Zaman: 28 Mar 2024 18:14

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 49 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Oca 2016 00:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Oca 2015 22:37
Mesajlar: 4
İsim: Kenan
Araç: Lancer
Meslek: Patron
Yaş: 37
atmaca_seco yazdı:
Başlıkta da görüldüğü gibi, bu soruyu her yerde soruyorum. Benden önceki arkadaş, ben elektrik aksanını hallettim, sıkıntı yok demişti. Sonradan farkettim ki, bobinlerden biri değişmiş. Üçü siyah, biri sarı renkte. Acaba zamanla bunlar gücü yitiriyor mu yoksa tık diye bir kerede mi gidiyor? Arkadaşın 1.5 benim aracı her türlü geçiyor. Benimki onun yanında 1.3 motor gibi. Komple buji kablolar ve bobinleri yenilersem kendine gelir mi? Çünkü yağdan filtrelere, subaplara, bujilere kadar herşey yeni.

aracımda tekleme yüzünden lpgciye gittim lpg sisteminde arıza olmadığını ateşleme bobininin arızalı olduğunu söyledi daha doğrusu lpg li araçlarda her 100000 bin km bir ateşleme bobini değişmesi gerekiyormuş. Bobini değişince araba saat gibi oldu eğer sizin aracınız 100000 bini devirdiyse bobini değişmenizi tavsiye ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Oca 2016 00:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Zamanında değişmeyen bujiler bobinleri etkileyebiliyor, lpg'li diye her 100bin km'de bir bobin değişimine gerek olmayabilir eğer düzgün bakımları yapılırsa...

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Oca 2016 01:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
akif06eren yazdı:
Ateşleme bobinleri tık diye gider gidince de motor silkeleme yapar
diğer taraftan mivec motorda(elektronik ateslemeli motorlarda ki sanirim sizin lancer icinde gecerli ) buji kablosu yoktur çünkü buji direk ateşleme bobinine bağlıdır
Kablo olarak sadece ateşleme bobin bağlantı kabloları vardır bunlar kontak ucu şase ( aku - )ucu aku + ucu ve ECU ucu bağlantıları ve bu kablolarda kolay kolay bozulmaz .
Burada zamanla özelliği azalarak bozulan tek zavazingo bujilerdir bujide zamanla elektrotlar arasında ark serarelerinden dolayi korozyon olusur ve yakıttan dolayıda iki elektrot arasında tortulasma olur bu durumlar da zamanla bujinin ateşlemesini azaltır bu nedenle buji lerde belli bir km sonra değişir örneğin asx lerde 90 bin km olunca değişiyor. Ancak lpg li sistemde buji ömrü yarı yarıya azalır .
Ateşleme bobini bozan durum ise bozuk bujilerdir buji zamanında değişmez ise ve elektrotlar arası mesafe olması gereken açıklıkta olmaz ise buji daha bobinden daha çok akım çeker bu durum hem bujinin hemde bobinin sargılarının çok ısınmasına neden olur ve ateşleme bobini yanar
Yine LPG li motorlarda bujiler daha çabuk bozulmasına karşın araç sahipleri buji bakım ve değişimleri ni zamanında yapmazlar sanki araçları hep benzinliymis gibi davranırlar sonra sadece bujiyi degil atesleme bobinine de sela okuttururlar :LOL:

Evet bobini yakan buji mecnunu yakan da leyla :D

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2016 12:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
2009 Lancer için sordum. Bobin için 407 TL dediler. Çarpı 4 ile 1628 TL. Sonra çekiş canavar gibi. Yetkili serviste yan sanayi satmazlar di mi? Orijinal bobin fiyatıdır?

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2016 22:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
arkadaşlar, multi-meter ile bobinlerimi ölçtüm. bobinlerde ölçü 1 ile 6.5 arası çıkmalı. 3 bobinde 4.8 civarı çıktı. gayet iyi. lpg nin devir kablosu çekildiği 2 nolu bobbin ise 0.9 Verdi sonucu. dedim once bir lpg ye gideyim.
adam dedi ki, abi bu devir kablosu. bunun bir zararı yok. bunu burden almaya mecburuz. iyi dedim. parçacıya gittim.
bobin sordum. 65 tl ye çin üretim bobin. bir ölçüm yaptım, 0.30! sıfır bobin. başka bir tane ölçeyim dedim, o da 0.30!
başka bir dükkana gittim. 230 tl. alman malı dedi. o da 0.35 çıktı.
kafayı yicem resmen. nasıl olur bu? son olarak, yapabilirsem servise gidicem ve sıfır bir bobin vermelerini isticem. o nu da ölçünce olay çözülcek sanırım. bu konuda yardımcı olabilecek var mı? 0.3 çıkması daha mı iyi?

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016 08:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
devir kablosu başka yerden de alınabilmesi lazım ama bobinden almak montaj kolaylığı sağlıyor diye biliyorum. netleştirip kesin bilgi yazayım.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2016 00:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Acaba devir kablosu mu, elektrik mi? Bobinden soketi sökünce LPG nin tüm ışıkları söndü. Soketi tekrar bobine takınca elektrik geldi. Bobin üstünde elektriği tamamlıyor sanki. Yeni bobin almaya korkuyorum, takar takmaz kısa devre yapıp parayı çöpe atmış olcam diye.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2016 08:53 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
av.ilhami yazdı:
devir kablosu başka yerden de alınabilmesi lazım ama bobinden almak montaj kolaylığı sağlıyor diye biliyorum. netleştirip kesin bilgi yazayım.

Dün lpg ci ustama sordum: devir kablosu krank sensör vs. yerlere de takılabiliyormuş. montajda kolaycılık olduğundan bobine takıp geçiyorlarmış.
devir sensörünün bağlantı yerini değiştirin.
lpg nin elektrik aldığı yeri de kontrol edin: en iyisi kontaktan alınması.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2016 00:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Hocam çok teşekkür ederim. Bugün sanayiye gittim. LPG ciyle gorusup durumu anlattım. Yeni bir versiyonu var dedi. O versiyonda devir ölçmeye gerek yok dedi. Yükledi. Bobinden devir kablosunu da ayırdı. Şimdilik sıkıntı yok. Zamanla görcez artık. Bende Mitsubishi servise gidip yeni bobin sipariş verdim. Bakalım yeni bobin gelince güç farkı ve yakıt tasarrufu olcak mi?

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2016 10:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Devir sabitleyici diye bişey var "bir ihtimal" onu yapmış olabilir. eğer öyleyse yazılım iyi değilse lpg ayarı yapmak sorun olabiliyor. yani sorun çıkarsa ilk önce devir sabitleyici olup olmadığına bakıp duruma göre sorunu çözme yoluna gidilebilir.
İnşaallah sorunsuz kullanırsınız

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2016 00:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
İnşallah. Bugün servise bobin gelmiş. Aldım ama takmaya vaktim olmadı maalesef. Yalnız ölçüm yapınca, o da 0.9 civarı çıkıyor. Yarın takıp bir deniycem artık. Hayırlısı...

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2016 18:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Benim araçta da bobin problemi var, üzerindeki Diamond marka orijinal bobinler lpg montajı ile beraber tekleme yapmaya başladı. Gittim iki tane taiwan malı bobin aldım tanesi 80 tl den. Takar takmaz araç müthiş rahatladı, teklemeler kayboldu. Ama 3 ay sonra 2000 devir civarı hafif titremeler baş gösterdi, ara sıra titremelerin sonucu P0302 hatası vererek (2. silindir ateşleme sorunu) benzine geçiyordu. Yani bu bobinler de su koyverdi. Sizin yazınızı görünce bobin besleme fişi üzerinden ölçüm yaptım. 3 fişli ama sadece 2 si üzerinden omaj okunuyor. Orjinaller 1.5 ohm veriyor. Taiwan olanlar ise 0.5 ohm gösteriyor. Bu ölçüm ile nasıl bir sonuca ulaşılabilir bilmiyorum ama aradaki direnç farkı acaba bobinin ömrü ile mi alakalı????

Bu arada japon NAP marka bobini 150 tl den buldum. Sanayiden taş direnç de aldım. Forumdaki uygulamayı deneyip yeni bobinler öyle almayı düşünüyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2016 15:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Ben Mitsubishi servisten fazladan aldığım bobini satmayı düşünüyorum. Sıfır Diamond ateşleme bobini, 1.5 Lancer için. Servis bobinlerin bu şekilde olduğunu söyledi. Temsa yı da aradım. Ateşleme bobini gibi sadece metalden ibaret olmayan parçaları Japonyadan getirdiklerini söylediler. Dedigim gibi, yeni bobinler 0.9 veriyor. Yan sanayiler 0.3. Almayı düşünen olursa servisten önce beni arayın, elimde yedek bulunduracağıma uygun fiyattan veririm ;)

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2016 11:25 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Lpg'li araçlarda lpg bujisi kullanmayı hatırlatayım tekrar.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2016 15:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Servisten iridium buji aldım. 4 buji 400 tl. 100.000 km de değişiyor. Su anda en ala buji bu diye biliyorum?

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2016 21:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Ben ngk lpg-1 kullanıyorum. Iridyum-platin mayeryalli ve 0,8 mm ateşleme aralığı... Memnunum. Takımını 165 e almıştım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 09:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
atmaca_seco yazdı:
Servisten iridium buji aldım. 4 buji 400 tl. 100.000 km de değişiyor. Su anda en ala buji bu diye biliyorum?

Benzinli ise evet, lpg için arkadaşın belirttiği NGK laser LPG bujiler. ancak iridyumlar da diğer normal bujilere göre LPG de daha iyi sonuç verir. Lpg bujiyi, iridyum bujinin modifiyeli hali diyebiliriz sanırım :)
https://www.ngk.de/tr/ueruenler-ve-tekn ... -bujileri/
fiyatını pahalı bulmayın: yaptığı km. ve bobinleri koruması nedeniyle bence bedava. daha önce belirttiğim gibi bujinin ömrü bitmeden aracınızı satarsanız eski bujileri takıp lpg bujiyi yeni aracınıza aktarabilirsiniz. böylece ödediğiniz para yine cebinizde kalmış olur.
Bu söylediklerim sadece NGK için geçerlidir.
https://www.ngk.de/tr/dagitim/ueruenler ... laserline/

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 09:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
kimsenin aklına bişey gelmesin NGK ile bağım yok. bobin arızasından çok çekmiş biri olarak sizler sıkıntı çekmeyin istiyorum. Bende Onno Ustanın ısrarlı tavsiyesi ile NGK LPG buji diyorum. ve şu an kullandığım için çok memnunum araç benzinli gibi
bu saatten sonra ya iridyum ya da LPG buji kullanırım. (her ikisini de kullandım).
http://www.autoclub.com.tr/onno.php?ara=+LPG

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 10:05 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Colt için geçen yıl uygun fiyatlı Bosch buji takdırdım. Çok pahalı olanı gerek var mı bilmiyorum ?

Adedini 18 TL'ye almıştım. Şimdi baktım nette 25 TL civarında...

Bosch Platin-Iridium CNG/LPG gazı (FR 6 NI 332 S) 0 242 240 655 kodlu olan.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 16:27 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Bende bilmiyorum ama sütten ağzım yandığı için Onno ustaya itimat edip NGK. alıyorum. bilen bilir Carismamı sırf bobin sorununu çözemediğim için sattım.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 49 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye