Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=25&t=10108
4. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Yazar:  Lycos [ 19 Ağu 2015 17:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

Baskı balata bu mudur Ali kardeşim.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-pa ... 581/detay/

Ayrıca bende Emin gibi hareket halindeyken vitesin A'ya alınmadığını biliyorum.

Yazar:  kaan20 [ 20 Ağu 2015 11:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

Ali abiyle konuştuktan sonra ben denedim, hareket halinde gecmesi gerekir zira yanlışlıkla kola dokunsaniz bosta kalir araba trafigin ortasinda ugrasiriz. Dun duzlukte A modunda 90la giderken boşa aldim. 70e dogru hizimi frenle azalttim, frene basili iken A konumuna alinca gecti. Tekrar bosa aldim, 50e dusunce hiz tekrar ayni sekilde A ya aldim. Tekrar hizlandim 80le giderken bosa aldim. Hizimi 30a dusurup tekrar A ya aldim. Hepsinde de vitese gecti. Eger gecmeseydi dun baski balata siparisi verecektim. Simdilik dursun :) subata erteledim baski balatayi.

Yazar:  emngny [ 20 Ağu 2015 20:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

ben de denemek istiyorum da 0'a atarsa ne yaparım yolun ortasında onu bilemedim :)

Yazar:  emngny [ 24 Ağu 2015 08:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

Geçen bizzat denedim. Araç dururken Vites N'de iken frene basmadan A'ya aldım ve sıfıra düştü. Normali bu değil mi? Giderken de yapsam aynısını yapacak. Frene illa ki basmak gerekir diye biliyorum ben.

Yazar:  emngny [ 24 Ağu 2015 14:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

neyse denemeyeceğim hareket halindeyken :) fazla kurcalamaya gerek yok güzel böyle

Yazar:  olriç [ 11 Eyl 2015 11:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

evet arkadaşlar aktüvatörü bende değiştirdim.sağolsun mesut arkadaşımız yardım teklif etti fakat sorun baya ilerlemişti nerdeyse hergün arıza ışığı yakıp tekliyordu. servise gittim parcaya 1430 işçilik 250 dediler.parçayı dışardan alıp sizze taktırayım dedim olmaz dediler.parçayı baz oto dan aldım 875 lira.online satışları yok fakat telefonla görüşünce kredi kartından güvenli şekilde çekiyorlar.rutin bakımlarımı yaptırdığım sanayideki öztürk oto ya gittim.genç kendini geliştiren araştıran soran bir arkadaş o halletti sağolsun herşeyi. burda servislerin bile kalibrasyondan haberi yokken ben ustaya söylemediğim halde 3-4 saat yazılımı aramış servise sormuş o arac bize geldi bizde yaptırmadı o yüzden veremeyiz demişler ama usta istanbuldan bulmuş yazılımı deneme için 3 gündür baya bir kilometre yaptım geçişler daha sessiz geldi .elimdeki eski parçayı yaptıracam ilk arızalanan burdan bana ulaşsın ona vericem bi deneyelim.direk değişim olması gereken bir parça değil gibi

Yazar:  kaan20 [ 11 Eyl 2015 12:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

3vida sökmeye 250tl alan servisle bir daha görüşmeyin bence :)

Yazar:  Lycos [ 11 Eyl 2015 14:38 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

olriç yazdı:
evet arkadaşlar aktüvatörü bende değiştirdim.sağolsun mesut arkadaşımız yardım teklif etti fakat sorun baya ilerlemişti nerdeyse hergün arıza ışığı yakıp tekliyordu. servise gittim parcaya 1430 işçilik 250 dediler.parçayı dışardan alıp sizze taktırayım dedim olmaz dediler.parçayı baz oto dan aldım 875 lira.online satışları yok fakat telefonla görüşünce kredi kartından güvenli şekilde çekiyorlar.rutin bakımlarımı yaptırdığım sanayideki öztürk oto ya gittim.genç kendini geliştiren araştıran soran bir arkadaş o halletti sağolsun herşeyi. burda servislerin bile kalibrasyondan haberi yokken ben ustaya söylemediğim halde 3-4 saat yazılımı aramış servise sormuş o arac bize geldi bizde yaptırmadı o yüzden veremeyiz demişler ama usta istanbuldan bulmuş yazılımı deneme için 3 gündür baya bir kilometre yaptım geçişler daha sessiz geldi .elimdeki eski parçayı yaptıracam ilk arızalanan burdan bana ulaşsın ona vericem bi deneyelim.direk değişim olması gereken bir parça değil gibi


Hayırlı olsun.

Uyguna mal olmuş. Baz oto ve ustanın yeri, telefonunu buraya not etmek faydalı olur.

Şanzıman yağı ile alakalı bir aksiyon aldın mı?

Yazar:  olriç [ 11 Eyl 2015 15:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

servis afyonda ustada afyonda .

Yazar:  kaan20 [ 12 Eyl 2015 21:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

Yeni konu açmamak adına buraya yazayım,

70bin km civarında çamura saplanıp uzun bir süre çıkmaya çalıştım o sırada baskı balata yakmıştım, aktüvatörün oralardan duman bile çıkmıştı. 80bin km gibi farlar debriyaja basınca biraz kıpar gibi oluyordu, aküyü değiştirdim biraz vites geçişleri iyileşmişti. 80bin km'den sonra özellikle 85bin km'den sonra ne zaman bassam, devirli kullansam bir yanık kokusu içeri sarıyordu. Hatta araçtaki yolcularım panikleyip araba mı yanıyor acaba diyorlardı... 92bin km gibi ustama aracı kontrol ettirdim, aracın kavramasını beğenmedi, imkanın varsa baskı balatayı değiştirelim dedi. Ben de maddi durum el verdiği ve bu yılki gezi ve tatillerimi bitirip 10 eylül perşembe 94bin km'de baskı balatayı değiştirdim.

Sachs baskı balata setini(baskı, balata ve çatal) jakopar.com'dan aldım. 515TL ürün, 8.5TL de kargosu tuttu.
İşçilik olarak da 150TL verdim.
sachs baskı balata seti için link: http://www.jakopar.com/colt-13-15-benzi ... un265.html dolar euro kurundan dolayı 515e vermeyebilirler, sahibinden ilanınızda 515 yazıyor derseniz benim gibi kur farkı ödemezsiniz :D

Baskı balata için şanzıman iniyor; önce şanzımana bağlı bütün soketler, marş motoru, aktüvatör(debriyaj motoru) sökülüyor ardından şanzıman yağı boşaltılıp akisler çıkarılıyor. son adım olarak motorla bağlantı vidaları ve şanzıman kulağı sökülülüp, şanzıman indiriliyor. . baskı balata seti söküldü, üzerinden çıkan da sachs idi, balatanın her iki tarafında, baskı ve volan üzerinde de yanık bölgeler vardı. Volandaki yanık yüzeyler çok fazla olmadığı için zımparalanıp yeni set montajlandı, şanzımana da yeni çatal takıldı(setle beraber geliyor) ve ardından şanzıman geri takıldı. İçinden çıkan yağ güzeldi ve tam idi(eksik yoktu 1.75lt), şanzıman yağı geri koyulabilecek kadar iyi olduğu için geri koyuldu. Sıfır balata olduğu için aktüvatörü orijinal konumuna montajladı. Mut3 ile kalibre olması gerekmiyormuş.

Montajın ardından test sürüşüne çıktık. sakin kullanımda vites yükseltirken baskı sıyırma yapıyor gibiydi. Usta volandaki yanık yüzeylerden olabilir, 200-300km kullan, volana alışınca düzelecektir, geçmezse bakalım dedi. 235km yaptım sıyırma sadece 1den 2ye geçerken oluyor onun dışında vites geçişleri gayet güzel. Sıyırma dediğim de önce yarım debriyaj yapıyormuş gibi oluyor sonra tam basıyor. 100-200km sonra tamamen kesilecek galiba...

Aracın kullanma kılavuzunda şanzıman yağı olarak castrol bot 328 veya dengi deniliyor, bot 328 araba piyasaya çıktığında vardı, bot328 smartlar için olan mb235.72 uyumludur. smartlar ve bizim araçlarda aynı şanzıman var, getrag amt. şanzıman yağı için mb235.72 onaylı olması gerekiyor, sadece "Castrol Syntrans multivehicle 75w90" yağı uyumlu piyasada ve şanzıman yağı alacak olanlar olursa kutu üstünde mb235.72 yazdığına emin olsun. syntrans değil de transmax multivehicle var onun uyumluluğu yok. yağ kolay kolay bulunmuyor. şanzıman yağı değiştirilecekse yağ bulunup öyle araca işlem yapılsın. sanılanın aksine şanzıman yağı, atf değil manuel şanzıman yağıdır çünkü şanzıman manuel yapıdadır. İnternette litresi 35-40TL civarındadır. 2lt almak gerekir.

Temsa colt bakım çizelgesinde manuel ve amt için 10yıl/150bin km şanzıman yağı değişim aralığı var. hangisi önce gelirse yağı değiştirmek faydalı olacaktır.
yağ için link: http://www.otocity.com/Castrol-Manual-S ... -1L_UD5627

4. sayfa (Toplam 4 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/