Zaman: 27 Nis 2024 15:39

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 12:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
kaan20 yazdı:
Aracınız servis bakımlı ise yani 90bin km'de satın almışsınız, o zamana kadar eski sahibi servise girmiş ise baskı balatayı dışarıda değiştirmemiştir. zaten colt sahiplerinin çoğu baskı balata ve aktüvatör arızasının olması durumunda yaptırmadan satıyor ve alan kişiye bu masraflar kalıyor.

10bin km daha mevcut baskı balatayı kullanmanız belki yeni aktüvatöre zarar verecek. bunu da göz önünde bulundurmak lazım...


İşte bunu da düşünerek askale y.s. Müdürüne bu soruyu yönelttim. Eğer aktüvatör bozulursa garantili değişimini yaparız dedi, o esnada baskı balatayıda değişiriz ya da 130bin bakımında gelirsiniz değişiriz demişti baya bi uzun konuşmuştuk araçla ilgili. Araç 15-30 ve son olarak 45binde servise girmiş. Sonrasında 88 binde bakım ve süspansiyon ile ilgili gelmiş ve birkaç hafta sonra bende aracı satın almışım eylül 2014 te acaba başına be geldide satmak istedi ben 120bine kadar hiçbir sorunla karşılaşmadım


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 13:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ağu 2014 23:09
Mesajlar: 152
Şehir: İstanbul
İsim: Hüseyin
Araç: 2009 Colt 1.3 Invite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 30
Hocam samimi söylüyorum, hiç uğraşma. Servis değiştir dediyse değiştir, sonuçta aktüvatörde değişmiş. Lakin servise o kadar para verme. Uzak falan ama FSM Oto Fatih Usta'yı ara, işçilik fiyatı sor, birde debriyaj baskı-balata fiyatı sordur kendi parçacısından. Hiç riske girme 50-100 TL için. Ben dışardan aldım, sorun yaşamadım ama korktum, aynısı değilse maraz çıkarırsa satıcı diye git uğraş falan.

En kötü aracı kontrol ettirirsin, sağına soluna bakar Fatih Usta. Zaten periyodik bakımlarada yetkili servise gidip yolunma derim. Oradaki işçide insan ve genelde de çıkıp kendi yerlerini açıyorlar böyle düşün.

Yetkili servisin tek güzelliği, bir iş yapıldığında farklı kişilerin kontrol etmesi. Ustada böyle bir olay yok zaten tek kişi çalışıyorlar genelde ki zaten o yüzden usta temiz olacak diyoruz. Eğer herkes aynı ustayı övüyorsa bunu temiz olduğu için yapıyor diye düşünüyorum, yoksa usta para vermez reklamımı yapın diye...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 14:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Yıldızları aradım şimdi 1700 tl fiyat verdiler. Yahu bu parça 550 tl japkoparda bana birisi bir ustanın telini versin uygun yollu işçilik alan :( bu meblağların ödeyecek durumum yok şu anda 900-1000 tl ye olayı kapatmanın peşindeyim şanzıman yağı ile beraber


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 14:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Fsm oto işte. 550 balata 250 iscilik maks. 70-80tl yag. Yagi bulmaniz kolay olmayacak o yuzden internetten alın.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 15:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
kaan20 yazdı:
Fsm oto işte. 550 balata 250 iscilik maks. 70-80tl yag. Yagi bulmaniz kolay olmayacak o yuzden internetten alın.

Daha önce alım yaptıysanız link atar mısınız yağ için


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 15:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Alım yapmadım ancak detaylı araştırma sonucunda tek model bulabildim;

http://www.otocity.com/Castrol-Manual-S ... -1L_UD5627

Castrol Syntrans multivehicle 75w90 tam olarak yağın modeli bu. Başka muadili yoktur. Bizim şanzımanlar manuel yapıda olduğu için otomatik şanzıman yağı yerine manuel kullanılır ancak şanzıman için gerekli olan onay mb235.72 yi bir tek bu yağ sağlamaktadır.

2lt almanız gerekiyor. sanayide syntrans değil de transmax modeli çıkıyor ancak onlar mb235.72 uyumlu değil. dediğim gibi alırken kutu üstünde mb235.72 uyumludur yazması lazım.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 15:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ağu 2014 23:09
Mesajlar: 152
Şehir: İstanbul
İsim: Hüseyin
Araç: 2009 Colt 1.3 Invite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 30
Kaan verdiğin ürün doğru, bende bunu kullandım araştırdıktan sonra. Fatih Usta 0536 621 31 63... Mecidiyeköy'den Hüseyin diye tanır beni, fiyatda yardımcı olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 20:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Yıldızlar oto 1700 tl veriyor, askale 1200 tl veriyor baskı balata değişimine. Aradaki tezatlık nedir anlamadım.

Fatih ustaya uğrayacağım. Aracımın bakım için gerekli ürünlerini aldım aynı zamanda periyodik bakımını da yaptırmış olurum aradan çıkar. Bu arada castrol edge tam sentetik 5-40 kullanıyorum bilmiyorum sizin düşünceleriniz neler ama bana sanki daha az motor sesi geliyor 10-40 x markalara göre


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2015 00:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
ben de yaklaşık 30bin km'dir 5w40 kullanıyorum motor sesi azalıyor, şu zamana kadar herhangi bir problem yaşamadım aksine oldukça memnunum. Fatih ustada yaptıracaksınız diye düşünüyorum. ben baskı balata dahil sanayiden 675TL'ye çıkmıştım :D 94bin km'de şanzımandan çıkan yağ fena değildi. ayrıca o an sanayide bütün yağcıları gezdiğim halde syntrans bulamayınca geri koyduk şanzıman yağını. değişim 150bin km/10yıl normalde, hangisi önce yaklaşırsa 130bin/8yıl gibi düşünüyorum, bi bakımda şanzıman yağını da değiştiririm.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2015 01:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Ben bir türlü şu yağ meselesini çözemedim. Satıcı diyorki abi 10-40 ları tofaşlara koyuyoruz, usta diyorki 5-40 larla motorun ömrünü yersin daha çok aşınır. İnsalı aptala çeviriyorlar yahu! 5-40 yağ ile 10-40 yağ arasında hatırı sayılır derecede motor sessizliği var. Yılda 30bin km / 3 periyodik bakım yaptıran biri olarak bu konuda gerçekten çok kararsızım, yakında bu işlere kafa yora yora makine mühendisi olup çıkıcam :D Hep biri araba alacakken düşünürüm, bizim gibi kız evlat muamelesi yapıyor mu bu insanlar arabalarına :D


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2015 01:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Satıcılar evlerinde rahat uyuyor mu merak ediyorum. 10w40 yağın maliyeti 30tl, 60tl'den satıyorlar. sıfır araca bile 10w40 önermekten korkmaz mı bi insan?

o cahil satıcı tabiki senin motorunu değil cebini düşündüğü ve 5w40'ın tam sentetik olması sebebiyle maliyetli ve karı düşük olduğu için motoru bozduğuna dair yalanı atıyor. senden güzel güzel kazanmak varken niye 3-5kuruş kazansın?

cleartec start stoplu coltlar avrupada 0w20 ile kullanılıyor. Bunu bi o satıcıya söyleyin bakalım ne diyecek?

bizim normal coltların kullanma kılavuzunda 0w30, 0w40, 5w30, 5w40, 10w30, 10w40, 10w50 gibi değişik yağ seçeneklerini öneriyor. bu yağlardan hangisi uygun olacak denilirse kullanılan yöre ve iklime göre değişir. Ancak servis bile bu araçlara ilk bakımdan itibaren 10w40 koyduğu için motor o yağlara göre alıştı ve boşluklar ona göre oluştu, km'sini almış yürümüş araçta 5w30, 0w30 gibi ince yağlara geçilirse eksiltme problemlerine sebep olacaktır. Ancak coltunu sıfır alıp daha ilk bakımına girmemiş biri olsa 0w30 ile 5w30 kullanabilirdi rahatça...

ben lpg ve devirli kullanım sebebiyle 5w40 kullanıyorum. aracımda lpg olmasa biraz da sakin sürsem 5w30 denerdim. 5w40 ile ben bu aracı önceki mesajlarımda da yazmıştım, 35dk 5bin devir 150km/h hızlarda sürdüm, o zaman bile motor yağı bana mısın demedi, ben yağın bir kere 1gr bile eksildiğini görmem. madem motoru bozuyor neden bi şey olmadı? 35dk o kadar devirli binmek her motorun kaldırabileceği stres değil. kaldı ben aracı sürekli üst devirler gördüren biriyim. o kadar çok alıştı ki araba 1.vitesten 2ye geçerken 6800-6900 devirleri zorlar oldu. yağla ilgili hiç problem yaşamadım, ne yağ yakıyor, ne eksiltiyor ne de kapkara yağ çıkıyor 15bin km sonunda. şu ülkede daha az para kazandığı veya elinde olmadığı ürün için kötüleyen esnaflardan bıktım. adını sanını bilmediğim fren balatasına 90tl fiyat çekiyor, 125tl'lik trw'den iyidir diyor, tartışıyor, almazsan alma, üzerine yürümeye kadar gidiyor sonra niye esnaf kan ağlıyor oluyor... 10w40 bu araçlara eziyettir. çok yüksek km'lere gelmedikten sonra 10w40a geçilmez. ne zamanki benim araç 5w40'ta eksiltir o zaman 10w40a dönerim. böyle saçma salak esnaflarla uğraşmamak adına bütün malzemelerimi internetten temin ediyorum ufak tefek nerede satıldığını bildiğim şeyleri yine sanayiden alıyorum sonrasında ustaya taktırıyorum. ne esnaftan akıl alacak kadar bilgisizim ne de onların aklına uyacak kadar...

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2015 01:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Sorma hocam aynı sorunu ben gdi carismam da yaşamıştım 10-40 koydular araca çıktık gittik memlekete geri dönücem yola çıkmadan bir bakayım kontrol edeyim dedim yağını suyunu bi baktım ki araçta yağ inanılmaz eksilmiş afalladım nası olur felan diye hemen sanayiye gittim yap koydurdum tamamladım.
İstanbula döndüm tabi bu sırada aracın motorundan gelen ses berbat durumda fincanlarda mı sorun var felan diye düşünüyorum.
Araştırdık baktık sonra 5-30 tam sentetik yağ koymak gerektiğini öğrendik.
Yağı boşaltıp 5-30 tam sentetik yağı bir koyduki aman Allahım inanılmaz fark etti sesi gidişi yakıt tüketimi tabiri caizse araç tiril tiril oldu.
Yağ çok önemli kesinlikle kendinizi yağcıların insafına bırakmayın.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2015 04:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2014 02:30
Mesajlar: 217
Şehir: Eskişehir
İsim: Mehmet
Araç: Colt 1.3 Invite MT
Meslek: Kimyager
Yaş: 29
Hocam bende manuel var. 104 binde alırken hem ekspertiz hem de aldıktan sonra yetkili servis baskı balatanın zayıfladığını yakın zamanda değişmesi gerektiğini söyledi. Hatta geçen hafta nasıl olsa değiştireceğim diye sachs marka baskı balata setini aldım. Şu an 109 binde. Az önce ilk defa benzini fulledim. Ve limitlerini zorladım 1 saat boyunca. Araba sanki ustaları haksız çıkarmak istiyormuş gibi, nazar değmesin :D , üst devirlerde hiç bayılma yapmıyor. Ha şu var. Düz yolda biraz kökledim 140 ı anca görüyor :D Belki bu bir işaret ancak. Araca zarar vermeyecekse bu şekilde bir 5 bin km daha gider rahat.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2015 10:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
memocan2468 yazdı:
Hocam bende manuel var. 104 binde alırken hem ekspertiz hem de aldıktan sonra yetkili servis baskı balatanın zayıfladığını yakın zamanda değişmesi gerektiğini söyledi. Hatta geçen hafta nasıl olsa değiştireceğim diye sachs marka baskı balata setini aldım. Şu an 109 binde. Az önce ilk defa benzini fulledim. Ve limitlerini zorladım 1 saat boyunca. Araba sanki ustaları haksız çıkarmak istiyormuş gibi, nazar değmesin :D , üst devirlerde hiç bayılma yapmıyor. Ha şu var. Düz yolda biraz kökledim 140 ı anca görüyor :D Belki bu bir işaret ancak. Araca zarar vermeyecekse bu şekilde bir 5 bin km daha gider rahat.


Üstad 140 nedir? Bence acilen değiştir yolda kalma sonra 140 ı anca görüyor demek colt un biyolojisine hakarettir :D ben uzun yolda x5 lerle 3.20 lerle falan oynuyorum 190-195 km/h a kadar acımıyorum da ondan sonrasına el sallıyorum :D Ben şirket sayesinde çok araba kullandım ama colt gibi sürüş zevki yaşamadım hiç. Keşke diyorum alırken cz3 yerine üç kuruş fazla verip czt alsaymışım. Ondaki sürüş ve ivme keyfini hiç düşünemiyorum....

Bu arada evet arkadaşlar 0 araçlara neden 10 40 koyarlar bende anlamış değilim. Bence aracın başlangıcı 0-45bin arası 5-30 45-90bin arası 10-30 90-150bin arası 5-40 ondan sonrada oluşan duruma göre 10-40 kullanılmalı. Tani 0-5bin arası aşırı sürtünme hakkında motor konusunda bilgili arkadaşlar daha iyi yorumlar bu konuyu. Babam 0 km araç aldığında servisle ne kavga etmişti ilk bakımda 10-40 koydukları için. Hatta yağı döktürdü gitti kendi aldı 5-30 mu 10-30 mu ne koydurmuştu tam hatırlamıyorum.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 34 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye