Zaman: 27 Nis 2024 16:20

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Arıza Lambası
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2016 09:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Ethio yazdı:
Merhaba arkadaşlar, herkese hayırlı bir Ramazan dilerim.

Aracımdaki sorunu nihayet çözdük. Onca uğraşlarımıza ve adım adım sistemleri kontrol etmemize rağmen bir yere varamamıştık. Nihayetinde olay motor kapağının açılmasına, motor içi kurum temizliği ve valflerin etrafındaki kurum birikmesinin kontrolüne kadar gelmişti doğal olarak.

Geçen hafta içerisinde GDI motordan iyi anlayan ustam ile iftar, sahur arası rahat bir ortamda gönlümüzce motor temizliğini yaptık. Benim aklımda kalan en net görüntü ise, subapların arkasında biriken kurum ve balçık gibi çamurumsu kir idi. Bunları birkaç saat uğraştıktan sonra temizledik. Ayrıca EGR, emme manifoldu kanalları vs de demizlendi.

Sonrasında araç resmen yeniden doğmuş gibi oldu. Şu an performansı çok güzel, gaza ufacık dokunmam ile bile araba pratik şekilde kalkıyor, eskiden benzinli araban yokuş yukarı çıkarken tüplü araçlardan bile kötü performans gösterirken, şimdi resmen yokuşla dalga geçiyor :) Hafta sonu araziye de deneme maksatlı götürdüm ve daha önce çok düşük hızlarda moral bozucu hızla çıktığı eğimli arazileri şimdi ufacık gaz dokunuşumla tırmanıp çıkıyor.

Aracımda arızalı olan bir enjektöründe değişimini yaptık (ebay dan kullanılmış aldım ve fiyatı son derece ucuz. 50-60 TL civarıydı yanlış hatırlamıyorsam...). Bu değişikliğinde etkisiyle bakımdan önce 11.5 Lt/100 km benzin yakan aracımın, şu an 8.3 Lt/100 km yakıt tüketimi var. Ve bu değişiklik aracı teslim aldığım ilk günde oldu.

Benden önceki sahiplerinin aracıma iyi bakmaması sebebiyle bütün bu sıkıntıları yaşadım ama nihayet olay çözüldü. Buradan da durumdan sizleri haberdar edeyim dedim ki benzer sıkıntı yaşayan arkadaşlara da yardımcı olmuş olayım.

Iba otomotiv den Alparslan Bey e ayrıca teşekkür etmek istiyorum. Telefon ile kendisine ulaşmama rağmen ilgilendi ve sorunumun çözümü hakkında bana yol gösterdi.

Sağlıcakla kalın, Pajero Pinin lere iyi bakın :)



Sorununuzun çözülmesine çok sevindim fakat daha da sevindirici olan ise buradan sorular sorup yardım alıp sonuca ulaşıp bunu soru soranlarla ve sormayanlarla paylaşmanız. Bazı arkadaşlar sadece sorup susuyorlar ve sonuç bildirmiyorlar !! İlginize ve duyarlılığınıza teşekkür ederim

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Arıza Lambası
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2016 11:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Alparslan_iba yazdı:
atmaca_seco yazdı:
hocam çok geçmiş olsun. araç kaç km de acaba? dizel de kurum bağlamasına alışığız tamam da, benzinli araç da yapmaz, yapsa da arada şehirler arası yol, üst devirler, yüksek hızlarla tüm kurumları atar diye düşünüyordum. balçık gibi çamur diyorsunuz...


GDI motor diesel motor ile aynı prensipte çalıştığı için kurum bağlar.


anladım. Acaba aynı durum bizim Mivec lerde de mevcut mu? :unknown:

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Arıza Lambası
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2016 18:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Hayır Mivec'ler klasik çok nokta enjeksiyon prensibi ile çalışıyor. GDI direkt enjeksiyon sistemi ile çalışıyor.

ek bilgi
MIVEC, Mitsubishi innovative valve timing electronic control demek
GDI, Gasoline direct injection demek

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Arıza Lambası
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016 13:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Şub 2016 15:08
Mesajlar: 10
İsim: Fatih
Araç: Mitsubishi pajero pinin
Meslek: Satış
Yaş: 35
Merhaba. Aracın 160.000 km de motorunu açmak zorunda kaldık. Önceki sahipleri hiç iyi bakmamış araca, bakımlarına dikkat etmemiş. Kullanılan yağlar ve yakıtta ona göredir eminim ki bu km de araçta motor kapağı açtık. Normalde 40 bin km de değişmesi gereken benzin filtresini ben 155.000 de kendim değiştirdim oradan pay biçin işte.

Aracın motor ve subapları etrafında biriken kurumların temizliği için etkin olarak ne yapılabilir bilemiyorum. Büyük firmaların yakıt katkıları ve motor yağına katılan motor içi temizlik maddeleri var. Forumun ustadları veya deneyip sonucu görenler varsa bizlere de yazarsa faydalı bir bilgi paylaşımı olur herkes için.

Alparslan Bey in dediği gibi GDI motorlar dizel motor mantığı ile çalışıyor. Yakıt doğrudan yanma hücresine püskürtülüyor ve buji tarafından ateşleniyor. Kendi gözlerimle inceledim o birimleri.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Arıza Lambası
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016 14:32 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
GDI motorları bilmiyorum. genel bir cevap vereceğim:
motor içi temizlik katkılarında conta, subap keçeleri gibi parçalara zarar vermediğini belirten bilindik markaları kullanmanızda sıkıntı olmayacağı kanaatindeyim. markaları bilmiyorsanız üretim yeri Avrupa ve Amerika olursa sıkıntı çıkmaz sanırım.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Arıza Lambası
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016 14:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
açıklamasında belirtmiş;
"Motordaki lastik, kauçuk, conta ve diğer malzemelere kimyasal zarar vermeyen bir katkıdır."
http://www.otogold.com/liqui-moly-motor ... emizleyici

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 35 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye