Zaman: 07 Haz 2024 06:23

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Tekleme
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2012 22:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
Aracım tekliyor. (2004 lancer)
Benzinde fazla hissedilmese arıza ikaz lambası yanmasa da lpg'de daha belirgin şekilde hissediliyor ve p0300, p0302 silindir tekleme, p0170 yakıt ayar hatalarını veriyor.

Ateşleme sistemi için, orjinal bobin ve buji kablosu, bosch bujiler takıldı. Sıkıntı Lpg'de belirgin olunca lpg sistemine yöneldik. Lpg enjektörleri değişti, kalibrasyonlar yapıldı ama mutlu son olmadı.
Lpg'de ki tekleme, otomatik jikle açıkken geçiş ısısında lpg'ye geçişte bariz bir şekilde hissediliyor. Jikle kapatıp motor normal sıcaklığa ulaştığında rolanti de hafif tekleme devam ediyor. Bunlarla birlikte performanstaki değişikliklerde kendini gösteriyor.

Lpg ustası sübaplarda sıkışıklık olabilir diye motorcuya yönlendirdi. Motorcu 1 üst kapağı açıp bi bakalım dedi, motorcu 2 ise otomatik ayarlı sistem için yapacak bir şey açmayalım kompresyon testi yapalım dedi. Kompresyon testi yaptık. Silindir1 ve 4 14 bar, silindir2 ve 3'de 12 bar civarında çıktı. Aracın katalog değerleri max 1,720 ila min 1,260 kpa, silindirler arasında ise 0,98 kpa gösteriyor. Netteki birim çeviriciler ile çevirdiğinde 17 ila 12 bar arası basınç normal silindirler arasında ise 1 bardan fazla basınç farkı olmaması gerekiyor yanlış hesaplamıyorsam.

Motorcu, söküp bakacağız görmeden bir şey söyleyemem diyor. Conta ve gerekiyorsa süpab lazım olacak. Parçacıya sordum contanın ithal, sübapların ise yerli malı olduğunu söyledi. Sübaplara 170 Tl fiyat söyledi sanırım takım fiyatı bu. Japon malı yokmuş.

Arkadaşlar bir beyin fırtınası yapalım bakalım sizden neler çıkacak yorumlarınızı merakla bekliyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Tekleme
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2012 00:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
_opeth yazdı:
Bana regulator lpgyi fazla isitamiyor gibi geldi. Hiç bişey yapmadan geçiş ısısını bi yükseltip deneyin bence

_opeth bu mesajını mobil olarak attı.

Şimdilik öyle bir çözüm bulduk 45 dereceye ayarladık. Regülatördeki lpg ısı sensörü de hatalı takılmış regülatörün üzerine monteli dolayısıyla lpg ile regültördeki su sıcaklığı aynı ısı değerini veriyor bu da enjektörlerin daha uzun süre açık kalmasına neden oluyor. Gazcının elinde yeni lpg ısı sensörü olmadığından filtre üzerine de taşıyamadık. Dediğin gibi regülatöre de aklım gitmiyor değil kışın o ring'ten suda sızdırıyordu namıssız. Bosch bujileri de çıkarıp yerine denso alıp taksam mı acaba. Ah bi de gamsız olsam obsesifim ben kafama takılan sorunu çözmek için tüm enerjimi buna harcıyorum. Komşumun clio'suyla hasbihaline bakıyorum da yav niye zoru seçiyorum her konuda ben hep ya :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Tekleme
MesajGönderilme zamanı: 25 Mar 2013 15:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Mar 2013 17:57
Mesajlar: 4
İsim: erkan
Araç: mitsubişhi lancer 2004
Meslek: şöför
Yaş: 27
aynı sorun bendede vardı her ustaya arabanı gösterme cünkü benim arabamın hertarafını değiştireceklerdi nerdeyse ustayı değiştirdim maslakta bi ustaya gittim lpg cihazına bağladı ve enjektörleri konturol etti bi enjektör calışmıyormuş ve buda silindir arızası veriyormuş oradaki kabloları değiştirdik arac saat gibi oldu bu gibi sorunlar genelde lpg li araclarda enjektörlerden yapıyormuş kabloları konturol ettir derim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Tekleme
MesajGönderilme zamanı: 25 Mar 2013 22:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
efe_2467 yazdı:
aynı sorun bendede vardı her ustaya arabanı gösterme cünkü benim arabamın hertarafını değiştireceklerdi nerdeyse ustayı değiştirdim maslakta bi ustaya gittim lpg cihazına bağladı ve enjektörleri konturol etti bi enjektör calışmıyormuş ve buda silindir arızası veriyormuş oradaki kabloları değiştirdik arac saat gibi oldu bu gibi sorunlar genelde lpg li araclarda enjektörlerden yapıyormuş kabloları konturol ettir derim


Opeth'in tespiti doğruydu gaz regülatörü tam verimli çalışmıyor. Motor iyi, şükür.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Tekleme
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2013 09:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2013 09:03
Mesajlar: 3
İsim: ABDULLAH
Araç: LANCER
Meslek: öğrenci
Kan grubu: arh+
Yaş: 23
mrb arkadaşlar . lancer aracım var araba çalışıyor . bir bobininin gözüne elektirik gelmiyor bobin ısınıyor . araba düzgün çalışmıyor yardımcı olursanız sevinirim .


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Tekleme
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2015 20:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
zeybek yazdı:
_opeth yazdı:
Bana regulator lpgyi fazla isitamiyor gibi geldi. Hiç bişey yapmadan geçiş ısısını bi yükseltip deneyin bence

_opeth bu mesajını mobil olarak attı.

Şimdilik öyle bir çözüm bulduk 45 dereceye ayarladık. Regülatördeki lpg ısı sensörü de hatalı takılmış regülatörün üzerine monteli dolayısıyla lpg ile regültördeki su sıcaklığı aynı ısı değerini veriyor bu da enjektörlerin daha uzun süre açık kalmasına neden oluyor. Gazcının elinde yeni lpg ısı sensörü olmadığından filtre üzerine de taşıyamadık. Dediğin gibi regülatöre de aklım gitmiyor değil kışın o ring'ten suda sızdırıyordu namıssız. Bosch bujileri de çıkarıp yerine denso alıp taksam mı acaba. Ah bi de gamsız olsam obsesifim ben kafama takılan sorunu çözmek için tüm enerjimi buna harcıyorum. Komşumun clio'suyla hasbihaline bakıyorum da yav niye zoru seçiyorum her konuda ben hep ya :)



Sorun neymiş nasıl giderildi, bende de benzer bir sorun var.

viewtopic.php?f=9&t=10469


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye