Zaman: 28 Mar 2024 13:21

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2016 09:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Arkadaşlar eski kasa coltumuz var. Bayram dönüşü epeydir gazda kullandığım için biraz da benzinde gideyim dedim. Yaklaşık iki aydır enjektör temizleyici koyup fullediğim benzin deposunu biraz azaltmak istedim. 100 km kadar benzinde giderken birden bire motor aşırı şekilde tekledi ve motor ikaz ışığı yandı. Işık hiç sönmedi ve halen yanmaya devam ediyor. Sonrasında tekleme hızla azalsa da halen rölantide belli belirsiz ve yüke bindiğinde biraz daha belirgin tekleme oluyor. Motor ritmine uygun tik tik tik sesler geliyor (enjektörden geldiğini düşünüyorum). Yakıt deposundaki kirli atığın bir enjektörü tıkadığını düşünüyorum. Çeyrek depo benzinim kaldı ... Yakıt ikaz ışığı yanınca yeniden shellden fulleyip kullanayım diyorum. Ümidim zamanla pisliği atarak eski düzenine kavuşacağı yönünde... Sizin de fikrinizi alabilirsem memnun olurum. Yeniden enjektör temizleyici eklemem de fayda var mı ? Ya da doğrudan enjektör temizletmem mi gerekir..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2016 11:42 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
kullanımda sorun yoksa bir süre böyle kullanın derim ancak yakıt ikaz lambasını hiç beklemeyin. hiçbir zaman da tavsiye etmem ikaz lambası yanana kadar. çeyrek depo kaldığına göre bence depoyu fulleyin daha fazla deponun tortuları tıkamasın. fulledikten sonra belli km. kullanımda sorun geçmezse o zaman enjektör temizleyici kullanıp geçmezse enjektörleri söküp temizleme işine girmek daha ekonomik olacak gibi görünüyor.
hangi marka enjektör temizleyici kullandınız?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2016 12:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
İlhami bey yeni nesil 300 ml würth marka kullandım. Benzinde kullanıp depoyu bitirmedim, araçta depoyu fulledikten sonra en az 2 ay öylece gezdim. Bu şekilde daha büyük tortu kalkar mı bilemiyorum. Depo yarımdayken tıkama oldu bu da ilginç. İlginiz ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. 1-2 hafta daha kullanıp eğer geçmezse tam temizlik yapacağız mecburen...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2016 14:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
canztr yazdı:
İlhami bey yeni nesil 300 ml würth marka kullandım. Benzinde kullanıp depoyu bitirmedim, araçta depoyu fulledikten sonra en az 2 ay öylece gezdim. Bu şekilde daha büyük tortu kalkar mı bilemiyorum. Depo yarımdayken tıkama oldu bu da ilginç. İlginiz ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. 1-2 hafta daha kullanıp eğer geçmezse tam temizlik yapacağız mecburen...

bosch car servislerinde ve bazı özel servislerde Würth'ün temizleme makinası var 20 dk. kadar rolantide motoru bağlıyorlar: depodan değil makinadan gelen yakıt ve katkıyı kullanıyor daha iyi temizlik yapar: aracınızın deposunda hala tortu varsa veya sorun başkaysa daha iyi olur.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2016 15:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Tekleme sürdüğü için dün akşam tamircime uğradım. Aracı bilgisayardan teşhis edemedi. Ancak teklemeyi hem gazda hem de benzinde kontrol etti ve aynı olduğunu söyleyip sorunun ateşlemede olduğunu belirtti. Enjektör kirliliğinden şüphelenmemin, olayın tesadüfen aynı zamanda gerçekleşmesinden kaynaklandığını belirtti. Ardından motor çalışırken her bir bobinin elektriğini ayrı ayrı keserek çalışmasına baktı. Bir tanesindeki kesinti çalışmasını etkilemediğinden arızalı olduğunu belirtti.

Hem ateşleme bobini hem de buji sipariş ettim. Aracı bu şekilde kullanmaya zorlamadan devam ediyorum. Parçalar bir kaç güne takılınca sorun çözülmüş olacakmış. Farklı bir şey olursa tekrar yazarım. İlginiz için teşekkürler.

Bu arada bobin orjinal kodu MN195616 yan sanayisi (Fransız) MGA 30231 . Orjinali 200 lirayı bulabiliyor. Çıkması 150 civarı diyorlar. 80 liraya bulabiliyorsunuz yan sanayisini (Fransız ürünü olduğu için yan sanayisini aldım).


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016 00:55 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
buji ne aldınız

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016 09:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Hocam araç Lpg li olduğundan 30.000 km gidebilen iridyum buji takmıştım geçenlerde. Yine aynı tip bujiden aldım. FR 6 NI 332 S şeklinde bir kodu var 28 lira 1 tanesi.
Bujiden memnun musunuz derseniz memnun kaldım. Çekiş, hızlanma biraz daha iyi oldu. %10 - %15 civarında yakıt tasarrufu da yaptım Ancak şunu da belirteyim ki tek buji değişimi değil 10-40 yağdan 0-40 yağa geçiş yaptım. Debriaj baskı balatasını ve şanzuman yağını da değiştirdim. Ek olarak şanzıman yağı ve motor yağına bor katkılarını da kullanıp kelebek boğazı temizliği yaptırdım. Bu nedenle yakıt tasarrufunun yalnızca bujiye bağlanması yanlış olur. Araç arızalanmadan önce sakin kullanımda 100 km de 6,2- 6,5 Lt LPG civarına düşüyordu uzun yolda.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016 11:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
gayet yerinde işlemler yapmışsınız bence: iridyum buji,0/40 yağ, şanzıman yağ, Bor. Bazı arkadaşlarla bor/katkı konusunda anlaşamıyorum ama şahis fikrim olumlu yönde. kullanma kılavuzunda katkı kullanmayın ibaresi nedeniyle Japon mühendislerinden daha mı iyi bileceksin diyorlar. japon katkı bulamadım ama Alman ve kaliteli meşhur markaların katkıları var. metal (silindir, dişli vs.) konusunda Alman mühendislerine daha çok güvenirim :)
kılavuzdaki ikaza gelince: kılavuz sıfır km. araç için ve aracın üretim tarihindeki teknolojiye (motoryağı, katkı vs.) göre yazılıyor. birde dandik katkı konulursa hukuki sorumluluk almamak için.
belli km.yi aşmış araçlara yeni araç muamelesi yapmak Genç ile İhtiyar hastaya aynı gıda/ ilaç vermek olur.
tabii en güzeli araca iyi bakmak erken bakım yapmak ve katkı ihtiyacını mümkün olduğunca ötelemektir. en iyi katkı erken yağ değişimidir.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016 17:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
İlhami Bey, görüşlerinize aynen katılıyorum. Sonuçta üretici siz olsanız katkı konulmasına garanti süresince izin vermez ve tavsiye de etmezsiniz. Çünkü kimin ne kadar hangi kalitede bu işi yapacağını bilemezsiniz. Ayrıca zarar gören parçaların sayısı ne kadar fazla ise sizden o kadar yeni ticari talep doğacaktır.

Katkıların zararlarını görmedim şahsen. Katkıları dozunda ve kalitelisinden kullanmak ve güvenilir satıcılardan almak şartıyla araç ömrünü uzatacağını ve yakıt tasarrufu sağlayacağını deneyerek gördüm. Würth ve bor kullandım (Epeyce araştırdığım için borda nntyi öneririm. ) Bor katkı maddesinin motor titreşimini ve sesini azalttığını, ayrıca harareti önlediğini söyleyebilirim. Boru yakıt tasarrufu amacı ile her yağ değişimde kullanılmasını tavsiye etmiyorum. 50.000 de bir gibi bir sıklığı yeterli görüyorum sadece.

Yağ katkıdan daha önemli. Araca uygun mobil ve castrolden şaşmamak lazım. Kendim satın alıp tamirciye temin ediyorum yağı.

En iyi katkı ise bana göre aracı yumuşak kullanmak.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016 21:02 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
sizin de en iyi katkınız güzelmiş: hem ekonomik hem güvenli :)
Bor için ilk kutularda ömür olarak 40 bin km. yazıyordu. şimdiki kutularda göremedim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016 21:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Bu şekilde aracı kullanmayın ! katalizörünüz ve oksijen sensörünüz hasar görür !!!

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2016 10:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Alparsan Bey, mecburen aracı 5-6 gün boyunca kullandım. Dün itibariyle başımdan geçenleri anlatayım. Gelen bobin parçaları MGA soket uyumsuz geldi. Onları geri iade etmek zorunda kaldım. Ankara sanayisine gidip sıfır çıkma orjinal parça almak zorunda kaldım (Sıfır çıkma nasıl oluyor diye sorarsanız :) Sipariş edilen sıfır motor üzerinden sökülen parça olduğunu belirteyim) . Akşam tamircime arızalı olan bobin ve altındaki bujiyi değiştirttim. Tamircimin diğer 3 bujinin değişmemesine bağladığı halen devam eden sorun açıklaması aklıma çok da yatmadı.
Sorunun bir anda ortaya çıkması nedeni ile sübaplardan da olduğunu zannetmiyorum.

SORUNUM %90 oranında çözülmesine karşın. Halen hem benzin hem de gazda
1- Motor ikaz ışığı devam ediyor.
2- Yakıt %10-20 oranında halen fazla
3- Rahatsız edici güç düşüklüğü ortadan kalkmasına ve Titreşim büyük oranda kaybolmasına rağmen halen 2000 devir civarında titreme yapmakta. ( 1500 altı ve 2500 devir üstü titreşim yok gibi)
4- Az da olsa şıkırtı var. Ses büyük oranda düzelse de kısmi bozukluk var.

Gün içerisinde gidebilirsem sanayide bilgisayara bağlatarak yeniden bakıtacağım. Yardımcı olabileceğiniz fikirleriniz olursa paylaşırsanız memnun olurum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2016 10:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Arkdaşlar cumartesi günü işyerinden izin alıp Uzman Japon Ergin Ustaya gidebildim. Orada yapılan tespitler ışığında bobinlerde sorun olmadığını asıl sorunun sübap erimesi olduğunu tespit ettik. Enjektör temizleyici kullanmam sebebi ile sübapların da ömrünün sonuna yaklaşması nedeni ile sübap sorunu bir anda ortaya çıkmış olduğuna kanaat getirdim. Normalde sübap olduğunu düşünmüyordum çünkü sübap erimesinin yavaş yavaş ortaya çıkmasını bekliyordum. Çelik sübaplar takılacak ve ömrünün en az 100.000 km olduğunu belirttier. İlginiz için teşekkür ederim. Farklı bir durum ortaya çıkarsa tekrar yazarım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2016 10:05 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
100bin km. az değil mi? yoksa nolur nolmaz diye mi en az 100bin demişler

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2016 10:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
İlhami Bey, Agresif kullanım dahil edilerek garanti edilebilecek alt sınır bu sanırım. Benden önceki sahibini dikkate alırsam bu magnezyum sübaplarla zaten 100 bine yakın gitmiş. Agresif kullanmadığım için 150 bini rahat deviririm diye düşünüyorum.

100.000 bile gitse LPG ciddi anlamda avantaj sağlıyor. 100km uzun yolda 24 lira civarında benzin yakıyor LPG de ise 13 lira gibi 100 km uzun yolda fark yaklaşık 11 lira civarında bu yolun yarısı şehir içi olduğunu hesaplarsak ve şehir içi %25 fazla yaktığını dikkate alacak olursak %12,5 civarında daha avantaj sağlarki bu da 11 lira değil 100 km de 12 lira gibi bir rakama çıkar. Yani 100.000 km gitse dahi LPG benzine göre size 12.000 TL civarında avantaj sağlayacaktır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye