Zaman: 24 Nis 2024 10:20

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 49 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2016 19:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Başlıkta da görüldüğü gibi, bu soruyu her yerde soruyorum. Benden önceki arkadaş, ben elektrik aksanını hallettim, sıkıntı yok demişti. Sonradan farkettim ki, bobinlerden biri değişmiş. Üçü siyah, biri sarı renkte. Acaba zamanla bunlar gücü yitiriyor mu yoksa tık diye bir kerede mi gidiyor? Arkadaşın 1.5 benim aracı her türlü geçiyor. Benimki onun yanında 1.3 motor gibi. Komple buji kablolar ve bobinleri yenilersem kendine gelir mi? Çünkü yağdan filtrelere, subaplara, bujilere kadar herşey yeni.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2016 20:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Bobinlerin yapısı yalıtılmış bakır tel sargıdan oluşmaktadır. Bobinler için zamanla oluşabilecek en büyük sıkıntı aşırı ısınma sonucu bakır tellerin üzerindeki yalıtımın erimesiyle sargı içinde kısa devrenin oluşması şeklinde olabilir. O zaman bobinin gücü düşer daha fazla akım çeker ve ömrünün sonuna hızla yaklaşır. Buji kabloları da zamanla iletkenliğini kaybeder, üzerindeki izolasyon çatlayıp açılabilir ve akım kaçakları oluşarak iletimi zayıflatır.

Buji kabloları rutin olarak belli km de değiştirilir, sarf malzeme niteliğindedir. Ama bobinler için belli bir ömür biçmek zor, 200bini görmüş hiç bobini değişmemiş araca rastlayabilirsiniz.

Ateşleme parçaları gücü birebir etkileyen donanımlardır ancak benim aklıma katalitik konvertör de geldi durumu nedir acaba?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2016 21:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Eskiden buji platin meksefe ve ateşleme sisteminin kabloları komple değiştirdim

Demir paslanır yani oksitlenir bakırda bazen görürsünüz başı yeşillenir kablonun o bakışın paslanmasıdır :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2016 21:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Birde kıyas yaparken dikkat edin 1.3 coltta geçer 0.9 tce motorlu clioda

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2016 22:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Ateşleme bobinleri tık diye gider gidince de motor silkeleme yapar
diğer taraftan mivec motorda(elektronik ateslemeli motorlarda ki sanirim sizin lancer icinde gecerli ) buji kablosu yoktur çünkü buji direk ateşleme bobinine bağlıdır
Kablo olarak sadece ateşleme bobin bağlantı kabloları vardır bunlar kontak ucu şase ( aku - )ucu aku + ucu ve ECU ucu bağlantıları ve bu kablolarda kolay kolay bozulmaz .
Burada zamanla özelliği azalarak bozulan tek zavazingo bujilerdir bujide zamanla elektrotlar arasında ark serarelerinden dolayi korozyon olusur ve yakıttan dolayıda iki elektrot arasında tortulasma olur bu durumlar da zamanla bujinin ateşlemesini azaltır bu nedenle buji lerde belli bir km sonra değişir örneğin asx lerde 90 bin km olunca değişiyor. Ancak lpg li sistemde buji ömrü yarı yarıya azalır .
Ateşleme bobini bozan durum ise bozuk bujilerdir buji zamanında değişmez ise ve elektrotlar arası mesafe olması gereken açıklıkta olmaz ise buji daha bobinden daha çok akım çeker bu durum hem bujinin hemde bobinin sargılarının çok ısınmasına neden olur ve ateşleme bobini yanar
Yine LPG li motorlarda bujiler daha çabuk bozulmasına karşın araç sahipleri buji bakım ve değişimleri ni zamanında yapmazlar sanki araçları hep benzinliymis gibi davranırlar sonra sadece bujiyi degil atesleme bobinine de sela okuttururlar :LOL:

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2016 22:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Birde zayıf ihtimal olsa bile bobin bağlantı konnektorleri de zamanla gevseyebilir bu da aşırı ısınma yaparak bobine kablolara ve konnektore zarar verebilir

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 00:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
_opeth yazdı:


bu kontroller değişim yapılacağı zamanı belirleyecektir.


ChrisFix candır :D

çekiş konusunda buji aralıkları da etken onları da kontrol edin


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 00:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
https://youtu.be/i6mdon03NmE

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 01:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2014 14:56
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Yücel
Araç: 2011 Lancer 1.6 MT İnvite
Meslek: İng. Öğretmeni
Kan grubu: ARh+
Yaş: 24
Akif hocamın attığı linkte bobinlerin kafası siyah ama benim arabadakilerin kafası sarı renkte neden böyle bir fark var acaba merak ettim. Bilen var mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 01:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Bujileri yeni değişti. Mitsubishi Askalede. Bobinlere bir daha bakayım çatlak vs var mı. Bobin fiyatı da yüksek. Teki 650 civarı. Değiştirsem takım olarak, 2.600 TL ye geliyor. Orijinalde hangi marka takılı? Denso mu?

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 12:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Ben de zamanında bobinlerde sorun olabilir mi diye sorduğumda kolay kolay bozulmayacaklarını söylemişti usta, boşa masraf edersin demişti... Benim kontrol ettirme sebebim, rölantide lpg ölçümünde ateşleme ile ilgili bir parametre hata veriyordu anlık ve o zaman motor devir düşürüp geri yükseltince hata düzeliyordu.

Bujiler yeni değiştiyse, takılan bobin uyumlu olmayabilir veya başka bir bobinde problem olabilir.

paramparca'da gözüken bobin tanımı:
ATEŞLEME BOBİNİ SİLİNDİR Orijinal Parça MN195805 396,54 ₺

Eşdeğer Parçalar
ATEŞLEME BOBİNİ SIDAT 8530425
Ateşleme Bobini FACET 96405
ATEŞLEME BOBİNİ MEAT & DORIA 10662
ATEŞLEME BOBİNİ FISPA 8530425

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 16:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
yu-cell yazdı:
Akif hocamın attığı linkte bobinlerin kafası siyah ama benim arabadakilerin kafası sarı renkte neden böyle bir fark var acaba merak ettim. Bilen var mı?


aracın daha önceki sahibi performans için bobinleri evo için satılan napol marka bobinlerle değiştirmiş olabilir

http://www.ebay.com/itm/JDM-MITSUBISHI- ... 1899865697

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 17:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2014 14:56
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Yücel
Araç: 2011 Lancer 1.6 MT İnvite
Meslek: İng. Öğretmeni
Kan grubu: ARh+
Yaş: 24
Keşke öyle olsaydı hocam. :) Benim kastettiğim açık tonda bir sarı, güneşte uzun süre kalan far camı sarısı gibi.
http://i.hizliresim.com/bJrq10.jpg


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 17:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Orijinal olanlar bunlar zaten. Benim coltumdakiler de böyle. 1.5 ve 1.3 bobin vs. her şey aynı. Belki belli bir yıldan sonra kafalar siyah olabilir.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 17:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2014 14:56
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Yücel
Araç: 2011 Lancer 1.6 MT İnvite
Meslek: İng. Öğretmeni
Kan grubu: ARh+
Yaş: 24
Benim araba 1.6 ama dediğin gibi belli bi yıldan sonra siyah kafa olabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 18:18 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Benim colt'unda aynısı resimdekilerin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 21:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Ya önceden kara idi de LPG takınca sarardiysa :D

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 21:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2014 14:56
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Yücel
Araç: 2011 Lancer 1.6 MT İnvite
Meslek: İng. Öğretmeni
Kan grubu: ARh+
Yaş: 24
500 km benzinde kullanır geri karartırız o zaman abi :D :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2016 22:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
:D :)

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Oca 2016 00:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Demiştim, benim bobinlerin 3 ü sarı, biri siyah. Adam patlayınca tek değişti demek ki. Acaba biri yeni 3 ü eski diye ayar mı tutmadı? Birde açıkta kablo var. LPG nin elektriğini bobinden mi çektiler acaba? İyi bir oto elektrikçisi bulup göstermem lazım.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 49 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye