Zaman: 28 Mar 2024 19:44

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 48 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2015 00:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Ben Ankara'da ve doğu illerinde yaşıyor olsam 0w-30 ya da 0w-40 Kullanırdım.
Ankara'nın batısında, çok soğuk olmayan iklimlerde ise 5w-30 ya da 5w-40 kullanırım.

Proton'umda 5w-40 Mobil
ASX'te ise 5w-30 Mobil ESP kullanıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2015 01:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Nis 2013 16:15
Mesajlar: 109
Şehir: İzmir
İsim: Serdar
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 Elegance AMT
Meslek: Tekniker
Kan grubu: ARh+
Yaş: 35
Kaan arkadaşımın verdiği linkteki fiyat çok iyi 5w-40 tam sentetik petronas 55TL ye geliyor. Ama kışın genelde 5-6 km gibi kısa mesafelerde kullanacağım araçta lpgli olduğundan 0w olması daha ince olduğundan kışın gaza geçişte motor ısınması açısından daha avantajlı olur gibi geliyor. Acaba yanlış mı düşünüyorum? Eğer öyleyse 0w-40 mobil esp yada new life almayı düşünüyorum ama faydası olmayacaksa 5w-40 petronas fiyat/performans açısından çok avantajlı oluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2015 02:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
serrikoc yazdı:
Kaan arkadaşımın verdiği linkteki fiyat çok iyi 5w-40 tam sentetik petronas 55TL ye geliyor. Ama kışın genelde 5-6 km gibi kısa mesafelerde kullanacağım araçta lpgli olduğundan 0w olması daha ince olduğundan kışın gaza geçişte motor ısınması açısından daha avantajlı olur gibi geliyor. Acaba yanlış mı düşünüyorum? Eğer öyleyse 0w-40 mobil esp yada new life almayı düşünüyorum ama faydası olmayacaksa 5w-40 petronas fiyat/performans açısından çok avantajlı oluyor.


Denizlide en soğuk havada 3km'de lpg'ye geçerdi aracım, yine aynı hava koşullarında 1-1,25km civarında lpg'ye geçmiş oluyor 5w40 petronas ile. 10w40 ile ısınına kadar çok zaman geçerdi, 5w40 ile 5dk'da gayet güzel ısınıyor motor yavaş yavaş içeriyi harlıyor :D . 0w40 kullansam tabi daha iyi 5w40 ile kıstas yaparım da kargo dahil geçen ay 50tl'ye getirince 5w40 çok avantajlı geldi :D

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2015 11:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Nis 2013 16:15
Mesajlar: 109
Şehir: İzmir
İsim: Serdar
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 Elegance AMT
Meslek: Tekniker
Kan grubu: ARh+
Yaş: 35
0w-40 petronasların fiyatlarına baktım ama onlar mobilden daha pahalıya geliyor. 55TL olsaydı kaçmazdı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 16:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
5-40 yağ ile 10bin km üzerine çıkmak çok iyi değil bana kalırsa arkadaşlar 11-15 bin km kullananlar var ama sakıncalı değil mi ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 16:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Hicbir sakincasi yok en son 15500 km de degistirdim. Icindeki 12bin km oldu. Cok hafif kararma var ama o benim devirli binmemden oluyor. 15bin veya yillik bakimi bekliyorum.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 16:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
kaan20 yazdı:
Hicbir sakincasi yok en son 15500 km de degistirdim. Icindeki 12bin km oldu. Cok hafif kararma var ama o benim devirli binmemden oluyor. 15bin veya yillik bakimi bekliyorum.


benim ustamdan çok memnunum bakım yaptırdığım, castrol kullanıyorum 5-40 bende, bana dediği 10bini çok fazla geçirme motor ömrü açısından. ne bileyim, bende 10binde bir bakım yapınca motorum 1 milyon km yapacakmış gibi hissediyorum :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 16:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Ben 10w40 yagi 17bin km de degistirdigimde 20bin km bile kullansan olurmus deyince usta motor konusunda kafam rahat. O yagi bidona koysam sıfır desem kimse anlamazdi. :) Ustalar arac sahibi surekli gelsin diye oyle diyor. 5w40 ile 15bin km de hicbir sey olmuyor. Kaldi yag firmasi 30bin km kullanilabiir diyor

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 17:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
benim motorum tıklamasında gerekirse yağı 5bindede değişiriz :) saat gibi maşallah mitsubishinin motorları o yönden kafamız çok rahat bence


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 19:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Haklısınız :) ama yurt dışındaki araçlarında 200bin km üstü çöp hep bu yüzden :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 20:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Benimde abimin bmw 3.20d e46 dan sonra çıkan yeni kasadan vardı 200binde aldı 30bin yol yaptı sonra sürekli sorun çıktı motorda gerçi sorun çıkarmayan bmw var mı bu dünyada bilmiyorum ne kadar bmw tanıdığım varsa burnu servisten çıkmıyor


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 21:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Ayrıca örnek verdiğiniz araç bir japon değil alman. Onu geçtim eğer arabasını çok uzun yıllar çok yüksek km binecek biri varsa asla dizel almamalı. Çünkü uzun vadede dizel motorlar benzinliye oranla çok daha feci masraflar açıyor.

Arkadaşımın ford c-max 2004 1.6dizel 110ps aracı var. ilk aldığında 170bin km'de sanarak aldı ancak aracı satın aldığı sıralarda yaklaşık 50bin km düşürülmüş km'si. masraflı olduğu için uygun alıp turbo, volan ıvır zıvır bi dünya masraf etti sorunsuz yaptı. yani yaklaşık 225bin km'de iken 3000tl masraf yedi araba. 275bin km gibi(düşürülmemiş tahmini) yine masraflar çıktı, 1250TL öyle yedi. şu anda yaklaşık 300bin km'de ve enjektörler mazot kaçırıyor, bazen araç gaz yemiyor. 4enjektör gidikse rahat 1500tl masrafı var... araç 300bin km'ye kadar 6bin TL masraf yedi. eski sahibinde yediği masraflar bilinmiyor bile... Artık sürekli masraf açtığı için yaptırıp yaz başı satacağım diyor...

coltun motoruna kolay kolay 300bin km'den önce masraf edilmez. Ben hiçbir sorun çıkaracağını düşünmüyorum. Forumda bile en erken motoruna anahtar vurduran 240bin km'de idi ve lpg sebebiyle oluşmuştu. Hatalı lpg ayarı ve kalitesiz kit doğal olarak motorun düşük km'lerde bozulmasına sebep verebilir.

Ben coltu kullanmaya devam edersem en erken triger zinciri için açtıracağımı düşünüyorum :D

Benzinli bir motoru çok kötü kullanmadığınız sürece basit masraflarla 300bin km'lere kadar rahatça kullanabilirsiniz ve bolca bunun örneğini görebilirsiniz ama ülkemiz şartlarında 300bin km'lere kadar hiç masraf açmamış sorun çıkarmamış dizel motor bulmak hiç de kolay değildir...

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 23:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Katılıyorum size, özellikle bu km çektirme olayı nedir hala anlamış değilim. Nasıl vicdanları el veriyor bu işe ? Fordlar zaten dizel konusunda motoru en kötü araba bana kalırsa. Bizim eski şirket arabaları transit connect ti düzenli bakım ve iyi kullanılmasına rağmen 260bin üstünü gören motor olmadı 3 araçtada. Dizel ford kesinlikle 150bin km üstündeyse alınmamalı bence. Heleki harala gürele dadat dudut kullanıldıysa alanın vay haline 150bin üstü fordcuların.

Hatta bizim işyerindeki müdürle dalga geçiyordum "Al bir colt ol bir lord" diye o fiesta aldı ben colt o kadar çok masraf etti ki her sanayiye gidişinde ben arabamı öpüyordum :)

Şöyle bir baktığım zaman araç 30bin km yol katetti bendeyken 1 senede, bakım dışında masrafım olmadı şükürler olsun en son aktüvatör değişti şimdi baskı balata seti değişecek 120bin km bence değer. Sıfır araçlara bakıyorum punto ibiza falan malzeme kalitesi colt un yanında tırt yani. Özellikle torpidoda kullanılan malzemeler yeni arabalarda çok dandik...


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 23:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
ben 61bin km'de aldım, 97400 şu anda. 60, 70, 85bin km'lerde yıllık bakımları dışında 94bin km'de baskı balatam değişti. gelecek bakımım 100bin km. malzemelerim hazır km'yi bekliyorum. 40bin km'dir rutin bakımları dışında, ustam şurası bozuldu bi bakalım diye gittiğimi hatırlamam. sanayiye ya bakıma gidiyorum ya da kazadan ötürü tamirat :kır:

coltun plastikleri filan sert olsa da kalitesiz değil. oldukça dayanıklı plastikleri. colt konfor dışında sahibini üzmez.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 00:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Aynen, mesela space star hayallerimi yıktı benim. Colt un veliahtı olabilir mi diyordum ama kullanılan malzeme colt un değil tırnağı yanından bile geçemez. Plastik aksamları beş para etmez bence mitsubishi 3 kuruş fazlaya maledip arabanın malzemesini zenginleştirebilirdi


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 00:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
_opeth yazdı:
makyajla işler değişecek gibi gözüküyor


Umarım değişir, şahsen kalite artarsa veririm aracımı takasa sıfır km alır çıkarım bayiden. Ancak şu andaki güncel kalite iç açıcı değil benim gözümde.
Bir diğer anektod ise ikinci el piyasası, araç az ondan dolayı mıdır bilinmez ama space star ın ikinci el piyasası oto şanzımanlarda 32-33 den 36-38 skalasına yükselmiş. Garip bir durum. Tilki gibi bekliyordum biri sinirlensin de 28-30 bandından ilan açsın aracımı değiştiririm belki beğenirsem diye ama gidip showroomda araca binince şok oldum. Nerde coltta kullanılan isofix koltuklar nerde yumuşak dolgun a kalite plastikler dedim satış danışmanı aman abi coltla devam et 2-3 seneye rüzgar tersine dönecek dedi hadi eyvallah dedim bende :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 08:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eki 2015 19:44
Mesajlar: 19
İsim: Orkut
Araç: Eren
Meslek: Memur
Kan grubu: 0 +
Yaş: 31
yeni mitsubishi kullanıcısı olarak birşey sormak istiyorum. Önceden honda aracım varken servisin kullandığı eneos marka yağ ve servistende oem yağ filtresini alıyordum. Şimdiki aracım ile ilgili 10 bin km bakımları geldi ve servisin hangi marka yağ kullandığı hakkında bilgi sahibi olan var mı ? birde aracım 2004 lancer otomatik şanzıman yağı ile ilgilide bilgi alabilirsem çok sevinirim. keyifli forumlar .


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 09:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
orkuteren yazdı:
yeni mitsubishi kullanıcısı olarak birşey sormak istiyorum. Önceden honda aracım varken servisin kullandığı eneos marka yağ ve servistende oem yağ filtresini alıyordum. Şimdiki aracım ile ilgili 10 bin km bakımları geldi ve servisin hangi marka yağ kullandığı hakkında bilgi sahibi olan var mı ? birde aracım 2004 lancer otomatik şanzıman yağı ile ilgilide bilgi alabilirsem çok sevinirim. keyifli forumlar .

Servis 10/40 PO kullanıyor diye biliyorum


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 10:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2011 12:39
Mesajlar: 60
Şehir: Çankaya
İsim: Osman
Araç: 2011 Lancer 1,6
Meslek: Mühendis
Yaş: 30
orkuteren yazdı:
yeni mitsubishi kullanıcısı olarak birşey sormak istiyorum. Önceden honda aracım varken servisin kullandığı eneos marka yağ ve servistende oem yağ filtresini alıyordum. Şimdiki aracım ile ilgili 10 bin km bakımları geldi ve servisin hangi marka yağ kullandığı hakkında bilgi sahibi olan var mı ? birde aracım 2004 lancer otomatik şanzıman yağı ile ilgilide bilgi alabilirsem çok sevinirim. keyifli forumlar .


Servis Lancer 2008 ve üzeri için Bp visco 5000 10w40 kullanıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2016 15:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016 08:52
Mesajlar: 20
İsim: Mert
Araç: 2009 Lancer 1.5 Invite AT
Meslek: Bilgisayar Programcısı
Yaş: 35
2009 lancer 1.5 aracım var. Kaç litre yağ almak lazım 4 mü 5 mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 48 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye