Zaman: 27 Nis 2024 14:30

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2015 00:02 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Teşekkürler.

Gelişmeleri buradan paylaşmaya devam edelim, başkaları da faydalansın inşallah.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2015 15:40 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Benim sorun halloldu elhamdülillah. Tahmin ettiğim gibi yüksek basınç pompam arızalıymış. Fiyatını dost işi 1.000 TL' ye hallettim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2015 20:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
akerimoglu yazdı:
Benim sorun halloldu elhamdülillah. Tahmin ettiğim gibi yüksek basınç pompam arızalıymış. Fiyatını dost işi 1.000 TL' ye hallettim.

Hadi gözünüz aydın. Sorununuzun hallolmasına sevindim :) Darısı başıma inşallah.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2015 18:58 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Sizin durumdaki gelişmeleri de bekliyoruz bakalım, tez zamanda hallolur inşallah.
GDI araçların problem ekseriyette yüksek basınç pompası oluyor. Diğer aksam kolay kolay arıza yapmıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2015 01:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
akerimoglu yazdı:
Sizin durumdaki gelişmeleri de bekliyoruz bakalım, tez zamanda hallolur inşallah.
GDI araçların problem ekseriyette yüksek basınç pompası oluyor. Diğer aksam kolay kolay arıza yapmıyor.


Çok teşekkür ederim. Ustam yüksek basınç pompası bu araca uygun değil düşük geliyor diyerekten( daha önce değişmiş demek ki) pompayı değiştirmişti. Mevcut pompayı parça kodundan araştırdım ve taktığı pompanında bu aracın orijinal pompası olmadığı öğrendim. Arayıp sordum. Dedim böyle böyle. Orijinal pompayı bulamadığını, ama mevcut pompanın orijinal pompadan tek farkının giriş ve çıkış boru yerleri olduğunu, ezbere iş yapmadığını, değerleri ölçerek taktığını söyledi. Hatta kendi aracında dahi (3500 Pajero V6) bu pompayı kullandığını söyledi. Dedim eyvallah.

Usta ısrarlı bir şekilde sorunun sadece gaz kelebek sensöründen kaynaklandığını, değiştirince arabanın dört dörtlük olacağını söyledi. Hatta senin kafan rahat olsun bu hafta içi Gürcistan'a gidecem, sana oradan orijinal komple gaz kelebeği (gaz kelebeğinide kendisi değiştirmişti garantili) alacağım dedi. Tekrar eyvallah dedim. Bakalım gaz kelebeği gelsin. :) Gelişmeleri paylaşacağım. İlginize teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2015 01:40 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
isinertugrul yazdı:
akerimoglu yazdı:
Sizin durumdaki gelişmeleri de bekliyoruz bakalım, tez zamanda hallolur inşallah.
GDI araçların problem ekseriyette yüksek basınç pompası oluyor. Diğer aksam kolay kolay arıza yapmıyor.


Çok teşekkür ederim. Ustam yüksek basınç pompası bu araca uygun değil düşük geliyor diyerekten( daha önce değişmiş demek ki) pompayı değiştirmişti. Mevcut pompayı parça kodundan araştırdım ve taktığı pompanında bu aracın orijinal pompası olmadığı öğrendim. Arayıp sordum. Dedim böyle böyle. Orijinal pompayı bulamadığını, ama mevcut pompanın orijinal pompadan tek farkının giriş ve çıkış boru yerleri olduğunu, ezbere iş yapmadığını, değerleri ölçerek taktığını söyledi. Hatta kendi aracında dahi (3500 Pajero V6) bu pompayı kullandığını söyledi. Dedim eyvallah.

Usta ısrarlı bir şekilde sorunun sadece gaz kelebek sensöründen kaynaklandığını, değiştirince arabanın dört dörtlük olacağını söyledi. Hatta senin kafan rahat olsun bu hafta içi Gürcistan'a gidecem, sana oradan orijinal komple gaz kelebeği (gaz kelebeğinide kendisi değiştirmişti garantili) alacağım dedi. Tekrar eyvallah dedim. Bakalım gaz kelebeği gelsin. :) Gelişmeleri paylaşacağım. İlginize teşekkürler.

Ustanın kendinden emin tavrı güven veriyor, fakat ben yine de yüksek basınç pompası arızanızın olduğunu düşünüyorum. Zira, tecrübeme göre pompa arızası iki şekilde oluyor,

1- Araç ısındıktan sonra 100-1500 arası rölanti oynaması,
2- Aracın 4000-4500 devri geçememesi,

Sizdeki problem ikinci sıradaki. Bu bence bariz pompa problemi :)

Ayrıca, hava akışmetre fişini çektiğiniz zaman rölanti normale dönüyor yazmıştınız, aynı durum bende vardı. Eğer pompanız sağlam olsa durum normale dönmez, aksine tam anormalleşir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2015 09:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
Kendisine söyledim. 3 4 tane pompa denediğini, sorunun pompada olmadığını söyledi. Benzin basıncınında normal olduğunu (4.7 lere kadar çıkıyor muş!) söyledi birde. Pompada garantili. Boğaz kelebeği sorunu cozmezse yüksek basınç pompasinida degistirtirim. İlginize teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 35 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye