Zaman: 27 Nis 2024 12:01

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 14:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Arkadaşlar merhaba,

Eylül 2014 ten yani aracımı aldığım ilk günden beri forumu sıkı bir şekilde takip ediyorum ve bazı konularda çok çok yardımcı oldu bazı konular. Lakin bir türlü aklımı kurcalayan sorulara cevap bulamadım en sonunda dedim gireyim bir konu açayım benden tecrübeli üstadlarımdan birkaç yorum alayım :)

Şimdi,
Aracımı ben 90.000 km de aldım, 1 yılda 120.000 km ye ulaştım. Aracımda atak bir şekilde kullanırken vites değişimlerinde hissettiğim rahatsızlıklarım vardı tak tuk sesler geliyordu ve servise gittim, debriyaj aktüvatörü değişecek dediler. 1500 TL fiyat biçtiler ve bunun yanında baskı balata da değişmesi gerekiyor dediler ancak ona 2300tl fiyat biçtiler işçilik şanzıman yağı vs vs... bende aktüvatörü değişin baskı balata kalsın dedim. Haliyle parayı sokaktan toplamıyoruz.

Aracımdan çok memnunum, inanın satmak istemiyorum cz3 spor tek kapı birde multimedya sistemi yaptım arabam tam istediğim gibi... Atak, seri, az yakıyor, bir depoyla istanbuldan izmire gittim 800km yol yaptım benzinli arabayla nerde bu km? :)

Şimdi internetten bir parçacı buldum, 400 tl ye valeo marka baskı balata satıyor. Ancak dikkatimi çeken birşey var. baskı balata seti yazmış ama bazı sitelerde baskı balata setinde çatal diye birşey var, bu adamda çatal yok, çatal ne işe yarar? benim aracımın bu çatal denilen şeye ihtiyacı var mıdır? 400 tl lik valeo da çatal yok, adam set diye satıyor. Çatal czt ler için mi ?

Birde istanbul beylikdüzü, avcılar, başakşehir, büyükçekmece civarlarında bu baskı balata değişimini yapıp program atabilecek tanıdığınız bir özel servis var mı? askale de bütçemi zorlamak istemiyorum aktüvatör yeterince zorladı zaten bütçemi...

yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 15:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
is istanbul ise fsm oto fatih ustaya gitmeni tavsiye ederim, 1 ay önce baskı balata + amt robot değişimi yaptı şuanda sorun yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 15:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
mesut52_34 yazdı:
is istanbul ise fsm oto fatih ustaya gitmeni tavsiye ederim, 1 ay önce baskı balata + amt robot değişimi yaptı şuanda sorun yok.


ücret nedir paylaşabilir misiniz? benim sadece baskı balata değişimine ihtiyacım var. bide ustadan sonra servise gittiniz mi programlama için?

internette araştırdığım kadarıyla valeo takılırsa serviste programlama gerekiyormuş. benim için aslolan fiyat şu anda açıkcası... şu aktüvatör olayı çıkmasaydı fiyat umrumdada olmazdı yetkili serviste değişim yaptırtabilirdim belkide.

Şu çatal mevzusu hakkında bildiğiniz var mıdır ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 18:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ağu 2014 23:09
Mesajlar: 152
Şehir: İstanbul
İsim: Hüseyin
Araç: 2009 Colt 1.3 Invite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 30
Daha önceden paylaşmıştım. FSM Oto Fatih Usta 'da değişim yapıldı.

Debriyaj baskı balata değişimine servis normalde 2200 TL 'ya yapıyormuş ama Volan dişlisi zaten değişeceğinden tekrar bir işçilik ödenmeyecek ve 1700 TL 'ya yaparız dediler. Ben ise ürünü araştırdım (genelde fiyatlar aynı ama fiyatı farklı ise içeriği farklı olabiliyor; mesela bilyasız set mi olur 150 TL ucuz diye aldanmayın, çatalsız set mi olur 50 TL ucuz diye aldanmayın) ve Aksaray'da Genç-Tokel Otomotiv'den 550 TL 'ya aldım (Orjinal Sachs, menşei Almanya. Bu arada set tam olsada Çin üretimi fiyat ucuz olabilir ki taklit üründür aldanmayın).


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 19:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Bu sachs markadada iki farklı seçenek var. Birinde çatal var diğerinde yok. sizin aldığınız sette bilya, çatal tam takımmıydı yoksa sadece bilya mı vardı? Bu valeoda bilya var ama resimde bazı sachs resimlerinde olduğu gibi çatal yok. Geçen ay bir arkadaş resim koymuş 500 e almış çatalında resmi vardo ama arkadaşın arabası czt idi benimki cz3. Benim aklıma takılan çatal mevzusu yanında verlen parça acaba aracına göre mi ?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 20:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Aktüvatör niye değişiyor? Ayrıca piyasada 900tl olan kendiniz bile takabileceğiniz parçaya niye serviste o kadar para ödüyorsunuz.

ben 94bin km'de sadece baskı balata değiştirdim. bütün vites sapıtmaları geçti. Ayrıca 120bin km baskı balata değişimi için uygun bir km. sizin yerinizde olsam aktüvatörün aksine ilk önce baskı balatayı sanayide değiştirirdim. Jakoparda orijinal balata seti(baskı+balata+çatal) 550tl. işçilik de sanayideki ustaya kalmış. Servis bana işçilik olarak 250tl demişti bunu da hatırlatayım.

Çatal ne yapıyor derseniz. çatal kaldıraç mantığı ile baskı balatayı kontrol ediyor. bir tarafı sabit ortası baskı balata kısmında diğer ucu ise aktüvatör ile temas halinde. aktüvatör çalıştığında çatalı itiyor ve boşa almış oluyor. çatal metal bir parça değişimi o kadar dert değil ancak ortasında bilya var galiba o yüzden valeo yerine sachs almakta fayda var.

Aktüvatör vites atmamazlık yapmıyorsa hiçbir şekilde değiştirmeyin. Bu temsa ayak üstü düdüklemek için önüne gelenin aktüvatörünü değiştiriyor. aktüvatör ancak vites atmadığı, vitese geçmediği veya yolda bıraktığı durumda değiştirilir. Ayrıca incelen baskı balata da aktüvatöre zarar veriyor veya garip çalışmasına sebep oluyor.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 21:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Aktüvatöre o kadar para vermemin sebebi askale de çalışan teknik servis müdürü ramazan beyin 2 yıl garantili demesidir. 1000 tl sanayiye vereceğime 1500 servise verdim 2 yıl garantisi olur diye en azından.

Baskı balataya gelince, yine değişimini servis önerdi. Ancak ben bittiğine dair hiç bir emare hissetmiyorum. Araç 90binde nasıl teslim aldıysam şuandada öyle. Yani titreme zonklama tıksama devir yükseltme yan yatma çamura batma hiç biri yok bende... Acaba diyorum önceki sahibi değiştirmişmiydi. Y. Servis değişmemiş dedi. Bir aracın baskı balatası nasıl 120bin km gider ki o zaman ideali 90-100bin değil mi bu işin...

Yorumlarınızı dikkate alarak sachs markaya yöneleceğim. Uygun bir fiyat-yer eticarette olur link verirseniz satın alabilirim. Geriye sadece iyi bir usta / servis bulmak kalır. Jakopardaki hangi balatayı alayım?


Birde benim kontağı çevirdiğimde bir çınlama sesi geliyor araba kontak açık moddayken ve çalışmıyorken. Bu ses ne olabilir?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 21:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Ha birde şu ikitellideki ünlü japon ustası da zamanında görüştüğümde piyasadaki 800-900 tl lik altüvatörlerin hepsi ikinci kalite demişti bilmiyorum ne kadar doğru ama adam usta sonuçta ve o zamanlar sorun yoktu sadece hızlı bırakıyordu debriyajı


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 21:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
İşte debriyajı biz kontrol etmediğimiz için baskı balatanın bittiğine dair hisleri hissedemiyoruz. Ali abinin 150bin km'de hiç değişmemiş baskı balatası da dediğiniz birçok şeyi belirtmiyordu. Ancak sizin de dediğiniz gibi ömrü belli parçanın yani 120bin km gibi değiştirmek asıl aktüvatör için daha sağlıklı olacaktır. Ali abi değiştirmedi, 150bin km'de baskı balata yüzünden aktüvatör bozuldu. aktüvatörü internetten 900e aldı, 600e de baskı balata setini aldı, 400tl de çok kaliteli(!) bir ustaya işçilik ödedi.

Benim araba da sıyırmıyor, titremiyr zonklamıyor hiçbir şey olmuyordu ama 4-5bin devir gibi sıyırmaya başladığı için kokuyordu. sıyırdığı çok belli olmuyor araba hala hızlanıyordu çünkü...

Ben iddia ediyorum, aktüvatörü boşuna değiştireceksiniz. Sanmayın ki servis ustaları colt konusunda çok tecrübeli... hızlı bırakmasının sebebi incelen baskı balata yüzünden olabilir.

jakoparı telefonla arayın, aracın modelini söyleyin gerisini hallediyorlar. Şu anda piyasada jakopar kadar hızlı ve uygun yok diye biliyorum. Çünkü yakın zamanda forumda bir üye daha araştırıyordu ve jakopardan aldığına göre en uygun güvenilir orasıdır.

Ben ciddi ciddi ilk önce baskı balatanızı değiştirmeniz, volan yüzeyi çok kötüyse taşlatılması, ardından aracın aktüvatörü sıfır orijinal konumuna göre monte edilip aracın 300-500km sonra durumuna bakılmasını tavsiye ederim.

yine yeniliyorum, aktüvatör vites atmamazlık yapmıyorsa boşu boşuna servise para vereceksiniz.

Ek olarak aracın aküsünü kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Araç çalışırken alternatör sebebiyle voltaj normal olsa zayıflamış akü aktüvatörün davranışlarını etkiliyor. kontak kapalı iken akü 10voltlara iniyorsa değiştirmenizi tavsiye ederim. Akü konusunda güvenilir bir yere gidip ölçtürün. Eğer test cihazında belli durumlarda weak(zayıf) konumuna çok yaklaşıyorsa değiştirin.

Yerinizde olsam baskı balatayı değiştiririm. Ardından bir akü kontrolü ve akü zayıfsa değişimini yaptırırım. Ardından aracın viteslerine bakarım. Hala sapıtıyorsa(1'den 2'ye veya 2'den 1'e geçişler hariç) o zaman aktüvatör değiştiririm. aktüvatör tamamen şanzımanın dışında 1soket 3 vida ile duran, söküp takması çok çok basit bir parça. işçilik sıfır.

Sanayi bakanlığının ayarladığı yasalar gereği sıfır satılan ürünlerin faturası ve 2yıl garantisi zorunludur. yani dışarıdan alacağınız ürünün faturasını isteyebilirsiniz. ileride sorun yaşamanız durumunda gerekli yerlere şikayet ederek durumu giderebilirsiniz. ayrıca forumda alan birçok kullanıcı var diye biliyorum..

Ustaların colt konusunda çok bilgili olduklarını zannetmiyorum. O yüzden her ustanın dediğini yapmamakta fayda var. Ustaların lafına kalsam tanesi 200tl olan 2tane üst amortisör takozunu değiştirmem, 4tane bobini değiştirmem gerekiyor. ancak bu parçalar sapa sağlam. Sadece sorun yumağı avrupa arabalarından edindikleri basit sanayi çözümleri ile akıl veriyorlar... temsa servisleri ise topu aktüvatöre atarak işin içinden çıkıyor.

Aktüvatör sorunu olan araba yok mudur? vardır ama geneli incelen baskı balata sebebiyle bozuluyor ve birlikte değişiyorlar. Aktüvatör yolda bırakmadığı sürece değişmemeli. yolda bırakınca servise yaptırmayı düşünüyorsunuz zaten çekici çağırırsınız servise gider yapılır :D

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 22:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Peki senin araba sıyırmaya geldiğinde kaç bindeydi? Ve de aktüvatör değiştin mi?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 23:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Ben aracın genel durumundan bahsedeyim;

61bin km'ye kadar istanbul aracı idi, istanbulda binilmiş. 2013te alır almaz son sürüm yazılım attırdım(geri vites problemi vardı)

denizliye getirdim, aracı burada kullanıyorum, istanbul kadar karışık trafik yok, şehir merkezine kolay kolay arabayla girmiyorum, çevre yollarını kullanıyorum. aracı yeri geliyor izmirde de kullanıyorum.

69bin km gibi köyde aracı çamura sapladım, çıkarayım derken patinaj filan baskı balata yaktım, beyaz dumanlar çıktı şanzımandan, 5dk filan bi koku duman olayı oldu, korkup yetkili servisteki ustayı aradım hatta. Sorun olmaz uygun bir zamanda servise uğra dedi. olay sonrası kontrol ettiğinde vites geçişlerinde filan bir problem yok sadece ömrü kısalmıştır dedi.

o kadar kötü yakmışım ki baskı fazla zarar görmüş. bu sebeple 80bin km'den sonra araçla ne zaman bassam hafif bir yanık kokusu içeriye geliyordu. bir keresinde 35dk bastım 5bin devirlerde bindim, bütün yol kokudan duramadım. en son 90bin km gibi çekilmez bir hal aldı, rampa çıkmak için 4binlerde kullandığımda bile koku yapar olmuştu. ustaya test ettirdim, eskisi gibi değil, değiştirirsen iyi olur dedi. ben de yavaş yavaş baskı balata arayışına girdim, bi yandan da aracı çok kullandığım için sürekli yol yapıyordu. jakopardan o zaman 515tl 4taksit imkanını öğrenince direkt sachs seti aldım geçtim 94bin km'de taktırdım. taktırmadan önce düzlüklerde çok rahat 160-170 görüyordu aracım. sıyırma tam vardı diyemem ama bastığım zaman yanmalar hafif sıyırmalar oluyordu. koku olmasa benim aracımda bu hissedilmeyecekti. ben de daha kullanacaktım. çünkü baskı balata incelse de sıyırmalar çok fazla olmuyor. mesela haftasonu arkadaşımın dizel aracında idim, gazı köklüyor, hız ibresi yerinde kalırken devir çok fena yükseliyordu. bende değişimden önce bile 80le gazı köklesem dahi, aşırı bir devir artışı olmuyor, devirle beraber hız yükseliyordu. görünürde her şey normal ama koku vardı.

sıyırma diyorum çünkü sıyırmasa koku ve yanıklar oluşmazdı. sıyırma tam bitmiş baskı balata gibi değildi yukarıda belirttiğim gibi araç hala oldukça diriydi. yakmamış olsam 120bin km'ye kadar kullanır değiştirirdim.

baskı balata değişiminden sonra 1 kere bastım düzlükte, bitik bujilerle 175 gördü, bujileri yeni değiştirdim, boş yol bulabilirsem tekrar deneyeceğim. 185-190 görecek mi bakalım düzlükte.

aktüvatörü değiştirmedim. yolda kalana kadar hayatta değiştirmem. ufak tefek pürüzleri zaten amt'nin yapısı gereği arada olacak...

120bin km'de baskı balata değişimi bence sizin için yerinde olacak. ve aktüvatörle ilgili problemleri ortadan kaldırabilir. Çünkü nazar değmesin benimki neredeyse tam otomatik gibi vites atıyor. oldukça güzel geçiyor. 1'den 2'ye geçişteki belirginlik hala var tabi o her türlü olacak.

değişimden önce bazen 4bin devirlere doğru bir üst vitese geçtiğimde nadir sıyırdığını fark ediyordum. vites atarken araba vınnnn diyordu sıyırmadan ötürü.

söylediğim gibi aküyü kontrol ettirmelisiniz. ben aküyü mayıs ile ağustos arasında bir yerde değiştirdim ama nerede hatırlamıyorum. Hafif bir vitesler düzelmişti. akünüz iyiyse sorun olmaz tabi. akü iyi baskı balata değişti, hala vitesler güzel değil o zaman aktüvatör değiştirin.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


En son kaan20 tarafından 22 Ara 2015 23:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 23:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Bu bahsettiklerinizin hiç biri bende yok, hatta devir yükseltme kesinlikle yok özellikle bunu çok deniyorum yokuşta falan düşük devirde gazı köklüyorum manuele alıp hiç yükselmiyor devir saati herşey tıkırında gibi.

1 den 2 ye geçişlerde bir problem yok benim aracımda aktüvatör değişmeden önce 2-3 3-4 geçişinde tak tuk ses geliyordu demir çarpması gibi yetkili servisin dediğine göre motor baskı bakatayı tam ayırmadığı için bazen o ses ondan geliyormuş.

Ben yinede sachs alıp değiştireceğim zaten yarın direk jakoparın yerine gidip onların tavsiye ettiği bir ustaya değişim yaptırmayı planlıyorum. Jakopar bana yakın yer olarak. Hemde o civarlarda ralliart ürünü satan birkaç esnaf biliyorum biraz gezmiş olurum civarı :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 23:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Bu arada aküm yeni, 2 ay önce bosch marka aldım 60 amper kendim değiştirdim sıfır jelatini açıp


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 23:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Dediğiniz sesi şimdi anladım. benim hala arada manuel modda hızlı hızlı 2bin-3bin devir arası kullanırken 3binde vites atmak istediğimde çatttttt diye metal vurma sesi geliyor, sokak bile inliyor bazen, içim acıyor ama çok uzun süredir yaptığı için aldırış etmiyorum. park ederken de gacur gucur sesler çıkarıyor ama onu da takmıyorum. bu sesler 20-25bin km'dir var ve bir problem oluşmadı :D ne zaman vites göstergesi boş, yolda bırakır o zaman değiştiririm. özellikle son 25bin km'dir benim sert kullanımımla bozulmadıysa hayatta bozulmaz :)

benim mct'de gördüğüm birçok kişi FSM otomotive gidiyor, orayı da göz önünde bulundurun.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 00:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
@kaan20
Senin ses çok kötüymüş üstad sen bir şanzıman yağı değiştir istersen :D benimki sokağı inletmese de hatırı sayılır şekilde civardaki hayvanları ürkütebiliyordu :D

@_opeth
Yıldızlar oto tam olarak adresi nedir avrupa yakası mı?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 00:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
_opeth yazdı:
Yıldızlar Otomotiv

Adres: Halkalı Merkez Mah. Basın Ekspres Yolu No:25/1A
Telefon: 0212 470 51 51
Faks: 0212 495 46 40


Öneri için teşekkürler. Yarın arayıp işçilik fiyatı alacağım anlaşırsak japkopar dan da parçayı alır ordan basınekspres e geçerim. Umarım çok uzun sürmez aracın işi kesinlikle aracı bırak yarın gel al demesin bana canımı yesin arabam ekmek teknem gibi bişey şu anda :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 10:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Benim araçta şöyle bir durum vardı.
Uzun süre sıkıntısız gidiyordu. Bazen lambalarda kalkışta falan baskı balata birbirine değmekle değmemek arasında gidip geliyordu. Bu da aracı feci şekilde silkeliyordu. Bunu yaptıktan sonra uzun km'ler kullanıyordum sorun çıkartmıyordu. Son hıza yükselme de sorun yoktu. Sonra bir gün gene durdum kalkarken silkeledi. Sonra yolda debriyaj boşaldı. AMT'de baskı balata kaçırdığını anlamak biraz zor çünkü debriyaj kontrolü bizde değil. Youtube kanalına attığımız manuel colt'un baskı balata bitme videosunu izlerseniz; Debryaja bas çek yapana kadar baskı balatanın kaçırdığını anlamazsınız.

Belki bir ihtimal şunu deneyebilirsiniz; vites düşürmeden önce gazı bırakıp vites düşürme komutunu verdiğiniz an gazı köklerseniz belki sıyırma olup olmadığı anlaşılır.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 10:51 
Çevrimdışı

Kayıt: 31 May 2015 13:54
Mesajlar: 183
İsim: Ömer
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 İnvite AMT 2006
Meslek: Serbest
Yaş: 27
Ulan ne menem şeysin baskı balata.

Dün bende 1 saat trafik sonrası 10 dk markete gittim, geri gelip arabayı çalıştırdığımda devir yükselip düştükten sonra - nasıl tarif etsem bilemedim - burrp şöyle bir silkeledi sonra düzeldi. Sebebi ne olaki?
Hali hazırda ki 0 problemim ise çok çok azaldı hiçbir şey yaptırmama rağmen. Bazen de 1-2 viteste, yavaş akan trafikte teklemeler oluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 11:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
Yani bahsettiğiniz emarelerin hiç biri bende yok araba normal çalışıyor biraz daha bekleyip 130binde mi değiştirsem baskı balatayı anlamadım kararsız kaldım herkes hemen hemen yaşadıkları farklın şeyleri anlattı benim araçta bunların hiç biri yok, acaba bir önceki sahibi 90binden önce değiştirdimi diye düşünüyorum değiştirmese bu kadar sorunsuz olmazdın kanımca rn azından silkeleme boşa sıkma vs gibi durumlardan 1 tanesi olurdu. Ne kötü birşey fren balatası gibi gözle göremiyoruz bittiğini :(


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015 12:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Aracınız servis bakımlı ise yani 90bin km'de satın almışsınız, o zamana kadar eski sahibi servise girmiş ise baskı balatayı dışarıda değiştirmemiştir. zaten colt sahiplerinin çoğu baskı balata ve aktüvatör arızasının olması durumunda yaptırmadan satıyor ve alan kişiye bu masraflar kalıyor.

10bin km daha mevcut baskı balatayı kullanmanız belki yeni aktüvatöre zarar verecek. bunu da göz önünde bulundurmak lazım...

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 41 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye