Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=25&t=10108
1. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Yazar:  uzoist [ 12 May 2015 14:49 ]
Mesaj Başlığı:  Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.



Tüm colt sever dostlarım birgün sizin de başınıza bunlar gelirse diye kısaca başımdan geçenleri ve detaylıca yaptığım bakımı anlatacağım.


Arıza süreci:

Yukarıdaki video istanbul-denizli arasında çekildi ve sonu serviste bitti. Aracım denizliye 50 km kala ışıkta durunca silkeleyerek kalktı ve bunu yol boyunca bir kaç kez tekrar etti.

Eve girmeden servise girmiş olduk. Cihaz bilgisayara bağlandı. Önemsiz bir kaç hata kodu silindi ve yola devam edildi. İstanbula tekrar geri dönüldü. Herhangi bir arıza çıkarmadı. İstanbul'a döndükten sonra sonra bir kez daha aynı şekilde tekleme yaptı. Motor arıza ışığı vs çıkmadı. Yıldızlar Alpay usta ile tekrar bilgisayara bağladık yine ne arıza kodu çıktı ne de silekeleme yaptı araç. Yola devam dendi.

Çözüm süreci:

Debriyaj aktivatöründen şüpheleniyorsanız öncesinde şunlara baktırınız.
1- Akünün durumuma ---------- Akü kontrol ettirildi problem yok.
2- Bujilerin durumuna ---------- Buji kontrol ettirildi problem yok.
3- Boğaz kelebeği temizliği------ Boğaz kelebeği temizletildi.
4- Baskı balata kontrolü-------- Baskı balata kontrol ettirildi problem yok.


En son dün akşam eve gelirken yine silkeme yaptı ve bu sefer motor arıza ışığı yanmıştı. Şükür dedim. Eve geldim gittim arkadaşımdan arıza tespit cihazı vardı onu aldım geldim. Bluetoothtan bağlantı yaptım araca. Çıkan arıza kodları:
p1710
p1830
p1705 Shift actuator
yani arıza kodlarının dediği debriyaj aktivatöründe bir problem var.


Yabancı forumlardan okuduğum ve anladığım kadarıyla debriyaj aktivatörünü sökerek içini açıp temizleyen ve olumlu sonuç alanları gördükten sonra ben de bugün debriyaj motorunu temizletmeye karar verdim.
U Y A R I L A R
-Yapacağımız işlem %100 olumlu sonuç vermeyebilir. Benim gibi tüm umutlarınız tükenmiş ise ve arızanın giderilemeyebileceğini bilerek işe başlayın.
-Tüm sorumluluk size aittir.
- Okuduğum kadarıyla rutin olarak bu temizliği yapanlar varmış yurtdışında. Yani parça bozulmadan yapmak en iyisi gibi.


ADIM 1 Aktivatör temizliği için gereken malzemeler:
1- balata spreyi
2- gres yağı veya wd-40
3- alet edavat.
Resim

ADIM 2 Aktivatörün yeri

Aktivatör aracın motorunun altında şöför mahaline göre sol altta.
Resim

ADIM 3 Akü kutup başının sökülmesi.
Akü kutup başı olası arıza kodları ve şase yapmasını engellemek için söküldü.

ADIM 4 Elektrik bağlantı kablosunun sökülmesi.
Aktivörü yöneten ECU bağlantı soketi 2 tırnaklı dikkatli bir şekilde çıkarttık.

ADIM 5 Vidaların sökülmesi
Burası en önemli kısımlardan birisi. Vidaların yerlerinin iyi belirlenmesi gerekiyor. Geri takarken aynı yerden bağlamak önemli. Onun için vidaların olduğu kısımları asetatlı yada keçeli kalemle işaretledik. ( Ne derece doğru bilmiyorum ama baskı balata bitmek üzereyse aktivatör sola kaydıralarak baskı balataya yakınlaştırılarak devam edilebiliyormuş.)

3 tane vidayı söktük. Bende parçayı alttan destekledim ki yere düşmesin diye.

Resim

ADIM 6 aktivatörün kapağının açılması.
Aktivatörün kapağının üzerindeki vidaları dikkatlice açtık.
Resim

Resim
Resim

ADIM 7 Parçanın temizlenmesi
Aktivatörün içinde gram yağ kalmadığını. Olan yağların kurumlaştığını gördük. Dişlileri kontrol ettik herhangi bir eziklik veya yalama durumu yoktu. Balata spreyini sıktık ve içindeki kömürleşen kurumları sprey sıkarak temizledik. Bir kompresor yardımıyla parçanın içini iyice kuruttuk. sonra dişlilerin olduğu yeri gres yağı ile bir güzel yağladık.
ekleme: cagkn beyin uyarısı:
Bu arada sizden sonra yapacaklar için ufak RC araçlardan kalan bir bilgi dişlilerin arasına iyice yumusaşın diye fazla yağ sürmek "Binding" yapışma denebilecek bir soruna yol açıp o parçanın motorunda zorlanmaya yol açar. Aradaki gres yağını kararında kullanmak gerekir.
Resim

ADIM 8 AAktivatör yuvasının temizliği
parçayı bir güzel yağlayıp temizledikten sonra parçanın takıldığı yeri de kuru bez yardımı ile temizledik.


ADIM 9 parçanın geri takılması.
Parçayı daha önce işaretlemiş olduğumuz vida noktalarından dikkatlice taktık. Ecu soketini taktık. Aküyü bağladık.

ADIM 10 Aracın çalıştırılması.
Biraz da heyecan duygusuyla kontağı çevirdim. Marşa basmadan bir kaç kez Vites A-N-R yaptım. Ve N den A ya geçişler sakız gibi yumuşadığını hissettim. Ve marşa bastım. Sadece motor arıza ışığı yanıyordu.

Ustaya teşekkür ettim ve yola çıktım. Yolda herhangi bir problemle karşılaşmadım.

ADIM 11 Motor arıza ışığının söndürülmesi

Arkadaştan aldığım arıza tespit cihazını pcye bağladım. Arıza kodlarını sildim. Motor arıza ışığı da söndü.

ADIM 12 Yapılan işlemin not edilmesi.
Bu bakımı kaç km'de yaptığınızı not ediniz. Bir sonraki bakıma kadar işe yarayacaktır. Benim aracıma 70.000 km'de bu bakım yapıldı.

Son not: Genelde söylenen aktivatörün kömürünün bitmiş olabileceği idi. Biz bu aşamada aktivatörün motoruna hiç dokunmadık. Eğer bir arıza çıkmasa aynen bu şekilde COltumuza yola devam. Yine arıza çıkarsa motoru da elden geçireceğiz. En son değişim yapacağım. Bir değişiklik olursa burdan güncelleme yapacağım.

Kaynakça:
Yukarıdaki resimler bana ait değil. İşlemler aynı olduğu için foto çekmedim. Smartfor four sitelerinde detaylıca arama yapabilir. http://www.smartcarofamerica.com/forums ... ons-40960/

Diğer bir kaynakta tabiki de bu forumda okuduklarımın toplamı.

**************************
Son ekleme bakımı yaptıktan bir hafta-on gün sorunsuz bindim. Sonraki süreçte ufak tefek silkelemeler yapmaya başladı. Ara ara yapmaya başladı. Sonra sıklaştı. İçindeki debriyaj motorunun anladığım kadarıyla ömrü dolmak üzereydi. Motorun tamir masrafı aşşağı yukarı 200-250 arası tutacağını tahmin ederek hiç riske girmeden parça yenisi ile değiştirilmiştir.
**************************

Yazar:  uzoist [ 12 May 2015 17:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

_opeth yazdı:
kedidir kedi :)

çok dur kalk trafikte değilsin üstüne uzun yola çıkmışın. bence öncelikle aküye baktır.

Keşke kedi olsa. Aslan olabilir :)

Aküye yarın baktırayım. Daha 6 ay oldu aküyü değiştireli gerçi.
Akü yuasa bu arada.

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  mustafaekiz83 [ 12 May 2015 18:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

Aracım 1.3 amt 2005 model 98000 de iken. Bir ay önce benzer sorun benim başıma geldi. Sabah 2 km kadar gittikten sonra bir arabayı sollamaya çıktım. dip gaz yapınca tak diye bir ses geldi. araç bayağı vites geçişinde zorlandı. ışıkta durmak zorunda kaldım. ekran gitti bir daha gelmedi. çekiciyle servise çektim aktivatör değişti.

Yazar:  uzoist [ 12 May 2015 20:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

mustafaekiz83 yazdı:
Aracım 1.3 amt 2005 model 98000 de iken. Bir ay önce benzer sorun benim başıma geldi. Sabah 2 km kadar gittikten sonra bir arabayı sollamaya çıktım. dip gaz yapınca tak diye bir ses geldi. araç bayağı vites geçişinde zorlandı. ışıkta durmak zorunda kaldım. ekran gitti bir daha gelmedi. çekiciyle servise çektim aktivatör değişti.

Peki ne kadara değiştirdiler??

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  mustafaekiz83 [ 12 May 2015 21:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

uzoist yazdı:
mustafaekiz83 yazdı:
Aracım 1.3 amt 2005 model 98000 de iken. Bir ay önce benzer sorun benim başıma geldi. Sabah 2 km kadar gittikten sonra bir arabayı sollamaya çıktım. dip gaz yapınca tak diye bir ses geldi. araç bayağı vites geçişinde zorlandı. ışıkta durmak zorunda kaldım. ekran gitti bir daha gelmedi. çekiciyle servise çektim aktivatör değişti.

Peki ne kadara değiştirdiler??

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

yedek parçada %30 indirim vardı 1040 tl aktivatör+50 tl işçilik tuttu. dışarıda 940 tl felandı.
Ellerinde çıkma bir aktivatör vardı. Önce onu taktılar ve sorun düzeldi. Bir hafta çıkma parçayla gezdim ve sonunda yeni aktivatör gelince yenisi takıldı. 1 aydır bir sorun yok bakalım. Zamanla içindeki kömürler bittiğinden arıza açıyormuş. Aracımdan çıkan elimde duruyor. Belki tamiri olabilir. Bir ara söktürüp içine baktıracağım.

Yazar:  canerkaraman [ 12 May 2015 22:05 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

Geçmiş olsun Hocam, parçası pahalı dedikleri bu olsa gerek...

Yazar:  uzoist [ 12 May 2015 23:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

mustafaekiz83 yazdı:
uzoist yazdı:
mustafaekiz83 yazdı:
Aracım 1.3 amt 2005 model 98000 de iken. Bir ay önce benzer sorun benim başıma geldi. Sabah 2 km kadar gittikten sonra bir arabayı sollamaya çıktım. dip gaz yapınca tak diye bir ses geldi. araç bayağı vites geçişinde zorlandı. ışıkta durmak zorunda kaldım. ekran gitti bir daha gelmedi. çekiciyle servise çektim aktivatör değişti.

Peki ne kadara değiştirdiler??

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

yedek parçada %30 indirim vardı 1040 tl aktivatör+50 tl işçilik tuttu. dışarıda 940 tl felandı.
Ellerinde çıkma bir aktivatör vardı. Önce onu taktılar ve sorun düzeldi. Bir hafta çıkma parçayla gezdim ve sonunda yeni aktivatör gelince yenisi takıldı. 1 aydır bir sorun yok bakalım. Zamanla içindeki kömürler bittiğinden arıza açıyormuş. Aracımdan çıkan elimde duruyor. Belki tamiri olabilir. Bir ara söktürüp içine baktıracağım.

Sağ ol bilgilendirme için.

Şöyle bi kampanya varmış.

http://www.mitsubishi-motors.com.tr/ser ... -kampanya/

Değerlendireyim.

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  uzoist [ 12 May 2015 23:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

canerk yazdı:
Geçmiş olsun Hocam, parçası pahalı dedikleri bu olsa gerek...

Ya aslına bakarsan çok pahalı değil. Başka araçların fiyatları 2 katı.

İnşallah bozulmamıştır :'(

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  uzoist [ 13 May 2015 18:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

Son durum aküyü kontrol ettirdim. 2014 ekimde yenilemiştim akü de problem yok.

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  uzoist [ 13 May 2015 22:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

Serviste hata kodları silinmişti. P1830 ve p1842 hata kodları çıkmıştı. Bu ne olaki??

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  canerkaraman [ 13 May 2015 22:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

P1842 - Transmission Transfer Case Differential Lock-Up Feedback Switch Circuit Failure
P1830 - Transmission Transfer Case Counter Clockwise Shift Relay Coil Short Circuit To Battery

http://engine-codes.com

Yazar:  uzoist [ 15 May 2015 10:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

Son ekleme. Bugün Yıldızlar Alpay ustaya gittim.
Anlattıklarımın debriyaj aktivatörünü gösterdiğini söyledi.
Arabayı bilgisayara bağladık. Hiçbir hata kodu çıkmadı.

Test sürüşüne çıktık. Baskı balata sağlam, motorda sıkıntı yok tıkır tıkır vites geçişi gerçekleşiyor.


En sonunda Alpay usta şanzımanın ısınmasından olabileceğini söyledi. Aktivayörün içindeki kömürün ısınıncada bu hatayı verebileceğini belirtti.
Şuan için parçayı değiştirmeye gerek görmedi. Durduk yere masraf çıkarmayalım dedi.

Alpay usta bu işin ehli olduğunu ve vicdanıyla hareket eden bir usta olduğunu bir kez daha gösterdi.




Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  canerkaraman [ 15 May 2015 14:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

Geçmiş olsun...

Yazar:  uzoist [ 15 May 2015 15:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: Baskı balata mı debriyaj motoru mu?

canerk yazdı:
Geçmiş olsun...

Teşekkür ederim. Mitsubishi yine üzmedi bizi.

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  uzoist [ 22 May 2015 22:18 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

İlk mesaj güncellendi.

Yazar:  cagkn [ 22 May 2015 23:08 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

DIY işleri hep sevmişimdir :) elinize sağlık insanın kendi kendine birşeyleri tamir etmesi kadar güzel bir duygu yok

Bu arada sizden sonra yapacaklar için ufak RC araçlardan kalan bir bilgi dişlilerin arasına iyice yumusaşın diye fazla yağ sürmek "Binding" yapışma denebilecek bir soruna yol açıp o parçanın motorunda zorlanmaya yol açar. Aradaki gres yağını kararında kullanmak gerekir.

Güzel günlerde kullanın:)

Yazar:  uzoist [ 23 May 2015 00:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

cagkn yazdı:
DIY işleri hep sevmişimdir :) elinize sağlık insanın kendi kendine birşeyleri tamir etmesi kadar güzel bir duygu yok

Bu arada sizden sonra yapacaklar için ufak RC araçlardan kalan bir bilgi dişlilerin arasına iyice yumusaşın diye fazla yağ sürmek "Binding" yapışma denebilecek bir soruna yol açıp o parçanın motorunda zorlanmaya yol açar. Aradaki gres yağını kararında kullanmak gerekir.

Güzel günlerde kullanın:)


Teşekkür ederim. Uyarınızı ilk mesaja ilgili alana ekledim.

ersinnsahin yazdı:
Hocam eline sağlık süper bir çalışma olmuş. Umarım bir daha uğraştırmaz.


Ersin bey umarım uğraştırmaz :) Benim gibi uğraşacaklara yol göstermesi açısından en ince detayına kadar yazdım.

Yazar:  mesut52_34 [ 23 May 2015 12:18 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

Benim vites degisimlerinde ses cok geliyor acaba böyle bir temizlik gereklimi

Yazar:  kaan20 [ 23 May 2015 13:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

mesut52_34 yazdı:
Benim vites degisimlerinde ses cok geliyor acaba böyle bir temizlik gereklimi

Benim de geliyor. Hele kontak kapatınca kendini rahat konuma mı alıyor ne oluyorsa gacır gucur sesler geliyor.

Üzeyir bey iyiki böyle bir konu açtınız :) Haziran bakımında komple bakımdan geçireceğim aracı. Ara ara aktüvatör soğukken silkeleme yapıyordu, onun dışında bir problemim yok. Umarım böyle bir işlemle çözülür. Kömürlerine de bakacağım ben :D Şu anda korkum içinin kapkara çıkması, zamanında baskı balata yakmıştım, gösterdiğiniz parça çevresinden dumanlar yükselmişti :shock: onun üzerinden neredeyse 20bin km geçti desek olur :)

Yazar:  hero4262321 [ 23 May 2015 16:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Debriyaj motoru namı diğer debriyaj aktivatörü çözüldü.

Bilgiler için teşekkürler. Eğer sıkıntı olursa bende bu şekilde bir açıp bakacağım bakalım...
Kaan'ın dediği gibi ilk hareket anlarında yavaş hareket ediyor biraz.

1. sayfa (Toplam 4 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/