Zaman: 27 Nis 2024 12:26

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Dizel Colta Racechip
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2015 11:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
racechip gibi sistemler yerine yazılım yaptırmak daha iyi sonuç veriyor, daha önce arkadaşın corsasına yazılım yaptırmak için araştırmıştık


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Dizel Colta Racechip
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2015 23:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Mesutum yakıt ekonomisi için değer düşürmen gerekmez mi sonuçta aynı motorun 68 HP olanı var onun yakıt değerleri bundan daha düşüktü yanlış hatırlamıyor isem. O sebeple bu güç artışı pek ekonomi sağlar mı ondan emin olmak gerekir

C1905 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Dizel Colta Racechip
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2015 23:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Mehmet Gazihan'in bir iki konusuna denk geldim, TechTurkey'de. Biri Golf 7 1.6 dizel icin big turbo denemesi ve bir turlu ayar tutmamasi, digeri de el yapimi "oil-catch can"in oldugu bir konuydu. Guzel yorum kadar bir o kadar da yeren yorumlar gordum. Ama Dr.Ecu'dan 1 tane sikayet denk gelmedi. Hem Denizli'de hem de Izmir'de bayileri varmis, konusmani oneririm. Belki bir miktar Megachips'den pahali olabilir ama Ecu yazilimi konusunda risk almaya deger mi, bence degmez :)
http://www.drecu.com/bayilerimiz.html

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ynt: Dizel Colta Racechip
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2015 23:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
_opeth yazdı:
68hp olan benzinli 1.0 yav

Valla benim bildiğim 68 HP de var. Türkiye de olmayabilir belkim ama mitsubishi colt diesel 68 HP diye aradığımda bir sürü sayfada 68 lik ve 95 lik modelleri olduğunu yazıyor
http://www.auto-data.net/tr/?f=showSubM ... li_id=1748
Benzinli 1.0 var mı ki :-D
En düşük 1.100 CC 75 HP değil miydi :-D

C1905 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Dizel Colta Racechip
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2015 20:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
68lik daha az yakar çünkü araba hafif.

Misal 1.6hdi; 92hp intercoolersız olan ile 110hp intercoolerlı arasında yarım litre fark var. 20hp'ye yakın güç için tabiki de yarım litre mazotun lafı olmaz.

Öte yandan 2004 üretimi yüksek basınçlı, intercoolerlı turbo dizel motordan 120hp gibi günümüz araçlarında bile zor gördüğümüz gücü almak ne kadar sağlıklı olur bilemem.

Buna en iyi örnek; 1.6tdci aracını 100bin km civarında chipli kullanıp motoruna içine eden kullanıcı gösterilebilir.

Kaldı ki aracın 180bin km'nin üzerinde. Bu saatten sonra performans adına bir şey yapmak yerine mevcut performansını ve sağlamlığını korumak ve aracı güzelleştirmen gerek.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Dizel Colta Racechip
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2015 23:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Bence ekonomi için yapmak mantıklı değil
Bu araç her türlü 180 e bir çırpıda çıkıyor
Yapacağın masrafı sana riski amorti etmesi ve derken 2 sene geçecek arıza çıkmazsa
Kaldı ki chip olayına sıcak bakan kitle yok gibi. Satarken de sıkıntı olabilir :-)

C1905 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Dizel Colta Racechip
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2015 00:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
Motordan yana sıkıntı olmaz belki turbo koyverebilir.
Günümüzde güç üretilememesinin nedeni beceriksizlik veya sağlamlık değil, emisyonlar.
Eğer yazılım düzgün yapılırsa bastığında daha iyi gider sakin olduğunda da daha az yakar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Dizel Colta Racechip
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2015 01:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Fazla abartmadan güvenli limitler içinde yapılan yazılım tatmin eder sizi.
Mehmet Gazihan da Dr.Ecu'da yapar. İlk tercihim benim de Dr.Ecu Özgün olur.
Muhtemelen fiyatı da Gazihan'dan fazladır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Dizel Colta Racechip
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2015 02:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
cagkn yazdı:
Motordan yana sıkıntı olmaz belki turbo koyverebilir.
Günümüzde güç üretilememesinin nedeni beceriksizlik veya sağlamlık değil, emisyonlar.
Eğer yazılım düzgün yapılırsa bastığında daha iyi gider sakin olduğunda da daha az yakar


2004 üretimi A200 CDI'nın 4silindirlik 1991cc motorunun bir silindiri kesilmiş hali bu coltlardaki. euro4 motorlar zaten öyle DPF filan yok aşırı bi kısıtlama yok. 4silindirden 140hp/300nm alınmış ancak coltlarda 1 silindirin eksikliği motorun aşırı titreşimli çalışmasına sebep oluyor. aynı coltlardaki 1.5 benzinli motorun 1 silindir eksiltilip 1.1 benzinli coltun ortaya çıkması gibi. 1.5benzinli colt için ne kadar güzelse 1.1 o kadar da güzel değil. bence dizel için de aynı şey geçerli. Çok zorlamamak gerek.

Coltun dizeli OM 639 DE 15 LA motor koduyla geçiyor. Ben motoru çok dengeli görmedim. Daha çok yakıt odaklı ama istediğinde güç veren bir yapısı var. 3silindir olduğunu sesiyle, titreşimiyle belli ediyor. Blok, silindir gibi yapılarıyla sağlam olabilir orasını bilemem tabi.

Mesutun zaten yenice enjektör ve üst keçe veya contalarla(tam detayı bilmiyorum) ilgili işlemleri oldu. Orijinal haliyle 200bin'lere kadar sorunsuz kalsa belki küçük gıdıklanırdı ama araç gelmiş 180bin km üzerine, ufak bir operasyon geçirmiş. Turbo eline alsa sorun değil de motorun başka bir yerinde sorun çıkabilir gibi geliyor.

Mercedes motorlar sağlamdır derler ama nedense ben bu arabayı her sürdüğümde bi rahat değilim, çıkardığı garip sesler, titreşimler 1.3 japonun verdiği güveni verdirtmiyor. Dizel elimde kalır düşüncesi oluyor. Motor güzel ona lafım yok, üretildiği yıla göre yakıt ekonomisi ve gidişi oldukça güzel. hala güzel kondisyonda. demeden edemeyeceğim; üst devirlerde düdüklü tencere gibi garip sesler çıkarıyor, düdüklü gibi patlayacakmış hissi yaratıyor :LOL: . Yüksek sıkıştırma turbo ile 95hp, 1.5 motor için biraz daha güç alınabilir ama egzost ve turbo elden geçse daha sağlıklı olur sanki... Mevcut turbo bu yükün altından kalkabilir mi? mevcut haliyle bile motor oldukça yük altındaymış gibi çalışıyor. Biraz daha dayanırım ama fazla değil der gibi :)

Olur da bi şeyler yaparsan Mesut, bana verme arabayı, diken üstünde sürmeyi sevmiyorum şu dizel cihazları. Arkadaş 1haftalığına dizelini bana bıraktı, 3.9lt ortalamayla geziyorum. Bi kaç basayım dedim de yok, benzinli gibi değil bi cihazlar :D
Turbonun bozulurum bak psikolojisini oldum olası hiç sevemedim. Bir türlü atamıyorum da. Arkadaşın arabaya bi şey olmaz da ben emanet araç üstüne nedense titriyorum. Arkadaşım da chip vs. bi 20hp artış iyi olur diyordu. senden referans alırız artık :LOL:

Çılgın fikrimi biliyorsun, sat dizeli gel sana onu yapalım. Makyajlı bi colt, sonrasında motorunun piston ve kollarını değiştirelim. 120hp/150nm alırız. Dizelden daha deli gider öyle :D Nasılsa piyasada temiz CZT kalmadı, aracı CZT'ye yaklaştırırız böylece :D

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Dizel Colta Racechip
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2015 12:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
Dizel motorlar yapıları gereği benzinlilerin ötesinde güçlü üretiliyorlar. Ben birşey olamayacapı görüşündeyim

Değişken geometrili turbo hayal olarak kalmaya devam eder de yeni nesil turbolar cidden çok düşük eylemsizlikle çalışıyorlar.Eğer iş turbo değiştirme safhasına gelirse yeni nesil turbolardan takarsın hem büyütme şansın olur hemde turbo aynı devirlerde dolup devir bandının tamamında çekmeye başlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 24 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye