Zaman: 29 Mar 2024 12:03

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 49 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 17:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Baş belası bobin derdine çare olur ümidiyle bugün bir fırsat bulup aldığım taş dirençlerle yeni bobinleri monte ettim. İnşallah artık sıkıntı çıkarmazlar.

Yeni aldığım NAP marka japon üretimi bobinler 0,90 kohm gösteriyor. Dün otomotiv öğrencileri için hazırlanmış bir bültende sağlam bobinlerin 0.8 ile 1.2 kohm aralığında ölçülmesi gerektiği yazıyordu. Elimdeki eski orjinaller 1.5, sonradan aldığım tayvanlar ise 0.3 kohm değerinde...

Taş direnç uygulaması bobine gelen 12v besleme gerilimi üzerine seri bağlanan bir rezistörden ibaret. Bu direnç teorikte bobine giden akımı sınırlıyor, çünkü ecu yaptığı ölçümlere göre optimum yakıt verimi sağlayabilmek için bobin akımına müdahale ediyor. Zengin karışım algılarsa akımı arttırıyor. Belki de birçok lpg li araçta karışım hatalarından veya sensör arızalarından dolayı ecunun gereksiz yere akımı yükseltmesiyle bobinler gümlüyordur.

Yapmak isteyenler için kısaca tarif edersek, bobine gelen üç kablolu jakın içindeki yeşil renkli ve en kalın kesite sahip olan kablo pozitif voltaj hattı. Bu kablo kesilerek araya direnç seri olarak bağlanıyor. Diğer kablolara dokunmuyoruz. Yaptığımız ara bağlantıları iyi izole ediyoruz ve taş direnci güzelce sabitliyoruz. Aşağıda foto üzerinde inceleyebilrsiniz.

Resim

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2016 00:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Olay şimdi açığa kavuştu hocam. Yeni nesil bobinlerin ölçüm aralığı farklı. Ah ben bunu bilseydim 400 tl havaya gitmezdi. Elimde boşu boşuna sıfır bobin var simdi...

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2016 09:15 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Bobin illaki lazım olur. Kara bobin Kara gün içindir ;) (en azından bobin arızasının da olabileceği çok ihtimalli bir arızada , arızanın bobin mi değilmi elinizdeki ile test edersiniz.)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ağu 2016 21:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Bu lpg işi benim sabrımı zorluyor arkadaşlar. Yeni bobinlerle şehirlerarası baya bir gezdim, genelde sıkıntı yok ama mesela Bursa da Uludağa doğru tırmanırken dik yokuşlarda araba tam doluydu gerçi, teklemeler çekmemeler yine asabımı bozdu. O gün hava da 38 dereceydi. Hem hava sıcak hem de motor sıcak ve yorgun arabada 4 yetişkin 2 çocuk...
Neyse düz yolda, kalkışlarda falan sıkıntı yok o kadar olur diye sineye çektim. Ama eve döndüm, dün biraz tekleyip arıza vererek lpg den benzine geçti hemen rotayı atiker servise çevirdim. Silindir hatası vermiş. Siliyorlar tekrar veriyor falan. Usta şöyle bir kulak verdi motora ki ben de fark ettim, bobinlerin oradan lpg de iken çıt çıt düzensiz bir ses geliyor ama benzndeyken yok. Usta ateşlemede kaçak var gibi dedi, görünürde bir şey yok ama kablolarda mı sıkıntı var ki?
20bin km önce taiwan malı cordex marka kablo alıp değiştirmiştim. Yine yıpranmış olabilirmi? Zaten gözüm pek tutmadı kabloyu, çok ince narin bir yapıda.
Ne tavsiye edersiniz? Yakın zamanda baya masraf yaptım ateşlemeye ama hala sonuca ulaşamadım.

Bu arada servis lpg ekipmanlarında sorun olabilir hata verip benzine geçmesi ateşlemeden pek olmaz diyerek kapsamlı kontrol için cumaya gün verdi. Ben de lpg enjektörlerinden şüpheleniyorum. Biraz önce açtım kaputu lpg enjektörlerini şöyle bir kurcalayıp kablolarını söküp taktım, lpg ye sorunsuz geçti deneme sürüşü yaptım hata da vermedi.

Kafayı yiyecem araba benzindeyken maşallah lokum gibi, lpg ye geçince her yerinden hata veriyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ağu 2016 09:07 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Ben boşuna hidrojen tavsiye etmiyorum. tasarruf oranı düşük olabilir ama kafan rahat.
Bence de lpg den benzine geçiş varsa bobin değildir. önce ayarları sonrada lpg kitindeki parçaları (özellikle map ve basınç ayarlarını) kontrol edin. Küçük sanayide Net otogaz var. Mesut ustaya aracınızı gösterin. (sanırım sahibi el değiştirmiş Mesut usta hala orada mı bilmiyorum)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ağu 2016 15:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Randevulaşıldığı şekilde aracımı sabah atiker servisine bıraktım. Enjektörler kirlenmiş, temizlemişler. Enjektör nozulleri çok büyükmüş 2,0 yapmışlar. Filtre değişmiş. Ayar tekrar yapılmış. Filtre dahil 130 tl aldılar. Yapılanlar garanti kapsamına girmiyormuş zaten 60 tl si periyodik filtre bakım ücretiymiş vs...

Teslim aldığımda aracın lpg geçişi, ivmelenmesi gayet stabildi maşallah. İnşallah uzun zaman sıkıntı çıkarmaz.

Bu arada şu an kullandığım buji kablosunun çok verimli olmadığını düşünerek internetten NGK kablo sipariş etmiştim. Bu sabah kargo gelmiş, sitede Carisma için yazıyordu fakat gelen ürünün üzerinde Lancer uyumlu ibaresi var. Yapı olarak aynı görünüyor ama...

Fakat ngk ile kıyaslayınca kullandığım tayvan kablo onun yanında saç teli gibi kaldı.
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ağu 2016 18:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
buji kablolarını nerden temin ettiniz.hangi site ve fiyat ne ?iyi forumlar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ağu 2016 20:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Bujimarket adlı siteden aldım, 106 tl gibi bir fiyatı var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ağu 2016 22:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
Tesekkurler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 49 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye