Zaman: 27 Nis 2024 15:17

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015 17:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
Öncelikle herkese merhabalar. 2001 Pajero Pinin 2.0 GDI otomatik sahibiyim. Aracı alalı 1.5 ay kadar oldu ve bunun 20 gün kadarı serviste geçti. Hepimizin bildiği üzere GDI araçlara lpg takılmamaktadır. Ama bizim aracımız aldığımızda lpg'li idi. Klasik mikserli sistem ile gaz kelebeğinden vermişler gazı. İleride problem çıkarır diye düşündük ve gazı söktürdük. Bu yüzden serviste idi. Araç benzinde çalışmıyordu. Benzinde çalışır hale getirildi ve servisten teslim aldık. Yalnız servisin belirttiği ve bizimde gözlemlediğimiz üzere araç 4500 deviri geçmiyordu. Usta gaz pedalının yanındaki sensörün arızalı olduğunu ve parçayı temin ettiğinde göndereceğini söyledi. Bu birinci problem. Diğer problem ise aracı sabah ilk çalıştırdığımızda araç normal çalışıyor 4-5 saniye kadar sonra devir düşerek düserek stop ediyor. Bu araç ısınınana kadar devam ediyor (yaklaşık 1.5 dakika). Bu süre zarfında araca biraz gaz vererek stop etmemesini sağlıyoruz. Gene bu süre zarfında bazen yaz yememede oluyor.

Araştırmalarım sonucu sorunun bir çok nedenden kaynaklanabileceğini öğrendim. Maf sensörü (hava akışmetre), gaz kelebeği konum sensörü arızalarından olabileceğini öğrendim. Ve denedim;

1) Tüm sensörler takılı iken ve araç soğukken normal çalışıyor 4-5 saniye kadar sonra stop ediyor. Tekrar çalıştırdığımzda gene normal çalışıp bir süre sonra stop ediyor. Gaza basıp ısınana kadar devam ediyor ve düzgün gaz yemiyor, bazen hiç yemiyor. Boşta iken devir 6500 7000'leri görüyor. Ama giderken 4000- 4500 devirden sonra gaz yemiyor. Rolantideyken araç titriyor ve çalışması normal değil.

2) Maf sensürü kablosu takılı değilken ve araç soğukken çok güzel normal çalışıyor, stop etmiyor sanki daha bi güzel gaz yiyor. Ama 4500 deviri geçmiyor. Araçta titreme yok. Saat gibi çalışıyor.

3) Gaz kelebek konum sensörü takılı değil ve soğuk iken araç stop ediyor. yaz yemiyor. Dip gaz 3000 deviri zor görüyür, gaza geç tepki veriyor.

Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın. Sorun neden kaynaklanıyor acaba? Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015 18:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
_opeth yazdı:
Bana rolanti motoru gibi geldi daha cok. Otomatik jikleyi acmiyor. Termostat da motorun sicak veya soguk olmadigini anlamadigindan jikleyi acmiyor olabilir.


Bildiğim kadarıyla bu araçlarda rolanti motoru yok. Ama emin değilim. İlginize teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015 20:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
_opeth yazdı:
Carisma motorundan pek bir farki yoktur diye dusunuyirum. Muhtemel carisma problemleri sizin aracta da olacaktir


İlgili parçayı araştırdım. "Rolanti hava kontrol valfi" diye geçiyor sanırım. Pajere pinin için var ama 1.8 motorlar için sanırım. Çünkü aracımda böyle bir parça yok. :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015 12:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Araç tek marşda çalışıyor mu ?


D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015 13:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
Sezdemir yazdı:
Araç tek marşda çalışıyor mu ?


D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Evet tek marşda çalışıyor. Sogukken dahi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015 13:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Beyne bağlandığınızda hangi hataları veriyor ?
TPS bozuksa yenisini alacaksınız. Ya da serviste deneyin başka aracın gaz kelebeğini, maf sensörünü


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015 14:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
4g92p yazdı:
Beyne bağlandığınızda hangi hataları veriyor ?
TPS bozuksa yenisini alacaksınız. Ya da serviste deneyin başka aracın gaz kelebeğini, maf sensörünü

Beyine bağlandığımızda 8 tane hata verdi. Hatalar şunlar;

P0225; Throttle/pedal position sensor (Gaz/pedal konum sensörü)
P0110; Intake air temperature sensor (Hava giriş sıcaklığı sensörü)
P0100; Mass air flow (MAF) sensor ( Hava kütlesi akış sensörü)
P0105; Absulute pressure sensor (Mutlak basınç sensörü)
P1225; Needle lift sensor (Sanırım enjektörlerle ilgili)
P0220; Throttle/pedal position sensor (Gaz/pedal konum sensörü)
P0120; Throttle position sensor (Gaz kelebeği konum sensörü)
P0304; Cylindir 4 misfire detected ( 4. silindir ateşleme hatası sanırım!)

Hata kodlarının sadece kod kısımlarının ekran görüntüsünü aldığımdan açıklamalarına bakamadım. Açıklamaları internetten buldum ve İngilizceye çevirdim.


En son isinertugrul tarafından 17 Ara 2015 15:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015 15:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
Bu kadar hatanın çıkmasının nedeni deneme esansında soketlerini söktüğümüz sensörlerden kaynaklanabilir. Tüm hataları sildik ve arıza ışığı söndü. Arabanın
çalışması düzelmedi. Devirde öyle. Araçla bir süre gezdikten sonra arıza ışığı tekrar yandı. Hata; P0304 Cylindir 4 misfire detected ( 4. silindir ateşleme hatası sanırım!) hatası çıktı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015 18:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
4. Silindirin bobinini ve bujisini kontrol edin, fakat en önce tüm silindirlerin kompresyonlarını ölçün. EGR yi de kontrol edin, EGR 4. silindire yanmamış gazları gönderir.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015 19:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
Murat-1 yazdı:
4. Silindirin bobinini ve bujisini kontrol edin, fakat en önce tüm silindirlerin kompresyonlarını ölçün. EGR yi de kontrol edin, EGR 4. silindire yanmamış gazları gönderir.

Cevabınız için teşekkürler. Kontrolleri yapıp sonucu paylaşacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2015 19:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
Tekrardan merhabalar. Sorunum hala devam ediyor maalesef. Usta silindir ateşleme sorunundan kaynaklanmaz dediği için buji ve bobini kontrol etmedim. Anlamadığım araç boştayken niye devirde sorun yok. Sensorlerde problem olsa boştaykende yapması lazım diye düşünüyorum. 1 hafta boyunca ara ara kullandım aracı. 50 km falan yol yaptım çeyrek depo benzin yaktı. Ama silindir hatasından başka hata kodu vermedi. Hata kodunu silince ne kadar süre sonra tekrar hata verir acaba? Kelebek sensörünün fişini çekiyorum hemen ışık yanıyor. Fişi takıp arızayı siliyorum arıza kodu vermiyor. Yakınlarda anlayan usta olmadığı için elim kolum bağlı ustanın göndereceği parçaları (gaz kelebek ve gaz pedal sensörü) bekliyorum. Parçalar Tr'de yok. Gürcistan'dan getirecekmiş.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2015 22:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2014 01:51
Mesajlar: 63
İsim: murat
Araç: 2012 colt 1.3 AMT
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 33
Aslında burada yapılan tavsiyeleri dikkate almanız sorununuzu daha çabuk çözecektir

Bu işlerden anlayan bir usta size çözüm olabilecek bir yol göstermiş;
Murat-1 yazdı:
4. Silindirin bobinini ve bujisini kontrol edin, fakat en önce tüm silindirlerin kompresyonlarını ölçün. EGR yi de kontrol edin, EGR 4. silindire yanmamış gazları gönderir.


Ama siz ''Yakınlarda anlayan usta yok'' deyip sonra da o anlamayan usta dedi diye yukarıda ki çözüm yolunu denememişsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2015 23:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
zomuks yazdı:
Aslında burada yapılan tavsiyeleri dikkate almanız sorununuzu daha çabuk çözecektir

Bu işlerden anlayan bir usta size çözüm olabilecek bir yol göstermiş;
Murat-1 yazdı:
4. Silindirin bobinini ve bujisini kontrol edin, fakat en önce tüm silindirlerin kompresyonlarını ölçün. EGR yi de kontrol edin, EGR 4. silindire yanmamış gazları gönderir.


Ama siz ''Yakınlarda anlayan usta yok'' deyip sonra da o anlamayan usta dedi diye yukarıda ki çözüm yolunu denememişsiniz.


Ustayı arayıp sorduğumda yukarıdaki arkadaşın yazdığının aynısını söyledi. Bujileri yeni değiştirdik onlarda problem yoktur ama bobinde sorun olabilir dedi. Yalnız asıl problemin bundan kaynaklanmayacağını söyledi. Buna istinaden kontrol etmedim. Doğru söze ne hacet. Haklısınız. tavsiyeye uymam gerekirdi. En kısa zamanda buji ve bobinlerin kontrollerini yapacağım. Teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015 22:48 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Bende de rölanti dengesizliği var (1.8 GDI Carisma). Araç motor soğukken jikle açıyor, problem yok. Normal sürüş esnasında da bir problem yok. Lakin, ne zaman ki motor ısınıp normal rölanti devrine düşüyor, o zaman dalgalanma başlıyor (100-800 devir arası).

Bugün inat ettim sırasıyla rölanti motoru, hava akışmetre, çıkmacıdan alıp denedim. Sorunu çözemedim.

Hava akışmetre değiştiğinde (çıkmacıda 3-4 adet vardı), kimini taktığımda dalgalanma arttı, kiminde azaldı. Fişi komple çekip çıkardığımda ise devir olması gereken pozisyonuna geliyor ve sabitliyor. Fakat tabi ki akışmetrenin fişi çekili halde iken normal gaz yemede problem oluyor.

Yarın son olarak yüksek basınç pompasını değiştireceğim. En başından şüphelendiğim parça zaten buydu, fakat astronomik fiyatından ötürü kondurmak istemiyordum. Sonuçları paylaşırım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015 22:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
akerimoglu yazdı:
Bende de rölanti dengesizliği var (1.8 GDI Carisma). Araç motor soğukken jikle açıyor, problem yok. Normal sürüş esnasında da bir problem yok. Lakin, ne zaman ki motor ısınıp normal rölanti devrine düşüyor, o zaman dalgalanma başlıyor (100-800 devir arası).

Bugün inat ettim sırasıyla rölanti motoru, hava akışmetre, çıkmacıdan alıp denedim. Sorunu çözemedim.

Hava akışmetre değiştiğinde (çıkmacıda 3-4 adet vardı), kimini taktığımda dalgalanma arttı, kiminde azaldı. Fişi komple çekip çıkardığımda ise devir olması gereken pozisyonuna geliyor ve sabitliyor. Fakat tabi ki akışmetrenin fişi çekili halde iken normal gaz yemede problem oluyor.

Yarın son olarak yüksek basınç pompasını değiştireceğim. En başından şüphelendiğim parça zaten buydu, fakat astronomik fiyatından ötürü kondurmak istemiyordum. Sonuçları paylaşırım.


Geçmiş olsun. Sorunların asıl kaynağını bilememek gerçekten çok kötü. Araçlar deneme tahtası gibi oluyor. Akışmetrenin fişini çekince benimde aynı oluyor. Rolanti dalgalanması yok. Saat gibi çalışıyor araç. Öğrendiğime göre, akışmetre olmadan zengin karışım sağlıyor araç. Bu soğuk havalarda eksoz buharındanda belli oluyor. Yakıt pompası benimde sürekli aklımda ama pompa daha yeni değişti (üzerinde 1.8 için olan pompa mevcutmuş). Usta gerekli kontrolleri yaparak taktı parçayı. Ve de garanti verdi. İnşallah sorununuz kısa sürede çözülür.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015 23:03 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Siz yüksek basınç pompasını ne kadara aldınız? Sizin araçla benim aracın pompası birebir aynı olması gerekiyor. Ayrıca sizden çıkan pompa sağlamsa ben talip olabilirim.

Akışmetrenin fişinin çekince herşeyin normale dönmesi, zaten altta yatan anormal sebebi doğruluyor. Nizami çalışan araçta akışmetre devre dışı bırakıldığında araç zırvalamaya başlar normal şartlarda.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015 23:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
akerimoglu yazdı:
Siz yüksek basınç pompasını ne kadara aldınız? Sizin araçla benim aracın pompası birebir aynı olması gerekiyor. Ayrıca sizden çıkan pompa sağlamsa ben talip olabilirim.

Akışmetrenin fişinin çekince herşeyin normale dönmesi, zaten altta yatan anormal sebebi doğruluyor. Nizami çalışan araçta akışmetre devre dışı bırakıldığında araç zırvalamaya başlar normal şartlarda.


Pompayı üzerine bir miktar para vererek takas yaptık. Üzerinden çıkan pompa sağlamdı. Bu araca düşük geldiği için değiştirdi usta.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015 23:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
Ankara'da bir parçacıdan 1000 lira fiyat almıştım çıkma pompa için.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015 23:23 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Numarasını yazıverin o halde, pompa sağlamsa fiyatını sorayım. En azından buradaki parçacıyla pazarlık yaparken bir fiyat bilgimiz olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015 23:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2015 12:48
Mesajlar: 17
Şehir: Karabük
İsim: Işın
Araç: Mitsubishi Pajero Pinin
Meslek: Mühendis
Yaş: 25
akerimoglu yazdı:
Numarasını yazıverin o halde, pompa sağlamsa fiyatını sorayım. En azından buradaki parçacıyla pazarlık yaparken bir fiyat bilgimiz olur.


Buyurun; Ankara Güven Mitsubishi  
Adres: Ostim, Yıldız Sanayi, 2. Blok D:5, Yenimahalle/Ankara
Telefon:(0312) 385 4750

Usta nereden değiştirdi onu bilmiyorum. Benim fiyat sorduğum parçacı bu.


En son isinertugrul tarafından 25 Ara 2015 23:29 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 28 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye