına hiçbir iz yoktu. Aracı evin önüne park ettim, sabah markete gideyim diye çalıştırdım ama vites ne ileri ne geri geçmedi. Araç ekranda 1 N R yazsa da viteslere geçmedi. Bugün sanayiye çektik, parça söküldü, ustayla bayağı inceledik ve elektrik sorunu olduğunu gördük. Parçanın soketi yapıştırıcıyla tutturulmuş, bakık orda kopma var, elektirik geçiyor mu geçmiyor mu belli değil. Tekrar sadece soketten bağladık parçayı mekanızmayı hareket ettirmediğini gördük.(demekki elektrik gelmiyor) Yarın elektrikçiye gidecek parça bakalım nolacak. Foto koymaya çalışacağım... Foto çekmeyi en son akıl ettim, bilirsiniz can sıkıntısı.
http://imageshack.com/a/img901/5291/hZFzz9.jpg
Resim
http://imageshack.com/a/img901/5291/hZFzz9.jpg


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 12:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Şub 2012 14:04
Mesajlar: 305
İsim: Üzeyir
Araç: 2009 COLT 1.3 INVITE AMT
Meslek: öğretmen
Yaş: 30
Balamir yazdı:
Arkadaşlar herkese selam. Forumda yeniyim. Dıştan izlemekle yetiniyordum başıma aktivatör sorunu gelene kadar. Aracım colt 2010 invite. Aynı sıkıntıyı ben de yaşıyorum ama aklıma takılan ilk mesajdaki parçayla benim parça birbirine benzemiyor. Sebebi ne olablir?

Beniim sorun hiçbir şey yokken patlak verdi, brr gün kalkış esnasında titreme yaptı hareket etmedi. Sonra kontağı açıp kapadım sorun ortadan kalkı ama arıza ışığı yandı. Ustaya götürdüm, makinaya bağladı. p1710-p1830 hatası verdi. Sildirdikten bir gün sonra 300 km lik yola çıktım, sıkıntı namına hiçbir iz yoktu. Aracı evin önüne park ettim, sabah markete gideyim diye çalıştırdım ama vites ne ileri ne geri geçmedi. Araç ekranda 1 N R yazsa da viteslere geçmedi. Bugün sanayiye çektik, parça söküldü, ustayla bayağı inceledik ve elektrik sorunu olduğunu gördük. Parçanın soketi yapıştırıcıyla tutturulmuş, bakık orda kopma var, elektirik geçiyor mu geçmiyor mu belli değil. Tekrar sadece soketten bağladık parçayı mekanızmayı hareket ettirmediğini gördük.(demekki elektrik gelmiyor) Yarın elektrikçiye gidecek parça bakalım nolacak. Foto koymaya çalışacağım... Foto çekmeyi en son akıl ettim, bilirsiniz can sıkıntısı.
http://imageshack.com/a/img901/5291/hZFzz9.jpg
Resim
http://imageshack.com/a/img901/5291/hZFzz9.jpg

İlk mesajdaki fotolar alıntı olduğu için aynı olmayabilir ama sizin parça doğru parça.

Bendeki parça 70 binde arızalandı. Alibeyin 160 binde ikinci arızalandı. Sanırım bu parça 70-90 bin arası gidiyor.

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
21022012
______________________
Dört mevsim: 195/50/15 Nokian LİNE (50.000 km'de takıldı)
LPG Kiti: WentGAS (25.000 km'de takıldı.)
Araç km: 50.000 km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 13:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Benim arac 92bin km ye yaklasti. Hala durumu iyi ancak ustam bazi noktalarda baski balata tam kavrama yapmiyor dedi en kisa zamanda aktuvatoru riske atmamak icin baski balata değiştireceğim. Son yazilim yuklu burada.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2015 13:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2015 16:47
Mesajlar: 9
İsim: Balamir
Araç: Mitsubishi colt 2010
Meslek: Öğretmen
Yaş: 28
uzoist yazdı:
Balamir yazdı:
Arkadaşlar herkese selam. Forumda yeniyim. Dıştan izlemekle yetiniyordum başıma aktivatör sorunu gelene kadar. Aracım colt 2010 invite. Aynı sıkıntıyı ben de yaşıyorum ama aklıma takılan ilk mesajdaki parçayla benim parça birbirine benzemiyor. Sebebi ne olablir?

Beniim sorun hiçbir şey yokken patlak verdi, brr gün kalkış esnasında titreme yaptı hareket etmedi. Sonra kontağı açıp kapadım sorun ortadan kalkı ama arıza ışığı yandı. Ustaya götürdüm, makinaya bağladı. p1710-p1830 hatası verdi. Sildirdikten bir gün sonra 300 km lik yola çıktım, sıkıntı namına hiçbir iz yoktu. Aracı evin önüne park ettim, sabah markete gideyim diye çalıştırdım ama vites ne ileri ne geri geçmedi. Araç ekranda 1 N R yazsa da viteslere geçmedi. Bugün sanayiye çektik, parça söküldü, ustayla bayağı inceledik ve elektrik sorunu olduğunu gördük. Parçanın soketi yapıştırıcıyla tutturulmuş, bakık orda kopma var, elektirik geçiyor mu geçmiyor mu belli değil. Tekrar sadece soketten bağladık parçayı mekanızmayı hareket ettirmediğini gördük.(demekki elektrik gelmiyor) Yarın elektrikçiye gidecek parça bakalım nolacak. Foto koymaya çalışacağım... Foto çekmeyi en son akıl ettim, bilirsiniz can sıkıntısı.
http://imageshack.com/a/img901/5291/hZFzz9.jpg
Resim
http://imageshack.com/a/img901/5291/hZFzz9.jpg

İlk mesajdaki fotolar alıntı olduğu için aynı olmayabilir ama sizin parça doğru parça.

Bendeki parça 70 binde arızalandı. Alibeyin 160 binde ikinci arızalandı. Sanırım bu parça 70-90 bin arası gidiyor.

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Aracım 82 binde. Şanzuman ve aktivatör daha önce işlem görmüş. Dün Maslakta Baz otomotiv(Forumdan buldum) den sipariş ettim. Çoğu yer 1000-1400 arası fiyat verdi, ben 850 tl ye sash markasını aldım. Umarım sorun sadece bu parçadır. Nedendir bilmem içimde sıkıntı var ya bu parça değilse diye. Çünkü yaşadığım yer küçük ve bu parçayı deneme şansımız olmadı. Ustalar benim yorumumdan hareket ettiler, bu şanzumanı bilmiyorlar. Şanzuman hata kodlarını dahi araştırıp bulan benim, yine bu forumdan. Bakalım artık salı günü geldiğinde sonuçları yazarım size. Bozuk Aktivatörü isteyen olursa gönderebilirim.

Yazmayı unuttum elektrikçiye gitti parça. Sorun parçanın elektrik soket yeri. Elektrik geççmiyormuş, yaparım ama 300 tl gibi bir fiyat isterim dedi. Ayrıca garanti veremem ufak bir sarsıntıda kopabilir dedi. Bu yüzden parçanın yenisini aldım. Foto da atayım aklıma gelmişken.

Resim
Resim
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2015 10:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Selam arkadaşlar.
Baskı balata aktivatör değişimini bu cumartesi hallettik.
Bunlara ek olarak orta susturucu tamamen bitmiş onu değiştirdim.
Bu işlemlerden sonraki tecrübelerim şu şekilde:

Vites geçişlerinde az olsa bir yumuşama var. Özellikle vites düşürürken daha sessiz araç.
Motor soğukken 2 den bire atarken yaptığı devir yükselmesi şimdilik yok gibi. A modundayken vites düşürdükten sonra fren pedalında yumuşama hissettim. Önceden de oluyordu ama bu kadar bariz belli değildi.
Gene daha önce benim normal bulduğum ama aktivatör değişimden sonra anormal bulduğum bir durum söz konusu.

6. vitesle giderken A modundayken N'ye atın vitesi hızının 70 - 60 'a düşünce A'ya atın. 50-40 a düşünce gene N'den A'ya alın Eğer bu değişimlerde vites A'ya geçiyorsa bir sıkıntı yok.
Diyelimki N'deyken 60- 70 km hıza düştünüz vitesi A!ya attınız gösterge panelinde A yazıyor araç vitese geçiyor, fakat 30 - 40 hıza kadar N'deyken yavaşladınız A'ya aldınız ekranda 0(sıfır) görünüyorsa geçmiş olsun arkadaşlar.

Ben bu durumu normal sanıyordum fakat değilmiş. Şimdi her şekilde vitese geçiyor.

Bu arada benim hızlanma ve son hızlarda problemim yoktu. Gayet rahat 180e çıkıyordum. Bizim araçlarda bu şiekilde oluyormuş.

Kalibrasyon olayı ise şu şekilde yapıldı. MUT, ile bağlantı kurulup araç çalışır vaziyette veya kontak açıkken "frene bas, A'ya al geriye tak boşa al frene bas" gibi durur halde yapıldı.

Orta susturucu değişimi 60 TL'ye mal oldu. Araçl sesinde bariz bir azalma söz konusu.

Aktivatör ve baskı balata Öztürkler Otomotivden alındı. Aktivatör 970 TL Baskı balata 600 TL Şanzıman yağı işçilik vs. 400 TL. V kayışı 20 TL(gates marka)

Şu an sert bir çukura falan girince ABS ışığı yanıyor. Onun için tekrar gideceğim bakalım.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2015 16:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Teşekkürler abi.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2015 17:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
İyi de araç hareket halindeyken vites A ya geçebiliyor mu ki? Ben frene basmadan N den A ya alamıyoruz diye biliyordum ki benimki almıyor 0 a düşüyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 70 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye