Zaman: 27 Nis 2024 21:30

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: L200 yağ çubuğundan duman.
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2016 13:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 May 2016 09:41
Mesajlar: 8
İsim: volkan
Araç: l20
Meslek: bilgisayar
Yaş: 24
Merhaba forum üyeleri araç dizel 220 000 km de motor sıcakken yağ çubuğunu çektiğimde hafif buhar gibi çıkıyor ve küçük küçük yağ atıyor gibi bu durum normal mi yoksa rektefiye istiyor anlamına mı gelir. aracı yeni aldım ve 1000 km yol yaptım herhangi bir eksilme olduğu yok şuanlık


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2016 15:51 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
buradan bişey demek zor tabi ama en kötü senaryo: motor %70 veya daha fazla bitik. %70 de rektefe istemez. (%60dan aşağıda ister)
yağ eksikliğini kontrol etmeye devam edin.eksiltme fazla ise bor power veya motor silk kullanın. yağ olarak da 10/60 mobil kullanın (muhtemelen dizel araçlarda da kullanılıyordur). tüm bu yapılanlara rağmen ciddi yağ eksiltme varsa o zaman rektefeyi düşünün. ama sanırım "şimdilik" rektefelik bir durum yok gibi.
http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turki ... 0w60.aspx#
http://www.motorsilkturkey.com/

katkılara karşı bir şüpheniz varsa öncelikle sadece 10/60 mobil kullanın çare olmazsa motorsilk kullanırsınız. (motorsilk motor "yağı" katkısı değil motor katkısıdır)
http://www.motorsilkturkey.com/?d275/mo ... tkisi.html

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2016 19:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 May 2016 09:41
Mesajlar: 8
İsim: volkan
Araç: l20
Meslek: bilgisayar
Yaş: 24
av.ilhami yazdı:
buradan bişey demek zor tabi ama en kötü senaryo: motor %70 veya daha fazla bitik. %70 de rektefe istemez. (%60dan aşağıda ister)
yağ eksikliğini kontrol etmeye devam edin.eksiltme fazla ise bor power veya motor silk kullanın. yağ olarak da 10/60 mobil kullanın (muhtemelen dizel araçlarda da kullanılıyordur). tüm bu yapılanlara rağmen ciddi yağ eksiltme varsa o zaman rektefeyi düşünün. ama sanırım "şimdilik" rektefelik bir durum yok gibi.
http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turki ... 0w60.aspx#
http://www.motorsilkturkey.com/

katkılara karşı bir şüpheniz varsa öncelikle sadece 10/60 mobil kullanın çare olmazsa motorsilk kullanırsınız. (motorsilk motor "yağı" katkısı değil motor katkısıdır)
http://www.motorsilkturkey.com/?d275/mo ... tkisi.html

bu bahsettiğiniz katkılar bu yeni tip araçlara uygun mu peki sonuçta common rail teknolojiye sahip 2009 model araç ve bahsettiğiniz katkının özellikleri nelerdir bu motora araştırmalarıma rağmen herkes normal diyor ama eski araçlarımda böyle sorun yaşamamıştım gaz verince de içine çekiyor buharı. usta normal diyor.
motor yağı 10 60 dediğiniz eski motor için diyor fakat dediğiniz motor katkıları tam olarak neye göre alınmalı
artı olarak bu motor katkısı motor sılk yağa mı ekleniyor içinde 7 litre yağ var zaten onun üzerine eklersen karışmış olur nasıl temizleme vs. yapcak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2016 08:55 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
1-öncelikle bir ustaya göstermişsiniz ve sorun yok diyor bence ona itibar edin benim yazdıklarıma değil.
2-bu katkılar, eski yeni derken yüksek km. yapmış motorlar kast edilir.
verdiğim linkleri okuduysanız 10/60 yağ için 150bin km.den fazla yapmış motordan bahsediyor. yani 2016 model bile olsa kullanabilirsiniz. 40bin km. yapmış 2009 model araç için gerek olmaz.
motor silk de aynı şekilde model yılına bakılmaksızın yıpranmış motorlar için. zaten üzerinde yeni yada rektefe yapılmış motorlarda 8 bin km. yapmadan kullanmayın yazıyor. rektefeli motor tahmin edersiniz ki muhtemelen eski model yıllı motordur.
3- motor katkıları yağ değişiminde yada yağ değişimi yapıldıktan 1500km. içinde kullanılmalı. ancak yağ çubuğunuzun üst (maximum) dolulukta ise kullanmayınız. özellikle yüksek basınçta contaları vs. zorlar sızdırma yapar yağın gitmemesi gereken yerlere gider. başka arızalara sebebiyet verir.bir daha ki yağ değişimini bekleyin böylece motorunuzun yağ eksiltme değerlerini tam öğrenirsiniz böylece motora ideal teşhis ve tespit yapılmış olur. kullanacağınız 10/60 yağın ve/veya katkının yağ eksiltmeyi ne kadar engellediğini de test etmiş olursunuz. yanınızda yedek motor yağı bulunduğu sürece aracınızın yağ eksiltmesinden korkmayın.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2016 09:12 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yeri gelmişken okuyacak diğer arkadaşlara da yazayım. mobil 10/60 yağ tam sentetiktir 10/40 ise yarı sentetik yağlardır. en azından ben 10/40 tam sentetik yağa denk gelmedim. castrol 10/40 yarı sentetik. pahalı olmakla birlikte 10/60 yağ kullanmak tavsiye edilebilir;
1- 10/40 yağdan daha kalın değildir her ikisi de 10 ile başlıyor. artısı tam sentetiktir
2- lpg, yaz sıcakları ve spor kullanım nedeniyle motoru sıkıştıranlar için daha iyi koruma sağlar
3- motor içini temizleme özelliği vardır
4- içindeki subap, conta koruyucu katkıları sayesinde daha uzun ömürlü bir motor sunar
5- özellikle motor katkısı kullanmak istemeyenler için idealdir
yukarıdaki özellikler mobil için geçerlidir Castrol hem daha pahalı hem de sadece spor kullanım, motoru zorlayanlar içindir. bakım onarım özelliği yoktur.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2016 09:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
sen ne kullanıyorsun diyenlere :)
aracı yeni aldığım ve 194bin km. de aldığım için aracın geçmişini de bilmediğim için. tabiki 10/60 mobil kullanıyorum. aracı aldıktan sonra bakım için gösterdiğim usta motorun çok iyi dediği için bir dahaki değişimde muhtemelen 5/40 yağ+motorsilk(şu an elimde var zaten) kullanacağım. neden derseniz?
1- yağ değişiminde havalar soğuyacak ve kışa gireceğiz daha ince yağ olan 5-40 iyi gelecek
2- motorsilk ile şu an 10/60'ın kapatamadığı yıpranma/çizikleri kapatacağım
3- ince yağ ve sürtünmeyi azaltan katkı ile daha sessiz motor ve yakıt tasarrufu sağlayacağım.
daha sonraki yaz yağ değişiminde de motorun durumuna(yağ eksiltme ve yakıt durumu) göre 5/40 yada 10/60 ile devam ederim. bu arada tabi 5/50 yağı da incelemiş olursam 5/50 de kullanabilirim (conta besleme özelliği varsa kullanırım)
şunuda belirteyim 10/60 yağ kullandıktan sonra yaklaşık 2bin km. oldu araç 196 bin km. de yağ eksiltmesi yok.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 27 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye