Zaman: 28 Mar 2024 13:50

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2017 21:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2017 04:59
Mesajlar: 5
İsim: Muhammed
Araç: Lancer
Meslek: WMS
Yaş: 31
Merhaba;

Asıl accountumdaki şifre problemi nedeniyle buradan yazıyorum.

Aracım 2015 modem 1.6 manuel Lancer 4000 km de.

Dün araçtan inince egsozdan gelen ses dikkatimi çekti, elimi koydum sanki vuruntu şeklinde kısa süreli aralıklarla kesik kesik duman atıyor.

Bu süre çok kısa, kabaca sanki bir traktör çalışıyormuş sesi gibi tabi o kadar yoğun değil ve kesik süresi çok kısa.

Çekişten bariz düşme yok ancak dur kalk trafikte biraz isteksiz gibi titreyerek kalkıyor 0-15 km arasını.

Önceden böyle bir şey yoktu. Aracın devir saati stabil herhangi bir oynama yok, 1000 devrin biraz altında sabit.

Aldığım benzin (yakuplu shell)den kaynaklı olabilir mi? Bunun için ne yapmalıyım. Motor yağı ve su seviyesi normal.

Araç gerek yeni çalışsın gerek motor ısınmış yol yapmış olsun farketmiyor, aynı durum mevcut.

En olası sorun ne olabilir.

Yağ değişimi için 10000 km yi beklemeden yarın servise gitmeyi düşünüyorum. Ön bilgi verebilirseniz çok memnun olurum.

Teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2017 08:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2017 11:54
Mesajlar: 45
Şehir: ANKARA
İsim: mustafa
Araç: 2013 lancer 1.6 invite
Meslek: mühendis
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 50
egzoz değilde diğer isteksizlik ve titremesi benim lancerde de var. aracı yeni aldım sayılır. 2013 model. kalkışlarda ve hızlanmalarda beklediğimden zayıf. motor yağını hiç km. yapmasanız bile yılda bir değiştirin. sakın serviste 10w-40 yağ koydurmayın, yağınızı kendiniz alın ve koyulurken de yanında olun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2017 10:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
sorun gibi durmuyor ama varsa ateşleme zayıf olabilir: bobin buji vs.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2017 17:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Eki 2015 14:08
Mesajlar: 81
Şehir: Konya
İsim: Doğan
Araç: Lancer 1.6 MT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 30
merhabalar öncelikle aracınız hayırlı olsun, sesi video olarak çekip paylaşırsanız kendiminkiyle karşılaştırayım, arıza ışığı yakmıyor sanırım, lancerlarda egzosla ilgili küçük bir yuvarlak parçadan gelen bir ses sorunu var sadece ama onun da 4000 km olması bence mümkün değil, benzini bir farklı deneyin derim, gitmişken rodaj için yağ değiştireceksiniz (her ne kadar gerek olmasa da ben de değiştirdim) servis 10w40 derse koydurtmayın 5w40 ya da 5w30 tam sentetik bir yağ koydurtun. isteksizlik deyince aklıma baskı balata geliyor ama yokuş mu kullandığınız yer 1500 deviri geçirmeden kaldırmaya çalışın baskı balatanın sağlığı için


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2017 23:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
Merhaba ben konuyu açan kişiyim.

Sonunda şifremi sıfırlayabildim.

Değerli yorumlarınız için teşekkürler.

Yarın kısmetse servise gideceğim, motor yağı değiştikten ve üzerine farklı bir benzin ile ekleme yaptıktan sonra durum nedir buradan eklerim.

Yağ konusunda bende araştırma yaptım ve ara sıra devirli sürmeyi sevdiğim için 0w40 yağ koymayı düşündüm.

Fiyat olarak 0w40'ın litresi 50 tl civarı dendi ve toplam bakım için 600tl yi geçer dediler. Acaba birkaç ay kullanım için tekrar 10w40 koydursam mı karar veremedim.

Avrupa yakasındaki 4 yetkili servis ile de görüştüm ve durum malesef Mitsubishi için çok vasat. (Standart 10w40 yağ ile yapılacak bakıma 500tl diyen de oldu, 380tl diyen de.)

Telefonla sürekli biri bir yere aktarıyor, hat düşmüyor, cevap verilmiyor ve tekrar aramak durumunda kalıyorum. Aynı servisi 4 kere arayıp tam sonuca ulaşamadım.

Avrupa yakası için, standartları olan, kaliteli hizmet veren servis tavsiyeniz varsa memnun olurum. Evime en yakın Askale, her ne kadar fiyat yüksese de oraya gideceğim herhalde.

Önerileriniz varsa çok memnun olurum. Teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2017 23:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Kas 2014 21:22
Mesajlar: 552
Şehir: Sakarya&Karabuk
İsim: sabri
Araç: 2014 attrage 1.2 cvt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: b+
Yaş: 29
Basın expreste Yıldızlar var. Servis için orayı tercih etmeniz menfaatiniz için iyi olur. Askale bana güven vermiyor. Geçmiş olsun. inşallah sorun yoktur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2017 09:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
1- 10/40 motor yağını aklınızdan bi kere silin. onun yerine 10/60 Mobil (tam sentetik)olsun. motorunuz o aşamaya gelene kadar 0/40 , 5/40, 5/50 deneyin.
en iyi marka 10/40 kullanacağınıza en ucuz 0/40 kullanın sizin için daha iyi olur. şöyle somut komunaşım. 10/40 Castrol kullanacağınıza 5/40 Elf kullanın daha kaliteli ve daha hesaplı iş yapmış olursunuz. öncelikli tavsiyem 5/30 yada 5/40 Motul tabiki.
2- litresi 50 TL. 1 kutu olabilir ama 4litre x50= 200 TL. gibi matematiksel artış olmaz. Kutu içeriğindeki litre arttıkkça birim fiyat ucuzlar. eğer servis matematiksel bir hesap çıkardıysa kazıklamaya çalışmıştır. yağınızı yanınızda götürüp gözünüzün önünde koysunlar.
(kutu değil de varil olarak alıp koyuyorlarsa zaten litresi 50 TL. pahalı. ucuza da alsalar bu ucuzluk müşteriye yansımıyor demektir. ayrıca varil yağların tazelik, korunması vs. sıkıntılı. ).
Aşağıda "Castrolden daha iyi" 0/40 motor yağının fiyatı var. litresi 33,75 TL. ye geliyor
https://urun.n11.com/motor-yagi/motor-y ... P127078453

Bu da Motul: Litresi 40 TL.ye geliyor. (şiddetle tavsiye edilir)
https://urun.n11.com/motor-yagi/mobil-1 ... P102798849

yağ bilgilerinizi güncellemek isterseniz
viewtopic.php?f=25&t=12575

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2017 01:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
Merhaba arkadaşlar;

Eflan'ın tavsiyesi üzerine Basın express'i aradım ve durumu anlattım. Telefondaki usta; Lancer'a hiç bir şekilde 10w40 Castrolden başka yağ koyamayacağını söyledi. (Ellerinde 0w40 olduğu halde) Tam sentetiklik, akışkanlık gibi argümanları belirttim, birkaç örnek verdim ama kesinlikle böyle bir değişimi yetkili servis olarak yapamayacağını söyledi.

Daha sonra Askaleye gittim. Ramazan Bey ile görüştük, 0w40 veya 5w30 gibi tam sentetik bir yağ ile değişimi yapmak istediğimi, yağı da fiyat farkına rağmen kendilerinden alacağımı da dile getirdim. (Ellerinde Castrol var)
Amacım tam sentetik bir yağ koydurmak. Kendisi istersem bu yağ ile değişim yapılabileceğini ve fakat herhangi bir yağ eksiltme vb. sorun ile karşılaşırsam, (kendi insiyatiflerinden bağımsız olarak) 0w40 yağ koyduğum için motorda yaşanabilecek herhangi problemde, sırf koyulan yağ yüzünden servis dışı kalma ihtimali olabileceğini söyledi. Önerilen yağ 10w40 ve bu yağı kullanıp 300.000km de damla yağ eksiltmeden gelen araçlar olduğunu söyledi. Hasılı kelam; garanti dışı kalma ihtimali ve iki servisin de bu kadar üzerinde durması sebebiyle 10w40 yağ koydurmak zorunda kaldım.

Zorunda kaldım diyorum çünkü garanti dışı kalabilir bilgisi verildikten sonra; 0w40 yağ koymak artık yağ seçiminden fazlası oluyor...

Belirtmeden olmaz, Ramazan bey son derece nazik ve ilgili davrandı. Fiyat da dahil yardımcı oldu. Sağ arka amörtisörden bozuk yollarda gelen tırr tırr diye bir sesi geldiğini söyledim. İhtimal vermiyordum ama o sorunu da gidermişler. Ustalar da işinin ehli gibi görünüyor.

Üstte belirttiğim titreme ve düşük devirlerdeki (1. ve 2. vites - 1000-2000 devir aralığı) silkeleme devam ediyor. Gaza yavaşça basarken de, gazdan ayağımı çektiğimde de en az 2-3 kere silkeliyor araç.

Bunun için ufak bi test sürüşü yaptık ancak bir problem olmadığı, o sarsıntıların normal olduğunu söyledi. Kafama takılan şu; yaklaşık 5000 km dir benzer koşullarda bu aracı kullanıyorum ve bu silkelemeler sadece motor soğukken biraz oluyordu. Şimdi 60km yol yapsam da değişen bir şey yok. Dur kalk trafikte araç silkeleme yapmasın diye debriyaj reflekslerim değişti. Yakıttan olabilir mi bilmiyorum. Servis sorun yok dedikten sonra başka ne yapabilirim onu da bilmiyorum :) siz değerli arkadaşlar bu konuda nasıl bir yol izlemem gerektiği konusunda öneri sunarsanız çok memnun olurum.

Belirleyici olmasa da egsoz sesini videoya aldım onu da ilk fırsatta ekleyeceğim.

İlgi, öneri ve yardımlarınız için çok teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2017 08:36 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Ben aracı 96bin km de yıldızlardan aldım servis bakımlı olarak. O zamana kadar 10/40 koyulmuş. Bende seğişimde 5/30 mobil 1 koydurdum dışarıda. Araba 5bin km yağ uyarısı verdi. Yağ eksiltmiş. 10/40. Kullanıyorum sorun yok ama yazın uzun yolda devamlı lpg de devirli kullanıyorum 10bin km sonunda az da olsa eksiltme oluyor. 10/40. Shell yada elf in yağını kullanoyorum.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2017 16:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
olay sadece eksiltme meselesi değil. eksiltiyorsa daha kalın tam sentetiğe geçilir. sırayla kalınlaştırmak istemiyorsanız doğrudan Mobil tam sentetik 10/60 kullanın. soğuk havada 10/40 yağın ne olduğunu bi araştırın. eksiltmeyen ama soğukta filtre patlatabilen bir yağ iyimidir?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2017 16:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Hasan bey 10- 40 tavsiye ediyor:
Resim

10-40 tavsiye eden hasan bey kışın yaşadığı 10-40 tecrübesini paylaşıyor :)
Resim

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2017 23:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
Merhaba arkadaşlar.

Egzoz sesini linke ekledim, rolanti egzoz sesi bu şekilde.
Önceden daha sesiz, az titreşimli ve belirsizdi ses. Sizce bu ses normal mi? Sizin aracınızla kıyaslama vs. yapıp geri dönüş sağlarsanız memnun olurum.

Teşekkürler.



Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017 01:01 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
aynı araç olmadığı bişey demem doğru olmaz ama sesi dinlerken aklıma geldi. Bir üyemiz eksozdan şikayet ediyordu. ve sorunun eksoz çıkışına yakın bir yerde (?) çürüme olduğu anlaşılmıştı. Bunun sebebi de kısa mesafe kullanımdan dolayı eksozdan çıkan su buharının o bölgede su birikintisi oluşturmasıydı. bunu önlemek için kısa mesafe kullanmamak yada kısa meafede kullanılacaksa biraz devirli kullanmak gerektiği idi. Amaç eksosu ısıtarak suyun birikmeden buhar olarak eksozdan çıkışını sağlamak.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017 01:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
av.ilhami yazdı:
aynı araç olmadığı bişey demem doğru olmaz ama sesi dinlerken aklıma geldi. Bir üyemiz eksozdan şikayet ediyordu. ve sorunun eksoz çıkışına yakın bir yerde (?) çürüme olduğu anlaşılmıştı. Bunun sebebi de kısa mesafe kullanımdan dolayı eksozdan çıkan su buharının o bölgede su birikintisi oluşturmasıydı. bunu önlemek için kısa mesafe kullanmamak yada kısa meafede kullanılacaksa biraz devirli kullanmak gerektiği idi. Amaç eksosu ısıtarak suyun birikmeden buhar olarak eksozdan çıkışını sağlamak.


Bunu dikkate alıp yüzeysel bir kontrol yapayım, bir şey çıkacak mı bakalım. Komik olacak belki ama egsozun içinde görülen şu parça normaldir herhalde dimi :)
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye